جلوگیری از جوش بعد از اصلاح

جوش پس از اصلاح صورت نتیجه پوست تحریک شده یا ملتهب است و ممکن است یکی از علائم درماتیت تماسی (نوعی التهاب پوست که در اثر تماس مستقیم با ماده محرک خارجی یا حساسیت‌زا بروز می‌نماید) یا فولیکولیت (التهاب یا عفونت فولیکول مو) باشد.

به طور معمول جهت درمان جوش‌های بعد از اصلاح ، پمادهایی که بدون نسخه پزشک تجویز می‌شوند یا درمان‌های خانگی پاسخگو می‌باشد. اما جهت جلوگیری از جوش بعد از اصلاح چه می‌توان کرد؟

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

داشتن پوستی صاف و عاری از جوش، یکی از خواسته‌های تمام افراد است. این که پس از اصلاح هم پوستی صاف و بدون جوش‌های ریز و درشت داشته باشیم، دغدغه بسیاری از ما است. تعداد زیادی از بانوان و آقایان پس از اصلاح یا بند انداختن صورت خود، درگیر جوش‌های قرمز، چرکی و یا زیر پوستی می‌شوند. این جوش‌ها علاوه بر ایجاد ظاهری ناخوشایند، ممکن است درد هم داشته باشد و سبب آزرده شدن ما شود.

در این مقاله به راههای جلوگیری از جوش زدن بعد از اصلاح صورت و همچنین روش‌های پیشگیری از آن می‌پردازیم. پس همراه ما باشید.

عناوین مقاله ...

درمان و جلوگیری از جوش بعد از اصلاح در اثر درماتیت تماسی

درمان و جلوگیری از جوش بعد از اصلاح در اثر درماتیت تماسی

در ادامه در مورد رفع جوش‌هایی که پس از اصلاح و در اثر درماتیت تماسی به وجود می‌آیند، صحبت خواهیم کرد.

تشخیص دهید که آیا جوش زدن پس از اصلاح در اثر درماتیت تماسی است؟

درماتیت تماسی زمانی ایجاد می‌شود که پوست شما از چیزی مثل موم گرم آسیب ببیند یا تحریک شود. به‌طور کلی چنانچه موم بسیار داغ باشد یا قوام درستی نداشته باشد، ممکن است در اثر استفاده از آن قرمزی، خارش، جوش یا تاول را تجربه نمایید. در این صورت اپیلاسیون و اصلاح خانگی صورت را متوقف کرده و حتما از یک متخصص حرفه‌ای اپیلاسیون کمک بگیرید.

با کمپرس سرد التهاب صورت خود را تسکین دهید

با کمپرس سرد التهاب صورت خود را تسکین دهید

بلافاصله پس از بند انداختن یا اپیلاسیون جهت جلوگیری از جوش بعد از اصلاح صورت با بند با کمپرس یخ پوست صورت را تسکین دهید. به جای کمپرس یخ، می‌توانید حوله‌ای را با آب سرد مرطوب کرده و آن را به مدت 15 الی 20 دقیقه روی صورت خود بگذارید. در صورت نیاز این کار را چند مرتبه در روز تکرار نمایید. بیش از 20 دقیقه کمپرس یخ را روی صورت خود نگه ندارید. پیش از استفاده مجدد از کمپرس، اجازه دهید پوست به دمای طبیعی خود بازگردد.

با آب خنک و شوینده‌های ملایم صورت خود را تمیز نمایید

جهت جلوگیری از جوش بعد از اصلاح صورت، صورتتان را به آرامی با آب سرد شستشو دهید یا از یک شوینده حاوی عصاره جو دوسر استفاده نمایید. همچنین می‌توانید 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین را با 1 قاشق غذاخوری آب ترکیب نمایید تا یک پاک کننده ملایم خانگی داشته باشید. شوینده‌های دارای عصاره جو دو سر خاصیت ضدالتهابی دارند، درنتیجه جهت تسکین پوست‌های تحریک شده موثر هستند.

قیمت بهترین پاک کننده صورت

 

صورت‌ خود را مرطوب نگه دارید

صورت‌ خود را مرطوب نگه دارید

پس از شستن صورت، از مرطوب کننده‌ای ملایم روی پوست تحریک شده خود استفاده نمایید و پوست را بدین صورت مرطوب نگه دارید. به دنبال مرطوب کننده‌ای باشید که فاقد هرگونه رنگ، عطر و پارابن باشد. همچنین مرطوب کننده‌های دارای سرامید جهت درمان درماتیت تماسی مفید هستند.

از یک پماد استروئیدی استفاده نمایید

جهت درمان و جلوگیری از جوش بعد از اصلاح صورت با تیغ یا هر ابزار و ماده دیگری که موجب تحریک پوست شما شده، می‌توانید از لوسیون‌ها و پمادهای حاوی استروئید مثل کرم هیدروکورتیزون 1% یک الی دو مرتبه در روز تا 4 هفته استفاده نمایید. چنانچه این پمادها موثر نباشند، ممکن است پزشک درمان موضعی قوی‌تر و یا کورتیکواستروئید خوراکی تجویز نماید.

روی پوست ملتهب مقداری پماد یا لوسیون کالامین بزنید

روی پوست ملتهب مقداری پماد یا لوسیون کالامین بزنید

لوسیون کالامین خارش و سوزش ناشی از درماتیت تماسی را تسکین می‌بخشد. جهت کاهش خارش پوست هر زمان که نیاز داشتید می‌توانید از لوسیون کالامین استفاده نمایید. کالامین مقداری پوست را خشک می‌نماید، درنتیجه ممکن است پس از استفاده از آن به مرطوب کننده احتیاج داشته باشید.

جهت آنکه این لوسیون بهتر عمل کند، بلافاصله پس از شستن صورت خود، زمانی که هنوز پوست شما مرطوب است، از آن استفاده نمایید. همچنین جهت تهیه این لوسیون می‌توانید به انواع فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی مراجعه نمایید.

جوش بعد از اصلاح صورت را دستکاری نکنید

ممکن است جوش‌های پس از اصلاح بسیار خارش دار باشند، ولی مهم است که آن‌ها را به هیچ عنوان دستکاری نکنید؛ زیرا خاراندن جوش‌های در اثر درماتیت تماسی موجب تحریک و بدتر شدن آن‌ها می‌شود. این مسئله آنقدر اهمیت دارد که پیشنهاد می‌شود چنانچه در خواب ناخودآگاه صورت‌ خود را می‌خارانید، حتما پیش از خواب دستکش دست کنید.

درمان و جلوگیری از جوش بعد از اصلاح صورت خانم ها در اثر فولیکولیت

درمان جوش صورت بعد از اصلاح در اثر فولیکولیت

برای جلوگیری از جوش بعد از اصلاح صورت چه کنیم؟ می‌خواهیم در ادامه در مورد درمان و جلوگیری از جوش‌هایی که بعد از اصلاح و در اثر فولیکولیت به وجود می‌آیند، صحبت کنیم، پس همراه ما باشید.

تشخیص دهید که آیا جوش زدن پس از اصلاح در فولیکولیت است؟

فولیکولیت زمانی رخ می‌دهد که فولیکول‌های موی شما عفونی شده و یا موها به جای بیرون آمدن از فولیکول، زیر پوست رشد می‌کنند. در صورت مشاهده یک یا چند مورد از علائم زیر پس از اصلاح صورت، ممکن است دچار این عارضه پوستی شده باشید:

  • در ناحیه‌ای که اصلاح نمودید، برجستگی یا جوش‌های قرمزرنگی اطراف فولیکول‌های مو به وجود آید
  • پوشت شما قرمز، نازک و ملتهب شود
  • احساس خارش یا سوختگی روی پوست خود داشته باشید.

مطالب کاربردی:  درمان فرورفتگی جای جوش خانگی در کوتاه ترین زمان ممکن

 

برای درمان و جلوگیری از جوش بعد از اصلاح بدن و صورت، آن‌ها را بشویید

برای درمان و جلوگیری از جوش بعد از اصلاح بدن و صورت، آن‌ها را بشویید

به آرامی صورت خود را با آب گرم شسته و سپس از یک شوینده ملایم آنتی باکتریال استفاده نمایید. حتما هر بار با یک حوله نو و تمیز صورت خود را خشک نمایید. جهت خشک کردن صورت، حوله را روی پوست بزنید و آن را روی صورت نکشید.

پس از شستشو، پوست خود را مرطوب و سپس از کمپرس گرم استفاده نمایید

از مرطوب کننده‌های فاقد رنگ، عطر و پارابن استفاده نمایید. ترجیحا محصولاتی را خریداری کنید که مناسب پوست‌های حساس باشند؛ مثل کتافیل یا لوسیون لوبریدرم. پس از این کار حوله نرمی را در آب گرم خیسانده و پس از چلاندن، آن را روی صورت خود قرار دهید. از این کمپرس 3 تا 6 مرتبه در روز و هر مرتبه به مدت 10 دقیقه به صورت روزانه استفاده نمایید. این کار به کاهش التهاب و جوش پس از اصلاح صورت کمک می‌نماید.

پمادهای آنتی بیوتیک به از بین رفتن جوش پس از اصلاح صورت کمک می‌کنند

پمادهای آنتی بیوتیک به از بین رفتن جوش پس از اصلاح صورت کمک می‌کنند

ناحیه‌ای را که به جوش پس از اصلاح صورت دچار شده، با یک کرم یا پماد آنتی بیوتیکی مثل باسیتراسین درمان نمایید. دستورالعمل‌های موجود در بسته‌بندی این پمادها را با دقت تمام دنبال کرده و یا از پزشک خود بپرسید که هر چه مدت یک بار نیاز است از این پمادها استفاده نمایید.

از یک لوسیون تسکین دهنده خارش استفاده نمایید

لوسیون‌های دارای جو دوسر یا لوسیون کالامین گزینه‌های مناسبی جهت درمان خارش ناشی از فولیکولیت هستند. از تسکین و رفع خارش پوست خود با کرم‌های هیدروکورتیزون اجتناب نمایید، چراکه در صورت ابتلا به فولیکولیت، ممکن است استفاده از این کرم‌ها موجب عفونت‌های قارچی شود.

جلوگیری از جوش بعد از اصلاح صورت

جلوگیری از جوش بعد از اصلاح صورت

چگونه باید از بروز جوش‌های پس از اصلاح جلوگیری کرد؟ در ادامه بخوانید.

شب پیش از اصلاح صورت خود را لایه برداری کنید

جهت پیشگیری از فولیکولیت، پیش از اصلاح صورت خود را به آرامی لایه برداری نمایید. روز قبل از اصلاح با یک لایه‌بردار ملایم صورت خود را شستشو دهید. از اسکراب‌های بسیار قوی استفاده نکنید و فقط با نوک انگشتان لایه بردار را با حرکات دورانی روی صورت ماساژ دهید.

هربار از وسایل اپیلاسیون و اصلاح کاملا تمیز استفاده نمایید

هربار از وسایل اپیلاسیون و اصلاح کاملا تمیز استفاده نمایید

استفاده چند باره از اپلیکاتور وکس یا عدم اطمینان از بهداشت لازم وسایل اپیلاسیون می‌تواند موجب شیوع باکتری‌ها، عفونت‌های قارچی و حتی ویروس‌هایی گردد که سبب جوش پس از اصلاح صورت می‌شوند.

درنتیجه اولین قدم پیش از درمان جوش صورت پس از اصلاح با بند این است که اطمینان حاصل نمایید، بندی که جه اصلاح شما استفاده می‌شود، کاملا تمیز و نو است. همچنین چنانچه برای اپیلاسیون با موم به سالن‌های آرایشی مراجعه می‌نمایید، توجه کنید که حتما دستکش پوشیده باشند.

از دست زدن به صورت خود پس از اصلاح خودداری کنید

از دست زدن به صورت خود پس از اصلاح خودداری کنید

با اینکه لمس پوستی تازه و صاف اصلاح شده وسوسه‌کننده است، اما دست زدن بیش از اندازه موجب تحریک پوست و انتقال باکتری‌ها به آن می‌شود. تا 2 روز پس از اصلاح جز برای کارهای ضروری مثل شستشو یا استفاده از مرطوب کننده، صورت‌ خود را لمس نکنید.

مطالب پربازدید:  روش‌های درمان جوش عصبی و نحوه جلوگیری از بروز مجدد آن‌ها

 

درست قبل و یا بلافاصله پس از اصلاح، کارهای سنگین یا ورزش نکنید

تعریق بیش از اندازه می‌تواند منافذ پوست شما را مسدود کرده و موجب جوش پس از اصلاح صورت شود. چنانچه نیاز است کار سنگینی انجام دهید، پیش از اپیلاسیون آن را انجام دهید و یا صبر نمایید تا التهاب پوست شما چند روز پس از اپیلاسیون فروکش کند.

 

منبع : ro

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *