استایل پرپی امریکایی

استایل پرپی دهه‌ها است که در میان اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها استایلی پرطرفدار به شمار می‌آيد. هماهنگی میان اجزای این استایل بسیار بارز است. اگر شما هم از علاقه‌مندان به این استایل هستید، در این مقاله تاریخچه آن و نحوه به وجود آوردن این استایل را توضیح خواهیم داد.

استایل پرپی چیست و تاریخچه آن به چه زمانی باز می‌گردد؟

تاریخچه استایل پرپی یا کالج به دهه ۲۰ آمریکا بازمی‌گردد. در این دهه بود که ثروتمندان فرزندان خود را راهی مدارس خصوصی گران‌قیمت کرده و طبیعتا لباس‌های گران‌قیمتی نیز بر تن می‌کردند که بازتاب ‌دهنده دیدگاه آن‌ها به شمار می‌آمد.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

استایل پرپی ابتدا در دهه ۲۰ مورد استفاده قرار گرفت.

این لباس‌ها، شبیه به لباس فرم بودند و به همین دلیل سال‌ها بعد به عنوان یک استایل به‌خصوص شناخته شدند. به این ترتیب این مدل از پوشیدن لباس با مدارس و کالج‌ها گره خورده است و امروزه اغلب در این مکان‌ها پوشیده می‌شوند.

نکته جالب این است که استایل پرپی چنان به محبوبیت رسید که امروزه در خیابان و انواع موقعیت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و دیگر محدود به محیط‌های آموزشی نیست.

استایل پرپی چه ویژگی‌هایی دارد؟

چگونه می‌توان طبق استایل پرطرفدار پرپی عمل کرد؟ ویژگی‌های این استایل چیست؟ در این قسمت به شکل دقیق به شما توضیح می‌دهیم که استایل پرپی زنانه و استایل پرپی مردانه چه ویژگی‌هایی دارند.

انتخاب لباس‌های ساده

یکی از المان‌های استایل پرپی استفاده از لباس‌های ساده است. منظور از سادگی این است که این لباس‌ها معمولا در طراحی و نقش و نگار طرح‌های پیچیده‌ای ندارند. اما در کنار این سادگی معمولا بسیار رایج است که از اکسسوری‌های مناسب استفاده کنید.

مطالب کاربردی:  نحوه استایل انواع مدل بارانی زنانه جدید پاییز و زمستان 1401

استفاده از رنگ‌های مناسب

لباس‌های انتخاب شده در این استایل سادگی دارند.

رنگ مناسب نکته دیگری است که باید در انتخاب لباس‌هایی که برای این استایل انتخاب می‌کنید، در نظر داشته باشید. رنگ‌های انتخاب شده در این طرح‌ها بسیار شیک هستند و اغلب از رنگ‌های کلاسیک انتخاب می‌شوند.

برای مثال تناژهای تیره رنگ آبی، تناژهای متفاوت رنگ سفید و تناژهای تیره رنگ قرمز تعدادی از آن‌ها هستند. البته در کنار آن‌ها می‌توانید از رنگ‌های روشن نیز استفاده کنید. همینطور باید به هارمونی رنگ‌ها نیز آشنایی داشته باشید. ست کردن این رنگ‌ها کنار هم نقش مهمی در به وجود آوردن استایل پرپی دارد.

انتخاب لباس‌های کلاسیک

انتخاب لباس‌های کلاسیک در این استایل از کلیدی‌ترین نقاط است.

این استایل از استایل‌های کلاسیک الهام گرفته است، چرا که از همان ابتدا ثروتمندان از آن استفاده می‌کردند. خوبی این استایل این است که هرگز از مد نمی‌افتد و تکراری نمی‌شود. برای درست کردن این استایل در اختیار داشتن لباس‌های ساده بسیار مهم است.

این لباس‌های ساده عبارت هستند از: تیشرت‌های یقه‌دار، کت و شلوار، انواع پیراهن‌های کوتاه و مدل آکسفورد، تونیک و … که برای این استایل مناسب هستند. جالب است بدانید که این استایل بیشتر در فصل زمستان مورد استفاده قرار می‌گیرد، بنابراین پلیور کاربرد زیادی در آن‌ها دارد.

یکی از بهترین پلیورها، مدل‌هایی است که طرح اسکاچ دارد. این مدل هم مورد استفاده خانم‌ها قرار می‌گیرد و هم مورد استفاده آقایان و در انواع بسیار متنوعی تولید و طراحی می‌شوند.

استفاده از رنگ کرم خاکی

رنگ کرم خاکی از رنگ‌های پرکاربرد در استایل پرپی است.

شاید از خود بپرسید که بهترین رنگ در این استایل چه رنگی است. در جواب باید بگوییم رنگ کرم خاکی یکی از بهترین رنگ‌های این استایل به شمار می‌‌‌آيد. خانم‌ها می‌توانند در این استایل از دامن به رنگ خاکی استفاده کنند. البته این موقع خرید دامن دقت کنید که نوع فیت را تهیه کنید.

رنگ خاکی چه در قالب شلوار پوشیده شود و چه در قالب دامن، هم می‌تواند در یک مراسم رسمی استفاده شود و هم در یک موقعیت غیررسمی.

طرح‌های مناسب روی لباس‌های مناسب این استایل

قبلا در مقاله به انواع لباس مناسب و رنگ این لباس‌ها برای استایل پرپی اشاره کردیم. حال باید به این اشاره کنیم که این لباس‌ها چه طرح‌هایی دارند. بهترین طرح‌ها برای استایل موردنظر چهارخانه، شطرنجی، بته جقه یا طرح اسکاتلندی است.

مطالب کاربردی:  انواع فرم بدن و ترفند‌های استایل کردن هرکدام را بشناسید

استفاده از باندانا

باندانا از اکسسوری‌های جذاب در استایل پرپی است.

باندانا یک اکسسوری است که این استایل را زیباتر می‌کند. این گزینه یک اکسسوری کلاسیک به شمار می‌آید. دقت کنید باندانا‌ باید ساده بوده و نباید بسیار نازک یا پهن باشد.

استفاده از زیورآلات با طرح مروارید

زیورآلاتی که در خود از مروارید استفاده کرده‌اند، گزینه‌های خوبی برای استفاده در این استایل هستند. می‌توانید از گوشواره یا گردنبند مرواریدی استفاده کنید.

استفاده از عینک آفتابی

استایل شیک پرپی، این روزها توسط عده بسیاری در خیابان‌ها پوشیده می‌شود. پس طبیعی است که این افراد همراه آن یک عینک آفتابی نیز استفاده کنند.

در این میان استفاده از عینک آفتابی مناسب با این استایل بسیار مهم است. مدل عینکی که باید انتخاب کنید، ساده است. رنگ فریم بهتر است که روشن نباشد و از میان رنگ‌های تیره انتخاب شود.

استفاده از کمربند مناسب

در این استایل باید از کمربندهای ساده استفاده کرد.

در کنار آقایان، خانم‌ها نیز می‌توانند از انواع کمربندها در این استایل استفاده کنند. البته استفاده از آن‌ها یک الزام نیست. در انتخاب کمربند مناسب استایل پرپی باید اصل سادگی را در نظر داشته باشید. استفاده از کمربندهای رنگی با زرق و برق بالا برای این استایل اصلا مناسب نخواهند بود.

کدام لباس‌ها مناسب استایل پرپی هستند؟

یکی از رایج‌ترین لباس‌هایی که در این استایل پوشیده می‌شود، بلوز یا تیشرت یقه‌دار است که بیشتر آن را مناسب برای استفاده در فصول سرد می‌سازد.

چه کفشی مناسب استایل پرپی است؟

چه کفشی مناسب برای استایل پرپی ساده است.

یکی از مهمترین سوال‌های مردم هنگام استفاده از این استایل این است که چه کفشی را با آن بپوشند که مناسب باشد. می‌دانیم که یکی از تعیین‌کننده‌ترین المان‌های هر استایلی، کفش است.

کفش این استایل بخصوص باید ساده و شیک انتخاب شود. همینطور این کفش‌ها استایلی سنتی دارند. از میان آن‌ها می‌توانیم به کفش چرمی بدون پاشنه نرم، یک چکمه شیک یا یک کفش راحتی اشاره کنیم.

مطالب کاربردی:  اصولی ترین روش های نگهداری از کفش چرم

مدل موها در استایل پرپی باید چگونه باشد؟

مدل مو در استایل پرپی معمولا بسیار ساده است.

مدل مو دیگر المان مهم در هر استایلی به شمار می‌‌آید. این استایل نیز از این قائده مستثنی نیست. موها معمولا صاف و ساده درست می‌شوند، چه بلند باشند و چه کوتاه. در بین مدل موی دخترانه مدل دم اسبی و گوجه‌ای نیز انتخاب خوبی به شمار می‌آيد.

چه زمانی از استایل پرپی استفاده کنید؟

استایل پرپی دیگر تنها مناسب مدرسه و محیط‌های آموزشی نیست، بلکه بسیاری در موقعیت‌های متفاوت نیز بر طبق این استایل لباس بر تن می‌کنند.

با یک سرچ کوچک در اینترنت متوجه می‌شوید که این استایل محبوب بسیاری از سلبریتی‌ها نیز قرار دارد. نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید، هماهنگی اجزا و رعایت اصولی است که در این مقاله به آ‌ن‌ها اشاره کردیم.

 

منبع: lookiero

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *