اوزون تراپی مو

در کنار تمام لوازم آرایشی بهداشتی مختص مو برای مراقبت از موها و جلوگیری از ریزش آن، روش‌های درمانی گوناگونی ارائه شده که یکی از جدیدترین و به‌روزترین متدهای مراقبتی درمانی که امروزه در سرتاسر دنیا استفاده از آن همه گیر شده و طرفداران زیادی دارد، اوزون تراپی مو است. این روش‌ مدرن جهت کاربردهای درمانی گوناگون و متنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اسم این روش درمانی از ماده‌ای که از آن جهت درمان استفاده می‌کنند، یعنی اوزون گرفته شده است. ممکن است اسم اوزون برای شما هم آشنا باشد؛ لایه محافظتی شکل گرفته از اکسیژن فعال که کره زمین را از صدمات ناشی از نور UV خورشید و اشعه‌های مخرب آن در امان نگه داشته است. اوزون یا  O3در حقیقت گازی آبی رنگ با بویی تند است که یا به طور مستقیم و طبیعی به روش تخلیص به دست می‌آید و یا به طور شیمیایی و مصنوعی درست می‌شود.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

آشنایی با اوزون

اوزون را بیشتر بشناسیم

اگر درس‌های مدرسه را در خاطر داشته باشید، حتما با اسم اوزون هم آشنایی دارید. در واقع دیوار نامرئی محافظ زمین، از اوزون ساخته ‌شده است. اوزون مولکولی تشکیل‌ شده از ۳ اتم اکسیژن است.

سومین اتم اکسیژن، منتظر فرصتی‌ است تا از مولکول جدا شود و اعلام استقلال کند؛ به همین جهت بسیار ناپایدار است. حالا این موضوع چه اهمیتی دارد؟ اهمیت آن در این بوده که تا با یک مولکول یا ترکیب‌های دیگر مواجه می‌شود، سریع با آن‌ها پیوند برقرار می‌کند و ساختار را به‌کلی تغییر می‌دهد. در حالت دقیق‌تر، آن‌ها را اکسید می‌کند. همین ویژگی، آن را به یک محافظ بسیار عالی تبدیل کرده است.

آشنایی با اوزون تراپی مو

آشنایی با اوزون تراپی مو

با پیشرفت علم و تکنولوژی محققان به این نتیجه رسیده‌اند که این شکل از اکسیژن فعال برای اهداف درمانی و ترمیمی انواع زخم هم قابل استفاده بوده و نتایج شگفت‌انگیزی را از خود برجای خواهد گذاشت. این روزها از اوزون تراپی جهت اهداف درمانی مانند رفع مشکلات مفاصل و استخوان و یا درمان‌های ترمیمی مثل برطرف نمودن جای بخیه و تسکین درد هم استفاده می‌شود.

اما یکی دیگر از اهداف استفاده از این ماده بی‌نظیر، بهره‌گیری از آن جهت رفع آسیب‌های مو و درمان و ترمیم آن است که در سراسر جهان مورد استقبال به‌خصوصی قرار گرفته است. در ادامه این مقاله به توضیح چیستی اوزون تراپی مو، معایب و مزایای آن و اینکه اوزون تراپی مو چگونه انجام میشود می‌پردازیم.

اوزون تراپي مو چيست؟

اوزون تراپي مو چيست؟

اوزون تراپی از مدرن‌ترین راهکارها جهت تقویت موی سر و ساقه‌های آن است. این روزها به علت نتایج قطعی خود در روند درمان و تقویت موهای صدمه دیده بسیار مورد استقبال قرار گرفته و از سری خدمات کلینیک‌ها و آرایشگاه‌های زیبایی به حساب می‌آید.

این ترکیب با تاثیر روی روند خون‌رسانی در مویرگ‌های اطراف فولیکول‌های مو، تغذیه فولیکول‌ها و در نتیجه پایداری ریشه موهای شما را تقویت خواهد نمود. همچنین با تاثیر بر ترمیم پل‌های دی سولفیدی موجود در ساقه موهای شما باعث درمان شکنندگی و خشکی موها و از بین رفتن موخوره خواهد شد. افزون بر این، اوزون تراپی مو با خاصیت بی‌نظیر خود در آبرسانی موها، موجب شادابی و درخشندگی درازمدت مدت موها می‌شود.

نحوه کار دستگاه اوزون تراپی مو به چه صورت است؟

نحوه کار دستگاه اوزون تراپی مو به چه صورت است؟

این روش مدرن و نوآورانه توسط دستگاه مخصوصی با نام میکرومایست انجام می‌شود. این دستگاه دارای چند قسمت مجزا بوده که هر یک وظیفه به‌خصوصی را بر عهده دارند و ازن تراپی مو را طی چند مرحله ممکن می‌سازند.

قابل ذکر است که می‌توان با تهیه دستگاه میکرومایست، به اوزون تراپی مو در خانه پرداخت. البته دقت داشته باشید که اگر می‌خواهید، اوزون تراپی را با دستگاه مایکرومیست در منزل انجام بدهید، باید قبل از شروع به کار به طور کامل و دقیق طرز استفاده از آن را  آموزش ببینید.

مرحله اول:

مرحله اول

این دستگاه دارای یک محفظه از آب داغ است که تا دمای 40 درجه سانتی‌گراد امکان افزایش دما داشته و آب را به بخار تبدیل می‌نماید. در مرحله اول اوزون تراپی، موی شما در این محفظه بخار آب قرار گرفته و بخار آب موجود در این محفظه در اثر برخورد با فولیکول‌های مو، باعث تحریک این ناحیه شده و در واقع نفوذ پذیری فولیکول مو را تا حد بسیاری افزایش می‌بخشد. این مرحله با توجه به بلندی و حجم موهای شما بین 4 الی 7 دقیقه زمان می‌برد.

مرحله دوم:

پس از تحریک فولیکول‌های مو و افزایش نفوذ پذیری آن، دستگاه به تولید امواج فراصوت شروع خواهد نمود. در طی این مرحله، مولکول‌های آب به هیدروژن و اکسیژن سازنده خود تجزیه می‌شوند و اکسیژن‌های آن با یکدیگر ترکیب می‌گردند و ساختار اوزون را تشکیل می‌دهند و در ادامه واکنش و طی شکستن دوباره اکسیژن‌ها، مولکول‌های فعال اکسیژن به فولیکول موهای شما جذب می‌شوند.

قیمت انواع تقویت کننده و پرپشت کننده مو باکیفیت

 

مرحله سوم:

مرحله سوم

طی این مرحله که cooling نیز نامیده می‌شود، محفظه دستگاه شروع به خنک و سرد شدن کرده و به همین دلیل فولیکول‌های مو هم خنک خواهند شد. طی این مرحله سرد شدن فولیکول‌های تحریک شده و مسدود شدن منافذ آن، مولکول‌های اکسیژن فعال در فولیکول مو حبس شده و در بافت مو برجای خواهند ماند. بدین ترتیب، مدت زیادی مولکول‌ها به فعالیت آنتی اکسیدانی خود در بافت مو و پوست سر ادامه می‌دهند.

فواید اوزون تراپی مو

فواید اوزون تراپی مو

  • اوزون تراپی موجب تقویت فولیکول و ریشه موهایی شما خواهد شد و به دلیل تزریق مستقیم اکسیژن فعال در بافت مو، باعث حفاظت از ساختار موی شما از واکنش‌های اکسیدانت و توقف فعالیت رادیکال‌های آزاد می‌شود.
  • این روش با اثر موثر و قوی خود بر از بین بردن انواع آلودگی‌ و ارگانیسم‌های آلوده‌کننده مانند قارچ، باکتری و … موجب از بین رفتن عفونت‌های موجود در پوست سر و فولیکول‌های آن می‌شود.
  • عملکرد قدرتمند اوزون تراپی در آبرسانی ریشه و ساقه موی شما باعث از بین رفتن شوره و جلوگیری از پوسته‌پوسته شدن کف سر می‌شود. همچنین موجب شادابی و درخشندگی در ساقه‌های مو هم می‌شود.
  • روش اوزون تراپی سبب افزایش حجم موهای شما به همراه افزایش ضخامت تار موها شده و با اتمام ریزش، کمک بسیاری به رشد بیشتر موهای شما در کوتاه مدت خواهد کرد.
  • سیستم اوزون تراپی سبب افزایش خونرسانی به ریشه‌ موها و کف سر می‌شود.
  • اثرات فوق‌العاده این روش، تا مدت بسیاری بر موهای شما باقی مانده و به عبارتی دیگر، این درمان مانند بسیاری از روش‌های درمانی دیگر، بی‌تاثیر یا موقتی نخواهد بود و بعد از ادامه آن تا چند جلسه، متوجه تاثیر بسیار خاص آن بر سلامت موهای خود می‌شوید.

مطالب کاربردی:  پلکس تراپی مو چیست و چه فوایدی دارد؟

 

اوزون تراپی برای چه افرادی مناسب است؟

اوزون تراپی برای چه افرادی مناسب است؟

اوزون تراپی با خواص فوق‌العاده خود، می‌تواند پیشنهادی برای درمان بیشتر مشکلات موی شما در ناحیه ریشه و ساقه باشد. حتی اگر موهای شما مشکل ندارد، می‌توانید از این روش جهت تقویت ریشه موی خود استفاده نمایید و از جلوه جذاب و درخشانی که به ظاهر موهای شما می‌دهد، لذت ببرید. اوزون تراپی علاوه بر خواص به‌خصوص خود، قادر است جایگزینی برای بیشتر روش‌های پرهزینه و ناکارآمد باشد.

فرقه اصلی استفاده‌کنندگان از سیستم اوزون تراپی، امروزه افرادی هستند که استفاده مکرر از دکلره و رنگ مو باعث شده تا موهایشان خشک و شکننده شود. استفاده از روش نوین اوزون تراپی روشی کارآمد جهت برگرداندن شادابی مو و در عین حال حفظ رنگ موی دلخواه شما است.

برای کسانی که درگیر عفونت قارچی، باکتریایی، شوره سر و یا آماس، جوش و زائده‌های چرکی در کف سر و در ناحیه فولیکول‌های موی خود هستند، اوزون تراپی به طور ویژه و موثری سبب حل این دست مشکلات می‌شود. با این روش غیر تهاجمی ساقه موها و پوست سر به طور عمیقی از ارگانیسم‌های بیماری زا و آلودگی‌ها پاکسازی می‌شود.

مطالب کاربردی:  چرا تقویت کوتیکول مو از اهمیت بالایی برخوردار است؟

 

از ناراحت کننده‌ترین مشکلاتی که ممکن است برای همه ما رخ بدهد، ریزش بی‌وقفه مو است. خبر خوب اینکه از اوزون تراپی می‌توان به منظور اثرگذارترین روش درمان ممکن جهت متوقف کردن ریزش موهای غیر ژنتیکی یاد کرد.

درصورتی که موهای شما چرب است و مدام موجب کلافگی شما می‌شود، این روش بی‌نظیر با تنظیم اسیدیته و PH پوست سر شما، باعث تعدیل چربی و نجات شما از چرب شدن زودهنگام موها می‌شود. از فواید دیگر اوزون تراپی می توان به جلوگیری از سفید شدن زودرس موها اشاره نمود.

عوارض اوزون تراپی مو

عوارض اوزون تراپی مو

در ابتدا بهتر است بدانید که اوزون تراپی از بی‌خطرترین و امن‌ترین روش‌های درمانی و غیرتهاجمی برای مو است. ولی ممکن است عوارض و مشکلات ناچیزی را به طور موقت برای شما به دنبال داشته باشد که به شرح آن‌ها خواهیم پرداخت:

  • پس از انجام اوزون تراپی امکان دارد دچار سوزش چشم و آبریزش بینی بشوید که یک عارضه بی‌خطر و موقت است و نهایتا 2 الی 3 ساعت بعد بهبود می‌یابد.
  • همچین به علت حساسیت به بو و ترکیب اوزون امکان دارد حالت تهوع و استفراغ برای شما پیش بیاید، که این عارضه هم بی‌خطر و کوتاه مدت بوده و پس از گذشت چند ساعت رفع می‌شود؛ پس نیازی به نگرانی نیست.
  • از دیگر عوارض شایع استفاده از این راهکار درمانی، تجربه سردردهای ملایم است که امکان دارد دو الی سه روز شما را درگیر نماید. می‌توانید در صورت عدم تحمل از مسکن‌های ملایم جهت تسکین درد آن استفاده نمایید.
  • جهت انجام این روش درمانی، حتما دقت کنید که به فرد متخصص جهت انجام اوزون تراپی مو مراجعه نمایید. برای حفظ سلامت موهای خود و همچنین جلوگیری از صدمات جبران ناپذیر احتمالی، از مراجعه به مراکز نامعتبر و تبلیغاتی در ازای پرداخت هزینه پایین‌تر جدا اجتناب نمایید.

تعداد جلسات مورد نیاز اوزون تراپی مو

تعداد جلسات مورد نیاز اوزون تراپی مو

تعداد جلساتی که نیاز است شما برای درمان آسیب‌های موهای خود از روش اوزون تراپی استفاده نمایید، از شخصی به شخص دیگر متغیر است. این مسئله کاملا به شدت صدمه موهای شما، جواب‌دهی و عکس‌العمل موها به این روش درمانی و همچنین تشخیص متخصص مربوطه وابسته است.

مطالب پربازدید:  تقویت موی نازک با بهترین روش‌های خانگی کم هزینه و اثرگذار

 

اما معمولا آثار درمانی آن از همان جلسه اول نمایان خواهد شد و با 3 الی 4 جلسه درمان، بیشتر مشکلات شما بهبود پیدا می‌کنند. مدت زمان ماندگاری اوزون تراپی مو نیز با توجه به آسیب و نیاز موهای شما از 10 روز تا چند هفته خواهد بود.

 

منبع : veraclinic

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *