آرایش پلک چروک

آرایش صورت شامل تکنیک‌ها و اصول خاص خود است که در آن باید به فرم صورت شخص توجه بسیاری کرد. زیرا اگر آرایشی نامناسب برای فرم صورت یک شخص انجام دهیم، می‌تواند سن فرد را بیشتر نشان دهد یا ظاهری نامناسب به صورت وی دهد. یکی از مواردی که در این زمینه باید به آن توجه کنیم، چین و چروک‌های صورت افراد است.

اگر پلک فرد دارای چین و چروک باشد باید نکات آرایش پلک چروک را رعایت نمود تا بتوان آرایشی جذاب بر جای گذاشت که سبب خوش حالت دیده شدن چشم‌ها و همچنین ظاهری جذاب‌تر برای فرد باشد. لذا در این مطلب به بررسی نکاتی می‌پردازیم که در ارایش برای چشم های چروک و آرایش پلک پف دار تاثیر بسزایی دارند.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

آشنایی با روش‌های آرایش پلک چروک

آرایش پلک چروک

توجه به فرم صورت فرد، برای انتخاب سبک آرایش حائز اهمیت است. با استفاده از سبک آرایش مناسب صورت، می‌توان نقص‌ها را پوشش داد و زیبایی فرد را دو چندان نمود. یکی از عیوبی که در صورت برخی افراد وجود دارد، چروک است که از جمله نواحی که درگیر این مورد می‌شود، پلک و پوست دور چشم است.

البته در برخی بانوان، بطور ژنتیکی و طبیعی، افتادگی پلک وجود دارد و یا به دلیل بالا رفتن سن، دچار چروک دور چشم می‌شوند. در موارد مذکور، با آرایش مناسب می‌توان چروک ریز و درشت را پوشش داده و با رعایت برخی نکات در میکاپ، چشمانی زیباتر داشت. مراحل و اصول میکاپ کردن برای کسانی که پلک‌هایشان چروک یا افتاده شده را در ادامه به طور کامل شرح داده‌ایم.

کاربرد پرایمر صورت

کاربرد پرایمر

بطور کلی یکی از مراحل زیرسازی آرایش، استفاده از پرایمر است. البته کاربرد پرایمر، فقط پوشش چروک نیست، بلکه برای دوام آرایش و حتی پوشش منافذ باز ازین محصول استفاده می‌شود.

در صورتی که پلک شخص، دارای چروک باشد، برای شروع میکاپ، ابتدا بهتر است از پرایمر مناسب پوست، برای پشت پلک استفاده کرد. این امر سبب حفظ دوام میکاپ شده و از بهم ریختگی جلوگیری می‌کند.

برای قرار دادن پرایمر روی پوست، بهتر است از قلم‌های تخت کوچک یا نوک انگشتان استفاده کرد و پس از شروع مرحله بعدی، به مدت حداقل یک دقیقه به پوست استراحت داده شود، تا پرایمر جذب پوست گردد.

قیمت انواع لوازم آرایش چشم باکیفیت و اورجینال

 

نحوه استفاده از کرم پودر

انتخاب کرم پودر مناسب پوست

از کرم پودر، برای پوشش عیوب و لکه‌های پوستی استفاده می‌شود. اما نحوه استفاده از آن در دوام و همچنین افزایش زیبایی پوست، تاثیر بسزایی دارد. بهتر است ابتدا بصورت نقطه نقطه آن را روی پوست قرار داده، سپس به شکل اریب با براش یا دست یا بیوتی بلندر، آن را روی تمام صورت بطور یکدست و یکنواخت پخش کنید.

در صورت وجود چین و چروک روی پوست، بخصوص اطراف پلک، بهتر است آهسته و با نوک انگشت، کرم پودر را در زیر چشم پخش نمایید تا از جمع شدن آن زیر چشم، جلوگیری کنید. همچنین مقدار مناسبی از کرم پودر باید استفاده شود، زیرا اگر مقدار زیادی از آن را روی پوست قرار دهید، چند ساعت بعد، کرم پودر جمع شده و ظاهر نامطلوبی به پوست می‌دهد.

استفاده از کانسیلر

استفاده از کانسیلر

از کانسیلر برای پوشش تیرگی‌های زیر چشم استفاده می‌شود. رنگ کانسیلر باید یک الی دو درجه روشن‌تر از رنگ پوست باشد تا به روشن شدن آن کمک کند. برای استفاده از کانسیلر، نباید آن را مستقیم روی صورت بزنید، بلکه به کمک دست یا قلم مخصوص، مقدار مناسبی از آن را به شکل ضربه‌ای زیر چشم بزنید، تا کامل پخش شود و جذب پوست گردد.

روش صحیح استفاده از سایه چشم

سایه زدن صحیح چشم

اگر پلک شما دارای چروک است، بهتر است از سایه‌های مات استفاده کنید. اما اگر شدیدا تمایل به استفاده از سایه‌های براق دارید، حتما در بخش میانی پلک، از هایلایتر یا سایه روشن یا براق، استفاده کنید. برای قرار دادن سایه روی پلک، از قلم‌موی مخصوص استفاده کرده و آن را به آرامی روی پوست بکشید. زیرا پوست اطراف چشم، حساس‌تر از پوست سایر نواحی صورت است.

مطالب مرتبط:  20 مدل سایه چشم ترندی که حتما باید امتحان کنید

 

نحوه کشیدن خط چشم

کشیدن خط چشم

مرحله بعد در آرایش پلک چروک، کشیدن خط چشم است. برای این نوع پلک، بهتر است از خط چشم باریک استفاده شود. البته تلاش کنید تاکید بیشتر روی قسمت حاشیه بیرونی پلک‌های بالا و پایین باشد و حواس بیننده را از قسمت داخلی و میانی پرت کنید تا کمتر چین و چروک اطراف چشم به نظر برسد.

برای اینکه راحت‌تر بتوانید خط چشم بکشید، از ناحیه بیرونی شروع کرده و به سمت داخل پلک حرکت کنید. اینکار را می‌توانید با قلم‌موهای مخصوص خط چشم انجام دهید.

پر زرق و برق کردن مژه‌ها با ریمل

پر زرق و برق کردن مژه‌ها با ریمل

قبل از استفاده از ریمل، ابتدا مژه‌ها باید فرم داده شوند. بدین منظور با استفاده از فرمژه، مژه‌ها را به حالت مطلوب در آورید. بهتر است قبل از شروع، قدری دمای فرمژه را بالا برده و سپس مژه‌ها را با آن فر کنید. چند دقیقه صبر کنید تا مژه‌هایتان فرم بگیرند. سپس ریمل بزنید. در صورت قرار گرفتن ریمل در پشت پلک، پس از خشک شدن، آن را با نوک انگشت پاک کنید.

استفاده از مداد چشم سفید

کشیدن مداد سفید داخل چشم

از جمله ریزه‌کاری‌هایی که در میکاپ پلک چروک، وجود دارد، استفاده از مداد چشم سفید است. استفاده از این مداد، داخل پلک پایین، باعث درشت دیده شدن چشم می‌شود. البته بهتر است کمی سایه قهوه‌ای رنگ زیر پلک پایین بزنید تا از مصنوعی جلوه دادن آرایش چشمتان جلوگیری کنید. سپس سایه اعمال شده را با قلم‌مو محو کنید تا با رنگ پوست همخوانی داشته باشد.

این مدادها در هر فروشگاه لوازم آرایشی یافت می‌شوند، اما تلاش کنید از برندهای معتبر استفاده کنید. زیرا از آن برای داخل پلک استفاده می‌کنید و در صورت عدم سلامت کالا، چشمانتان آسیب خواهند دید.

مطالب پربازدید:  بهترین مداد چشم برای استفاده روزانه

خط ابرو

یکی از ترفندهای حرفه‌ای جهت میکاپ پلک چروک، ضخامت دادن به ابروها است. شما می‌توانید با استفاده از یک خط ابرو، سایه یا هاشور موقت حالت زیبایی به ابروهای خود ببخشید. این ترفند، جوانی و جذابیت بسیاری به چهره شما خواهد داد و همچنین مانع از به چشم آمدن چروک‌های نواحی اطراف پلک هم می‌شود.

از موارد فوق، علاوه بر آرایش پلک چروک، برای آرایش پلک افتاده و پف دار نیز می‌توان استفاده کرد. البته به قسمتی از پلک که پنهان می‌شود، باید توجه کنید. زیرا این قسمت در زمانی که پلک در حالت معمولی است دیده نمی‌شود، اما در صورت پلک زدن رویت خواهد شد، پس باید ظاهر زیبایی داشته باشد.

 

منبع : wikihow

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *