لوازم آرایشی بدون سرب

یکی از رایج‌ترین کارها میان خانم‌ها آرایش کردن است. آرایش کردن همیشه یکی از دغدغه‌هایی بوده که افزون بر اینکه ظاهری آراسته و زیبا ارائه می‌دهد، می‌تواند موجب ایجاد امراض گوناگونی شود. برخی از لوازم آرایش از مواد مضر درست می‌شوند. در مطلب زیر از دسته سلامت و زیبایی در مجله اینترنتی مدیسه اطلاعاتی راجع به لوازم آرایشی بدون سرب و دیگر زمینه‌های مربوط به ایمنی لوازم‌ آرایشی به شما ارائه شده که با توجه به این مسئله می‌توانید از عوامل خطرساز برای پوست دوری ‌کنید.

لوازم آرایشی بدون سرب : دلایل نگرانی

لوازم آرایشی بدون سرب : دلایل نگرانی

شاید شما هم سوالاتی در رابطه با وجود سرب در لوازم ‌آرایشی و دلایل بهتر بودن استفاده از لوازم آرایش بدون سرب داشته باشید و برای شما جالب باشد تا در مورد این مسئله بیشتر بدانید. سرب عنصری بوده که به صورت طبیعی در زمین وجود دارد.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

سازمان‌های غذا و داروی جهانی همواره در تلاش بوده تا با نظارت هرچه بیشتر به ترویج استفاده از لوازم ‌آرایشی بدون سرب و کم‌تر شدن محصولات بهداشتی که دارای عنصر سرب هستند کمک نماید. علت این تمایل، کم شدن اثرات مضر استفاده از لوازم آرایشی بهداشتی و بالا رفتن سطح سلامت و در نتیجه تداوم زیبایی و جوانی در استفاده کنندگان از لوازم آرایشی بدون سرب می‌باشد.

لوازم‌آرایشی بدون سرب، ایمنی لوازم ‌آرایشی و قوانین سازمان غذا و داروی امریکا:

لوازم‌آرایشی بدون سرب، ایمنی لوازم ‌آرایشی و قوانین سازمان غذا و داروی امریکا:

سازمان غذا و دارو، مواد و لوازم ‌آرایشی ازجمله لوازم آرایش بدون سرب ایرانی و خارجی را تحت قوانین سختگیرانه مورد تصویب کنگره تنظیم می‌نماید.

در این قانون اغلب موارد آرایشی احتیاج به تائید سازمان غذا و دارو ندارند ولی درمورد موادی که دارای افزودنی‌های رنگی می‌باشند مانندت لوازم ‌آرایشی بدون سرب یا محصولات آرایشی ارگانیک و یا محصولات آرایشی معمولی، استثنائاتی وجود داشته که این موارد، در صورت استفاده شدن به‌ صورتی که در توضیحات روی بسته‌بندی لوازم ‌آرایشی بدون سرب و حتی دیگر محصولات نوشته ‌شده‌اند انجام شود، باید کاملا برای سلامتی مصرف‌کنندگان بی‌خطر و ایمن باشد.

افزون بر این، با حفظ و مراقبت از سلامت مصرف کننده موجب تداوم حس جذابیت، جوانی و زیبایی می‌شوند. چنانچه یک محصول از لوازم‌ آرایشی دارای مواد افزودنی مانند رنگ‌ها باشد که برای سلامتی مصرف‌کنندگان مخاطره‌آمیز می‌باشد، این مورد تحت نظارت سازمان غذا و دارو قرار می‌گیرد. انتخاب و خرید لوازم آرایشی بدون سرب بهترین کار است، چرا که جزو کم‌خطرترین محصولات آرایشی می‌باشند .

لوازم‌آرایشی بدون سرب، ایمنی لوازم ‌آرایشی و قوانین سازمان غذا و داروی امریکا:

درصورتی که برند یا تولیدکننده‌ای به‌طور غیرقانونی از مواد افزودنی مخاطره‌آمیز در محصولاتش استفاده نماید، با جریمه و مجازات‌های سنگینی مواجه می‌شود. این مجازات شامل فروشندگان محصولات تقلبی انواع برند لوازم آرایشی بدون سرب نیز می‌شود.

سازمان غذا و دارو زمانی می‌تواند شکایات مطرح ‌شده در مورد لوازم ‌آرایشی بدون سرب را پیگیری نماید که محصولات مورداستفاده از طرف مشتری، دارای تائیدیه استاندارد از این سازمان باشند. در نتیجه مصرف‌کننده‌ عاقلی که با انتخاب لوازم‌آرایشی بدون سرب نشان می‌دهد که برای سلامت، زیبایی و جذابیت خود ارزش قائل می‌باشد، باید در زمان خرید و استفاده به دو نکته دقت نماید:

محصولاتی که تحت نام لوازم‌آرایشی بدون سرب خریداری می‌کند دارای تأییدیه سازمان غذا و دارو باشد.

لوازم‌آرایشی بدون سرب، ایمنی لوازم ‌آرایشی و قوانین سازمان غذا و داروی امریکا:

داشتن تاییدیه سازمان غذا و دارو و یا وزارت بهداشت به شما این اطمینان را می‌دهد که محصول مورد استفاده شما از هر نظر سالم بوده و از فیلترهای مشخص سازمان غذا و دارو یا وزارت بهداشت به طور موفقیت آمیز عبور نموده تا به دست شما برسد.

 لوازم‌آرایشی بدون سرب دارای نشان استاندارد باشند .

نشان استاندارد به منزله  تایید تمامی مواد اولیه مورد استفاده در محصول و همچنین تایید مراحل ساخت محصول می‌باشد. نشان استاندارد کالا مهر تاییدی بر کیفیت و اصلت محصول می‌باشد. درصورت بروز مشکلات احتمالی، اقدام در مورد محصولاتی که دارای نشان استاندارد و تاییدیه وزارت بهداشت هستند، بسیار نتیجه‌بخش‌تر خواهد بود. اقدام در مورد لوازم‌آرایشی بدون سرب درحالی که تحت نظر قوانین سازمان غذا و دارو نباشند، امری غیرممکن است.

مارک لوازم آرایش بدون سرب

درصورتی که عنصر سرب در رژ لب‌های مورد استفاده ما وجود داشته باشد، به سادگی پس از مصرف جذب پوست لب شده و وارد بدن می‌شود. این ماده خطرناک می‌تواند به سلول‌های مغزی صدمه جدی وارد نماید. ما در ادامه بهترین مارک رژ لب مایع بدون سرب را به شما معرفی می‌کنیم.

  • مای مدل لومینوس
  • کالیستا مدل Vivid Shilne
  • این لی مدل Wild Rose
  • رژ لب مایع گلدن رز
  • شون مدل Velvet Matt
  • میبلین مدل Vivid Matte
  • رژ مایع فلورمار
  • آی فیس مدل PhotoReady
  • نوت مدل Longwearing

لوازم‌آرایشی بدون سرب : افزودنی‌های رنگی

لوازم‌آرایشی بدون سرب : افزودنی‌های رنگی

قوانین سازمان غذا و دارو درباره افزودنی‌های رنگی از دیگر مواد آرایشی متفاوت می‌باشد. افزودنی‌های رنگی پیش از آنکه بتوانند در لوازم‌آرایشی بدون سرب و دیگر مواد آرایشی یا مواد غذایی یا داروها یا دیگر زمینه‌ها ازجمله وسایل پزشکی استفاده گردند، به تاییدیه این سازمان نیاز دارند. هر افزودنی که به تایید سازمان غذا و دارو برسد در لیست این سازمان ثبت می‌شود.

توضیحات این لیست شامل نحوه‌ استفاده، مقدار استفاده و محدودیت‌های مصرف را به‌طور مفصل شرح می‌دهد. مقدار معمولی سرب به‌عنوان عنصر ناخالص موجود در مواد آرایشی که جهت مواد افزودنی رنگی مورد استفاده قرار می‌گیرد، به 10 تا 20 واحد در میلیون  (ppm)  محدود می‌شود. این مقدار در لوازم‌آرایشی بدون سرب، از حد مجاز قابل ‌استفاده بسیار کم‌تر و در مواردی صفر می‌باشد .

اهمیت استفاده از لوازم‌آرایشی بدون سرب وقتی برای شما مشخص می‌شود که بدانید عنصر سرب به سادگی می تواند زیبایی و جذابیت شما را تحت الشعاع اثرات سوء خود قرار بدهد. حتی عینک‌های طبی سنتی که در سراسر جهان در حال استفاده هستند هم به علت وجود سرب در فلزات تشکیل‌دهنده آن‌ها، احتمال ایجاد مسمومیت با سرب به خصوص برای کودکان را دارند.

مزیت لوازم آرایشی بدون سرب در عدم وجود ریسک بالا جهت ابتلا به ناراحتی‌های پوستی یا آلرژی و پیری پوست در اثر استفاده مداوم است.

قیمت بهترین لوازم آرایش صورت اورجینال

 

رژلب و لوازم‌آرایشی بدون سرب

رژلب و لوازم‌آرایشی بدون سرب

در طی سال‌های متمادی تولید و استفاده از رژلب بسیار کاربردی بوده و رژلب یکی از محبوب‌ترین لوازم آرایشی درمیان بانوان است. گسترش تمایل به استفاده از رژلب بدون سرب در میان بانوان مصرف کننده، این محصولات نقطه روشنی در تاریخ مصرف لوازم آرایش بدون سرب می‌باشند. گزارش‌هایی از وجود مقادیر خطرناکی از سرب در رژلب‌های تولید شده وجود دارد.

به غیر از لوازم‌آرایشی بدون سرب، سازمان غذا و دارو صدها نوع و برند گوناگون رژلب و دیگر لوازم‌آرایشی مانند سایه و خط چشم و شامپو و حتی لوسیون بدن را، برای وجود سرب بررسی نموده است. نتایج حاصل ‌شده نشان می‌دهند که درصد بالایی از مواد و محصولات آرایشی که به‌عنوان لوازم ‌آرایشی بدون سرب هم شناخته نمی‌شوند، مقادیر کم‌تر از 10 ppm از سرب را در ترکیبات خود دارند.

تولیدکنندگان لوازم‌آرایشی بدون سرب و تولیدکنندگانی که در تولید لوازم‌آرایشی برند خود درصد سرب کمتری را مورد استفاده قرار می‌دهند، از طرف سازمان غذا و دارو مورد تمجید قرار می‌گیرند. هدف از کنترل حداکثری، روی مقدار استفاده از سرب در تولید محصولات بهداشتی و آرایشی و همچنین ترویج استفاده از لوازم‌آرایشی بدون سرب، ارتقای سطح سلامت عمومی و تقلیل صدمات ناشی از این مواد برای جوامع مصرف‌کننده این محصولات است.

لوازم‌آرایشی بدون سرب و محدود کردن استفاده از سایر عناصر مضر در تمامی محصولات آرایشی

لوازم‌آرایشی بدون سرب و محدود کردن استفاده از سایر عناصر مضر در تمامی محصولات آرایشی

سازمان غذا و دارو روی لوازم‌آرایشی بررسی‌های دیگری جهت وجود فلزات سنگین مثل آرسنیک، کادمیوم، کبالت، کروم، نیکل و جیوه انجام می‌دهد. هدف از این بررسی‌ها کنترل سطح استفاده از این مواد در لوازم‌آرایشی جهت کنترل میزان آسیب زنندگی آن‌ها (درست مانند موضوع سرب) است.

مطالب کاربردی:  معرفی بهترین برندهای لوازم آرایشی فاقد تست حیوانی

 

کدام برندها جزو لوازم آرایشی بدون سرب نیستند؟

کدام برندها جزو لوازم آرایشی بدون سرب نیستند؟

بسیاری از شما ممکن است درصورت نداشتن اطلاعات کافی در مورد وجود سرب در یک ماده آرایشی، از استفاده کردن از آن اجتناب نموده و به سمت استفاده از لوازم آرایشی بدون سرب بروید. به این علت که استفاده از این محصولات سبب ایجاد مسمومیت با سرب می‌شود. بسیاری از برندهای معروف لوازم آرایش مثل لوازم آرایشی سنتی چشم با برند‌های زیر دارای سرب هستند:

سوالی که وجود دارد این است که در این محصولات چه موارد غیرمجازی مورد استفاده قرار گرفته که جزو لوازم آرایشی بدون سرب قرار نمی‌گیرند؟

Kohl، Kajal، Surma، Tiro، Tozali و Kwalli بیشتر دارای سطوح بالایی از سرب می‌باشند. به‌ عنوان مثال، سرب، به‌طورمعمول به شکل سولفید سرب، گاهی اوقات بیش از نیمی از وزن محصولات kohl را تشکیل می‌دهد. محصولات Kwalli همچنین ممکن است دارای مواد گوناگون دیگری مثل ترکیبات آلومینیوم، کربن، آهن و روی باشند. اگرچه آرایش حرفه‌ای با محصولات آرایشی خاص، جذابیت فراوانی دارد ولی نباید از خطرات احتمالی این مسمومیت دوری کرد.

تشخیص سرب در لوازم آرایشی

یکی از رایج‌ترین کارهایی که جهت نحوه تشخیص رژ لب بدون سرب پیشنهاد می‌کنند استفاده از حلقه طلا می‌باشد. گفته می‌شود با کشیدن حلقه طلا بر روی رژ و مشاهده سیاه شدن یا نشدن آن می‌توان به وجود سرب در رژ پی برد. در حقیقت اگر رنگ سیاه بر روی رژ باقی بماند، یعنی این رژ لب دارای سرب است.

علت توصیه به استفاده از لوازم آرایشی بدون سرب و اثرات مسمومیت سرب چیست؟

علت توصیه به استفاده از لوازم آرایشی بدون سرب و اثرات مسمومیت سرب چیست؟

استفاده از لوازم آرایشی بدون سرب به دلیل ارتباط مستقیم با سلامتی به‌شدت پیشنهاد می‌شود. خطرات ناشی از قرار گرفتن در معرض سرب، به‌خصوص برای کودکان بسیار جدی است. ازجمله اثرات مرتبط با سطح بالای تماس با سرب که بروز آن به شکل کم‌خونی، مشکلات کلیوی و صدمات عصبی بوده که ممکن است شامل تشنج، کما و مرگ باشد. حتی در سطوح نسبتا کم، تماس مزمن و مداوم با سرب ممکن است منجر به مشکلات یادگیری و رفتاری گردد.

مطالب پربازدید:  آشنایی با لوازم آرایشی ارگانیک و بهترین برندهای آن

 

پیشنهاد اکید متخصصان در مورد استفاده نکردن کودکان از هیچ نوع لوازم آرایشی به میزان بالای آسیب پذیری آنها نسبت به سرب می‌باشد و لوازم آرایش بدون سرب راه حل مطمئن‌تری جهت پیشگیری از رخ دادن چنین اتفاقات ناگواری است. شما برای آموختن صفر تا صد یک آرایش کامل و کار کردن به عنوان یک آرایشگر حرفه‌ای مثل هر فن و هنر دیگری نیاز به ابزار مناسب دارید و لوازم آرایشی بدون سرب می‌توانند از مهم‌ترین ابزار این حرفه باشد که خطری برای سلامتی مصرف کنندگان ایجاد نمی‌کند .

 

منبع : getgreenbewell

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

1 دیدگاه در “لوازم آرایشی بدون سرب، رازهای اعجاب انگیز جذابیت همیشگی

  1. دیلی تک گفت:

    محصولات لافار هم بدون سرب هستن؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *