۶ روش برای ساخت فیکساتور خانگی

درست کردن فیکساتور خانگی و استفاده از آن، روشی آسان و کم‌هزینه جهت تثبیت آرایش و افزایش ماندگاری آن روی پوست می‌باشد. جالب است بدانید این فیکساتورها به علت طبیعی بودن، هیچ گونه صدمه‌ای به پوست شما وارد نخواهند کرد.

در این مقاله می‌خواهیم چند روش راحت و آسان جهت ساختن فیکساتور و تثبیت کننده آرایش در خانه را بیان کنیم. افزون بر این، در رابطه با ساخت فیکساتور خانگی هم روش جالبی را ارائه خواهیم کرد. پس پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

پودر فیکس چیست؟

پودر فیکس چیست؟

قبل از اینکه بخواهید به سراغ ساخت فیکساتور خانگی بروید، بهتر است بدانید که این پودر چیست؟ پودر فیکساتور آرایشی، یکی از اصلی‌ترین لوازم  لوازم آرایشی و بهداشتی بوده که به شکل پودر می‌باشد و جهت تثبیت مواد آرایشی روی پوست، مات نمودن جلوه آرایش و افزایش ماندگاری آرایش مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین، با کنترل میزان چربی پوست، از ماسیدن آرایش یا برق افتادن در طی روز یا در زمان گرما و تعریق صورت جلوگیری می‌کند.

در حقیقت پودر فیکس، به منظور یک لایه محافظتی از مواد آرایشی چرب و کرمی عمل کرده و جلوه‌ای طبیعی، مات و زیبا به آرایش صورت می‌بخشد.  درصورتی که آرایش شما باید مدت زیادی روی پوست بماند یا در فصول گرم سال می‌باشید، حتما از پودر فیکساتور آرایشی جهت ماندگار کردن میکاپ و تثبیت آرایش خود استفاده نمایید. بافت پودرهای فیکساتور، بسیار نرم و سبک بوده و هیچ گونه احساس چربی یا سنگینی روی پوست به وجود نمی‌آورند.

پودر بیک صورت چیست؟

پودر بیک صورت چیست؟

پودر بیک در حقیقت یک محصول آرایشی بوده که بعد از استفاده نیاز است برای مدتی روی پوست بماند تا جذب شود. بافت نرم و مخملی این پودر موجب افزایش هرچه بیشتر ماندگاری آرایش شما می‌شود و به خصوص در تابستان یا مواردی که تعریق بسیار زیاد است، به شدت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پودر بیک مات است یا درخشان؟ این پودر برای آرایش‌های مات کاربرد داشته و با جذب روغن‌های اضافی پوست، به بهتر شدن آرایش و مات شدن آن کمک شایانی می‌کند.

منظور از بیک کردن در آرایش چیست؟

منظور از بیک کردن در آرایش چیست؟

همان‎گونه که در بالا و در جواب پودر بیک چیست به آن اشاره شد پودر بیک جهت بهتر کردن آرایش و افزایش ماندگاری آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. در نتیجه منظور از بیک کردن آرایش به معنای استفاده از نوعی پودر آرایشی بوده که به مات شدن و زیباتر شدن آرایش شما کمک زیادی می‌کند و همچنین موجب می‌شود آرایش شما مدت زمان بیشتری روی صورت شما باقی بماند.

افزایش ماندگاری آرایش همواره یکی از دغدغه‌های خانم‌ها بوده که به کمک پودر فیکساتور یا پودر بیک انجام می‌شود.

برای ساخت پودر فیکساتور خانگی چه کنیم؟

برای ساخت پودر فیکساتور خانگی چه کنیم؟

روش‌های فراوان و گوناگونی جهت درست کردن اسپری فیکس کننده آرایش خانگی وجود دارد. به عنوان مثال شما می‌توانید از گلاب، چای سبز، آلوئه ورا و … استفاده نمایید. در این بخش چند روش و طرز تهیه پودر فیکس خانگی را برای شما شرح می‌دهیم:

ساخت فیکساتور خانگی مایع با گلاب

ساخت فیکساتور خانگی مایع با گلاب

گلاب یک تونر طبیعی پوست بوده که به علت قابلیت آبرسانی فوق‌العاده‌اش، محبوبیت بسیار زیادی دارد. جهت ساخت اسپری فیکس خانگی کافی است، نصف فنجان گلاب را با یک قاشق غذاخوری گلیسیرین در داخل یک بطری اسپری بریزید و آن را به خوبی تکان دهید تا به طور کامل یکدست شود و آن را روی میکاپ خود اسپری نمایید.

ساخت پودر فیکساتور خانگی با آب مقطر

ساخت پودر فیکساتور خانگی با آب مقطر

جهت ساخت فیکساتور خانگی از این روش، به آب مقطر، گلیسیرین صد در صد، تونر و یک عدد بطری اسپری تمیز احتیاج دارید. ابتدا 10 الی 15 قطره گلیسیرین را درون بطری ریخته و سپس باقی مانده مواد را به آن اضافه کنید. بطری را به خوبی تکان داده و پس از هر بار آرایش کردن، آن را روی کل صورت خود اسپری نمایید.

اسپری فیکس کننده آرایش خانگی با آلوئه ورا

اسپری فیکس کننده آرایش خانگی با آلوئه ورا

آلوئه ورا افزون بر ساخت پرایمر خانگی، برای فیکساتور آرایش نیز کاربرد دارد. جهت تهیه این اسپری مقداری ژل آلوئه ورا را با سه برابر آن آب ترکیب نمایید. مخلوط به دست آمده را در یک بطری اسپری ریخته و آن را به خوبی تکان بدهید. استفاده از این ترکیب کمک بسیار زیادی به ماندگاری آرایش شما خواهد کرد.

ساخت اسپری فیکساتور با چای سبز

ساخت اسپری فیکساتور با چای سبز

چای سبز به علت دارا بودن خواص آنتی اکسیدانی، تاثیر بسیار زیاد و موثری در جوانسازی پوست دارد و این محلول افزون بر افزایش ماندگاری آرایش، در بهبود وضعیت پوست شما نیز مفید است.

کافی است چای سبز ارگانیک را در آب مقطر جوشیده دم کرده و پس از آن 3 تا 4 قطره ویتامین E را به آن اضافه کنید. محلول به دست آمده را در یک بطری اسپری ریخته و برای هر بار استفاده از آن، بطری را خیلی خوب تکان داده و از فاصله دور روی صورت خود اسپری کنید.

قیمت انواع لوازم آرایش صورت لوکس و اورجینال

 

برای ساخت پودر فیکساتور خانگی چه کنیم؟

برای ساخت پودر فیکساتور خانگی چه کنیم؟

با توجه به اینکه پودر بیک و فیکساتور شباهت بسیار زیادی به هم دارند، روش ساخت پودر فیکساتور خانگی هم حدودا مشابه پودر بیک بوده که در این بخش آن‌ها را بیان خواهیم کرد:

ساخت پودر فیکساتور خانگی با آرد

ساخت پودر فیکساتور خانگی با آرد

جهت انجام این کار کافی است مقداری آرد برنج را در تابه تفت داده تا به رنگ دلخواه شما برسد. پس از آن اجازه دهید تا خنک شود و آن را در یک محفظه مناسب بریزید. شما با استفاده از یک براش آرایشی بزرگ می‌توانید این پودر را روی صورت خود پخش کرده و آرایش خود را تثبیت نمایید.

مطالب کاربردی:  معرفی انواع ضد آفتاب ارزان قیمت و درجه یک

 

ساخت پودر بیک خانگی با پودر بچه

ساخت پودر بیک خانگی با پودر بچه

راحت‌ترین و ساده‌ترین روش جهت ساخت پودر بیک خانگی استفاده از پودر بچه است. این پودر همچون پودر بیک و حتی پودر فیکس عمل کرده و با جذب چربی اضافه پوست، مانع از براقیت بیش از حد آن خواهد شد. روش استفاده از این پودر هم بسیار ساده است. کافی است مقدار مناسبی از پودر بچه را روی سطح صافی ریخته و سپس با بلندر آرایشی آن را به زیر چشم‌ها، تیغه بینی، چانه و خط خنده بزنید.

بعد از گذشت چند دقیقه پودر اضافه را با براش از روی صورت خود پاک نمایید و از آرایش مات و ماندگار خود لذت ببرید.

نکات مهم در رابطه با فیکساتورهای خانگی

نکات مهم در رابطه با فیکساتورهای خانگی

  • اضافه نمودن ویتامین E به اسپری فیکساتور خانگی موجب افزایش ماندگاری آن‌ها می‌شود.
  • چنانچه بعد از مصرف این محصولات پوست شما خشک می‌شود، مقداری روغن آرگان به آن‌ها اضافه نمایید.
  • می‌توانید اسانس مورد علاقه‌ خود را به اسپری فیکس خانگی اضافه کرده تا بوی آن بهتر شود.
  • در صورتی که قصد دارید از پودر بچه به جای پودر بیک یا پودر فیکس استفاده نمایید، دقت داشته باشید که این پودر باعث بازتاب نور شده و اصلا برای عکاسی مناسب نخواهد بود.

به کدام نواحی از صورت پودر فیکس بزنیم؟

به کدام نواحی از صورت پودر فیکس بزنیم؟

به صورت کلی نواحی که به بیک شدن با پودر فیکس نیاز دارند عبارت هستند از: تی زون صورت، پیشانی، خط خنده، چانه و زیر چشم‌ها جهت خشک کردن کانسیلر آرایشی.

مطالب پربازدید:  اهمیت استفاده از فیکساتور آرایش

 

آشنایی با ۶ روش برای ساخت فیکساتور خانگی

پودر بیک و فیکساتور، از محصولات بی‌نظیر و فوق‌العاده کاربردی جهت تثبیت و افزایش ماندگاری میکاپ هستند. آرایشگران حرفه‌ای جهت ایجاد جلوه‌ای طبیعی و حرفه‌ای، همیشه از پودر یا اسپری فیکساتور در اتمام کار میکاپ صورت استفاده می‌کنند.

پودر فیکس قادر است تا از ماسیده شدن آرایش در زمان تعریق صورت یا در طی روز جلوگیری نماید و گزینه مناسبی برای انجام یک آرایش ماندگار و حرفه‌ای مثل میکاپ عروس می‌باشد. در این مقاله، سعی کردیم تا نحوه ساخت و طرز استفاده از پودر فیکس آرایشی را توضیح بدهیم و شما را با این محصول آرایشی پرکاربرد بیشتر آشنا کنیم.

امیدواریم که بعد از خواندن این مطلب، با نحوه ساخت و استفاده از پودر فیکس آشنا شده باشید و بتوانید یک پودر فیکس مناسب را برای خود درست کنید و جهت تثبیت و افزایش ماندگاری میکاپ خود، از این محصول به روش صحیح استفاده نمایید. همچنین در این مقاله شش روش ساده و کاربردی را برای ساخت فیکساتور خانگی آموزش دادیم که امیدواریم بتوانید به خوبی از آن‌ها استفاده نمایید.

 

منبع : purplle

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *