همه چیز درباره لمینت ناخن

تا حالا به این موضوع فکر کرده‌اید که فرم ناخن‌های خود را دوست ندارید یا اصلا ناخن‌های شما زیبایی لازم را به دست‌هایتان نمیدهند؟ یا حتی این که ناخن‌های شما کاملا ضعیف هستند و نمی‌شود آن‌ها را بلند کرد یا روی سطح ناخن‌ها ناصافی و خطوطی ایجاد شده که زیبایی ناخن و دست‌ها شما را کم کرده؟

لمینت ناخن یکی از جدیدترین تکنیک‌های آرایش ناخن است که این روزها در سالن‌های ناخن ارائه می‌شود. خلاقیت در زمینه آرایش ناخن باعث شده که روز به روز سبک‌های جدیدی از راه‌های زیبایی ناخن‌ معرفی شود و اکنون گزینه‌های بسیار متعددی برای زیباسازی ناخن وجود دارد. در این قسمت به تفصیل آن‌ها را توضیح خواهیم داد.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

لمینت ناخن چیست؟

لمینت ناخن چیست

لمینت روی ناخن کاور ناخن نیز خوانده می‌شود. این تکنیک در حقیقت نوعی تکنیک مقاوم‌سازی ناخن به شمار می‌‌آيد. در این روش برخلاف کاشت ناخن از ابزاری به نام تیپ که در کاشت از آن‌ها بهره می‌برند، استفاده نمی‌شود. در حقیقت این تکنیک نوعی ترمیم ظاهر ناخن به شمار می‌آید که ظاهری بسیار طبیعی در اختیار ما قرار می‌دهد. در این روش، ما شاهد استفاده از خمیر و پودر مخصوص به این کار هستیم. این مواد ابتدا روی ناخن قرار داده می‌شوند که سطح ناخن را یکدست کند.

لمینت برای چه کسانی مناسب است؟

لمینت ناخن نوعی کاشت ناخن است.

طیف وسیعی از مردم می‌توانند از این روش برای استحکام بخشی به ناخن خود استفاده کنند. به خصوص کسانی که با مشکلاتی نظیر ناهمواری، خشکی و شکنندگی ناخن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند، می‌توانند به راحتی از این شیوه از کاشت ناخن استفاده کنند و در عین محکم کردن ناخن‌ها یک ظاهر طبیعی داشته باشند. باید این نکته مهم را به یاد داشته باشید که برای برطرف کردن مشکلات و بیماری‌های ناخن خود حتما به یک متخصص پوست و مو مراجعه کنید. در صورت تداوم استفاده از انواع شیوه‌های کاشت، مشکل ناخن‌های شما بیشتر خواهد شد.

در لمینت ناخن از چه ابزاری استفاده می‌شود؟

ابزار لمینیت ناخن

اگر قصد دارید در این زمینه مشغول به کار شوید، باید با ابزار این کار آشنا باشید. این ابزار عبارتند از:

  • محلول ضد قارچ
  • مواد لمینت مانند ژل فایبر گلاس، بیوژل، سرم ناخن، موم
  • پرایمر غیر اسیدی
  • دستگاه یو وی
  • ابزار مانیکور
  • پد الکلی

قیمت لوازم کاشت و لمینت ناخن

آموزش انواع لمینت ناخن

حتی اگر قصد ورود به شغل‌های مرتبط با آرایش ناخن را ندارید و فقط از این خدمات استفاده می‌کنید بهتر است از مراحل انجام آن آگاه باشید. فرقی نمی‌کند ناخن شما چقدر بلند است، لمینت ناخن کوتاه اين روز‌ها بسيار مورد توجه قرار گرفته است. لمینت ناخن به شیوه‌های متعدد انجام می‌شوند که در این قسمت به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

لمینت با سرم

لمینت ناخن به شیوه‌های مختلف انجام می‌شود.

در مرحله اول لمینت با سرم، بايد زيرسازی و همان مانیکور ناخن انجام شود که ناخن آمادگی لازم را به دست بیاورد. در مرحله بعد ضدقارچ روی ناخن زده می‌شود تا از بروز هرگونه بیماری در ناخن جلوگیری شود. سپس از چند لایه از سرم استفاده کنید. این لایه‌ها باید بسیار نازک باشند و نباید روی ناخن برجستگی ایجاد شود. در مرحله بعد سطح ناخن را با روغن ناخن، اسیدهای میوه و سپس لاک سرم بپوشانید. در مرحله آخر ناخن آماده است که یک طرح زیبا و خاص روی آن کشیده شود.

لمینت ناخن با بیوژل

شیوه دیگر استفاده از بیوژل در لمینت روی ناخن‌ است که در این شیوه ژل برای خشک شدن نیاز به دستگاه یو وی (UV) دارد. ظاهر این  روش بسیار زیبا و طبیعی است و تا ۳ هفته ماندگاری دارد. ابتدا ناخن با ابزاری صاف می‌شود، یک لایه از یک پرایمر غیراسیدی روی آن قرار می‌گیرد که سبب می‌شود لمینت از جای خود تکان نخورد. در گام بعدی چند لایه ژل روی ناخن قرار می‌گیرد و بعد از خشک شدن در دستگاه، رنگ و طرح مورد علاقه روی آن اعمال می‌شود که سبب می‌شود لمینت از جای خود تکان نخورد.

لمینت ناخن با موم

در این روش برای انجام لمینت از موم استفاده می‌شود. برای این کار ابتدا ناخن را مانیکور کرده و سپس آن را تمیز کنید. موم را روی اسفنج قرار می‌گیرد و سپس موم  روی سطح ناخن گذاشته می‌‌شود. مرحله آخر انتخاب یک طرح زیبا و ترندی برای ناخن‌ها است.

ازدست ندهید: ۲۵ طرح کاشت ناخن ترندی سال

تفاوت لمینت و ژلیش ناخن چیست؟

تفاوت ژلیش و لمینت ناخن

ژلیش شیوه دیگری از ترمیم ناخن است که شاید برای شما این سوال را ایجاد کند که چه تفاوتی با لمینت روی ناخن دارد. ژلیش در حقیقت نوعی لاک است که با لاک‌های معمولی متفاوت است و برای خشک شدن نیاز به دستگاه یو وی دارد. لمینت ناخن یک پروسه پیچیده‌تر دارد که موجب تقویت ناخن می‌شود و به ژل پایه نیاز ندارد. دیگر تفاوت ژلیش با لمینت این است که ریمو کردن ژلیش از طریق استون ممکن نیست و نمی‌توان این کار را در خانه انجام داد، بلکه نیاز دارید که به ناخن‌کار خود مراجعه کنید. اما مواد لمینت به راحتی برداشته می‌شوند و این کار با استون و سوهان انجام‌پذیر است.

قیمت لمینت ناخن چقدر است؟

قیمت انجام این روش روی ناخن متغیر است و هر مرکز ناخن با توجه به مهارت و نوع مواد خود قیمت خاص خود را دارد، بنابراین برای استعلام قیمت دقیق باید از سالن موردنظر خود قسمت بگیرید. در ضمن برای برآورد دقیق هزینه‌ها باید این نکته را در نظر بگیرید که ترمیم لمینت ناخن هر سه هفته باید انجام شود.

فرق لمینت با کاشت ناخن چیست؟

برای داشتن ناخن‌های شیک، لمینت انجام دهید

بسیاری از شما احتمالا فرق لمینت ناخن و کاشت ناخن را نمی‌دانید. در کاشت، ناخن‌ها باید سوهان‌کشی شوند و پس از نازک شدن سطح ناخن یک تیپ روی ناخن قرار داده می‌شود که قد آن را بلندتر کند. در مرحله بعد مواد روی این تیپ قرار می‌گیرد که آن را محکم در جای خود نگاه می‌دارد. در کاشت ظاهر ناخن کمی از حالت طبیعی خود خارج می‌شود، اما در لمینت مواد روی ناخن قرار داده می‌شوند و نیازی به تیپ‌گذاری نیست.

در پایان این مقاله باید خاطر نشان کنیم که اگر ناخن‌های شما از سلامت کامل برخوردار نیستند باید قبل از اجرای این روش روی ناخن، نواقص و بيماری‌ را حل کنید که برای این کار نیاز به متخصص پوست و مو خواهید داشت. توجه داشته باشید که قبل از مراجعه به مرکزی که قرار است در آن این خدمات را دریافت کنید، بهتر است که از کیفیت کار آن‌ها مطمئن باشید. هیچ‌گاه سلامت ناخن‌های خود را به خطر نیاندازید برای درک کامل این مهم به سراغ تصاویر قبل و بعد لمینت ناخن را جست‌و جو کنید تا آسیب جدی که ممکن است از استفاده غیراصولی این خدمات به ناخن‌های شما وارد شود، آگاه شوید.

حتما بخوانید: نکاتی برای تقویت ناخن و داشتن ناخن هایی زیبا

حال شما نظر خود را در مورد لمینت ناخن با ما در میان بگذارید. آیا شما از لمینت ناخن‌ استفاده کرده‌اید؟ ترجیح شما برای آرایش ناخن‌ها کدام روش است؟

 

منبع : dress-en.techinfus

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *