مرحله به مرحله آموزش کشیدن خط چشم برای پلک افتاده

پلک افتاده باعث می‌شود بخش بالایی پلک پوشیده شود، علاوه بر آن چشم‌ها را از آنچه هستند کوچک‌تر نشان می‌دهد و آرایش کردن چشم‌ها حتی با بهترین مارک خط چشم هم بسیار کار دشواری به نظر می‌آیند. در ادامه قصد داریم چند روش خط چشم برای پلک افتاده و مراحل کشیدن خط چشم را مورد بررسی قرار دهیم.

در برخی افراد این مدل چشم در ابتدا وجود داشته، اما در برخی دیگر به دلایل مختلفی از جمله افزایش سن، افتادگی یا پف پلک در آن‌ها به وجود می‌آید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

این معضل باعث شده حتی ساده‌ترین آرایش‌ چشم پلک افتاده، خود را به خوبی و زیبایی تمام نشان ندهد. اما با پیشرفت جهان راه‌حل‌هایی برای کشیدن خط چشم برای پلک افتاده نیز به وجود آمده است.

مراحل کشیدن خط چشم پلک افتاده و پف‌دار

قبل از تهیه خط چشم مناسب، حتما به نوع چشم خود توجه کنید، زیرا چشم‌ها با پلک افتاده یا پف‌دار نیاز به بررسی بیشتر برای خرید محصولات آرایشی خود دارند. در ادامه مراحل کشیدن خط چشم برای پلک افتاده را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

استفاده از پرایمر در کشیدن خط چشم برای پلک افتاده

آرایش چشم خود را با استفاده از پرایمری با کیفیت شروع کنید، چرا که این وسیله به نرم شدن پوست پلک شما کمک بسیاری می‌کند و در نهایت موجب زیباتر شدن خط چشم پلک پف‌دار می‌شود.

استفاده از پرایمر قبل از کشیدن خط چشم.

استفاده از سایه چشم

برای ایجاد عمقی زیبا در پلک افرادی که افتاده یا پف‌دار است، می‌توان از سه رنگ سایه مناسب استفاده کرد. برای این منظور باید از سایه‌های کمرنگ و طبیعی برای کم‌تر دیده شدن پلک افتاده استفاده کرد، چرا که در این‌صورت خط چشم به زیبایی تمام نمایان می‌شود.

نکته قابل ذکر این است که برای استفاده از سایه حتما سایه کمرنگ را بالای پلک تا خط ابرو ادامه دهید، پس از آن رنگ متوسط و تیره را به چشم نزدیک‌تر بکشید.

استفاده از سایه چشم در کشیدن خط چشم برای پلک‌های افتاده.

گوشه بیرونی چشم را فراموش نکنید

کشیدن خط چشم برای پلک افتاده قوانین خاص خود را دارد، برای این منظور بهتر است از گوشه داخلی چشم شروع به کشیدن کنید.

پس از کشیدن خط مورد نظر روی دو سوم طول پلک به شکل خط مژه، دیگر نیازی به ادامه دادن خط نیست، چرا که با همین کار به نشان دادن گردی بیشتر چشم و کم شدن میزان افتادگی پلک خود کمک بسیاری کرده‌اید.

استفاده از سایه تیره یا خط چشم در گوشه بیرونی چشم موجب می‌شود که چشم‌ها بازتر و درشت‌تر دیده شوند.

در صورتی‌که به خط چشم کامل علاقه دارید، می‌توانید آموزش خط چشم گربه‌ای برای پلک افتاده را در همین مقاله دنبال کنید و با پلک افتاده خود از خط چشمی زیبا نهایت لذت را ببرید.

سفید کردن پلک پایین

برای کم‌شدن افتادگی پلک هنگام آرایش می‌توان از مداد سفید به عنوان خط چشم در قسمت داخلی پلک پایینی استفاده کرد. در این روش نه‌تنها افتادگی تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند، بلکه چشم‌ها درشت‌تر و زیباتر دیده می‌شوند.

سفید کردن پلک پایین برای جلوه بیشتر خط چشم در پلک‌های افتاده.

استفاده از ریمل

در آخر استفاده از ریمل در نمایش بهتر خط چشم و زیبایی چشم‌ها را فراموش نکنید.

زیباتر کردن خط چشم با استفاده از ریمل.

لیست قیمت انواع لوازم آرایش چشم

 

بهترین روش‌های کشیدن خط چشم برای پلک‌ افتاده

یکی از دغدغه‌های کشیدن خط چشم برای پلک افتاده، ایجاد اثر خطوط بر استخوان ابروهایشان است که بعد از مدتی به وجود می‌آید.

با انتخاب دقیق و باکیفیت محصولاتی از این قبیل، می‌توان این مشکل را حل کرد. علاوه بر آن با روش‌های مختلف خط چشم برای پلک‌های افتاده نیز می‌توان تا حد زیادی این مشکل را برطرف کرد. در ادامه دو روش خط چشم پرطرفدار برای پلک‌های افتاده را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

خط چشم بالدار

پس از انتخاب خط چشم مناسب و با کیفیت، از انتهای حدقه چشم به سمت بالا و طبق اندازه دلخواه خود مثلثی ظریف بکشید، بعد از آن از انتهای خطی که مثلث ایجاد شده به سمت داخلی چشم، روی خط مژه خطی زیبا و یکدست ایجاد کنید. در نهایت مثلث انتهای کار خود را پر کنید و خطی مرتب در بالای خط مژه بکشید.

مراحل رسم خط چشم بالدار.

خط چشم گربه‌ای

برای کشیدن خط چشم گربه‌ای باید از قسمت داخلی چشم به سمت بیرون خطی کشیده، بعد از آن در انتهای گوشه چشم با زاویه دلخواه (طوری که زیر پف چشم نرود) بکشید، هر دو خط را به جایی که به هم وصل می‌شوند، ادامه دهید.

در نهایت بین خطوط کشیده شده را پر کنید و از زیبایی خط چشم خود حتی با داشتن پلک‌هایی افتاده یا پف‌دار نهایت لذت را ببرید.

مراحل ترسیم خط چشم گربه‌ای.

مطالب مرتبط :  15 ترفند آموزش کشیدن خط چشم

نکات مهم هنگام کشیدن خط چشم پلک‌های افتاده

در صورتی‌که کشیدن خط چشم برای پلک افتاده شما بسیار سخت است، لازم است نکاتی را برای آسان‌تر کردن کار در نظر داشته باشید. برخی از این نکات به شرح زیر هستند:

استفاده از خط چشم کرمی و برس مخصوص

استفاده از وسایل مناسب و درست، در کشیدن خط چشمی زیبا کمک بسیاری می‌کند. با استفاده از برسی نازک و خط چشمی به رنگ کرم می‌توانید هنگام رسم خط چشم، آن را کنترل کنید.

زمان کشیدن خط چشم به جلو نگاه کنید

هنگام کشیدن خط چشم توصیه می‌شود حتما با چشمان باز آینه روبروی خود را نگاه کنید. این روش باعث می‌شود فرد به حالت چشم و چین و چروک‌های موجود در آن بیشتر دقت کند، به طوری‌که به راحتی می‌توان از ناپدید شدن یا ایجاد لک خط چشم در پلک جلوگیری کرد.

مطالب مرتبط :  20 مدل خط چشم فوق العاده زیبا

نکته مهم برای ایجاد دنباله خط چشم

طبق نظریه متخصصان آرایشی برای ایجاد دنباله خط چشم بهتر است از مقدار کمی مواد خط چشم استفاده کرد. پس از آن می‌توان با استفاده از برسی ظریف در قسمت زاویه‌دار چشم، دنباله را شکل داد و تنظیم کرد.

توصیه می‌شود خط چشم‌ برای پلک افتاده را به صورت نازک و بلند بکشید، این امر موجب می‌شود چشم جلوه بیشتری پیدا کند.

ابزار تمیز کردن

برای کشیدن خط چشمی زیبا به ابزار تمیز کردن جهت کنترل آن نیاز دارید. برای این منظور می‌توانید ابزاری مثل گوش پاک‌کن، پنبه، پاک‌کننده آرایش یا دیگر موارد مورد نیاز را در دسترس خود قرار دهید که بتوانید با تمیز کردن قسمت‌های مورد نیاز بهترین نتیجه را حاصل کنید.

خط چشم را حرفه‌ای بکشید

افراد زیادی هستند که به دلایل مختلفی از جمله ژنتیک، افزایش سن یا دیگر مسائل دچار افتادگی پلک می‌شوند. با وجود این شرایط آرایش چشم در این شرایط کار دشواری به نظر می‌رسد.

امروزه وسایل آرایشی باکیفیتی در بازار وجود دارد که این مشکل را تا حد زیادی رفع کرده است، البته توجه و دقت در انتخاب و روش کشیدن خط چشمی مناسب با فرم چشم نیز در از بین رفتن این مشکل کمک بسیاری می‌کند.

در این مقاله مراحل کشیدن خط چشم برای پلک افتاده را مورد بررسی قرار دادیم که افراد بتوانند با خواندن آن خط چشمی زیبا حتی با پلک‌های افتاده یا پف‌دار را تجربه کنند.

 

منبع : maybelline

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

1 دیدگاه در “آموزش قدم‌به‌قدم کشیدن خط چشم برای پلک افتاده

  1. سارا گفت:

    من دیروز مهمونی دعوت بودم خیلی خوب خیلی کارم رو راه انداخت هیچ کی نفهمید اصلا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *