اهمیت استفاده از فیکساتور آرایش

ماسیدن آرایش، چرب شدن و آب شدن آرایش یکی از معضلاتی است که باعث کلافه شدن بسیاری از بانوان می‌شود. این موضوع به خاطر واکنش‌هایی بوده که ترشحات پوست و آب و هوا با آرایش ایجاد می‌کنند و باعث تغییراتی در میکاپ می‌شود. برای جلوگیری از این معضلات و افزایش دوام آرایش باید از محصولی استفاده کرد که در شرایط گوناگون آرایش را فیکس کند.

فیکساتور آرایش همان محصولی است که در آرایش به شما کمک خواهد کرد تا با خیال راحت برای چندین ساعت آرایشی ثابت و زیبا داشته باشید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

شاید از خود بپرسید چطور بعضی از آرایش‌ها ماندگاری بالایی دارند؟ در پاسخ به این سوال می‌توان گفت فیکساتور آرایش باعث ماندگاری بیشتر آن می‌شود، به همین علت است که آرایش عروس یا بازیگران در مراسم‌های طولانی دوام بیشتری دارد.

این وسیله معمولا به دو شکل وجود دارد که در برخی موارد در قالب پودر فیکس و گاهی اوقات به عنوان اسپری قابل استفاده است. در این مقاله قصد داریم اهمیت استفاده از فیکساتور، مزایا و عوارض آن را مورد بررسی قرار دهیم.

فیکساتور چیست؟

فیکساتور چیست؟

افراد پس از اتمام آرایش از فیکساتور استفاده می‌کنند، چرا که هدف اصلی آن ثبات آرایش در طولانی مدت، بدون تغییر رنگ و خراب شدن پوست است. فیکساتور محصولی تکمیلی بوده که بدون استفاده از آن نیز آرایش کامل است، اما استفاده از این محصول به دوام بیشتر آرایش کمک بسیاری می‌کند.

چرا باید از فیکساتور استفاده کرد؟

چرا باید از فیکساتور استفاده کرد؟

معمولا برخی افراد هنگام شرکت در مهمانی‌ها و مراسم طولانی، آرایش اولیه خود را از دست می‌دهند که این عوامل می‌تواند به علت چربی پوست، عرق کردن و دیگر موارد باشد. برای جلوگیری از این مشکل می‌توان از فیکساتور آرایش استفاده کرد که علاوه بر نگهداری طولانی آرایش، موجب تازگی و زیبایی آن نیز بشود.

انواع فیکساتور

فیکساتورها در دو شکل پودری و اسپری در بازار موجود هستند که البته فیکساتورهای اسپری در بین مردم کاربرد بیشتری دارند. معمولا کار با اسپری برای افراد مبتدی بسیار راحت‌تر است.

فیکساتور اسپری

برای استفاده از اسپری فیکساتور باید پس از اتمام آرایش، آن را تکان دهید و در فاصله‌ای حدود 20 الی 25 سانتیمتری از صورت خود آن را اسپری کنید. نکته قابل ذکر این است که قبل از اسپری حتما چشمان خود را ببندید که مواد حاوی آن وارد چشمانتان نشود، پس از آن منتظر خشک شدن آن بمانید.

پودر فیکس

نحوه استفاده از پودر فیکس.

اگر می‌خواهید بدانید پودر فیکس چیست، این محصول نوعی پودر است که از آن برای تثبیت آرایش استفاده می‌شود. این محصول در دو مدل به شکل مات و رنگی در بازار وجود دارد. استفاده از این پودر به زمان زیادی نیاز ندارد، اما می‌توان از نتیجه آن در طولانی مدت لذت برد.

با استفاده از این پودر از تولید چربی پوست خود جلوگیری می‌کنید، علاوه بر آن، رطوبت اضافی پوست به آن جذب می‌شود و آرایش به صورت یکدست و ماندگار خواهد بود.

برای استفاده از این محصول پس از اتمام آرایش، با انتخاب یک براش آرایشی مناسب می‌توانید مقداری از این پودر را با ملایمت روی کل صورت خود بزنید. لازم به ذکر است که زیاده‌روی در استفاده از این پودر باعث ایجاد ظاهری ناخوشایند در آرایش می‌شود.

قیمت جدیدترین فیکساتورهای اورجینال

 

چگونه یک فیکساتور اسپری مناسب پوست انتخاب کنیم؟

با توجه به رنگ و جنس پوست هر فرد، فیکساتور آرایش مختلفی در بازار وجود دارد. انتخاب درست این محصول در ماندگاری و زیباتر شدن آرایش افراد کمک بسیاری می‌کند.

اسپری فیکساتور برای پوست خشک

نحوه استفاده از اسپری فیکساتور.

در صورتی‌که پوست خشکی دارید، بهتر است از اسپری‌های فاقد الکل استفاده کنید، زیرا الکل باعث خشک شدن بیشتر پوست می‌شود که در این صورت پوست شما تحریک خواهد شد. امروزه اسپری‌هایی برای این نوع پوست‎‌ها وجود دارد که علاوه بر مواد فیکساتور، شامل مرطوب‌کننده نیز هستند. این محصول هم آرایش شما را به خوبی ثابت نگه می‌دارد و هم در آبرسانی به پوست شما کمک فراوانی می‌کند.

اسپری فیکساتور برای پوست چرب

اگر به طور طبیعی پوست چرب یا مختلطی دارید، از اسپری‌های فیکساتور فاقد چربی استفاده کنید. این اسپری مانع بسته شدن منافذ باز پوست و جوش‌زدن آن می‌شود.

فیکساتور مناسب خود را براساس شرایط آب و هوایی انتخاب کنید

همیشه به یاد داشته باشید که توجه به آب و هوا در خرید فیکساتور آرایش تاثیر زیادی دارد. به عنوان مثال افرادی که در فضای باز و زیرآفتاب هستند، می‌توانند از اسپری‌های فیکساتور حاوی ضدآفتاب استفاده کنند. در صورتی‌که در شرایط آب و هوایی خشک و سرد قرار دارید، حتما از اسپری‌های حاوی مرطوب‌کننده استفاده کنید.

حتما بخوانید :  آموزش قدم‌به‌قدم آرایش ملایم صورت و چشم

عوارض استفاده از پودر فیکساتور

تصویری از پودر فیکساتور.

این محصول معمولا برای جشن‌های عروسی و مراسم‌های طولانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. لذا توصیه می‌شود از استفاده روزانه آن پرهیز کنید، چرا که با این کار به پوست خود آسیب زیادی وارد خواهید کرد. حتی با انتخاب بهترین فیکساتور نیز پس از استفاده طولانی مدت و همیشگی آن‌ نیز به پوست آسیب وارد می‌شود. به همین علت توصیه می‌شود فقط در مراسم‌های مهم و ضروری از این محصول استفاده کنید.

فیکساتور به دو روش باعث ثبات آرایش شده که یکی از این روش‌ها باعث چسبندگی آرایش روی پوست می‌شود و در روش دیگر فعالیت‌های پوستی را متوقف می‌کند. این خاصیت‌ها در استفاده مداوم از این محصول باعث تخریب پوست می‌شوند.

کاربرد‌های دیگر اسپری فیکساتور

تثبیت سایه با استفاده از فیکساتور.

برخی از آرایشگران حرفه‌ای برای مرطوب کردن اسفنج کرم پودر خود به جای آب از اسپری فیکساتور استفاده می‌کنند که باعث ترکیب راحت‌تر کرم پودر روی پوست خواهد شد. علاوه بر آن اسپری‌های فیکساتور ضدآفتاب می‌توانند شما را به کرم ضدآفتاب بی‌نیاز کنند.
از دیگر کاربردهای فیکساتور می‌توان به تثبیت سایه چشم اشاره کرد، به طوری‌که علاوه بر دوام سایه چشم، باعث مصرف کمتری از پودر آن می‌شود. در این روش بعد از اینکه براش خود را در سایه زدید، مقدار کمی اسپری فیکساتور روی آن بزنید و بعد از آن استفاده کنید و نتیجه دلخواه خود را ببینید.

حتما بخوانید :  خودآموز آرایش با انواع کانسیلر رنگی

تجربه آرایشی با دوام با استفاده از فیکساتور آرایش

با استفاده از پودر فیکساتور می‌توانید آرایشی ماندگار و بادوام‌تر را تجربه کنید و در طول ساعات مهمانی بدون دغدغه از آن نهایت لذت را ببرید.

این محصول تکمیل کننده به عنوان آخرین مرحله آرایش مورد استفاده قرار می‌گیرد، برخلاف پرایمر که در ابتدای آرایش قابل استفاده است. با گذاشتن زمانی حدود 20 الی 30 ثانیه می‌توانید از ریزش آرایش خود در کل مهمانی آسوده باشید، به طوری‌که حتی نیاز به ترمیم آن هم نخواهید داشت.

در این مقاله در مورد فیکساتور، اهمیت استفاده، مزایا و عوارض آن صحبت کردیم. امیدوارم با خواندن این مقاله در نحوه استفاده این محصول کمک هر چند ناچیز به شما کرده باشیم.

 

منبع : meesho

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

1 دیدگاه در “اهمیت استفاده از فیکساتور آرایش

  1. سمانه گفت:

    اطلاعات بسیار کاربردی بود در ضمن فیکساتور گلدن رز رو هم از مدیسه به قیمت پایینتر از سایت های دیگه خریدم خرید لذت بخشی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *