انواع براش آرایشی و کاربرد آن‌ها برای بخش‌های مختلف صورت

انواع براش آرایشی کاربرد‌های گوناگون و متنوعی دارند. برای بانوانی که به آرایش علاقمند می‌باشند، داشتن یک ست براش گاهی حتی از نان شب نیز واجب‌تر است. براش جزو آن دسته از لوازم آرایشی است که نه تنها پروسه آرایش کردن را سریع و آسان می‌کند، بلکه سبب می‌شود مواد آرایشی به‌ صورت یکنواخت و با ظاهری بی‌عیب روی صورت شما بنشینند.

اگر آرایش و میکاپ کردن را هنری مشابه نقاشی یا طراحی در نظر بگیریم، براش‌های آرایشی دقیقا نقش قلم موهای نقاشی را دارند. حقیقت این است که شما به هیچ وجه نمی‌توانید بدون به کارگیری ابزار مناسب، اثر هنری بی نقصی بی‌آفرینید. به همین خاطر، اگر به دنبال اجرای میکاپ‌های نچرال و حرفه‌ای هستید، بهتر است انواع براش را شناخته و نحوه استفاده اصولی از آن‌ها را یاد بگیرید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

در این مقاله از مجله مدیسه، مجموعه‌ای از انواع براش آرایشی و کاربرد آنها را به شما معرفی خواهیم کرد که آرایشگران فوق حرفه‌ای و مشهور، داشتن این مجموعه را به تمام افرادی که اهل آرایش هستند و میکاپ آرتیست‌ها توصیه می‌کنند.

براش آرایشی چیست؟

براش آرایشی چیست؟

برای آن دسته از بانوانی که به ‌تازگی وارد دنیای آرایش شده‌اند باید گفت که انواع براش های آرایشی یا همان برس آرایشی (Makeup Brush)، ابزاری است که از آن جهت پخش و ترکیب نمودن (Blend) لوازم آرایشی بر روی صورت استفاده می‌شود.

براش‌ها غالبا از موهای طبیعی یا مصنوعی ساخته شده که به شکل‌های مختلف، روی یک دسته پلاستیکی یا چوبی قرار می‌گیرند. استفاده از انواع براش آرایشی مناسب مزایای مختلفی داشته که از جمله کاربرد کاربرد انواع براش آرایشی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پوشش‌دهی کامل صورت
  • صرفه‌جویی و کاهش در مصرف لوازم آرایش
  • آرایش بی‌دردسر، راحت و تمیز

راهنمای انتخاب براش مناسب

براش‌های آرایشی، امروزه جایگاه به خصوصی در صنعت زیبایی دارند و از تنوع بسیار بالایی برخوردارند. این براش‌ها از نظر تراکم، جنس تارها، اندازه، شکل و کاربری در انواع بسیاری تولید می‌شوند. این گستره وسیع از تنوع، ممکن است تا انتخاب براش مناسب را با دشواری همراه نماید. اما آشنایی با بعضی نکات حرفه‌ای، تا حد بالایی این مشکل را رفع می‌نماید.

  • تراکم تارهای براش را در نظر بگیرید
  • ریزش تارهای براش را امتحان کنید
  • جنس مو براش را بررسی نمایید
  • از اهمیت جنس دسته براش آرایشی غافل نشوید

معرفی انواع براش آرایشی

معرفی انواع براش آرایشی

براش آرایشی در انواع گوناگون وجود دارد که هرکدام از آن‌ها با شکل و اندازه متفاوت طراحی شده‌ است. با توجه به این موضوع که چه لوازم آرایشی برای کدام بخش از صورت استفاده می‌شود، براش و همینطور تجهیزات آرایشی متنوعی تولید شده است. در این بخش به معرفی براش‌ها و نحوه استفاده از براش آرایشی می‌پردازیم:

براش فونداسیون یا براش کرم پودر

براش فونداسیون یا براش کرم پودر

در ابتدای هر آرایشی معمولا یک پایه یا فونداسیون یکنواخت قرار می‌گیرد. بنابراین باید مرحله اول آرایش را به درستی کار کنیم. یکی از محصولاتی که جهت زیرسازی در آرایش استفاده می‌شود انواع کرم‌ پودر است، به همین دلیل به براش آن، براش کرم‌ پودر هم گفته می‌شود.

به صورت کلی دو نوع براش برای فونداسیون وجود دارد که با دیدن عکس براش کرم پودر می‌توانید تفاوت آن‌ها را دریابید، یکی از براش‌ها مانند قلم مو عمل می‌کند و دیگری دارای یک رویه صاف است.

براش استیپلینگ

براش استیپلینگ

براش استیپلینگ (Stippling) کیفیت بسیار فوق‌العاده‌ای به آرایش بخشیده و برای اعمال فونداسیون، زدن رژ گونه، اپلای برنزر، انواع پودر آرایشی و هایلایتر مورد استفاده است. ساختار این براش به گونه‌ای بوده که قسمت بالایی آن، نقاط ریزتری از ماده آرایشی را روی پوست پخش کرده و لایه‌های پایینی براش به جای جذب، محصول را (Blend) کرده و به پوست شما می‌رسانند.

براش کانسیلر

براش کانسیلر

به همان اندازه که ترتیب استفاده کردن از کانسیلر و کرم‌ پودر اهمیت دارد، نحوه زدن کانسیلر هم اهمیت بالایی داشته و معمولا باید جهت پوشاندن عیوب صورت و روشن کردن نواحی کدر پوست همچون نواحی اطراف چشم یا جای آکنه، از کانسیلر استفاده شود.

برای استفاده براش کانسیلر، کافی است مقدار کمی از کانسیلر را روی ناحیه مد نظر زده و آن را با کمک براش روی پوست بمالید تا به خوبی (Blend) شود.

براش رژ گونه‌

براش رژ گونه‌

براش رژ گونه یکی از انواع رایج تجهیزات آرایشی بوده که از قدیم در کیف لوازم آرایشی هر بانویی پیدا می‌شد. این محصول در سایز و مدل‌های متنوع قابل تهیه بوده و کابرد زیادی دارد.

استفاده از رژ گونه‌ها ظاهری طبیعی به چهره شما می‌بخشد ولی اگر با وسیله نامناسبی و بدون توجه به روش اصولی این کار انجام شود، دقیقا نتیجه عکس خواهد داد.

قیمت انواع ابزار آرایشی بهداشتی باکیفیت و اورجینال

 

براش کانتورینگ

براش کانتورینگ

امروزه کانتورینگ صورت یا همان زاویه سازی صورت با آرایش طرفداران بسیاری پیدا کرده و یکی از تکنیک‌های بسیار محبوب برای ایجاد یک ظاهر کاملا طبیعی در آرایش روزانه است که برای انجام، نیازمند به براش زاویه‌دار حرفه‌ای است.

براش کانتور نسبتا هم ‌اندازه براش رژ گونه بوده اما موهای متراکمی دارد و زاویه‌دار می‌باشد.‌ برای استفاده از آن نیز باید کانتور پودری یا کرمی را روی گونه خود یا براش زده و با حرکات دایره‌ای شکل روی پوست پخش کنید. با این براش به سادگی می‌توانید نواحی مهم همچون گونه، بینی و استخوان فک را برجسته نشان داده و ظاهری بسیار خاص ایجاد کنید.

براش هایلایتر

براش هایلایتر

براش هایلایتر یا همان براش بادبزنی ظاهری تخت و مانند بادبزن دارد. این براش دسته ‌بلند، موهای بسیار نازکی داشته که به خاطر سر باریک و عرض زیاد، محصولات آرایشی براق را به‌ خوبی روی صورت پخش می‌کند. یکی از رایج‌ترین مصارف این براش ، پوشش‌دهی گونه با پودر هایلایتر است.

انواع براش سایه چشم

براش سایه چشم

براش‌های سایه چشم انواع مختلفی داشته که هر کدام کارکرد بخصوصی دارند. برای اینکه بتوانید یک سایه چشم حرفه‌ای داشته باشید باید با ترفندهای آرایش چشم اصولی آشنا شوید و چند براش سایه مختلف تهیه نمایید. این براش‌ها کمی کوچک‌تر و متراکم‌تر از سایر براش‌های صورت بوده تا آرایشگر بتواند کنترل بالایی روی آرایش داشته باشد.

مطالب مرتبط:  آموزش صفر تا صد آرایش محو و زیبا برای انواع صورت‌ها

 

براش خط چشم

براش خط چشم

خط چشم کشیدن سخت‌ترین بخش آرایش صورت بوده که علاوه‌بر تجربه کافی به تجهیزات مناسب هم نیاز دارد. این براش یکی از انواع برس‌های آرایشی بوده که جهت استفاده از خط چشم کرمی و ژلی قابل استفاده می‌باشد. براش‌های مخصوص چشم ظاهری بسیار نازک و ظریف دارند تا آرایشگر کنترل بالاتری روی آرایش چشم داشته باشد و خط چشم را قرینه بکشد.

براش آرایش لب

براش آرایش لب

یک براش مخصوص برای رژ لب می‌تواند رژ زدن را برای شما آسان‌تر کند. براش آرایش لب، یک برس مویی با سایز بسیار کوچک و نازک است که خط واضحی اطراف لب ایجاد کرده و رژ را کاملا یکدست روی لب پخش می‌کند و به شما کمک کرده تا ترفندهای برجسته کردن لب را به‌ راحتی اجرا کنید.

برای استفاده از این مدل براش می‌توانید اول با یک مداد لب، محدوده رژ را مشخص نموده و سپس از براش لب جهت رژ زدن کمک بگیرید.

انواع براش ابرو

براش ابرو

شاید ابرو در مقایسه با بقیه اعضای صورت، از اهمیت پایین‌تری جهت آرایش برخوردار باشد اما آشنایی با شیک‌ترین متدهای آرایش ابرو نظر شما را به کا تغییر می‌دهد. انواع براش ابرو از قبیل براش شانه‌ای، براش‌های ریملی و براش رنگ ابرو می‌باشند که باید بر اساس نیاز و هدف یکی از آن‌ها را تهیه کنید. براش شانه‌ای گزینه بسیار مناسبی برای مرتب کردن ابروها است درحالی ‌که براش ریملی جهت پرپشت‌تر نشان دادن ابروها استفاده می‌شود.

براش رنگ ابرو نیز، از نامش مشخص است. این براش جهت رنگ کردن ابروها مورد استفاده قرار گرفته و ساختار ظریف و زبری دارد.

مطالب مرتبط:  اشتباهات آرایشی که سن شما را بالاتر نشان می‌دهد

 

انواع براش آرایشی از نظر ساختار ظاهری به همراه عکس انواع براش

براش‌های آرایشی از لحاظ ساختار ظاهری هم به چند دسته گوناگون تقسیم می‌شوند:

براش مدادی

براش مدادی

براش مدادی یک نوع براش با سری ظریف و نازک است که از آن می‌توان جهت هایلایت کردن نواحی ظریف و استخوانی صورت استفاده کرد. البته این براش کاربردهای بسیاری دارد و برای سایه چشم و خط چشم هم قابل استفاده است.

براش قاشقی

براش قاشقی

براش قاشقی یا همان براش مسواکی، نوعی لوازم آرایشی و بهداشتی جدید بوده که در مدت زمان کمی تبدیل به بهترین براش آرایشی شده است. این براش بیضی و شبیه به قاشق بوده و در سایزهای متنوعی در اختیار آرایشگران قرار می‌گیرد.

براش قلمی

براش قلمی

براش قلمی درواقع همان براش قدیمی و شبیه به قلم‌مو بوده که سری آن‌ با موهای نرم و متراکم درست می‌شود. این دسته از براش، دارای تنوع بالایی است و از آن می‌توان برای لوازم آرایشی مختلفی نظیر کرم پودر و… استفاده کرد.

براش آرایشی فانتزی

براش آرایشی فانتزی

براش آرایشی فانتزی در واقع همان براش‌های معمولی هستند که ظاهری فانتزی و متفاوتی دارند. غالبا در ساخت این نوع براش‌ها از رنگ‌ها و طرح‌های جذاب فانتزی بهره گرفته می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود که برای دختران جوان گزینه مناسبی است.

از جمله طرح‌های پرطرفدار در بین دختران می‌توان به براش آرایشی طرح ماهی و پری دریایی اشاره نمود که بخش انتهای دسته آن شبیه به دم پری دریایی تهیه شده است.

مطالب پربازدید:  آموزش فیکس کردن آرایش با روش‌ها و ترفندهای طلایی

 

کلام آخر

در این مقاله با انواع براش آرایشی آشنا شدیم که هرکدام کارآیی خاص خود را دارند و بهتر است برای آرایش هر ناحیه از صورت براش مخصوص به آن را استفاده نمود. خرید براش آرایشی، تغییرات بسیاری در کیفیت آرایش ایجاد می‌کند. با توجه به تنوع محصولات خارجی و ایرانی در بازار، قیمت براش آرایشی در بازه گسترده‌ای از ارزان تا گران ‌قیمت قرار می‌گیرد که بسته به جنس، کیفیت و کارایی براش‌ها متفاوت است.

 

منبع : colorescience

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *