4 راهکار اصولی برای نماسیدن آرایش

حتما برای شما هم پیش آمده است که وقتی آرایش می‌کنید، همان لحظه میکاپ بر روی پوست شما بی‌نقص‌ترین حالت را دارد اما پس از گذشت چند ساعت چه؟ چه اتفاقی برای این آرایش جذاب و بی‌نقص می‌افتد که گاهی حتی تنها با گذشت چند ساعت شاهد ماسیدن آرایش، ریختن ریمل و محو شدن سایه‌‌ چشم هستید؟

قطعا این اتفاق را حداقل یکبار بار تجربه کرده‌ایم. با آمدن فصل تابستان و گرما و حتی در برخی از مناطق شرجی شدن هوا، ماندگار نگه داشتن آرایش بر روی صورت در مقایسه با فصول سرد سخت‌تر خواهد بود. اما بدانید که با رعایت چندین نکته و تغییر در روتین آرایشی خود می‌توانید ماندگاری آن را افزایش بدهید و از ماسیدن آرایش در طی روز جلوگیری نمایید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

علت ماسیدن آرایش

علت ماسیدن آرایش

در این مقاله سعی کرده‌ایم تا روش‌هایی را به شما ارائه دهیم که با رعایت آن‌ها بتوانید آرایش خود را در طی روز مثل ساعات اولیه‌ انجام آن زیبا و تازه نگه‌ دارید. اجازه دهید در ابتدا به علت ماسیدن آرایش یا دلایلی که موجب محو شدن آرایش شما در طی روز می‌شود اشاره نماییم:

تعریق زیاد

اگر در محلی زندگی می‌کنید که معمولا هوا گرم و یا حتی شرجی است حتما با ماندگار ماندن آرایش شما در طی روز دست و پنجه نرم کرده‌اید؛ اکنون تعرق را به مواردی که گفتیم اضافه نمایید. گرما و عرق زیاد به مرور موجب ماسیدن آرایش، به‌ویژه کرم ‌پودر بر روی صورت شما می‌شود و در نهایت ممکن است آرایش شما زودتر از آنچه که فکرش را بکنید پاک و محو شود. در مناطق گرم این مسئله برای کرم‌های ضد آفتاب هم اتفاق می‌افتد.

پوست چرب

پوست چرب

سبوم طبیعی‌ای که این پوست‌های چرب تولید می‌کنند در طی روز موجب براق و ماسیدن آرایش می‌شود. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم پیش از هر اقدامی یک روتین مراقبتی مناسب را برای پوست خود انتخاب نمایید و به طور مداوم به آن عمل کنید.

استفاده از محصولات آرایشی اشتباه

استفاده از محصولات آرایشی اشتباه

باید بدانید که هر محصولی برای هر نوع پوستی مناسب نیست و این نکته را باید در خرید لوازم آرایشی خود در نظر بگیرید. بنابراین پیشنهاد ما به شما این است که در ابتدا نوع پوست خود را شناخته و نیازهای آن را بدانید و سرانجام آگاهانه محصولی را تهیه کنید که به خوبی روی پوست صورت شما بخوابد و به اصطلاح ماسیده نشود.

اکنون که با دلایل عمده‌ ماسیدن آرایش بر روی صورت آشنا شدید، در ادامه به روش‌های جلوگیری از این مسئله اشاره خواهیم کرد.

روش‌های جلوگیری از ماسیدن آرایش

زیر‌سازی صحیح پوست

زیر‌سازی صحیح پوست

اولین نکته‌ای که باید جهت داشتن آرایشی ماندگار به آن توجه کنید تا از ماسیدن آن جلوگیری شود، زیرسازی درست و اصولیِ صورت پیش از انجام آرایش است.

دوستی با شوینده‌های صورت

درست است شاید کم اهمیت و ساده به نظر رسد اما توصیه می‌کنیم پیش از استفاده از مواد آرایشی بر روی پوست خود، آن را با شوینده‌ای مناسب بشویید. متاسفانه غفلت از پاکسازی مناسب پوست، افزون بر اینکه موجب بد خوابیدن آرایش و در آخر ماسیدن آن خواهد شد، در طولانی مدت سبب اجتماع باکتری، سلول‌های مرده‌ پوست، جوش‌های سر سیاه روی بینی و کنار گونه، چربی اضافه‌ پوست، عرق و گرد و غبار بر روی پوست شما می‌شود که مشکلات پوستی را به دنبال خواهد داشت.

استفاده از شوینده‌ مناسب نوع پوست خود افزون بر سلامت و پاکسازی پوست، قادر است تا در زیرسازی آرایش جهت نماسیدن آن به شما کمک نماید. پس تا به اینجا متوجه شدید که اگر پیش از آرایش، پوست صورت خود را به‌خوبی شستشو ندهید، چربی‌ها و آلودگی‌های محیطی به ماسیدن آرایش در طی روز کمک خواهند کرد.

قیمت انواع محصولات پاک کننده صورت اورجینال و باکیفیت

 

لایه برداری و اسکراب مناسب

لایه برداری و اسکراب مناسب

روش دیگر جهت زیرسازی مناسب پوست، استفاده از لایه‌بردار مناسب جهت رهایی از هرگونه خشکی و نواحی پوسته پوسته بر روی صورت شما است. بنابراین توصیه می‌کنیم هفته‌ای یک مرتبه پوست خود را لایه برداری نمایید. بعد از رعایت موارد بالا که شستشو با شوینده‌ مناسب و لایه‌برداری به مقدار مشخص است، آخرین مرحله از مراقبت پوستی جهت زیرسازی صحیح پوست پیش از انجام آرایش استفاده از مرطوب ‌کننده‌ مناسب است.

هیدراته نگه داشتن پوست

هیدراته نگه داشتن پوست

آبرسانی به پوست، سطحی یکدست و نرم برای آرایش ایجاد می‌نماید، بنابراین با گذر زمان از ماسیدن آرایش و رفتن مواد آرایشی در چین و چروک‌ها و خطوط ریز جلوگیری می‌گردد.

توصیه می‌کنیم 30 دقیقه پیش از انجام آرایش مرطوب‌کننده‌ خود را بزنید. نکته‌ای که باید زمان انجام مراقبت‌های پوستی پیش از آرایش در نظر بگیرید، این است که اگر می‌خواهید در روز آرایش خود را انجام دهید حتما از ضدآفتاب مناسب نوع پوست خود استفاده نمایید. بنابراین ضدآفتاب خود را پس از مرطوب‌کننده بزنید و چند دقیقه به آن اجازه دهید تا جذب پوست شما شود و سپس مراحل بعدی را انجام بدهید.

استفاده از پرایمر

استفاده از پرایمر

پیشنهاد می‌کنیم پوست خود را با یک پرایمر آبرسان آماده‌ آرایش نمایید. توجه کنید که مقدار استفاده‌ شما از پرایمر بیش از حد نباشد. تنها لازم است به مقدار یک نخود از پرایمر بر روی انگشت خود قرار داده و با ملایمت روی صورت خود پخش نمایید. توجه کنید که پرایمر را بر روی نقاطی از صورت که خط می‌افتد مثل خط لبخند، به‌خوبی و یکدست بمالید.

استفاده صحیح از کرم پودر و کانسیلر

استفاده صحیح از کرم پودر و کانسیلر

سوال بسیاری از خانم‌ها این است که چگونه کرم پودر بزنیم که ماسیده نشود؟ باید گفت یکی از دلایل رایج ماسیدن آرایش نحوه‌ نادرست زدن موادی مثل کرم‌ پودر، کانسیلر و مواد کرمی است که باید روی پوست شما بنشیند.

توصیه می‌کنیم جهت جلوگیری از ماسیدن کرم ‌پودر به دنبال محصولاتی باشید که چربی نداشته و روی آن‌ها عنوان “با ماندگاری بالا” (Long Lasting) درج شده باشد. چرا که این دسته از کرم‌ پودرها در طی روز ماندگاری بیشتری دارند و احتمال ماسیده شدن و جابه‌جایی آن‌ها روی پوست بسیار کم‌تر است.

مورد دیگر که جهت جلوگیری از ماسیدگی باید در نظر داشته باشید، مقدار استفاده از کرم ‌پودر و کانسیلر در آرایش است. برای آرایش بخش‌هایی از صورت که خطوط ریز و چین و چروک دارند جمله‌ ” هرچه کمتر، بهتر” را به یاد داشته باشید. بنابراین سعی کنید در این نقاط از کانسیلر و کرم پودر کم‌تری استفاده نمایید. اگر هم نیاز به مقدار بیشتری از این محصولات در هر نقطه‌ای از صورت داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که از مقدار کم شروع کرده و لایه‌لایه به آن اضافه نمایید؛

به هر لایه اجازه دهید که به‌خوبی خشک گردد. نکته‌ دیگر اینکه در پخش نمودن کرم‌ پودر بر روی صورت و استفاده از کانسیلر توجه و حوصله به خرج بدهید. فرقی ندارد که این کار را با براش آرایشی انجام بدهید یا با اسفنج آرایشی، چیزی که حائز اهمیت است، این است که با حوصله کرم ‌پودر و کانسیلر را یکدست بر روی صورت پخش نمایید.

مطالب مرتبط:  خودآموز آرایش با انواع کانسیلر رنگی

 

استفاده از تثبیت‌کننده‌ها فراموش نکنید

استفاده از تثبیت‌کننده‌ها فراموش نکنید

یکی دیگر از نکات مهم در جلوگیری از ماسیدن آرایش، استفاده از تثبیت‌ کننده‌ها در انجام آرایش است. شما می‌توانید با توجه به نیاز خود از پودرهای تثبیت‌کننده و اسپری فیکس‌کننده‌ و یا هر دو در آرایش استفاده نمایید. استفاده از پودر‌های تثبیت‌کننده در ناحیه‌ تی زون (T-zone) و زیر چشم‌ها موجب می‌شود که آرایش در این نواحی در طی روز تکان نخورد و ثابت بماند.

استفاده از اسپری تثبیت کننده‌ مناسب هم افزون بر ماندگاری آرایش در حفظ رطوبت پوست به شما کمک می‌کند تا مواد آرایشی بر روی خطوط ریز و چین و چروک نرود. در آخر در نظر بگیرید که نوع پوست شما در تعیین ماندگاری و نماسیدن آرایش بسیار مهم بوده و هیچ آرایشی قرار نیست تا 24 ساعت و دائم بدون هیچ‌گونه تغییر بر روی صورت شما قرار بگیرد.

اما با استفاده از نکات و ترفندهایی که گفتیم، می‌توانید ماندگاری آرایش خود را در طی روز افزایش داده و از ماسیدن آن جلوگیری نمایید. همچنین شما می‌توانید برای خرید محصولات آرایشی از برندهای معتبر به سایت اینترنتیفروشگاه لوازم آرایشی بهداشتی مدیسه مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط:  آموزش صفر تا صد کانتور بینی مثل یک آرایشگر حرفه‌ای

 

علت ماسیدن ضدآفتاب روی پوست

علت ماسیدن ضدآفتاب روی پوست

یکی از دلایل ماسیدن کرم ضد آفتاب و علت پوسته پوسته شدن صورت بعد از کرم زدن، باز بودن منافذ پوست است. جهت جلوگیری از این مشکل باید پس از شستشوی صورت با شوینده مناسب، یک قالب یخ را به طور مستقیم روی صورت خود گذاشته و پس از آن پوست را به کمک آن ماساژ بدهید.

همچنین شایع‌ترین علت گلوله شدن کرم روی صورت ‎فاسد شدن آن است. این فاسدی می‌توانید در اثر اتمام تاریخ انقضا یا نگهداری کرم در شرایط نامناسب مثل هوای گرم و یا محیط مرطوب رخ داده باشد.

علت ماسیدن پنکیک روی صورت

علت ماسیدن پنکیک روی صورت

بزرگ‌ترین دلیل ماسیدن پنکیک روی صورت (و یا کرم پودر)، استفاده از این محصولات برای پوست خشک است. بنابراین پیش از کرم پودر زدن، پوست‌ خود را مرطوب و حتما از سرم یا روغن صورت استفاده نمایید. چند دقیقه صبر کرده تا مرطوب‌کننده خوب جذب پوست گردد. این کار از کیکی شدن کرم پودر روی پوست‌ شما حتی وسط مراسمات مهم جلوگیری می‌نماید.

مطالب پربازدید:  اشتباهات آرایشی که سن شما را بالاتر نشان می‌دهد

 

علت ماسیدن کانسیلر چیست؟

علت ماسیدن کانسیلر در نواحی دور چشم خشک بودن پوست است. اگر از کانسیلر دور چشم و کانسیلر پوست صورت استفاده می‌کنید بهتر است در مرحله اول از پرایمرهای مخصوص چشم و صورت با پایه آب جهت پیشگیری از ماسیدن کانسیلر زیر چشم یا روی صورت استفاده کنید. در واقع پرایمر یک پایه خوب و استوار روی پوست شما ایجاد کرده و به این ترتیب گرما هم روی آرایش شما تاثیر نمی‌گذارد. قبل از کانسیلر بهتر است اول پرایمر زده، پرایمر پوست را مرطوب می‌کند و سپس از کانسیلر استفاده کنید ،با این روش کانسیلر شما اصلا نمی‌ماسد.

 

منبع : formulate

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *