آموزش دردلاک مو

آموزش دردلاک مو برای شما این امکان را به وجود خواهد آورد تا بتوانید به راحتی موهای خود را به روشی بسیار زیبا ببافید و به جذابیت خود بی‌افزایید.

آرایش مو‌ها یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های همیشگی بانوان و حتی آقایان است. یکی از روش‌های زیبا جهت بافت مو، مدل دردلاک Dreadlocks بوده که در این مقاله به آموزش قدم به قدم آن می‌پردازیم و نگاهی بر روش‌های نگهداری و مراقبت از موهای دردلاک شده خواهیم داشت.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

بافت دردلاک چیست؟

بافت دردلاک چیست؟

بافت مو دردلاک یک روش آرایش و تزیین مو به شمار می‌آید که از دیرباز در جوامع مختلف به ویژه در میان آفریقایی‌ها رواج داشته است. در این روش بافت، مو‌ها در هم تنیده شده و گره خورده و به اصطلاح در هم لاک می‌شوند.

در اوایل رواج این روش از بافت مو، افراد به این خاطر که تفاوت خود را با دیگران نشان دهند و افکار پیچیده خود را نمایان کنند، موهایشان را به روش دردلاک می‌بافتند. حتی عقایدی در میان اقوام گوناگون مثل ماسایی‌ها وجود داشته که مو بافته شده به روش بافت دردلاک آن‌ها را از خطرات حفظ می‌کرده است.

آیا برای بافتن مو‌ها به روش دردلاک باید مو‌های بلندی داشت؟

آیا برای بافتن مو‌ها به روش دردلاک باید مو‌های بلندی داشت؟

در پاسخ به این پرسش باید گفت خیر! حتی در حالتی که مو‌های شما فقط ۵ سانتی متر باشد هم می‌توان بر روی آن‌ها بافت دردلاک را انجام داد.

وسایل مورد نیاز آموزش دردلاک مو

وسایل مورد نیاز انجام دردلاک

  • شامپو مخصوص دردلاک یا شامپوی بدون باقی مانده Residue Free Shampoo
  • سشوار
  • تعدادی کلیپس جهت جدا کردن مو‌ها
  • کش‌های کوچک و باریک برای شاخه‌های بافته شده
  • شانه‌ای با دندانه‌های باریک
  • وکس مخصوص دردلاک

اموزش بافت دردلاک مردانه و زنانه به صورت مرحله به مرحله

اموزش بافت دردلاک مردانه و زنانه به صورت مرحله به مرحله

  • شستن موها : شستن مو با شامپوی مخصوص برای از بین بردن هر گونه آلودگی و چربی از روی موها انجام می‌شود.
  • خشک کردن موها : سشوار کشیدن باید به نحوی انجام شود که مو‌ها تا جای ممکن پف کرده و بسیار حجیم شوند.
  • تقسیم بندی موها : تقسیم بندی موها را به صورت افقی و با فاصله‌های تقریبی ۶ سانتی متری انجام دهید. در ادامه ۳ سانتی متر از قسمت جدا شده را هم مجددا جدا کنید.
  • پوش دادن موها : از فاصله ایمن ۳ سانتی متری ریشه، به آرامی و با دقت مو‌ها را پوش دهید تا به نوک مو‌ها برسید.
  • پیچیدن موها : در این قسمت باید مو‌های جدا شده و پوش داده شده را به بهترین شکل در هم بپیچید تا به صورت یک شاخه در هم تنیده به نظر آید.
  • وکس کردن موها : با استفاده از نوک انگشتان کمی وکس به مو‌ها زده تا هیچ تار مویی از شاخه دردلاک شده جدا نمانده و همچنین استحکام شاخه حفظ شود.
  • پیچاندن دِرِدها : پیچاندن بافت‌های دردلاک در واقع مجموعی از دو مرحله پیش و مهمترین مرحله جهت فرم دادن هرچه بهتر و محکم‌تر کردن مو‌های دردلاک شده است. با استفاده کردن از کمی وکس، مو‌های بافته شده را از ناحیه ریشه با کف دست بپیچانید تا به قسمت نوک مو‌ها برسید.
  • تکرار : تمام قسمت‌های جدا شده مو‌ها را دردلاک کرده تا مو‌ها شکل شاخه‌های زیبای دردلاک را به خود بگیرد.‌ می‌توانید جهت زیبایی بیشتر در میان مو‌های در هم تنیده شده از رشته‌های نخی با رنگ‌های جیغ یا نخ‌های براق استفاده کنید تا جلوه خاصی به مو‌ها داده شود.

مطالب کاربردی:  شینیون چیست؟ هر آنچه درباره شینیون حرفه ای باید بدانید

 

نکات مهم در مورد نگهداری موی دردلاک

نکات مهم در مورد نگهداری موی دردلاک

  • شستشو

بهتر است که در هفته اول هیچ شستشویی صورت نگیرد تا مو‌ها حالت خود را به خوبی حفظ کنند. بعد از سپری شدن این مدت هم باید از شامپوی مخصوص دردلاک که بدون باقی مانده است موهای خود را بشویید، اما نباید از هیچ گونه نرم کننده، ماسک مو و روغن‌های مخصوص مو استفاده نمایید.

سعی کنید سشوار را هم به صورت غیر مستقیم روی مو‌ها بگیرید. فراموش نکنید خشک کردن مو‌های دردلاک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده؛ چرا که ممکن است با باقی ماندن رطوبت در بین مو‌ها بعد از مدتی بوی بدی در آن‌ها ایجاد شود.

  • ماندگاری

بسته به این که چقدر در نگهداری مو‌های بافته شده به روش دردلاک دقت شود ماندگاری مو‌ها متفاوت است. در حالتی که بافت مو‌ها شل شود می‌توان با استفاده از یک واکس مخصوص دردلاک بافت‌ها را محکم کرد. همچنین بر اساس میزان رشد مو‌ها ممکن است نیاز باشد تا هر ۲ تا ۳ ماه ریشه مو‌ها ترمیم شود.

  • باز کردن مو‌ها

بعضی افراد تصور می‌کنند که به هیچ وجه باز کردن مو‌های دردلاک امکان پذیر نبوده و فقط باید با کوتاه کردن مو‌ها از ته آن‌ها را حذف کرد. اما اینطور نیست و باز کردن بافت دردلاک مردانه و زنانه بدون کوتاهی و آسیب به ریشه یا ساقه مو قابل انجام است چرا که در این روش جهت بافت مو‌ها از هیچ چسب یا لوازم آرایشی بهداشتی چسبنده دیگری استفاده نمی‌شود.

قیمت انواع حالت دهنده مو اورجینال با کیفیت بالا

 

 باز کردن بافت مو دردلاک

باز کردن بافت مو دردلاک

می توان گفت باز کردن این مدل بافت کار دشوارتری از بافتن آن است. حتی برخی بعد از پیاده سازی این بافت، موهای خود را کوتاه می‌کنند. ولی باید گفت که این کار غیرممکن نبوده و برای این کار تنها باید بسیار صبور بود، برای این که زمان زيادی نیاز است تا بتوان این بافت را باز کرد. برای باز کردن بافت مو دردلاک باید موارد زیر را انجام داد.

  • قبل از شروع کار و باز کردن موها اول باید به خوبی موها را با نرم کننده شست و شو داد و حداقل ۱۰ دقیقه مو را داخل آب گرم رو به داغ قرار داد. حتی تا ۳۰ دقیقه این کار هم مشکلی ندارد.
  • در یک بطری، روغنی نظیر روغن نارگیل، روغن آرگان یا روغن جوجوبا به همراه آب ریخته و به خوبی تکان داده تا جهت نرم کردن و باز کردن بافت از آن کمک بگیریم. باید توجه داشت که بافت‌ها را به صورت همزمان باز نکنیم، زیرا باعث سردرد می‌شود. برای این کار باید بسیار صبور بود و هر بافت را در یک بازه زمانی جداگانه باز کنیم.
  • مو را به آرامی از پایین باز کرده و هر قسمت را با شانه‌ای باریک شانه کرده و محلول روغن مو را روی آن اسپری می‌کنیم. بسیار آرام این کار را انجام می‌دهیم تا زمانی که بتوانیم شانه را بدون هیچ گیر و گره‌ای درون موها حرکت داد.
  • اگر می‌بینید که نمی‌توانید این کار را به تنهایی انجام دهید، باید از کسی کمک بگیرید و یا به یک آرایشگاه مراجعه نمایید. در سالن‌های زیبایی برای این کار کرم‌های مخصوصی وجود دارد.
  • بافت مو دردلاک به صورت آماده و مصنوعی نیز وجود دارد که از الیاف‌های مصنوعی و شبیه به مو در رنگ‌های متنوع تهیه شده است و می‌توانید از این بافت‌های آماده در لا به لای موهای خود استفاده کنید.

مطالب پربازدید:  بافت افرو چیست و چگونه انجام می‌شود؟

 

مدل مو دردلاک مردانه و زنانه، زیباترین آرایش مو در جهان

همانطور که در مطلب آموزش دردلاک مو مطالعه کردید، دردلاک کردن موها آن قدر که فکر می‌کنید سخت نبوده و با کمی دقت و توجه به نکات اساسی گفته شده، می‌توانید موهای دردلاک جذابی را برای خود بسازید. افزون بر دردلاک، بافت مو هلندی هم امروزه در میان دختران جوان بسیار محبوب شده و با توجه به اصول گفته شده می‌توانید از این مدل هم استفاده کرده و زیبایی خود را دوچندان کنید. تجربه شما از دردلاک مو چیست؟ مشتاق دریافت تجربیات و نظرات شما در این خصوص هستیم…

 

منبع : udemy

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *