20 مدل لباس مجلسی سایز بزرگ در مجله مدیسه

شیک پوشی موضوعی است که تمامی افراد از پیر و جوان و مردان و زنان به دنبال آن هستند. بدون شک فرم متفاوت بدن افراد استایل‌های گوناگون را نیز شامل خواهد شد. در گذشته‌های نه چندان دور با پیدایش یک فرم لباس تمامی افراد از آن بهره می‌بردند، ولی با گسترش طراحی لباس توجه به ظاهر افراد رونق تازه‌ای یافت؛ به طوری که چندین مدل مختلف لباس برای اندام‌های مختلف طراحی و دوخته شد.

چندین مدل لباس مجلسی سایز بزرگ نیز برای خانم‌هایی که دارای اندام‌های توپرتری نسبت به سایرین هستند نیز به دنیای مد و لباس ارائه شده است که در ادامه با تعدادی از آن‌ها آشنا خواهیم شد.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

انواع مدل لباس مجلسی سایز بزرگ

هدف از طراحی لباس به طور کلی پوشاندن قسمت‌هایی از بدن است که فرم ایده‌آلی ندارند و در مقابل معطوف کردن توجهات به قسمت‌هایی که مناسب هستند، موجب تنوع گونه و مدل‌های لباس برای افراد شده است. خانم‌هایی با سایز بزرگ نیز با این روش می‌توانند بدون نگرانی برای اندام‌های درشت‌تر خود برای بهره‌مندی از لباس‌های متناسب با سایزشان اقدامات لازم را به عمل بیاورند و مدل لباس مجلسی سایز بزرگ دلخواه خود را سفارش دهند.

بهتر است پیش از معرفی مدل‌های متنوع لباس، اندام‌های مختلف را بشناسیم.

  • افرادی که دارای کمر باریک هستند، ولی قسمت سر شانه و لگن پرتری داشته باشند، اصطلاحا اندام آن‌ها به فرم ساعت شنی است.
  • فرم سیب شکل نیز به افرادی اتلاق می‌شود که نیم تنه بالایی آن‌ها پرتر باشد و پاهای به نسبت لاغرتری داشته باشند.
  • اندام گلابی گونه دارای نیم تنه بالایی لاغرتر و نیم تنه پایینی چاق‌تری هستند.

با داشتن اطلاعات کافی در مورد فرم بدن و انواع لباس مجلسی به راحتی می‌توان به مراکز و مزون لباس مجلسی سایز بزرگ مراجعه کرد و با انتخاب مدل دلخواه به ستاره‌ای درخشان برای جشن یا مهمانی تبدیل شد.

1- مدل مناسب کمرهای باریک

پیراهن بلندی که در قسمت کمر تنگ‌تر است، با دامن گشاد فرم پاها را می‌پوشاند و استایل زیبایی رقم می‌زند.

خانم‌هایی که کمر باریک‌تری نسبت به پایین تنه خود دارند، می‌توانند با انتخاب مدلی که در قسمت کمر و زیر سینه تنگ‌تر باشد، تمام توجه دیگران را به باریکی این ناحیه معطوف کنند. از طرفی اگر سر شانه‌های مناسب و غیرپهن داشته باشند، به راحتی می‌توانند بالا تنه را به صورت حلقه‌ای انتخاب کنند. افرادی با فرم گلابی شکل بهتر است پاهای خود را با مدل لباس مجلسی سایز بزرگ به همراه دامن‌های گشاد و کلوش بپوشانند که با قسمت بالایی بدن هم‌خوانی داشته باشد.

2-  لباس مناسب اندام سیبی شکل

بانویی با پیراهن مجلسی زیبا در قسمت‌های بازو از گیپور برای آراسته شدن بهره برده است.

همانطور که عنوان شد، اندام‌هایی به شکل سیب دارای بازوهای پر، شکم و پهلوی چاق و سینه‌های نسبتا بزرگی هستند. برای پوشش سرشانه‌های پهن چنین افرادی و همچنین دیگر قسمت‌ها، لباس‌هایی پوشیده پیشنهاد می‌شود. چنین افرادی می‌توانند در صورت تمایل توجه افراد را به سمت پاها معطوف کنند یا از دامن‌های بلند بهره‌مند شوند.

3-  پیراهن‌های بلند با دامن کلوش

خانمی با پیراهنی آبی و مدل مویی زیبا در دکوری شیک دیده می‌شود.

این مدل لباس مجلسی سایز بزرگ برای افرادی با اندام سیب یا گلابی مناسب خواهد بود. چنین لباس‌هایی برای پوشش فرم پاها به کار می‌روند. یکی از روش‌های مناسب برای کشیده‌تر دیده شدن و پوشاندن چاقی پاها استفاده از دامن کلوش و بلند است. با این روش و پوشیدن کفش پاشنه‌دار می‌توان علاوه بر بلند دیده شدن شانس بیشتری برای متناسب دیده شدن نیز داشت.

خرید انواع لباس مجلسی

4- لباس‌هایی شنل مانند

خانمی با پیراهنی کوتاه با بالا تنه شنل گونه استایل زیباتری را به نمایش می‌گذارد.

خانم‌های چاق لباس مجلسی سایز بزرگ را علاوه بر زیبا و آراسته بودن، برای متناسب دیده شدن نیز استفاده می‌کنند. با این روش با یک تیر دو نشان خواهند زد. تقریبا تمامی افراد از تعریف و تمجید دیگران در مورد تیپ و استایل خود خوشحال و خشنود خواهند شد.

افرادی که دارای بازوهای نسبتا چاق هستند و سر شانه‌های پهنی دارند، برای ظریف‌تر نشان دادن اندام خود می‌توانند از لباس‌هایی به شکل شنل بهره‌مند شوند. این مدل لباس مجلسی سایز بزرگ می‌تواند به صورت دلخواه با دامن کوتاه یا بلند مورد استفاده قرار بگیرد.

5- لباس‌های پوشیده

بانویی لباسی پوشیده و بلند را برای کمتر دیده شدن استایل خود پوشیده است.

یکی از پیشنها‌دهای همیشگی مزون لباس مجلسی سایز بزرگ، لباس‌های پوشیده برای چنین افرادی است. پوشیده شدن اندام‌های بدن به توجه کمتر سایرین منجر خواهد شد و به همین دلیل می‌توان با میکاپ یا مدل مویی زیبا به آراستگی بیشتر کمک کرد.

مطالب کاربردی:  شیک ترین لباس‌های مجلسی پوشیده باحجاب ترند 1401

6- پیراهن بلند مجلسی

زنی با پیراهن سفید و آستین گیپور سه ربع در شاخه مدل لباس مجلسی سایز بزرگ از یقه هفت برای آراستگی بیشتر خود بهره برده است.

بانوانی که در تمامی قسمت‌های بدن دچار مشکل اضافه وزن هستند، باید لباس‌هایی را انتخاب کنند که با پوشش بالا زیبایی بیشتری را نیز برای آن‌ها به ارمغان بیاورد. در این میان یکی از راه‌های جلوه استایل و تیپ را می‌توان یقه دانست. استفاده از پیراههن بلند مجلسی علاوه بر زیبایی می‌تواند سرشانه‌ها و سینه‌ها را به خوبی پوشش دهد.

7- پیراهن با پارچه‌های کار شده

بانویی با لباسی کار شده و زیبا سرشانه و بازوهای خود را پارچه‌ای شیک پوشش داده است.

یکی از چندین مدل لباس مجلسی سایز بزرگ برای درخشش در مجالس را می‌توان لباس‌های کار شده دانست، ولی باید توجه کرد که پوشیده شدن بازوها و سرشانه‌ها همانند دیگر اندام‌های بدن منوط به چاق بودن آن قسمت خواهد بود.

برای دوخت پیراهن و لباس مجلسی سایز بزرگ که پارچه آن کار شده است و در آن از سنگ و ملیله و … به کار برده‌اند، با مراجعه به آدرس فروشگاه لباس مجلسی سایز بزرگ یا مزون‌های معتبر امکان پذیر خواهد بود. به دلیل قیمت بالاتر پارچه این نوع لباس‌ها مهارت خیاط برای برش‌های دقیق و دوخت تمیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

8-  مدل لباس مجلسی برای اندام‌های گلابی شکل

بانویی با اندام گلابی شکل با پیراهنی مشکی، یقه مدل‌دار و آستین‌های گیپور زیبایی را به تصویر می‌کشد.

افرادی که بالا تنه مناسبی دارند، ولی در قسمت کمر، پهلو و همچنین پاها دچار چاقی هستند، می‌توانند با پوشیدن پیراهن‌هایی که در قسمت بالا تنه لخت یا باز هستند، استایل زیبای خود را به نمایش بگذارند و با پوشاندن نیم تنه پایین خود با دامن‌های بلند به عنوان مدل لباس مجلسی سایز بزرگ به کشیده دیده شدن نیز کمک کنند.

9-  فرم لباس خمره‌ای

زنی با پیراهن دو رنگ خمره‌ای، قسمت میانی بدن خود را که دارای اضافه وزن است، به خوبی پوشش می‌دهد.

لباس‌های خمره‌ای به عنوان یکی از چندین مدل لباس مجلسی سایز بزرگ شناخته می‌شوند. این مدل برای افرادی با اندامی به شکل سیب مناسب است و ایجاد تعادل و هم‌خوانی میان نیم تنه بالا و پایین می‌تواند به دیده شدن هر چه بهتر استایل خود وضعیت بهتری ببخشند.

10-  مدل لباس مجلسی سایز بزرگ برای اندام ساعت شنی

بانویی با اندام ساعت شنی مدل لباس مجلسی سایز بزرگ با پارچه کار شده را برای آراستگی خود برگزیده است.

افرادی که دارای اضافه وزن هستند، ولی در ناحیه کمر و شکم کمی لاغرتر به نظر می‌رسند، چنانچه دارای سرشانه‌های پهن و دور باسن بزرگی باشند، اندام آن‌ها مشابه ساعت شنی خواهد بود. چنین افرادی می‌توانند به راحتی از پیراهن‌هایی استفاده کنند که در ناحیه کمر کمی تنگ‌تر باشند که بتوانند زیبایی بیشتری را به معرض نمایش بگذارند.

دانستنی‌های کاربردی:  خانم‌ها هیکل شما شبیه چه میوه‌ای است؟

11- پیراهن مناسب برای افراد با پاهای چاق

دختری با پیراهنی آبی رنگ که با دامن بلند و گشاد، پاهای توپر خود را پوشانده است.

بانوانی که پاهای پرتری نسبت به سایر اندام‌های بدن دارند، می‌توانند با دامن‌های بلند و گشاد این مشکل را پوشش دهند. انتخاب آستین برای مدل لباس مجلسی سایز بزرگ آن‌ها به چاقی بازوها بستگی خواهد داشت.

12- پیراهن تک رنگ

پیراهنی با رنگ زرشکی با ترکیب دو پارچه گیپور و آستر آن به یک رنگ به متناسب دیده شدن اندام کمک خواهد کرد.

انتخاب پیراهن‌هایی با یک رنگ برای افرادی که دارای اندام‌های درشت‌تری نسبت به سایرین هستند، توصیه می‌شود. بهتر است این مدل لباس مجلسی سایز بزرگ با یک رنگ زیبا دوخته شود. به کار رفتن چندین رنگ در ترکیب یک لباس توجهات بیشتری را نسبت به اندام‌ها برانگیخته خواهد کرد. با این حال در صورت تمایل برای به کار بردن چندین رنگ در ترکیب پیراهن بهتر است رنگ تیره در قسمت بالا تنه به کار برده شود.

13- پیراهن با دامن‌های پله‌ای

خانمی با پیراهن دامن پله‌ای فرم پاهای خود را به خوبی می‌پوشاند.

اگرچه انتخاب دامن‌های پله‌ای توجهات بیشتری را به سمت اندام‌های پایین تنه جلب می‌کند، ولی با پوشیدن این مدل لباس مجلسی سایز بزرگ، می‌توان فرم پا و چاقی این ناحیه را به خوبی پوشش داد.

14- دامن‌های پفی

بانویی با انتخاب پیراهن پف‌دار پا و باسن خود را به خوبی پوشش داده است.

به طور کلی لباس‌های پف‌دار برای افراد چاق پیشنهاد نمی‌شود، چرا که این موضوع ممکن است با انتخاب نادرست به بزرگ‌تر دیده شدن اندام‌ها منتهی شود. اگرچه انتخاب پیراهن‌های پف‌دار برای تمامی افراد بلامانع است، ولی بانوانی که پاها و باسن بزرگی دارند، با این روش می‌توانند به پوشش بدن خود کمک کنند.

15- دامن پلیسه‌ای

بانویی زیبا با پیراهن سبز با آستین گیپور و دامن پلیسه‌ای اندامی متناسب را به معرض نمایش گذاشته است.

مدل لباس مجلسی سایز بزرگ با دامن پلیسه‌ای که از دیرباز مورد انتخاب بانوان بوده است، برای یکسان نشان دادن سایز بالا تنه و پایین تنه کاربردی محسوب می‌شود.

16-  دامن‌های چین‌دار

بانویی زیبا با پیراهن مشکی بلند با دامن پلیسه‌ای، کمر باریک خود را به خوبی نشان داده است.

افرادی که کمر باریک‌تری نسبت به پایین تنه خود دارند، با انتخاب دامن‌های پلیسه‌ای و بندی از جنس پارچه روی پیراهن می‌توانند کمر باریک‌تر خود را در معرض دید قرار دهند. انتخاب بالا تنه پوشیده یا باز بنا به چاقی بالا تنه به عهده شخص خواهد بود.

مطالب کاربردی:  دامن های بلند ترند امسال را ببینید

17-  مدل مناسب افراد با فرم مثلثی

دختری با پیراهنی سبز رنگ با برشی روی دامن پیراهن، اندام خود را متناسب جلوه داده است.

چنانچه فردی دارای اندامی درشت در قسمت بالا تنه بوده و پاهای به نسبت لاغرتری داشته باشد، دارای فرم بدنی مثلثی است. چنین افرادی با پوشش بالا تنه خود یعنی سرشانه، سینه و بازو می‌توانند با برش‌هایی روی دامن پاهای متناسب خود را در معرض نمایش بگذارند. پوشیدن این مدل لباس مجلسی سایز بزرگ سبب خواهد شد بقیه افراد پاهای متناسب و لاغرتر را به کل بدن تعمیم دهند.

18- پارچه‌های کار شده

خانمی با استفاده از پارچه سنگ‌‌دوزی شده در متناسب سازی اندام خود بسیار موفق بوده است.

همواره زیبایی در سادگی است. استفاده بیش از حد پارچه‌های سنگ‌دوزی و نگین‌کاری سبب معطوف شدن حواس به لباس و اندام‌های بدن خواهد شد. بنابراین پیشنهاد می‌شود برای استفاده از چنین پارچه‌هایی اصل اعتدال رعایت شود.

19- برش‌های زیبا

بانویی با پیراهن صورتی خوش فرم و برش‌های زیبا به خوبی توجهات را از قسمت‌های توپر کاهش داده است.

افراد با اندام چاق می‌توانند قسمت‌هایی از بدن را که دچار چاقی هستند، بپوشانند و در مقابل آن می‌توانند از برش‌هایی زیبا و در عین حال نامنظم برای جلب توجه به اندام‌های متناسب بهره‌مند شوند. این تکنیک یکی از روش‌های کاربردی در مدل لباس مجلسی سایز بزرگ محسوب می‌شود.

20- پیراهن ساده

بانویی با پیراهن ساده به خوبی قسمت‌های توپر بدن خود را پوشانده است

یقینا یکی از عوامل تعیین کننده قیمت لباس مجلسی سایز بزرگ جنس پارچه و میزان کاربرد آن در لباس خواهد بود. استفاده از پارچه‌های زیبا و کار شده در قسمت‌هایی از لباس که دارای اندام متناسبی است، برای بهتر دیده شدن و همچنین زیبایی لباس پیشنهاد می‌شود. ترکیب چنین پارچه‌هایی روی پیراهن‌های ساده نه تنها جلوه بیشتری به فرد و لباس خواهد بخشید، بلکه فرم بدن شخص را نیز متعادل خواهد ساخت.

شما کدام مدل از لباس‌های مجلسی را برای خود مناسب می‌دانید؟

توجه به زیبایی و شیک‌پوشی نیز سبب به کار بردن وسواس و دقت بیشتری در انتخاب مدل لباس مجلسی سایز بزرگ می‌شود. با شناخت فرم بدن به راحتی می‌توان مدل دلخواه را از میان انواع لباس‌های مجلسی ساده و کار شده انتخاب کرد. باید توجه داشت پوشیدن پیراهن‌های پوشیده برای کمتر دیده شدن اندام‌های چاق همواره مورد توصیه طراحان لباس است. افراط در ترکیب رنگ‌های مختلف نیز سبب چاق‌تر دیده شدن خواهد شد که باید از این موضوع نیز خودداری کرد.

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *