با انواع بالم لب حرفه‌ای آشنا شوید

انسان هزاران سال است که با مفهوم زیبایی درگیر بوده و در تلاش برای یافتن معنای زیبایی و راهی برای زیباتر شدن خود است. زیبایی صورت بیش از هر قسمت دیگری از بدن برای انسان اهمیت دارد. یکی از مهمترین اجزای صورت، لب است که با انتخاب بهترین بالم لب می‌توان سلامت آن را تضمین کرد. پوست لب بسیار نازک بوده و نیازمند توجه و دقتی ویژه برای سالم نگه داشتنش است. عوامل متعددی از جمله ویژگی‌های ژنتیکی تا آب و هوا می‌توانند باعث خشکی لب شوند. بنابراین یکی از مزایای اصلی استفاده از بالم لب، مرطوب کردن لب‌های خشک است.

استفاده مداوم از بالم لب باعث آبرسانی به بافت خشک لب می‌شود و رطوبت طبیعی لب را حفظ خواهد کرد. داشتن لبی درخشان و سالم تاثیر بسیار زیادی روی چهره انسان می‌گذارد. بنابراین داشتن یک بالم لب در لیست وسایل بهداشتی جزو ضروریات هر فردی محسوب می‌شود.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

دلایل حساسیت مراقبت از لب‌ها

مرطوب کردن لب‌های خشک یکی از مهم‌ترین مزیت‌های بالم لب است.

لب‌ها بخش مهمی از صورت انسان هستند. لب‌های سالم و زیبا می‌توانند ظاهر انسان را به کلی تغییر دهند. توجه به سلامت لب وقت چندانی نمی‌گیرد، اما داشتن لب‌های سالم و زیبا بسیار تاثیرگذار است.

چه چیزی باعث تاثیرگذاری شکل و فرم لب‌ها در صورت می‌شود؟ باید به این نکته توجه کرد که بافت این منطقه قرمز رنگ صورت با تمامی قسمت‌های دیگر متفاوت است. این ناحیه فاقد فولیکول مو و غدد عرق بوده و رنگدانه کمتری دارد.

لایه بیرونی پوست لب بسیار حساس و نازک است، به نحوی که می‌توان خون را زیر این پوست نازک و بدون رنگ مشاهده کرد. قسمت‌های دیگر پوست دارای غدد عرق هستند و می‌توانند از چربی ترشح شده به عنوان سد محافظتی استفاده کنند.کم آبی، آب و هوای خشن، کمبود ویتامین و املاح باعث خشک شدن لب‌ها می‌شوند.

دلایل اصلی آسیب دیدن لب‌ها چیست؟

پوست لب انسان بسیار نازک است و در صورت عدم رسیدگی به سرعت زیبایی و طراوت خود را از دست می‌دهد. مواردی که در ادامه ذکر شده‌اند، در سلامت و زیبایی لب تاثیر بسیار زیادی دارند.

  • کم آبی بدن
  • ژنتیک
  • حساسیت دارویی و غذایی
  • استفاده از لوازم آرایشی فیک
  • نور آفتاب
  • آلودگی هوا
  • آب و هوای سرد
  • هوای خشک
  • کمبود ویتامین و مواد مغذی
  • مصرف دخانیات

بالم لب چیست؟
بالم لب ماده‌ای موم مانند است که به صورت موضعی روی لب‌ها برای مرطوب کردن یا درمان ترک خوردگی، خشکی، التهاب و زخم استفاده می‌شود. بالم لب را معمولا از موم زنبور عسل، کافور، وازلین، پارافین، انواع روغن‌ها، لانولین و موم کارنوبا می‌سازند.

بهترین بالم لب شامل چه ویژگی‌هایی است؟

بهترین بالم لب در یک نگاه کلی دو وظیفه اصلی بر عهده دارد که این وظایف رطوبت رسانی به لب و حفاظت از لب در برابر آب و هوا هستند؛ اما با پیشرفت‌هایی که در صنعت تولید مواد آرایشی صورت گرفته، می‌توان از بالم لب استفاده چندگانه داشت که به شرح زیر است:

  • خاصیت مرطوب کنندگی داشته باشد.
  • در برابر اشعه نور خورشید مقاوم باشد.
  • مانع خروج و تبخیر رطوبت لب شود.
  • از لب در برابر آب و هوای خشک محافظت کند.

انواع بالم لب کدامند؟

بالم لب به انواع مختلفی تقسیم می‌شود که البته هر کدام ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند.

  • بالم لب رنگی
  • بالم لب بدون رنگ
  • بالم لب خانگی
  • بالم لب گیاهی
  • بالم لب با خاصیت ضد آفتاب
  • بالم لب با خواص ویتامینی

قیمت انواع بالم لب‌های خارجی

بالم لب رنگی

اگر چه مواد تشکیل دهنده رژلب جامد و بالم لب رنگی تقریبا مشترک هستند، اما تفاوت‌های چشمگیری بین این دو ابزار آرایشی وجود دارد. به عنوان نمونه رژ لب بیشتر به عنوان یک ابزار آرایشی کاربرد دارد و بیشتر با مواد شیمیایی ساخته می‌شود؛ اما در ساخت بهترین بالم لب رنگی از مواد ارگانیک استفاده خواهد شد و هدف از تهیه بالم لب رنگی خاصیت درمانی آن است. البته به دلیل رنگ مُجازی که در این نوع از بالم وجود دارد، می‌توان لب را آرایش نیز کرد.

بالم لب بدون رنگ

زدن روزانه بالم لب را جزو روتین پوستی خود قرار دهید!

بسیاری از افراد تمایل به استفاده از بالم لب بدون رنگ دارند. دلیل اصلی تفاوت در خرید بین انواع بالم لب رنگی و بالم لب بدون رنگ در سلیقه افراد بوده؛ زیرا کارکرد این دو نوع بالم مانند یکدیگر است.

بالم لب بدون رنگ اولین نوع بالمی بود که وارد بازار شد و هدفش بهبود سلامت لب‌ها بود. شاید به ظاهر بالم لب بدون رنگ با برق لب اشتباه گرفته شود. برق لب ظاهرا لب را مرطوب نشان می‌دهد، اما خاصیت درمانی ندارد.

بهترین بالم لب طبیعی بدون رنگ لب را براق و خیس نشان نمی‌دهد؛ اما لب‌ها را تغذیه کرده و از خشک شدن و ترک خوردگی آن جلوگیری می‌کند. بالم‌ها حاوی مواد روغنی هستند که مقاومت لب‌ها را در برابر نور آفتاب، سرما و آلودگی حفظ می‌کنند.

بالم لب گیاهی

بالم لب گیاهی یکی از بهترین انواع بالم لب است.

بالم لب گیاهی از مواد طبیعی و ارگانیک در کارخانه ساخته می‌شود. در ساخت بهترین بالم لب گیاهی از کره کاکائو، شی باتر، انواع روغن و غیره استفاده می‌شود. خاصیت ترمیمی این نوع از بالم لب گیاهی بسیار بالاتر از رقیبان خود است؛ زیرا به راحتی جذب می‌شود و ماندگاری بالاتری نیز دارد. مواد ارگانیکی که در این بالم‌ها به کار می‌رود، خاصیت ضد باکتریایی، ضد میکروبی و ضد قارچی دارند و املاح زیادی را به نقاط زیرین لب تزریق می‌کنند.

مطالب کاربردی:  چگونه کرم ضدآفتاب همراه با آرایش بزنیم؟

بالم لب با خاصیت ضد آفتاب

نسل جدید بالم‌ها خاصیت‌های بی‌شماری دارند. یک نوع جدید از بالم‌ها خاصیت ضد آفتابی دارد و مانعی در برابر اشعه نور خورشید است. همه ما از مضرات نور خورشید روی پوست بدن انسان آگاه هستیم. پوست لب انسان نیز به دلیل نازک بودن نسبت به قسمت‌های دیگر صورت سریعتر آسیب می‌بیند. این نوع بالم‌های ضد آفتاب با دارا بودن 25 SPF باعث لطافت و درخشندگی پوست لب حتی بعد از قرار گرفتن در معرض آفتاب می‌شوند.

بالم لب با خواص ویتامینی

با خرید بهترین بالم لب از سایت مدیسه، طراوت و زیبایی را به لب‌های خود هدیه دهید.

به تازگی به غیر موادی که در مدل‌های قبلی وجود داشت، شاهد وجود انواع ویتامین‌ها مانند ویتامین E و A با خواص آنتی اکسیدانی در ترکیبات بالم لب‌های جدید هستیم. وجود این ویتامین‌ها و املاح به دلیل استفاده از مواد باارزش طبیعی مانند کره کاکائو، شی باتر، روغن جوجوبا و غیره است. نکته قابل توجه در تهیه این بالم‌ها عدم استفاده از الکل و رنگدانه‌های غیر طبیعی است.

بالم لب خانگی

بالم را می‌توان به راحتی در منزل تهیه کرد. برای ساختن یک بالم لب به ابزار خاصی نیاز نیست. برای ساخت بهترین بالم لب خانگی ابتدا باید کمی موم عسل خشک را به روش بن‌ماری یا در مایکروویو ذوب کرده و با روغن در دسترس‌تان (البته به غیر از روغن مخصوص پخت) همراه با کمی شی باتر مخلوط کنید و داخل ظرف مورد نظر بریزید و در فریزر بگذارید. بعد از حدود چند ساعت بالم لب خانگی آماده است.

به جای موم عسل می‌توان وازلین را جایگزین کرد. بنا بر سلیقه می‌توان از نعناع، توت فرنگی، لبو و غیره عصاره گیری کرده و در بالم لب خانگی استفاده کرد.

بهترین مارک بالم لب چیست؟

برای یافتن پاسخ این پرسش باید ابتدا به نیاز فرد توجه کرد. اما داشتن چند فاکتور جزو ضروریات انتخاب یک بالم مناسب است. در ادامه به تعدادی از این ویژگی‌ها اشاره خواهد شد:

  • حجم
  • ویتامین
  • قیمت
  • SPF
  • خواص طبیعی

قیمت و خرید انواع بالم لب

بعد از اطلاع از تمام مطالبی که گفته شد، احتمالا کنجکاو هستید تا قیمت انواع بالم لب‌ها را ببینید و از آنها مطلع شوید. در بخش فروشگاه مدیسه با انواع این مدل بالم لب‌ها می ‌توانید آشنا شوید و اطلاعات دقیق هر یک را بخوانید تا انتخاب دقیق‌تری برای تهیه بالم لب انجام دهید و از آسیب رسیدن به لب‌های خود جلوگیری کنید. فراموش نکنید که شما بهترین پرستار برای لب‌هایتان هستید. برای مشاهده قیمت ها و هدایت به صفحه انواع بالم لب روی عنوان بالا ضربه بزنید.

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *