آرایش فصول سرد

بدون اغراق، شرایط آب و هوایی مثل دما و میزان رطوبت هوا تاثیر بسیار زیادی بر روی کیفیت آرایش دارد. جهت آن که یک آرایش بدون ماسیدگی داشته باشید، بهتر است با انواع فوت‌وفن‌های مناسب فصلی که در آن قرار دارید، آشنا بشوید.

در فصول سرد مثل پاییز و زمستان، خشکی و سرمای هوا منجر به خشکی بیشتر پوست شده که اثر منفی آن‌ بر روی آرایش برای همه روشن است. با به کار گرفتن نکات کاربردی در مراقبت پوست و همچنین انتخاب لوازم آرایشی مناسب فصل سرما، می‌توانید یک آرایش جذاب و بدون نقص داشته باشید، حتی آرایش فصول سرد با دانستن این نکات بسیار عالی خواهد بود.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

نکات مراقبت پوستی در آرایش فصول سرد پاییز و زمستان

نکات مراقبت پوستی در آرایش فصول سرد پاییز و زمستان

پوست سالم همیشه موجب افزایش کیفیت یک آرایش خواهد شد. در فصل سرما، خشکی هوا سبب خشکی پوست و در نتیجه پوسته پوسته شدن آن می‌شود. پیش از انجام آرایش به خصوص فصول سرد، بهتر است برخی از نکات مراقبت پوستی را رعایت نمایید. اکنون می‌خواهیم به این سوال شما که در فصل سرما چگونه آرایش کنیم؟، پاسخ بدهیم:

مرطوب کننده و آبرسان‌ها را فراموش نکنید

مرطوب کننده و آبرسان‌ها را فراموش نکنید

درست است که در هر زمان از سال استفاده از مرطوب ‌کننده و آبرسان‌ها واجب است؛ ولی نقش مثبت این محصولات مراقبت از پوست پیش از آرایش در فصول سرد بیشتر قابل توجه است. استفاده از مرطوب ‌کننده‌ها پوست شما را از خشکی نجات می‎دهد و به عنوان یک زیرساز آرایشی مناسب هم تلقی می‌شود. در مجموع استفاده از آبرسان و مرطوب ‌کننده‌ها منجر به تقویت و حفظ شادابی پوست پیش از آرایش شده و از ماسیدگی آرایش هم جلوگیری می‌نمایند.

ماسک‌های تقویتی پوست

ماسک‌های تقویتی پوست

شب پیش از آرایش، حتما از یک ماسک تقویتی پوست استفاده نمایید. ماسک‌های مراقبت پوستی غنی از مواد معدنی و ویتامین‌های مفید برای پوست بوده که سبب حفظ سلامت پوست می‌شوند. این ماسک‌ها همچنین منجر به درخشش و مانعی برای خشکی پوست شده که تاثیر بسیار مطلوبی بر کیفیت میکاپ فصول سرد شما خواهد داشت.

کرم‌ ضد آفتاب مانعی برای سوختگی پوست

اشعه‌های خورشیدی حتی در فصل زمستان نیز موجب آسیب به پوست شما می‌شوند. پیش از آرایش حتما از کرم ضد آفتاب استفاده نمایید. کرم‌های ضد آفتاب همچنین از سوختگی پوست شما که ممکن است در اثر سرما و  برودت هوا ایجاد بشوند، پیشگیری می‌نمایند.

لایه‌ برداری دوره‌ای پوست

لایه ‌برداری دوره‌ای پوست

آرایش زمستانی، در ابتدا به مراقبت‌ پوستی حرفه‌ای نیاز دارد. یکی از مراقبت‌های پوستی اصولی جهت جلوه‌ بهتر آرایش فصول سرد، لایه ‌برداری پوست است. لایه‌ برداری، پوست مرده و پوست‌های اضافی و خشک شده را کاملا از بین برده و موجب می‌شود، کرم ‌پودر بهتر روی پوست بنشیند. لایه ‌برداری پوست همچنین سبب نفود بیشتر مرطوب ‌کنننده‌ها به لایه‌های درونی پوست می‌شوند. این مسئله به نوعی از خشکی پوست در این فصل هم پیشگیری می‌نماید.

قیمت انواع محصولات آرایش صورت باکیفیت و اورجینال

 

لب‌های خود را مرطوب نگهدارید

لب‌ها در فصول سرد اغلب مستعد خشکی و پوسته پوسته شدن، هستند. پیش از آرایش در فصول سرد حتما از  محصولات تقویتی لب استفاده نمایید. بالم لب، ویتامینه لب، اسکراب و استیک لب از جمله محصولاتی بوده که به جذابیت لب‌های شما در زمان آرایش کمک می‌نمایند.

لوازم آرایش مناسب برای فصل‌های سرد سال

لوازم آرایش مناسب برای فصل‌های سرد سال

استفاده از بعضی از لوازم آرایش‌ها، قادرند تا به میکاپ شما جلوه‌‌ی بهتر بدهند. بر عکس فصول گرم که استفاده از رنگ‌هایی با تناژ خنثی پیشنهاد می‌شود؛ در فصول سرد رنگ‌های تیره و گرم قابل استفاده‌تر هستند. ولی از جمله لوازم آرایشی که باید در آرایش فصول سرد آن‌ها را مد نظر داشته باشیم و آن چه که باید در رابطه با انتخاب رنگ برای آرایش زمستانی بدانیم، شامل موارد زیر می‌شوند :

رژ لب طیف قرمز

رژ لب طیف قرمز از دسته رنگ‌های گرم محسوب شده که برای آرایش فصول سرد مناسب هستند. برای فصل‌های سرد سال حتما رژ لب‌های طیف قرمز مثل زرشکی، عنابی، قرمزِ اناری، نارنجی و… را در کیف آرایش خود داشته باشید.

کانسیلر سبز

کانسیلر سبز

قرمزی و التهاب پوست ناشی از سوز سرما، مشکلات معمول پوستی در فصول سرد سال محسوب می‎شوند. استفاده از کانسیلر سبز، قادر است تا در رفع این مشکل کمک کننده باشد. مقدار مشخصی از کانسیلر سبز را بر روی قرمزی‌های پوست بزنید و با کرم‌ پودر آن را محو نماید. توجه کنید، نباید در استفاده از کانسیلر، افراط به خرج بدهید. این مسئله می‌تواند سبب غیر طبیعی جلوه دادن پوست شما شود.

مطالب مرتبط:  خودآموز آرایش با انواع کانسیلر رنگی

 

لوازم آرایشی ضد آب

یکی از دغدغه‌های بانوان در اجرای آرایش فصول سرد، نگرانی از ریختن بعضی از لوازم آرایشی روی صورتشان بر اثر رطوبت ناشی از برف و باران است. جهت آرایش در فصول سرد، بهتر است لوازم آرایشی را انتخاب کرده که خاصیت ضد آب داشته باشند. ریمل و خط چشم از جمله لوازم آرایشی و بهداشتی بوده که ضد آب بودن آن‌ها، غالبا قابل توجه است.

لوازم آرایشی غیر پودری

لوازم آرایشی غیر پودری

سعی کنید لوازم آرایشی پودری را در فصل سرما مورد استفاده قرار ندهید. استفاده از لوازم آرایشی پودری در فصول سرد، موجب کدر و خشک دیده شدن پوست شما می‌شود. لوازم آرایشی مایع بهترین انتخاب و جایگزینی کاملا مناسب برای نوع پودری آن‌ها هستند. محصولات آرایشی مایع، بر پایه‌ روغن بوده که به شاداب و مرطوب جلوه دادن پوست شما کمک می‌نمایند.

هایلایتر

هایلایتر

هایلایتر‌ها درخشش و شاین زیبایی به نواحی برآمده و برجسته چهره شما می‌بخشند. این مدل لوازم آرایشی همچنین به براق و به نوعی مرطوب جلوه دادن پوست کمک شایانی می‌کند. سعی کنید از هایلایتر مایع به جای هایلایتر‌های پودری در آرایش فصول سرد استفاده نمایید. به صورت کلی، استفاده از لوازم آرایشی که جلوه‌ مات و کدری پوستی را از بین می‌برند، در آرایش فصل سرما بیشتر مد نظر می‌باشد.

مطالب پربازدید:  12 ترفند زیبایی برای شما که از آرایش خوشتان نمی‌آید

 

دانستن تکنیک‌های آرایش فصول سرد، نتیجه داشتن آرایشی بهتر و زیباتر

آرایش فصول سرد باید تقریبا سبک و جلوه‌ براقی داشته باشد. در فصل پاییز و زمستان، سعی نمایید به شکل مستمر از مرطوب ‌‌کننده و آبرسان برای صورت خود پیش از میکاپ استفاده نمایید. هر شب پیش از خواب، ماسک‌های ورقه‌ای که دارای ویتامین E  و C هستند را بر روی پوست خود بگذارید. در این مطلب تلاش کردیم تا تمامی نکات و فوت‌و‌فن‌های یک آرایش مناسب فصل سرما را ارائه نموده باشیم. امیدواریم همیشه آرایش بی‌نقصی در فصول سرد با به کارگیری از این نکات داشته باشید‌.

 

منبع : makeup

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *