مهم‌ترین نکاتی که قبل از خرید فرمژه باید بدانید

فرمژه یکی از مهم‌ترین اقلام آرایشی خانم‌ها به شمار می‌آید که برای آن‌ها در آرایش کردن نقش مهمی ایفا می‌کند و برای بسیاری نبود این محصول سبب می‌شود که آرایش آن‌ها نیمه‌کاره باقی بماند.

این محصولات معمولا از طرف افرادی مورد استفاده قرار می‌گیرد که مژه‌ها صاف یا کوتاه دارند و تمایل دارند که با این وسیله جلوه بیشتری به مژه‌های خود بدهند. در این مقاله ما شما را برای خرید یک فر مژه خوب راهنمایی می‌کنیم.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

فرمژه چیست؟

مهم‌ترین کاری که یک فر مژه انجام می‌دهد، حالت دادن به مژه‌ها است.

همانطور که از نامش مشخص است، این محصول یکی از لوازم آرایشی بهداشتی به شمار می‌آید که تقریبا تمام خانم‌ها از آن استفاده می‌کنند.

فرقی نمی‌کند که چه نوع مژه‌هایی دارید، اگر مژ‌ه‌های شما بلند هستند، می‌توانید آن‌ها را با این وسیله حالت دهید و اگر کوتاه هستند، می‌توانید با استفاده از فر مژه مژه‌های خود را به سمت بالا هدایت کنید و به این شکل به آ‌ن‌ها جلوه‌ای دوچندان ببخشید.

معمولا افراد قبل از استفاده از ریمل، فر مژه استفاده می‌کنند که سبب می‌شود تا ریمل زیباتر به نظر برسد، چون مژه‌ها با استفاده از این وسیله کشیده‌تر می‌شوند.

در خرید فرمژه چه نکاتی را باید در نظر داشته باشیم؟

در خرید فر مژه باید چند نکته را در ذهن داشته باشید تا در نهایت بتوانید بهترین فرمژه را برای خود خریداری کنید و از خرید خود پشیمان نشوید. در این قسمت از مقاله ما این نکات را به شما توضیح خواهیم داد.

انواع فرمژه چیست؟

اولین نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید، شناختن انواع فر مژه‌ها است که در بازار موجود هستند. در این قسمت انواعی را به شما معرفی می‌کنیم که شاید تا قبل از خواندن این مقاله از وجود آن‌ها خبر نداشتید.

انواع فرمژه در بازار موجود است که باید با آن‌ها آشنا باشید.

فرمژه دستی فلزی

این نوع در حقیقت نوع کلاسیک به شمار می‌آید که سال‌ها است که آن را در دستان مادربزرگ‌ها و مادران خود دیده‌ایم.

این نوع دو دسته دارد که ما انگشتان خود را در آن‌ها قرار می‌دهیم و آن‌ها را به حرکت درمی‌آوریم. مژه‌های ما در قسمت سری آن قرار می‌گیرد و با تکان دادن آن دسته‌ها ما می‌توانیم به مژه‌های خود حالت دهیم.

قیمت بهترین انواع فرمژه

فرمژه دستی پلاستیکی

این نوع در عملکرد مشابه نوع فلزی عمل می‌کند و تفاوت آن در جنس پلاستیکی آن است. اگر از آن دسته افرادی هستید که چشمان‌تان به فلز حساسیت دارد، به شما توصیه می‌کنیم که نوع پلاستیکی آن را خریداری کنید. قیمت فرمژه پلاستیکی کمی بیشتر از نوع فلزی است.

نکته دیگری که باید در خرید این فر مژه‌ها در نظر داشته باشید، این است که توان آن‌ها در حالت دادن به مژه‌ها کمتر از انواع پلاستیکی است. در نتیجه احتمالا مجبور خواهید شد که بیشتر به مژه‌ها فشار وارد کنید و همین امر سبب خواهد شد که این مژه‌ها بشکنند.

فرمژه نقطه‌ای

این نوع از این وسیله‌ نیز همین کار را انجام می‌دهد، اما استفاده از آن متفاوت با انواع دیگر این محصول است. سری این نوع بسیار کوچک است و اگر مژه‌هایتان کوتاه هستند، توصیه می‌کنیم که از این مدل استفاده کنید.

فرمژه برقی

به این این نوع فرمژه حرارتی نیز می‌گویند. باید بدانید که این نوع دوام زیادی ندارد. این مدل جدیدترین مدل به شمار می‌آید که با حرارت عمل می‌کند. حرارت سبب می‌شود که مژه‌ها سریع‌تر حالت بگیرند و این حالت عمر بیشتری داشته باشد.

طرز استفاده از فرمژه چگونه است؟

بسیار مهم است که از این محصول درست استفاده کنید که تاثیر آن را ببینید. در این قسمت استفاده درست از آن را به شما آموزش می دهیم.

اگر از به درستی استفاده از این وسیله نکنید، مژه‌های شما آسیب خواهند دید.

۱. چشم را پاک کنید

منظور این است که اگر از روز قبل آلودگی یا ریمل روی مژه‌ها و چشم شما باقی مانده است، ابتدا تلاش کنید که آن ها را با شست و شو از بین ببرید. اگر این کار را انجام ندهید، ممکن است که مژه‌ها به فرمژه یا به یکدیگر بچسبند. بعد از شستن آن‌ها را کامل خشک کنید.

۲. ضدعفونی کردن فرمژه‌

با مواد بهداشتی مانند الکل، فر مژه‌ خود را ضدعفونی کنید. این کار را باید انجام دهید، چون موادی که روی این محصول مانند ریمل باقی می‌مانند، شرایط را برای رشد باکتری‌ها فراهم می‌کنند. زمانی که باکتری روی آن‌ها رشد کند، با استفاده مجدد از آن چشم آسیب جدی خواهد دید.

مطالب خواندنی:  انواع اکستنشن مژه و عوارض و فوایدش چیست

۳‌. مژه گوشه چشم را فر کنید

برای این کار لازم است که چشمان خود را به خوبی باز کنید. فر مژه را نزدیک کنید به خط رویش مژه‌ها و گوشه بیرونی چشمانتان. وسیله را به ریشه مژه‌ها تماس دهید و دقت کنید که پوست این قسمت را وارد فرمژه نکنید. سپس آن را تا ۱۰ ثانیه فشار دهید.

۴. مژه وسط چشم را فر کنید

حال نوبت مژه‌هایی است که وسط چشم قرار دارند. مراقب باشید که از میانه مژه‌ها آن‌ها را فر نکنید، بلکه از مژه این کار را انجام دهید. این بار نیز این وسیله را روی مژه‌ها فشار دهید.

۵. استفاده از وازلین

یکی از شگرد‌های جالب برای فرکردن مژه کردن مژه‌ها استفاده از وازلین روی مژه‌ها قبل از استفاده از این وسیله است. وازلین کمک می کند که مژه‌ها بهتر حالت بگیرند.

۶. استفاده از کمی ریمل

مرسوم است که بعد از استفاده از فرمژه از ریمل استفاده می‌کنند، اما ما توصیه می‌کنیم بعد از پاک کردن و تمیز کردن مژه‌ها از کمی ریمل استفاده کنید. بعد از خشک شدن فرمژه بزنید.

آیا استفاده از فرمژه برای مژه‌ها مضر است؟

این سوال را بسیاری می‌پرسند و از ترس ریزش یا آسیب به مژه‌ها از این وسیله استفاده نمی‌کنند. پاسخی که ما در این مورد به شما می‌دهیم، این است که اگر نمی‌خواهید مژه‌های شما با استفاده از این وسیله آسیب ببیند، باید از آن به درستی استفاده کنید. البته ریزش مژه‌ها در حد یک یا دو مژه طبیعی است‌. فروشگاه آنلاین مدیسه نیز بهترین انواع فرمژه را ارائه می‌دهد که می‌توانید برای تهیه یک مدل خوب به آنجا مراجعه کنید.

 

منبع : afrenchcollection

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *