روتین مراقبت از موی آقایان

داشتن موهای سالم و درخشان یکی از معیارهای جذابیت و زیبایی به شمار می‌رود. این معیار تنها مختص بانوان نیست. در حقیقت آقایان نیز مایل به داشتن چهره و اندام زیبا هستند. تنها آن‌‌ها به اندازه خانم‌ها این احساسات را بروز نمی‌دهند.

خوشبختانه این روزها جامعه دارد به سمت و سویی کشیده می‌شود که زیبایی آقایان نیز مورد توجه قرار گرفته است. امروزه دیگر تنها بانوان مشتری لوازم آرایشی بهداشتی و سلامت پوست و مو نیستند. آقایان نیز دارند پا به میدان می‌گذارند! از این رو است که در این مقاله از مجله اینترنتی مدیسه قرار است کمی در مورد روتین مراقبت از موی آقایان و ماسک مو برای آقایان صحبت کنیم. با تمرکز بر سلامت و زیبایی مو. با ما همراه باشید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

روتین مو چیست؟

روتین مو چیست؟

روتین مو شامل مجموعه کارهای مراقبتی و بهداشتی شده که روزانه یا شبانه، به طور منظم، انجام می‌شود. منظور از این کارها داشتن پوست و مویی سالم‌تر و زیباتر است. در صورتی که شما مو یا پوست آسیب دیده داشته باشید، با دنبال کردن یک روتین مناسب می‌توانید اعضای مرده خود را زنده نمایید. به ما اعتماد کنید. شما با داشتن یک روتین غذایی مناسب می‌توانید به اندام دلخواه خود دست یابید.

چرا با یک روتین پوست و مو نتوانید به ظاهر دلخواه خود برسید؟ اصلا کار غیرممکنی نیست. اتفاقا این یک اصل است. این روند شاید کمی طولانی و گاهی خسته کننده باشد، اما در دراز مدت اثرات شگفت‌انگیزی به همراه خواهد داشت. روتین مو برای هر جنس مو فرق دارد. مو می‌تواند سه جنس معمولی، خشک و چرب داشته باشد. حتی بافت مو نیز می‌تواند مختلف باشد.

روتین مو چیست؟

انواع بافت مو شامل صاف، فر و موج‌دار می‌شود. شما با توجه به جنس و بافت موهای خود تصمیم می‌گیرید که چه روتینی را دنبال نمایید. چرا که انواع و اقسام محصولات مراقبتی و همچنین روغن های مراقبت از مو وجود دارد و شما در این تنوع گیج و سردرگم می‌شوید. اما اگر از همان اول جنس و بافت مو را به درستی تشخیص دهید، آن‌ها را معیار قرار داده و روتین خود را انتخاب می‌کنید. انتخاب یک روتین مناسب کاری زمان بر است. باید در این پروسه کاملا صبر و حوصله به خرج بدهید.

روتین مراقبت از موی آقایان

روتین مراقبت از موی آقایان

شاید بتوان گفت مردان به اندازه خانم‌ها به داشتن یک روتین مراقبتی مو احتیاج دارند. آن‌ها همیشه زودتر از خانم‌ها دچار طاسی، کم پشتی و ریزش مو می‌شوند. این مشکلات در میان مردان بسیار رایج است. به همین علت است که داشتن روتین مراقبت از مو برای مردان می‌تواند سرعت روند ریزش مو را کاهش دهد. در ادامه 5 نکته مهم و کاربردی برای روتین مراقبت از موی بلند مردانه و همچنین کوتاه با هرجنس و بافتی را بررسی خواهیم کرد. تا انتهای مقاله را مطالعه نمایید.

از یک شامپوی مناسب استفاده کنید.

اول از هر چیز، مهم‌ترین نکته انتخاب یک شامپوی مناسب است. شامپویی که انتخاب می‌کنید قرار است در هفته 2 تا 3 بار استفاده شود. پس اهمیت دارد که یک محصول باکیفیت را انتخاب نمایید.

بهتر است این شامپو بدون مواد مضری مانند سولفات و سیلیکون باشد. این دو مواد شیمیایی روی موها تاثیر خوبی نداشته و در طی زمان سبب خشکی مو می‌شوند. زمانی که مو خشک می شود، به طبع آسیب‌پذیرتر نیز می‌شود. پس به این نکته خوب توجه نمایید. چرا که به طور معمول نادیده گرفته می‌‌شود و کم اهمیت به نظر می‌رسد.

در هفته 2 الی 2 مرتبه موهای خود را بشویید.

در هفته 2 الی 2 مرتبه موهای خود را بشویید.

شما به طور روزانه موهای خود را می‌شویید یا چند روز در میان؟ در صورتی که روزانه دوش می‌گیرید خود را موظف کرده که بعضی از روزها تنها بدن خود را شستشو دهید و به موهای خود شامپو یا آب نزنید. چربی‌های تولید شده در کف سر مفید می‌باشند و ما با شستشوی بی‌رویه این چربی مفید را از بین خواهیم برد. با این کار برعکس چیزی که فکر می‌کنیم، داریم به موهای خود ضرر بزرگی وارد خواهیم کرد. چرا که به مرور زمان خشک و آسیب‌پذیر می‌شوند.

قیمت انواع روغن تقویت کننده مو

 

از آب داغ استفاده نکنید.

هیچ زمان از آب داغ استفاده نکنید. آب داغ به پوست و موی شما صدمات بسیار زیاد و عمیقی وارد می‌کند. سعی کنید تا حد ممکن دمای آب را پایین نگه دارید. البته آب ولرم نیز مناسب است.

موهای خود را با ملایمت با حوله خشک کنید.

موهای خود را با ملایمت با حوله خشک کنید.

آب، کراتین موجود در مو را از بین می‌برد. در نتیجه اگر که بعد از حمام با خشونت و محکم موهای خود را خشک نمایید، موها صدمه دیده و می‌شکنند. بهترین راه این است که موهای خود را با ملایمت خشک کرده و اصلا عجله نکنید. حوله را دور ساقه موهای خود پیچیده و مقداری فشار داده تا آب آن گرفته شود. اما به هیچ عنوان محکم سر خود را نمالید. این کار تاثیر بسیار منفی را برای موهای شما به همراه دارد.

یک رژیم غذایی مغذی را دنبال کنید.

اهمیتی ندارد که شما چه برند شامپو یا محصولات مراقبتی را انتخاب می‌کنید. در صورتی که رژیم غذایی مناسبی برای خود نداشته باشید، تمام این کارها آب در هاون کوبیدن است. شما باید یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید تا در آن به تمام مواد مورد نیاز بدن پرداخته شده باشد. به عنوان مثال:

  • پروتئین: این مواد مغذی در گوشت، تخم مرغ، لوبیا، آجیل و غیره یافت می‌شود.
  • ویتامین B :  این ویتامین به مقادیر زیاد در گوشت، تخم مرغ و سبزیجات پیدا می‌شود.
  • امگا 3: گوشت ماهی، آووکادو، و آجیلی مثل گردو غنی از امگا3 هستند.

در نتیجه این مواد مغذی جهت داشتن پوست و موی سالم واجب و ضروری می‌باشند. شما باید اطمینان حاصل نمایید که رژیم غذایی شما تمامی این مواد را پوشش می‌دهد.

مطالب کاربردی:  20 مدل مو بلند مردانه ترند سوپر لاکچری

 

بهترین محصولات مراقبتی مو برای آقایان

بهترین محصولات مراقبتی مو برای آقایان

معیار‌های انتخاب بهترین محصولات مو برای آقایان و خانم‌ها تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند. تنها به علت تفاوت فیزیکی زنان و مردان، محصولاتی که برای مردان تولید می‌گردد ممکن است قوی‌تر عمل نمایند. پیشنهاد ما این است که در محصولات مراقبتی این تفکیک جنسیتی رعایت شود تا بهترین نتایج حاصل گردد.

شامپو ضد شوره مردانه کلیر

شامپو ضد شوره مردانه کلیر

داشتن شوره موجب می‌شود همیشه روی سرشانه‌های خود دانه‌های ریز سفید رنگی مشاهده شود. علت به وجود آمدن شوره، چربی زیاد از حد سر است. شامپو ضد شوره کلیر با فرمولاسیون ویژه و منحصر به فردی که در خود دارد، از شوره جلوگیری می‌نماید. این در حالی بوده که شامپوهای ضد شوره به طور معمول پوست سر را بیش از اندازه خشک می‌کنند و پس از مدتی پوست سر و مو آسیب‌پذیر و شکننده می‌شوند.

لوسیون گیاهی تقویت مو سینره

لوسیون گیاهی تقویت مو سینره

این لوسیون جهت کاهش ریزش و تقویت ریشه مو بسیار کاربرد دارد. در صورتی که پیاز مو از بین رفته باشد، امیدی به برگشت مو نیست. اما اگر ناحیه آسیب دیده فولیکول مو باشد، با استفاده از مواد و محصولات مراقبتی برای برگشت مو امیدی وجود دارد. این لوسیون گیاهی در همین راستا طراحی گردیده است. در نتیجه اگر نگران کاهش حجم موها و طاسی هستید از این لوسیون استفاده نمایید.

لوسیون ضد ریزش موی فولیکا مخصوص آقایان در روتین مراقبت از موی آقایان

لوسیون ضد ریزش موی فولیکا مخصوص آقایان در روتین مراقبت از موی آقایان

همان‌گونه که گفتیم مشکل ریزش مو جنسیت نمی‌فهمد. اما فیزیک آقایان متفاوت است. در نتیجه اینکه این تفاوت‌ها را بپذیریم به ما کمک فراوانی می‌کند. به عنوان مثال لوسیونی که قرار است به شما معرفی نماییم، مخصوص آقایان تولید شده است و خانم‌ها مطلقا نمی‌توانند با استفاده از این لوسیون نتیجه بگیرند.

این لوسیون جهت تقویت فولیکول‌های مو تولید می‌گردد. این محصول از شرکت کاربلد فولیکا با توجه به شرایط محیطی ایران تولید شده و در کنترل چربی سر بسیار عالی عمل می‌کند. همانطور که می‌دانید کنارل چربی سر از شوره مو جلوگیری می‌نماید.

مطالب پربازدید:  تقویت مو برای مردان با 10 روش خانگی ساده

 

همه چیز درباره نکات مهم در روتین مراقبت از موی آقایان

در این مقاله خواندید و مشاهده کردید که مراقبت از موی مردان چندان ساده نیست. آن‌ها نیز همچون خانم‌ها به روتین و استفاده از محصولات مخصوص مراقبتی مثل آبرسان مو مردانه نیاز دارند. با رعایت این نکات مهم بوده که ظاهر پوست و موی شما مثال زدنی می‌گردد. امیدوارم این مقاله به کار شما آمده باشد.

 

منبع : brickellmensproducts

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *