آرایش به سبک ژاپنی‌

در این مقاله از مجله اینترنتی مدیسه قصد داریم 4 مرحله اصلی آرایش به سبک ژاپنی ‌ها را مورد بررسی قرار بدهیم و به شما بگوییم که راز جوانی پوست ژاپنی‌ها رعایت چه کارهایی می‌تواند باشد. عادت‌های غذایی و سبک زندگی موجود در میان مردم ژاپن به آن‌ها کمک کرده تا از پوست سالم‌تری برخوردار باشند. به همین دلیل در ادامه این موارد را به شما خواهیم گفت تا با رعایت آن‌ها پوست شما هم ظاهر سالم‌تر و زیباتری داشته باشد.

مراحل آرایش به سبک ژاپنی‌

مرحله اول آرایش به سبک ژاپنی‌؛ پرایمر

مرحله اول؛ پرایمر

خانم‌های ژاپنی به هیچ عنوان آرایش خود را بدون استفاده از پرایمر آغاز نمی‌نمایند؛ چرا که استفاده از پرایمر جهت داشتن آرایش بدون عیب و نقص واجب و ضروری است. در ژاپن انواع متنوع و گوناگونی از پرایمرها وجود داشته که اغلب آن‌ها دارای مواد ضد آفتاب هستند.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

 مرحله دوم آرایش به سبک ژاپنی‌؛ کانسیلر

بسیاری از اشخاص عادت دارند پس از استفاده از پرایمر کرم پودر خود را روی نواحی گوناگون صورت قرار بدهند؛ ولی این عادت در ژاپنی‌ها به این صورت نیست؛ چرا که آن‌ها پس از پرایمر از کانسیلر برای نواحی زیر چشم و اطراف سوراخ بینی استفاده می‌نمایند.

 مرحله سوم آرایش به سبک ژاپنی‌؛ کرم پودر

مرحله سوم؛ کرم پودر

بیشتر افراد در ژاپن پس از استفاده از کانسیلر در نقاط مختلف صورت خود از مصرف کرم پودر صرف ‌نظر می‌کنند. به همین دلیل به طور مستقیم از پودرهای فیکس کننده آرایش روی کانسیلر استفاده می‌نمایند؛ ولی در این بین بعضی از افراد که پوست آن‌ها دچار لک شده است، می‌توانند از کرم پودر روی کانسیلر استفاده نمایند.

 مرحله چهارم آرایش به سبک ژاپنی‌؛ آموزش آرایش چشم ژاپنی

مرحله چهارم؛ آموزش آرایش چشم ژاپنی

خانم‌های ژاپنی آرایش چشم را با سایه زدن شروع می‌کنند. جهت انجام این کار از رنگ‌های گوناگونی استفاده می‌کنند؛ چرا که استفاده از رنگ‌های متنوع موجب شادابی ظاهر آن‌ها می‌شود.

آرایش چشم ژاپنی ها به این صورت بوده که در قسمت نزدیک به بن مژه از رنگ‌های تیره‌تر استفاده کرده و هر چقدر به طرف بالای چشم می‌روند، رنگ روشنی را در سایه خود ایجاد می‌نمایند. پس از سایه نوبت به خط چشم رسیده که از دو رنگ خط چشم مشکی و خط چشم قهوه‌ای جهت زیبایی بیشتر چشمان خود استفاده می‌کنند و سپس از فرمژه جهت فر کردن مژه‌های خود و جلوه زیبا چشم‌ها استفاده می‌نمایند.

 مرحله پنجم آرایش به سبک ژاپنی‌؛ گونه‌ها

یکی از بخش‌های مهم در آرایش ژاپنی‌ها استفاده از رژگونه براق و مرواریدی در آرایش صورت بوده که موجب برجسته شدن و درخشش طبیعی گونه‌ها می‌شود. ژاپنی‌ها عادت داشته تا از رژگونه تنها در نواحی استخوان گونه زیر چشم استفاده نمایند و آن را تا گوش ادامه نمی‌دهند.

قیمت انواع محصولات آرایش صورت باکیفیت و برند

 

مرحله ششم آرایش به سبک ژاپنی‌؛ لب‌ها

در میکاپ کیوت ژاپنی از سایه روشن برای آرایش لب‌ها استفاده شده که به این صورت است که فقط از یک رژ لب جهت رنگ دهی به لب‌های خود استفاده نمی‌کنند. در آرایش ژاپنی بخض داخلی لب‌ها پررنگ‌تر از بخش خارجی آن‌ها است.

 مرحله هفتم آرایش به سبک ژاپنی‌؛ ابرو

مرحله هفتم؛ ابرو

ژاپنی‌ها عادت دارند که ابتدا موهای ابرو خود را به خوبی شانه نموده و پس از آن از انواع رنگ قهوه‌ای تیره و قهوه‌ای ملایم برای طراحی ابرو خود استفاده نمایند. طراحی ابرو ژاپنی‌ها بدون قوس است و انتهای آن حالتی رو به بالا دارد.

رازهای زیبایی پوست ژاپنی‌ها

استفاده از روغن‌های گیاهی و طبیعی

استفاده از روغن‌های گیاهی و طبیعی

مردمان ژاپن علاقه بسیار زیادی به استفاده از انواع روغن‌های گیاهی و طبیعی دارند. بسیاری از مردم عقیده دارند که اشخاص دارای پوست‌های چرب نباید از روغن‌های گیاهی جهت مرطوب کردن پوست استفاده کنند؛ ولی این باور کاملا اشتباه است و انواع پوست نیاز بسیار زیادی به استفاده از روغن‌های گیاهی و طبیعی دارند. یکی از روغن‌های مورد مصرف ژاپنی‌ها که تاثیر بسیار زیاد و فراوانی در سلامت پوست آن‌ها دارد، روغن کاملیا بوده که قادر است تا از ایجاد آثار پیری در صورت جلوگیری نماید.

مطالب کاربردی:  ۱۴ راز زیبایی کره ای ها که باید بدانید

 

استفاده از ماسک‌های ورقه ای

از گذشته‌های دور مردم کشور ژاپن با استفاده از تکه‌های ابریشم خیس شده با آب گل رز ماسک‌های ورقه‌ای برای پوست صورت خود تهیه می‌کردند. به همین خاطر می‌توان گفت یکی از راز جوانی پوست ژاپنی‌ها استفاده مرتب از ماسک‌های ورقه‌ای است.

نوشیدن چای سبز

نوشیدن چای سبز

متخصص تغذیه با تحقیق بر مواد موجود در چای سبز دریافتند که این نوشیدنی دارای خواص ضدباکتری، ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدان است. ژاپنی‌ها از چای سبز فقط برای مصارف غذایی استفاده نمی‌کنند؛ بلکه از اسانس آن جهت درمان جوش و آکنه نیز استفاده می‌کنند.

حمام کردن در آب برنج

ژاپنی‌ها از سبوس برنج جهت نرم کردن پوست و موهای خود استفاده می‌نمایند، به این صورت که نخست موها و بدن خود را با آب معمولی شستشو داده و در مرحله نهایی آب باقی مانده از آبکش برنج خام را بر روی بدن تمیز خود می‌ریزند. آب برنج سرشار از آنتی اکسیدان‌ها بوده که به تغذیه پوست کمک زیادی کرده و از ایجاد چین و چروک پوستی جلوگیری می‌نماید.

روتین پوستی ساده

روتین پوستی ساده

خیلی از مردم تصور می‌کنند هر چند از  محصولات مراقبتی پوستی بیشتری استفاده نمایند، پوست آن‌ها سالم و جذاب‌تر خواهد بود؛ ولی در عوض ژاپنی‌ها عادت دارند از محصولات ساده و کمتری جهت مراقبت پوستی خود استفاده کنند. ژاپنی‌ها به طور معمول از چند محصول ساده؛ ولی به صورت منظم و دقیق استفاده می‌نمایند، یعنی به عبارت کلی زمان مصرف محصولات مراقبتی برای آن‌ها اهمیت بسیار بیشتری دارد.

محافظت در برابر آفتاب

ژاپنی‌ها به استفاده از کرم‌های ضدآفتاب عادت ندارند، آن‌ها تلاش می‌کنند که به طور کلی از نور خورشید دور بمانند. جهت انجام این کار از پوشاندن صورت با کلاه یا دستکش استفاده کرده و تا حد فراوانی در این کار حق دارند؛ چرا که اشعه‌های مضر فرابنفش نور آفتاب یکی از عوامل پیری زودرس است.

ماساژ صورت

ماساژ صورت

یکی دیگر از راز جوانی پوست ژاپنی‌ها استفاده از ماساژ صورت به صورت روزانه می‌باشد. آن‌ها از تکنیک حرکات دورانی روی پوست صورت خود و با حرکت آهسته از چانه به طرف بالا موجب تصحیح جریان خون شده و به جوانسازی سلول‌های پوستی کمک می‌نمایند. همچنین  این حرکت موجب سفت شدن ماهیچه‌های صورت نیز می‌شود.

پاکسازی پوست صورت

بسیاری از زنان ژاپن معتقد هستند که اصلی‌ترین و مهم‌ترین بخش مراقبت از پوست استفاده از پاک کننده‌هاست. برای همین روزانه چند بار از انواع محصولات مراقبتی و پاکسازی پوست استفاده می‌نمایند.

آداب و رسوم حمام کردن

آداب و رسوم حمام کردن

در ژاپن حمام کردن یک آیین محسوب می‌شود، به همین خاطر چشمه آب گرم و حمام‌های سنتی بسیار زیادی در این کشور وجود داشته تا تمامی اشخاص بتوانند بدن خود را به صورت کامل لایه برداری نموده و با اسانس‌های گیاهی گوناگون از پوست خود مراقبت نمایند.

مطالب پربازدید:  بهترین محصولات مراقبت از پوست کره ای و 10 برند برتر آن

 

آرایش به سبک ژاپنی‌، راز داشتن ظاهری جذاب و جوان

احتمالا پیش آمده است که برای تان سوال باشد ژاپنی‌ها به چه صورت پوست شفاف و زیبایی دارند. همان گونه که متوجه شدید، ژاپنی‌ها ترفندهای جالبی برای آرایش و مراقبت از پوست خود دارند.

اکنون که با بعضی از رازهای آن‌ها آشنا شدید، می‌توانید از این روش‌ها در روتین آرایشی و مراقبتی خود استفاده کرده تا نتایج را مشاهده کنید. همچنین لازم به ذکر است شما می‌توانید جهت خرید انواع محصولات مراقبتی و آرایشی خود از برندهای معتبر به فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی مدیسه مراجعه نمایید.

 

منبع : janbox

 

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *