راه‌های مراقبت از پوست گردن برای داشتن پوستی صاف و شاداب

زمانی که صحبت از مراقبت‌های پوستی می‌شود، ممکن است تصور کنید که صورت شما اصلی‌ترین ناحیه در معرض چین و چروک است، درصورتی که صورت شما قطعا مستعد چین و چروک و دیگر مشکلات ناشی از پیری زودرس است، پوست زیر چانه شما در حقیقت به همان میزان مستعد ایجاد خطوط ریز است.

به همین علت بسیار مهم است که مطمئن شوید روتین مراقبت از پوست شما فراتر از صورت شماست. در ادامه این مقاله قصد داریم روش‌های مراقبت از پوست گردن را مورد بررسی قرار دهیم. همراه ما باشید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

عوامل آسیب رسان به پوست گردن

عوامل آسیب رسان به پوست گردن

  • خورشید: نور خورشید افزون بر فوایدی که برای بدن و سلامتی ما دارد، تاثیرات مخربی روی پوست ما می‌گذارد.
  • محصولات آرایشی: استفاده طولانی مدت از محصولات آرایشی (به ویژه محصولات آرایشی بی‌کیفیت) روی پوست صورت و گردن، به مرور باعث پیرتر شدن، جوش، التهاب، لک و سایر بیماری‌ها می‌شود.
  • کمبود آب: نخوردن میزان کافی آب به صورت روزانه سبب آسیب رساندن به پوست و دیگر قسمت‌های بدن می‌شود.
  • تغذیه: خوردن غذاهای چرب، شیرین و حجم زیادی از کربوهیدرات‌ها می‌تواند تاثیر بسیار مخربی روی پوست ما داشته باشد. این نوع غذاها می‌تواند موجب ایجاد انواع جوش‌ها و مشکلات پوستی شود.
  • خواب: نداشتن خواب کافی در طول شبانه روز و بیدار ماندن طولانی شبانه هم از جمله عوامل مخرب پوست است.
  • استرس: همه ما می‌دانیم که فشارهای عصبی تاثیر بسیار مخربی روی بدن و پوست ما دارد. پوست گردن و صورت ما هم از این قاعده مستثنی نیست.
  • شستشو: شستشو بیش از اندازه یا کمتر از میزان مورد نیاز روزانه پوست شما و استفاده از شوینده‌هایی که متناسب با نوع پوست شما نیستند هم یکی دیگر از علل آسیب رساندن به پوست است.
  • آلودگی: قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا، گرد و خاک و دیگر عوامل آلاینده هم تاثیر بسزایی در تخریب پوست ما دارد.

راه‌های مراقبت از پوست گردن

راه‌های مراقبت از پوست گردن

باتوجه به اینکه آسیب ناشی از نور آفتاب تهدیدی برای گردن و دکلته به شمار می‌رود، در ادامه بهترین روش‌ها برای مراقبت از پوست گردن را به شما معرفی می‌کنیم. پس چنانچه می‌خواهید از پیری زودرس گردن و آویزان شدن غبغب خود جلوگیری کنید، پیشنهاد می‌کنیم این نکات را در روتین مراقبت از پوست روزانه خود قرار بدهید.

استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF بالا

استفاده از کرم ضد آفتاب جهت مقابله با پیری زودرس پوست گردن واجب است. زمان انتخاب فرمول مناسب برای گردن و دکلته، به دنبال محصولی باشید که در مقابل اشعه‌های UVA و UVB محافظت‌کننده است. ساده‌ترین راهکاری که می‌توانید مراقبت از پوست نازك گردن انجام دهید، این است که هنگامی که کرم ضد آفتاب را روی پوست صورت خود می‌زنید، کمی از آن را روی گردن خود هم بمالید.

لایه برداری مداوم برای پیشگیری و درمان خشکی پوست گردن

لایه برداری مداوم برای پیشگیری و درمان خشکی پوست گردن

همچون صورت شما، گردن و سینه نیز قادرند سلول‌های مرده پوست را جمع کرده و در نتیجه خشن‌تر و مسن‌تر از آنچه هستند به نظر رسند. جهت جلوگیری از این مسئله، از یک لایه بردار ملایم برای پاکسازی پوست و همچنین تقویت گردش خون استفاده نمایید. با این کار پوست خود را جهت مصرف مرطوب کننده و آبرسان هم آماده خواهید کرد.

استفاده از محصولات تخصصی گردن و دکلته

استفاده از محصولات تخصصی گردن و دکلته

درحالی که استفاده از مرطوب‌ کننده صورت مدنظر شما روی گردن و سینه بهتر از انجام هیچ کاری می‌باشد، یک سری محصولاتی که به ‌طور اختصاصی برای این نواحی فرموله شده‌‌اند هم به مراقبت از پوست گردن کمک می‌کنند. در حالی که بعضی از محصولات زیبایی که روی صورت خود استفاده می‌کنید، می‌توانند به مراقبت از پوست گردن و سینه هم کمک نمایند، مهم است که با احتیاط از آن‌ها استفاده نمایید.

به خاطر داشته باشید که پوست گردن و سینه ظریف بوده و ممکن است به بعضی از مواد مشابه استفاده شده روی صورت حساس‌تر باشد. درست است استفاده از کرم ضد چروک و مواد ضد پیری روی گردن همچون پوست صورت مهم است، اما ممکن است دفعات و مقدار آن متفاوت باشد. برای لیفت گردن در خانه می‌توانید از محصولات کلاژن‌ساز استفاده نمایید.

قیمت انواع محصولات مراقبت از صورت اورجینال و با کیفیت

 

نحوه درست استفاده از محصولات مراقبت از پوست گردن

همان‌گونه که درمورد صورت شما صدق می‌کند، جهت نحوه کرم زدن به گردن یا سینه باید بگوییم که، بهتر است این کار را با حرکات دایره‌ای و رو به بالا انجام دهید. این کار افزون بر این که محصولات مراقبتی را وارد عمق پوست می‌کند، موجب افزایش گردش خون هم می‌شود. با افزایش سرعت گردش خون، پوست جوانسازی شده و از بروز پیری زودرس جلوگیری می‌نماید.

ماسک‌های خانگی برای مراقبت از پوست گردن

ماسک‌های خانگی برای مراقبت از پوست گردن

زمانی که در اواسط دهه بیست سالگی خود هستید، نسبت به علائم پیری که روی پوست شما ایجاد می‌شوند، بیشتر آگاه می‌شوید. ممکن است به آزمایش چندین محصول ضد پیری موجود در بازار بپردازید، اما همه چیز روی پوست صورت و گردن شما کارایی ندارد.

این هنگامی است که تهیه ماسک‌های ضد پیری در خانه به کار شما می‌آیند. این ماسک‌ها درمان‌های بی خطری بوده که به مقابله با علائم پیری کمک می‌کنند و پوست شما را شاداب و جوان جلوه می‌دهند. ماسک‌‌های خانگی، ماسک ‌های ساده‌ای هستند که غنی از مواد مغذی بوده که موجب درخشش پوست شما می‌شوند و از تیرگی و خشکی پوست هم جلوگیری می‌کنند. در ادامه چند نوع ماسک را به شما معرفی خواهیم کرد:

ماسک روغن نارگیل برای مراقبت از پوست گردن

ماسک روغن نارگیل برای مراقبت از پوست گردن

جهت تهیه این ماسک به یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل و نصف قاشق غذاخوری روغن هسته انار احتیاج دارید. یک کاسه برداشته و این روغن‌ها را داخل آن مخلوط کنید. صورت و گردن خود را با یک شوینده ملایم شسته و ترکیب روغن‌ها را روی پوست خود بزنید. بگذارید یک ساعت روی پوست بماند و بعد صورت را بشویید.

می‌توانید روزانه از این ماسک استفاده نمایید. این ترکیب موجب سفت شدن پوست و رفع صدمات ناشی از پیری می‌شود. همچنین به علت اینکه از پوست در مقابل نور آفتاب محافظت می‌کند، از بروز هر گونه لک و چین و چروک نیز جلوگیری می‌نماید.

ماسک خاک رس

۲ قاشق خاک رس مخصوص پوست را با چند قطره روغن گل رز و گلاب با یکدیگر ترکیب کرده و روی پوست صورت و گردن تمیز بزنید. این ترکیب را در یک کاسه غیر فلزی باهم مخلوط کرده تا واکنش‌های شیمیایی نداشته باشند. اجازه دهید حدود 10 الی 20 دقیقه روی پوست بماند و پس از آن با آب گرم شستشو دهید. ماسک خاک رس را می‌توانید دو مرتبه در هفته استفاده نمایید. این ماسک بافت‌های آسیب دیده را ترمیم نموده و باعث جوانسازی پوست می‌شود. خطوط ریز و چین و چروک‌ها را هم کاهش داده و با عفونت‌های پوستی مبارزه می‌کند.

مطالب کاربردی:  بهترین روتین خانگی مراقبت از پوست بدن که باید بدانید

 

ماسک آووکادو برای مراقبت از پوست

ماسک آووکادو برای مراقبت از پوست

نصف آووکادو را با یک قاشق غذاخوری جو مخلوط کنید. بدین ترتیب که ابتدا آووکادو را در یک کاسه له نموده و جو را به آن اضافه نمایید. مخلوط حاصل شده را روی صورت خود بزنید و به مدت 10 تا 20 دقیقه صبر کنید.

پس از آن با آب گرم بشویید و خشک نمایید. ماسک آووکادو را می‌توانید دو تا سه مرتبه در هفته مورد استفاده قرار دهید. این ماسک غنی از آنتی اکسیدان‌هایی است که با اثرات پیری و افتادگی پوست، خطوط ریز و چین و چروک‌ها مبارزه می کند. آووکادو همچنین به محافظت از پوست در مقابل اشعه مضر خورشید کمک می‌نماید.

ماسک موز

جهت تهیه این ماسک به یک عدد موز رسیده و یک قاشق گلاب احتیاج دارید. موز را در ظرفی له و به آن گلاب اضافه نمایید. آن را به خوبی مخلوط کرده و روی پوست صورت و گردن خود بزنید.

اجازه دهید بین 15 تا 30 دقیقه روی پوست بماند تا خشک گردد. سپس با آب سرد شسته و خشک نمایید. استفاده روزانه از این ماسک ایرادی ندارد. موز دارای ویتامین A و E بوده که پوست را بهبود بخشیده و شادابی و درخشندگی آن را افزایش می‌‎دهد. همچنین ناهمواری‌های پوستی را از بین می‌برد.

ماسک آب برنج

راه‌های مراقبت از پوست گردن

یک فنجان آب برنج برداشته و حوله کاغذی را در آن خیس نمایید. حوله را به مدت 10 دقیقه روی پوست صورت و گردن قرار بدهید. این کار را می‌توانید هر روز انجام بدهید. ماسک آب برنج دارای ترکیبات فلاونوئیدی بوده که با پیری مبارزه می‌کند. همچنین موجب سفت شدن پوست صورت و گردن می‌شود.

ماسک قهوه جهت مراقبت از پوست گردن

برای مراقبت از پوست گردن می‌توانید از ماسک قهوه هم استفاده نمایید. بدین ترتیب که یک قاشق غذاخوری پودر قهوه را با یک قاشق غذاخوری پودر کاکائو و یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل ترکیب کرده و هم بزنید تا مخلوط خمیری شکل به دست آید.

این خمیر را روی صورت و گردن خود قرار دهید و پس از 20 دقیقه با آب سرد بشویید. این ماسک را می‌توانید دو تا سه مرتبه در هفته استفاده نمایید. قهوه خاصیت آنتی اکسیدان داشته که از پیری زودرس جلوگیری می‌کند. همچنین سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد.

ماسک زردچوبه

ماسک زردچوبه

برای تهیه این ماسک ضد پیری به یک قاشق غذاخوری پودر زردچوبه و سه قاشق چای‌خوری گلاب احتیاج دارید. پس از این که مخلوط به دست آمده خوب قوام یافت، با ملایمت روی صورت و گردن بمالید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند. بیشتر از این مدت زمان امکان دارد پوست شما زرد شود. ماسک زردچوبه ضد باکتری، ضد التهاب و آنتی اکسیدان می‌باشد. همچنین پوست را روشن می‌نماید و لکه‌های تیره را از بین می‌برد.

مطالب پربازدید:  برنامه روتین پوستی دور چشم روزانه

 

مراقبت‌های لازم برای پوست گردن

مراقبت‌های لازم برای پوست گردن

بسیاری از اشخاص روتین مراقبت از پوست صورت را به خوبی انجام می‌دهند اما توجه چندانی به مراقبت از پوست گردن نمی‌کنند. این در صورتی است که پوست گردن بسیار حساس‌تر بوده و بیشتر در معرض پیری زودرس قرار دارد. در این مقاله راهکارهای مراقبت از پوست گردن را مورد بررسی قرار دادیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

همچنین تهیه بیش از 5 نوع ماسک خانگی جهت جوانسازی پوست گردن را آموزش دادیم که می‌توانید از آن‌ها استفاده نمایید. همچنین شما می‌توانید برای تهیه انواع محصولات مراقبتی پوست به عنوان مثال بهترین روغن برای چروک گردن از برندهای معتبر به فروشگاه لوازم آرایشی بهداشتی مدیسه مراجعه نمایید.

 

منبع : instyle

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *