همه چیز درباره آرایش صورت کشیده

واقعیت این است که ویدیوهای آموزش میکاپ به طور معمول روی چهره‌هایی که به کانتور یا ظاهری تراشیده‌تر نیاز دارند، صورت می‌گیرد و این ویدیوها الزاما برای آرایش صورت کشیده و لاغر مناسب نیستند.

مشکل اینجاست که اگر با اصول اولیه آرایش کردن آشنا نباشید، مدل آرایش اشتباهی را انتخاب کرده و به تبع، آن نتیجه مطلوبی از آرایش نمی‌گیرید. یکی از مهم‌ترین اصول، شناخت فرم چهره و صورت و آرایش براساس آن است؛ چرا که آرایش کردن به راحتی قادر است فرم صورت شما را تغییر دهد. آرایش صورت لاغر هم از این قاعده مستثنی نبوده و ترفندها و نکات ریز و درشتی دارد.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

دراصل ممکن است کسانی که دارای صورت کشیده هستند، به لوازم آرایشی بهداشتی و تکنیک‌های آرایشی دیگری احتیاج داشته باشند. بنابراین جهت آشنایی با اصول و مراحل آرایش صورت کشیده همراه با نکات اساسی که باید برای این فرم صورت بدانید، با ما همراه باشید.

ویژگی‌های فرم صورت کشیده

ویژگی‌های فرم صورت کشیده

همان‌گونه که می‌دانید، چهره هر شخص فرم به خصوص خود را دارد. تاثیر فرم چهره در مدل آرایش را نمی‌توان نادیده گرفت. جهت آنکه بدانید آرایش خاص انواع فرم چهره چه اصولی دارد، باید با ویژگی‌های برجسته مدل چهره خود آشنا بشوید. فرم صورت کشیده نیز ویژگی‌هایی دارد که آن را از چهره‌های دیگر متمایز می‌کند. از خصوصیات بارز چهره کشیده می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

بلند و باریک

اصلی‌ترین ویژگی فرم صورت کشیده، ظاهر باریک و بلند آن است. طول صورت این اشخاص از پهنای آن بیشتر بوده و استخوان پیشانی، گونه و خط فک تقریبا همگی به یک عرض هستند.

پیشانی بلند

پیشانی بلند

معمولا اشخاص با صورت کشیده دارای پیشانی بلندی هستند که در مقایسه با سایر فرم‌های صورت بزرگ‌تر است. همچنین امکان دارد خط رویش مو این اشخاص بالاتر و دارای عقب‌نشینی باشد که موجب می‌شود چهره، کشیده‌تر به‌نظر بیاید.

چانه برجسته

اغلب فرم صورت کشیده، چانه برجسته‌تری دارد و امکان دارد باریک و کشیده به نظر بیاید که باز این مسئله روی طول صورت تاثیرگذار است.

گونه‌های باریک

معمولا گونه‌های صورت‌های کشیده، باریک هستند و ممکن است بدون برجستگی یا فرورفته جلوه کنند.

صورت لاغر

صورت لاغر

صورت کشیده به علت پر نبودن گونه‌ها و نسبت‌های کشیده، بیشتر ظاهری نازک و زاویه‌دار دارند.

خط فک نوک تیز

معمولا خط فک صورت کشیده، باریک‌تر و نوک تیزتر از دیگر فرم‌های صورت است.

به صورت کلی، صورت‌های کشیده و بلند ظاهری متمایز دارند که قادرند هم ظریف و هم چشمگیر باشند. درک ویژگی‌های ویژه و خاص فرم صورت کشیده، می‌تواند به شما کمک نماید که جذاب‌ترین مدل مو و مدل آرایش را جهت افزایش زیبایی طبیعی خود انتخاب نمایید.

اصول آرایش صورت کشیده

اصول آرایش صورت کشیده

اگر به دنبال فهمیدن اینکه آرایش صورت کشیده چگونه است، هستید باید بگوییم که رعایت چندین نکته مهم جهت اصول آرایش صورت کشیده و لاغر سبب می‌شود تعادل بهتری میان اجزای صورت شما برقرار شود. به عنوان مثال اگر مایل هستید کشیدگی صورتتان کم‌تر به‌ چشم بیاید، از کرم پودر یا پنکک‌های تیره رنگ استفاده نکنید یا ابروها را تا جایی که امکان دارد، پهن و پر نگه دارید، ابروهای نازک صورت را کشیده‌تر جلوه می‌دهند.

همچنین در ادامه آموزش خط چشم برای صورت کشیده و نکات دیگری در رابطه با آرایش صورت کشیده و لاغر دخترانه را با هم بررسی خواهیم کرد:

آرایش مو صورت کشیده

آرایش مو صورت کشیده

آرایش و مدل موهای شما در کشیدگی صورت نقش بسیار مهمی دارد. اگر قصد دارید کشیدگی صورت خود را کمتر نمایید، بهتر است به دنبال رنگ موهای روشن بروید. رنگ مو روشن باعث بازتر شدن چهره شما می‌شود.

همچنین کوتاه کردن موها تا چانه یا چتری زدن نیز به گرد شدن صورت کمک می‌نماید. افزون بر تمامی این موارد، حالتی که به موهای خود می‌دهید نیز در ظاهر فرم صورت شما موثر است. هرچه موهای شما صاف‌تر باشد، چهره شما لاغر و کشیده و هرچه موهای شما فر و حالت‌دار باشد، صورت پر و گردتر به نظر می‌رسد.

قیمت انواع محصولات آرایش صورت باکیفیت و برند

 

آرایش چشم‌ صورت کشیده

آرایش چشم‌ صورت کشیده

جهت آرایش چشم صورت کشیده، درصورتی که چشم‌های درشت و گردی دارید، بهتر است از رنگ‌های تیره استفاده نمایید. اگر قصد دارید از گردی چشمان خود کم نمایید، می‌توانید با استفاده از خط چشم مدل دم کوتاه در گوشه چشم، آن را کشیده‌تر جلوه دهید. همچنین اگر مژه‌های کم‌پشتی دارید، با استفاده از ریمل حجم‌دهنده یا مژه مصنوعی، به چشمان خود جلوه‌ای برجسته ببخشید.

اگر چشمانتان ریز است، بهتر است از سایه‌های رنگ روشن استفاده نمایید. دقت داشته باشید که به جای استفاده از سرمه داخل چشم یا مداد چشم سیاه، جهت برجسته نشان دادن چشمان خود می‌توانید از مداد چشم سفید استفاده نمایید. مژه‌ها را با کمک فرکننده مژه یا ژل مژه به سمت بالا حالت بدهید.

مطالب مرتبط:  10 مدل آرایش چشم خیره کننده؛ ترند داغ 2023

 

مدل ابرو در صورت‌ کشیده

مدل ابرو در صورت‌ کشیده

نکته‌ای که در حالت دادن ابرو جهت ارایش دخترانه برای صورت کشیده باید به آن توجه کنید، ضخامت ابروهای شماست. اگر قصد دارید صورتتان کشیده‌تر نمایان نماید، ابروها را کمانی و نازک حالت بدهید. اما اگر علاقه دارید صورت شما پرتر و گردتر به نظر برسد، بهتر است ابروها را ضخیم کرده و به سمت بالا شانه بزنید. ضمنا با صاف نمودن انحنای ابرو، صورت شما بیضی‌تر نمایان کرده و فاصله میان چشم‌ها کم‌تر به نظر خواهد رسید.

رژلب برای آرایش صورت کشیده

رژلب برای آرایش صورت کشیده

جهت آنکه صورت کشیده و لاغر شما جلوه‌ای گردتر یا بیضی‌شکل داشته باشد، بهتر است که لب‌ها را به شکلی آرایش نمایید تا درشت‌تر شوند. شما می‌توانید با استفاده از کشیدن سایه، کانتور لب و مداد لب و استفاده از برق لب، به لب‌های خود ظاهری برجسته و پر ببخشید. ترجیحا در انتخاب رژ لب به دنبال رنگ‌های جیغ و روشن بروید و از رژلب‌های تیره اجتناب کنید.

مدل رژ گونه برای صورت کشیده

مدل رژ گونه برای صورت کشیده

در استفاده از رژگونه جهت میکاپ صورت کشیده باید لاغری و چاقی صورت را در نظر داشته باشید. برای آرایش صورت چاق و کشیده، بهتر است از رژگونه‌های رنگ تیره برنز یا قهوه‌ای استفاده نمایید تا به گونه‌ها زاویه بدهید.

جهت آرایش صورت لاغر و کشیده، بهتر است از رژگونه‌های به رنگ روشن مثل هلویی و صورتی استفاده کنید تا گونه‌ها را برجسته‌تر جلوه دهید. جهت آرایش صورت چاق و کشیده، رژگونه را زاویه‌دار بزنید. در آرایش صورت لاغر و کشیده، رژگونه باید به صورت افقی و بدون زاویه کشیده شود.

مطالب کاربردی:  انواع براش آرایشی و کاربرد آن‌ها برای بخش‌های مختلف صورت

 

اموزش تصویری ارایش صورت لاغر

برای آنکه چهره خود را به زیباترین شکل ممکن آرایش نمایید، با توجه به نکاتی که در قسمت قبلی اشاره کردیم، مراحل زیر را دنبال نمایید:

شستشوی صورت

  1. صورت خود را تمیز کرده و با کمک کرم‌های مرطوب کننده مخصوص پوست خود، آن را آبرسانی نمایید.

پرایمر

  1. جهت ماندگاری بیشتر آرایش خود، از پرایمر استفاده نمایید.

کرم پودر

  1. با توجه به رنگ و نوع پوست خود، کرم پودر مناسبی را انتخاب نموده و آن را روی صورت خود به صورت یکنواخت پخش نمایید.

کانتورینگ

  1. از یک پودر یا کرم کانتورینگ جهت ایجاد سایه در طرفین شقیقه‌ها، پیشانی و خط فک خود استفاده کرده تا صورت خود را کوتاه‌تر جلوه دهید. جهت انجام این کار از یک براش آرایشی نرم استفاده نمایید تا کانتورینگ محو و یکدست گردد.
  2. رژگونه را با توجه به نکاتی که در بخش پیشین اشاره نمودیم، با ملایمت و به گونه‌ای محو روی گونه‌های خود بمالید.
  3. از هایلایتر در نقاط برجسته صورت مثل پل بینی، بالای استخوان گونه و زیر کمان ابرو خود استفاده نمایید.

آرایش ابرو

  1. ابروهای خود را با کمک مداد یا پودر ابرو پر کرده و حالت بدهید.
  2. سایه چشم با رنگی خنثی را روی تمامی پلک خود و یک سایه تیره‌تر روی چین زده تا کمی عمق ایجاد نمایید.
  3. خط چشم را روی خط مژه بالایی خود زده تا چشمان شما بزرگ‌تر به نظر برسد. همچنین می‌توانید مقداری خط چشم را روی گوشه‌های خارجی خط مژه پایینی خود بزنید.

مژه

  1. مژه‌های خود را فر نمایید و به مژه‌های پایین و بالا ریمل بزنید تا چشمان شما برجسته‌تر نمایان نمایند.
  2. جهت کمک به ماندگاری آرایش در تمام طول روز، آن را با استفاده از یک اسپری یا پودر فیکساتور تثبیت نمایید.

مطالب پربازدید:  پاک کردن آرایش صورت با روشی اصولی و مناسب برای پوست

عدم استفاده از سایه تیره در آرایش صورت کشیده

به خاطر داشته باشید استفاده از انواع سایه‌های تیره برای شما ممنوع است. به همین خاطر هم سعی کنید تا جایی که امکان دارد، سراغ سایه‌های اسموکی و تیره نروید و در عوض از سایه‌‍‌های روشن استفاده کنید. این سایه‌ها زیبایی و جذابیت چشم‌ها را بیشتر کرده، آن‌ها را درشت‌تر نشان داده و در نهایت با جلب توجه به قسمت بالای صورت سبب می‌شوند دیگر صورت‌تان لاغر و استخوانی به نظر نرسد.

اگر پوست خشکی دارید، استفاده از سایه با بافت کرمی و فرم مدادی را به شما توصیه می‌کنیم. اما اگر پوست شما چرب است بهتر است بعد از زدن پرایمر سایه سراغ گزینه‌های پودری موجود در بازار رفته که بهتر پشت پلک باقی خواهند ماند.

بایدها و نبایدهای آرایش صورت کشیده

بایدها و نبایدهای آرایش صورت کشیده

اشتباهات متداول در آرایش صورت سبب می‌شود آن‌گونه که توقع دارید، نتوانید جذابیت‌های صورت خود را برجسته نمایید و از آرایش صورت خود راضی نباشید. نوع میکاپ صورت کشیده باید و نبایدهایی دارد که دقت به آن‌ها به هرچه بهتر شدن آرایش صورت شما کمک می‌نماید.

  • اگر صورت لاغر و کشیده‌ای دارید، کانتور گونه خود را به طور اریب و تیز نکشید. این کار سبب می‌شود چهره شما لاغرتر و کشیده‌تر جلوه کند.
  • در زیرسازی آرایش خود، ناحیه خط فک و پیشانی را مقداری تیره‌تر نمایید تا از طول صورت شما کاسته شود.
  • در ناحیه وسط پیشانی، قوس بینی و برجستگی گونه‌ها از هایلایتر استفاده نمایید تا تمرکز اصلی روی مرکز صورت شما باشد.
  • ابروهای هلالی و نازک موجب کشیده‌تر شدن چهره شما می‌شود، در نتیجه قوس ابروها را کم کرده و به آن حالتی صاف و پهن دهید.
  • از رژلب تیره استفاده ننمایید. لب بالایی شما باید از لب پایینی روشن‌تر باشد. می‌توانید با تیره نمودن اطراف لب پایین و روشن نمودن وسط آن، به لب‌های خود حجم دهید.
  • داخل چشمان خود مداد تیره یا سرمه نکشید. جهت کشیدگی و برجستگی چشم‌ها، در داخل چشم و نزدیک به بینی از سایه‌های روشن و در ناحیه گوشه بیرونی چشم از سایه‌های تیره استفاده نمایید.
  • از صاف کردن موهای خود اجتناب کنید. اگر به مو فر علاقه‌مند نیستید، به موها مقداری حالت دهید.

 

 

منبع : pinterest

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *