مدل ریش مردانه

جذابیت چهره خواسته تمام مردان است که داشتن ریش گاهی به این جذابیت کمک می‌کند. نحوه درست اصلاح و شکل‌دهی به ریش خیلی مهم است تا آنجایی که اگر مدل ریش مردانه مناسب نباشد، روی چهره تاثیر بد می‌گذارد. شناخت فرم صورت بهترین راه برای این است که چه مدل ریشی به شما می‌آید.

بهترین مدل ریش مردانه کدام است؟

بهترین مدل ریش مردانه کدام است؟

انتخاب بهترین مدل ریش برای شما فقط زمانی مشخص می‌شود که فرم صورت خود را بدانید، به‌ طور کلی هفت شکل مختلف صورت وجود دارد که هر کدام با طول کلی، ساختار استخوانی، زاویه و ویژگی‌های آن متمایز می‌شود. گاهی صورت بعضی افراد ویژگی‌های دو مدل صورت دارند که در بین ویژگی‌های چهره این افراد چند مورد اصلی مشخص می‌شود و بر اساس آن طراحی و اصلاح ریش و موی سر این افراد انجام می‌شد.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

انواع فرم صورت

شناخت فرم صورت برای تعیین مدل ریشی که به صورت شما می‌آید، بسیار مهم است. اگر فرم صورت خود را به‌درستی تشخیص ندهید، از مدل ریشی استفاده می‌کنید که به‌جای جذابیت بخشیدن به چهره، چهره‌تان را نامطلوب نشان می‌دهد. 7 فرم صورت داریم که در ادامه به معرفی آن پرداخته‌ایم.

صورت مربع

مدل صورت مربعی

اگر فک شما نسبتا تیز و پهن است و تقریبا پهنای فک شما به پهنای پیشانی نزدیک است، فرم چهره مربعی دارید؛ در واقع با یک نگاه کلی به چهره خود حالت مربعی را حس می‌کنید؛ چرا که تقریبا پهنای صورت با طول و کشیدگی صورت هم اندازه است. افرادی که فرم صورت آن‌ها مربع است، غالبا فک زاویه‌داری دارند.

مستطیل

مدل صورت مستطیلی

اگر پهنا و عرض فک و پیشانی شما برابر است؛ اما کشیدگی صورت نسبت به استخوان گونه و خط فک بیشتر باشد، فرم چهره شما مستطیل است. فرم مستطیلی یک از مدل‌های پر‌تکرار به شمار می‌رود که خیلی از افراد با مهارت خاصی به‌وسیله ریش آن را به بهترین شکل ممکن جذاب می‌کنند.

گرد

مدل صورت گرد

اگر خط فک نرم و بدون زاویه باشد؛ به‌گونه‌ای که هلال قسمت پایینی مشخص باشد و خیلی عرض استخوان گونه با فک تفاوت نداشته باشد، فرم صورت گرد است. فرم گرد صورت خیلی از اوقات در اثر چاقی یا ‌پر بودن چهره به وجود می‌آید.

بیضی

مدل صورت بیضی

اگر فک شما حالت گرد دارد و عرض استخوان گونه از فک بیشتر است، صورت حالت بیضی دارد. فرم بیضی با خیلی از انواع مختلف ریش می‌تواند ترکیب شود و در واقع یکی از بهترین و منعطف‌ترین فرم‌های صورت است.

الماس

مدل صورت الماسی

اگر از بالای صورت به سمت چانه پایین بیایید و به مرور عرض چهره شما مخصوصا از گونه تا چانه کم شود و چانه تیزی داشته باشید، صورت شما فرم الماس را دارد. یعنی تقریبا پهنای استخوان پیشانی و استخوان گونه یکسان هستند؛ اما از گونه به پایین این عرض کاسته می‌شود.

مثلثی

مدل صورت مثلثی

اگر قسمت پایین صورت شما یعنی زاویه فک شما بیشتر از پهنای استخوان گونه باشد، فرم صورت شما مثلثی است. یعنی نسبتا استخوان فک پهن‌تر از قسمت بالایی صورت است که حالت مثلثی به صورت می‌بخشد.

قلب

مدل صورت قلبی

اگر پهنا و عرض پیشانی و شما بزرگ باشد و چانه شما نوک تیزتر است، فرم صورت شما قلبی است. عرض پیشانی در این مدل بیشتر از استخوان گونه و خط فک به نظر می‌آید. خیلی از کشور‌ها مانند کره جنوبی طرفدار فرم قلبی هستند و سالانه خیلی از افراد به جراحان زیبایی بابت جراحی صورت و تغییر آن به فرم قلبی مراجعه می‌کنند.

قیمت انواع حالت دهنده مو اورجینال با کیفیت بالا

 

انواع مدل ریش

امروزه مدل ریش‌ها متنوعی در جهان است که افراد زیادی به تغییراتی در آن‌ها کاری می‌کنند تا به فرم صورت آن‌ها بیاید. در ادامه به معرفی چند مدل از ریش‌ها پرطرفدار پرداخته‌ایم.

ته ریش

ته‌ریش

ته ریش یکی از بهترین مدل‌های ریش است که با انواع فرم صورت سازگار می‌شود. ته ریش یک سبک همیشه مد و البته یک مدل ریش مردانه کلاسیک است و مناسب افرادی خواهد بود که به هر دلیلی مانند شغل مجبور به ریش گذاشتن هستند یا حتی افرادی که ریش دوست ندارند و حالا به دلایلی یک ریش کم حجم و خلوت می‌خواهند. ته‌ریش نیاز به نگهداری خاصی ندارد، فقط کافی است هر 10 الی 15 روز یکبار آن را مرتب و اصلاح کنند.

مدل ریش مردانه سایه دار

ریش سایه دار

مدل ریش مردانه سایه‌دار مدل شیکی است که در سال‌های اخیر بر جذابیت ظاهری افراد افزوده است؛ به این شکل که از پایین گونه که محل رویش ریش است تا انتها ریش به شکلی اصلاح شود که حالت سایه‌دار باشد؛ یعنی پهلو و روی گونه حجم کمتری نسبت به چانه ریش دارد. این مدل مستلزم رسیدگی زیادی است، چرا که به‌محض رشد کردن حالت سایه آن ناپدید می‌شود.

ریش مردانه بلند

ریش مردانه بلند

مدل ریش مردانه بلند، مدل ریش مردانه جدیدی نیست. اما این نوع مدل ریش به اصلاح فرم صورت کمک بسیاری می‌کند و البته نگهداری از آن نیز دردسر‌های زیادی دارد. هر روز صبح باید ریش بلند را شستشو داد و شانه کرد، همچنین از ماسک و روغن‌های مخصوص مو برای سلامت و رشد ریش استفاده کرد.

برای صورت‌ها گرد، مستطیلی، قلبی و الماسی ریش بلند گزینه خوبی است. مدل ریش مردانه برای صورت گرد بلند چهره مردانه و قوی به شما می‌دهد. اگر صورت گردی دارید با زاویه دادن به ریش می‌توانید گردی آن را بپوشانید و اگر صورت کشیده‌ای دارید با گرد کردن پایین ریش فرم صورت را به سمت گردی ببرید.

ریش تجاری

ریش تجاری

یکی از بهترین مدل‌های ریش که مناسب حضور در اداره و شرکت است مدل ریش شرکتی است که به‌راحتی با کت‌وشلوار نیز کامل می‌شود. مدل ریش تجاری به ریش یکدست و مرتبی گفته می‌شود که از ته‌ریش بلند‌تر است و امروزه در خیلی از شرکت‌ها این مدل جاافتاده است.

مطالب کاربردی:  13 روش برای داشتن یک استایل شیک با پیراهن لینن مردانه

 

ریش پروفسوری

ریش پروفسوری

ریش پروفسوری بهتری انتخاب برای افرادی است که صورت گردی دارند به‌وسیله سبیل و دو خط ریش در دو طرف دهان تا پایین چانه می‌توانند این گردی را تا حد زیادی بپوشانند. گاهی برای جذابیت بیشتری می‌توانید اجازه بدهید در قسمت چانه ریش بلند شود. ریش پروفسوری را به حالت گرد هم می‌توانید شکل دهید؛ یعنی سمت پایین آن را به‌صورت هلال اصلاح کنید.

ریش بزی

ریش بزی

یکی از مدل ریش‌های کلاسیک است که در طول تاریخ مردان زیادی طرفدار آن هستند. ریش بزی به این شکل است که به ریش در ناحیه چانه اجازه رشد می‌دهید و بین ریش و سبیل نباید اتصالی وجود داشته باشد. این مدل ریش مناسب افرادی است که صورت گرد یا بیضی دارند.

ریش وایکینگی

ریش وایکینگی

ریش وایکینگی یکی از نماد‌های جسارت است که در سال‌های اخیر ترند شده است. این مدل به علت چهره اخمو و ترسناک اما جذابی که به مردان می‌دهد خیلی طرف‌دار دارد. رسیدگی به این ریش زحمت زیادی دارد و هنگامی که به‌خوبی بلند شد به آن فرم دلخواهتان را بدهید، مثلا اطراف را کوتاه و کم‌حجم کنید یا اجازه دهید سیبیل‌ها تا روی آن‌ها بلند شوند.

ریش و سبیل

ریش و سبیل

ریش و سیبیل مناسب افرادی است که فک زاویه‌دار و صورت مربعی دارند. ترکیب سبیل و ته‌ریش یکی از مدل ریش مردانه کوتاه 2023 است که همچنان طرف‌داران زیادی دارد. در واقع اگر به دنبال مدل ریش مردانه 2023 ترند هستید، این مدل پیشنهاد ما به شما است.

ریش ون دایک

ریش ون دیک

در مدل ریش مردانه ون دایک سبیل و ریش چانه فقط رشد می‌کنند تا صورت را کشیده‌تر و چانه را تیز‌تر نشان دهد. به شکلی که ریش چانه T برعکس را نشان می‌دهد. این مدل ریش در قرن هفدهم بسیار محبوب بود که در قرن نوزدهم باری دیگر احیا شد.

ریش انگلیسی

ریش انگلیسی

ریش انگلیسی همراه با یک سبیل بلند است که غالبا به سمت بالا تاب داده می‌شود. ریش این مدل بلند است و جذابیت بی‌انتهای آن به شما چهره متفاوتی می‌دهد. پوشیدن یک لباس مردانه شیک متفاوت‌بودن شما را بیشتر مشخص می‌کند.

مطالب پربازدید:  20 مدل عینک آفتابی مردانه ترند سال جدید

 

بهترین مدل ریش را باتوجه‌به فرم صورت انتخاب کنید

بهترین مدل ریش مردانه به شناختن فرم صورت و تبحر آرایشگر در اصلاح ریش است. قبل از اصلاح حتما با آرایشگر خود مشورت کنید و به پیشنهاد آرایشگر فکر کنید. همان‌طور که آرایش به خانم‌ها زیبایی می‌بخشد فرم ریش هم در جذابیت آقایان بسیار مهم است. اگر مدل ریش به‌درستی انتخاب شود، چهره شما را پر جذبه می‌کند.

 

منبع : gillette

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *