جلوگیری از ماسیدن کرم پودر

کرم پودر یک محصول آرایشی بی‌نظیر بوده که موجب پوشاندن لک‌های صورت و صاف شدن آن می‌شود. اما بعضی از مواقع، ماسیدن کرم پودر تمام جذابیت آرایش را از بین می‌برد. در این مقاله با ما همراه باشید تا علت و راهکارهایی برای جلوگیری از ماسیدن کرم پودر روی صورت را فرا بگیرید.

دلیل ماسیدن کرم پودر روی صورت

دلیل ماسیدن کرم پودر روی صورت

کرم پودر که در دسته لوازم آرایشی و بهداشتی قرار دارد، یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین لوازم برای خانم‌ها محسوب می‌شود. به این علت مهم است که استفاده از آن به منظور پایه و زیرساز آرایش بوده و محبوب از این لحاظ که اگر به‌طور صحیح استفاده شود، کک و مک، لک و جوش‌های روی صورت را به‌طور کامل محو کرده و یک پوست زیبا و جذاب به نمایش می‌گذارد.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

اما در مواردی ماسیده شدن کرم پودر تمام آرایش و جذابیت صورت را از بین می‌برد. درصورتی که این اتفاق اغلب تنها به علت یک سری اشتباهات معمول آرایشی رخ می‌دهد که با حذف آن‌ها و روش اصولی می‌توان به صاف و یکدست شدن کرم پودر امیدوار بود. در ادامه با ۵ علت رایج این مسئله آشنا می‌شوید.

1.عدم استفاده از کرم پودر مناسب پوست خود

عدم استفاده از کرم پودر مناسب پوست خود

یکی از نکات اساسی که موجب افزایش ماندگاری کرم پودر و عدم ماسیدن آن روی پوست صورت می‌شود، انتخاب کرم پودر مناسب پوست خود است. به عبارتی مهم‌ترین نکته‌ای که سبب می‌شود تا آرایش صاف و یکدست روی پوست صورت بنشیند و آرایش صورت مخملی جلوه کند، این است که کرم پودر مناسب پوست صورت استفاده شود. جهت انتخاب کرم پودر مناسب باید نوع پوست خود را در نظر بگیرید.

اگر پوست شما چرب است، در زمان خرید توجه نمایید که روی محصول عبارت matt یا oil free نوشته شده باشد. درغیر این صورت باعث برق بیشتر پوست و همچنین ایجاد جوش می‌شود. اگر پوست صورت شما خشک است، باید کرم پودری را انتخاب نمایید که کمبود پوست شما را جبران و طراوت به آن بخشد و نور را به میزان کافی در چهره منعکس سازد.

بهترین انتخاب برای این مورد، کرم پودرهای مایع با پایه روغنی هستند. سعی کنید به هیچ‌عنوان کرم پودرهای خشک که مشابه با پنکک هستند، تهیه نکنید. درصورتی که پوست شما صاف و با لکه‌ها و مشکلات پوستی بسیار کم است و قصد دارید چهره صافی داشته باشید؛ از یک کرم پودر مایع که دارای جلای مات باشد، استفاده نمایید. رنگ پوست یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب کرم پودر مناسب است.

اغلب بانوان هنگام خرید، کمی از آن را روی دست تست می‌کنند که کار درستی نبوده، چرا که پوست دارای رنگدانه‌های زرد است و با این کار رنگ واقعی کرم روی صورت مشاهده نمی‌شود و با استفاده از آن روی صورت جهت رسیدن به رنگ دلخواه مقدار بسیاری کرم پودر استفاده می‌کنید که موجب ماسیدن کرم پودر می‌شود. افزون بر رنگ، فرمولاسیون کرم پودر نیز حائز اهمیت است. کرم پودرهای نیمه‌مات برای پوست‌های مختلط، کرم پودرهای براق برای پوست‌های خشک و مدل مات برای پوست‌های چرب مناسب است.

2.عدم استفاده از کرم پودر به روش صحیح روی پوست

عدم استفاده از کرم پودر به روش صحیح روی پوست

یک دلیل دیگر جهت نخوابیدن کرم پودر روی صورت، این است که آن را به روش صحیح روی پوست نمی‌زنید. توجه داشته باشید که پخش کرم پودر را از وسط صورت شروع کرده و به مرور به اطراف بروید و کرم را پخش کنید. به عبارت دیگر ابتدا بخش‌های پهن صورت را کرم زده و سپس به سراغ بخش‌هایی که به ظریف کاری احتیاج دارند، بروید.

در قدم بعدی ، نوبت به استفاده از کانسیلر می‌رسد. زمینه‌ای که با کرم پودر پوشانده شده، مانع از چروک شدن کانسیلر می‌شود. حلقه‌های تیره زیر چشم را با استفاده از یک برس کوچک نوک تیز پوشش دهید. در آخر هم با یک پنکیک کرم پودر را روی صورت خود تثبیت نمایید. ضمنا باید به این تصور معمول اشتباه هم اشاره کرد استفاده بیش از اندازه از کرم پودر باعث یکدست شدن پوست صورت نمی‌شود. با مالیدن لایه‌های اضافی کرم پودر باعث ماسیدن آن شده و حتی در مواردی پوست گچی جلوه می‌کند. بنابراین تنها یک لایه نازک از کرم پودر کافی است.

قیمت انواع محصولات آرایش صورت باکیفیت و برند

 

3.عدم استفاده از مرطوب‌کننده

عدم استفاده از مرطوب‌کننده

از نکات مهم جهت داشتن آرایش زیبا، زیرسازی درست آن است. بنابراین قبل از استفاده از کرم پودر ابتدا پوست خود را به‌خوبی آماده نمایید. اولین قدم در زیرسازی آرایش این است که پوست صورت را مرطوب و تمیز نموده و پس از آن از یک کرم مرطوب‌کننده مناسب پوست خود استفاده نمایید. چند دقیقه به آن اجازه دهید تا کاملا جذب پوست شود.

اگر می‌خواهید آرایش زمان زیادی روی پوست باقی بماند و نماسد، حتما این عمل را به خاطر داشته باشید، چرا که استفاده از یک مرطوب‌کننده باعث کاهش منافذ باز و مات شدن پوست خواهد شد. ضمنا استفاده از پرایمر را فراموش نکنید. پرایمر هم زیرساز مهمی در آرایش محسوب می‌شود. با استفاده از پرایمر منافذ پوست مسدود شده و آرایش به‌خوبی روی پوست می‌نشیند. همچنین پرایمر موجب جلوگیری از ماسیدن کرم پودر می‌شود.

4.عدم استفاده از ابزار مناسب

عدم استفاده از ابزار مناسب

یکی دیگر از علت‌های ماسیده شدن کرم پودر این است که با انگشتان خود کرم پودر را روی صورت می‌زنید.  این کار باعث ایجاد لایه‌ای ضخیم از کرم پودر روی صورت می‌شود. درنتیجه به جای استفاده از انگشتان از اسفنج آرایشی یا براش آرایشی مخصوص استفاده نمایید.

ضمنا اگر براش یا اسفنج را برای مدت زمان زیادی تمیز نکنید، می‌توانند موجب ماسیده شدن کرم پودر شوند، زیرا کثیف هستند. بنابراین بهتر است به‌طور منظم براش یا اسفنج را با مایع لباسشویی آنتی‌باکتریال شسته و روی بخاری یا شوفاژ به طور کامل خشک نمایید.

مطالب پربازدید:  آموزش ترفندهای محو کردن خط چشم با مداد و براش

 

5.عدم تثبیت کرم پودر

عدم تثبیت کرم پودر

علت دیگر ماسیدن کرم پودر روی صورت، عدم تثبیت آن است. پیشنهاد می‌شود پس از پایان آرایش از اسپری فیکساتور استفاده نمایید. ضمنا افزون بر اسپری می‌توانید از پودرهای شفاف تثبیت‌کننده استفاده نمایید. پس از کرم پودر براش خود را به این پودر آغشته و مقدار اضافی آن را تکانده، سپس روی صورت بمالید تا کرم پودر روی صورت تثبیت شود.

مطالب دیدنی:  اهمیت استفاده از فیکساتور آرایش

 

6.ضخیم شدن پوست

امکان دارد پوست شما ضخیم شده و کرم پودر روی آن به خوبی تثبیت نشود. در این صورت باید پوست صورت لایه برداری گردد. بعد از لایه برداری پوست، حتما از کرم ضد آفتاب استفاده نمایید.

نحوه جلوگیری از ماسیدن کرم پودر

نحوه جلوگیری از ماسیده شدن کرم پودر

اکنون که با انواع علت ماسیدن کرم پودر روی صورت آشنا شدید در ادامه به روش‌هایی اشاره می‌شود تا از بروز این اتفاق جلوگیری کنید.

لایه برداری

لایه برداری

دلیل پوسته‌پوسته شدن پوست بعد از کرم پودر، این است که پوست به لایه برداری احتیاج دارد. بنابراین 3 الی 4 مرتبه در هفته از لایه برداری‌های فیزیکی (انواع اسکراب‌های آماده یا خانگی) یا شیمیایی (تونر، سرم پوست یا سایر محصولات مراقبت از پوست) استفاده کنید تا سلول‌های مرده پوست را پاکسازی نمایید.

مطالب کاربردی:  اسکراب چیست و چرا برای خانم‌ها ضروری است؟

 

شروع آرایش با یک مرطوب‌کننده

شروع آرایش با یک مرطوب‌کننده

همواره قبل از زدن هر محصول آرایشی، ابتدا از یک مرطوب‌کننده مناسب برای پوست صورت استفاده نمایید. مرطوب کردن پوست مانع از خشکی و ماسیدن کرم پودر می‌شود. درواقع اگر پوست شما خشک باشد، بهترین کرم پودرها نیز ماسیده می‌شوند.

همچنین قبل از استفاده از مرطوب‌کننده، حتما دستان خود را با صابون آنتی‌باکتریال بشویید. پس از استفاده از مرطوب‌کننده ده دقیقه صبر کرده تا پوست صورت فرصت لازم را برای جذب مرطوب‌کننده داشته باشد. در آخر از پرایمر استفاده نمایید.

استفاده از ابزار مناسب برای آرایش

یکی از اصلی‌ترین دلایل ماسیدن کرم پودر، استفاده از ابزار نامناسب جهت استفاده از لوازم آرایشی است. بسیاری از بانوان، بدون توجه به راهنمایی‌ها و تاکید بسیار کارشناسان زیبایی، هنوز از هم از انگشت‌های خود جهت اعمال کرم پودر، کانسیلر و دیگر مواد آرایشی روی صورت استفاده می‌کنند.
این کار سبب انتقال آلودگی و میکروارگانیسم‌ها می‌شود و احتمال بروز حساسیت‌های پوستی و آکنه‌ها را افزایش می‌دهد.

همچنین ماندگاری محصولات آرایشی را کاهش داده و سبب مشکلاتی مانند ماسیدگی و ناهمواری کرم پودر و دیگر محصولات می‌شود. بهترین ابزار برای اجرای مراحل مختلف آرایش، براش‌ مخصوص آرایش و بیوتی بلندرها هستند. شما می‌توانید با توجه به نوع پوست، تکنیک میکاپ و سلیقه خود از این ابزارها استفاده کنید.

جلوگیری از ماسیده شدن کرم پودر با دقت به پرایمر انتخابی

دقت به پرایمر انتخابی

پرایمر همچون جادویی برای پوست عمل کرده و منافذ را پوشش می‌دهد و همچنین یک سطح صاف ایجاد می‌نماید. اما با توجه به تاکید زیاد در استفاده از پرایمر برای جلوگیری از ماسیدن کرم پودر، توجه کنید که تمامی پرایمرها با تمامی کرم پودرها سازگاری ندارند.

مطالب مرتبط:  پرایمر چیست و نحوه استفاده از آن

 

از یک برند پرایمر خوب استفاده کنید. به گفته کارشناسان، پرایمرهای پایه سیلیکون به بهترین نحو با کرم پودرهای سیلیکونی سازگار بوده و پرایمرهای بر پایه آب انعطاف پذیرتر و با کرم پودرهای بر پایه سیلیکون و پایه آب سازگاری دارند. بعد از استفاده از پرایمر هم چند دقیقه صبر نمایید تا به خوبی جذب پوست شود.

 

منبع : chassisformen

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *