روتین پوستی پیشگیرانه برای داشتن پوستی شاداب و جوان

هیچ شخصی از داشتن پوستی صاف و بدون چین و چروک بدش نمی‌آید. بیشتر متخصصان پوست پیشنهاد می‌کنند، پیشگیری بهتر از درمان بوده و از 20 سالگی روتین پوستی پیشگیرانه یا همان (Preventive Skincare)  خود را آغاز نمایید. از 25 سالگی، تولید کلاژن پوست در هر سال، تقریبا 1% کاهش پیدا می‌کند.

کم شدن سرعت چرخش طبیعی سلول‌ها نیز در کنار عوامل محیطی مضر، پوست را در وضعیت آسیب ‌دیده قرار می‌دهد؛ در نتیجه آن چیزی که شما در دوران جوانی خود به‌ عنوان یک روتین پیشگیرانه می‌شناسید، بعدها قادر است تا عملکرد ترمیم کننده داشته باشد. با این تفاسیر، هرچه زودتر نیازهای پوست خود را شناخته و به آن‌ها توجه و رسیدگی نمایید، پوست شما برای مدت زمان بیشتری جوان و شاداب باقی می‌ماند.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

روتین پوستی پیشگیرانه به چه معناست؟

روتین پوستی پیشگیرانه به چه معناست؟

ظهور تغییرات پوستی با بالا رفتن سن، طبیعی بوده و به‌ علت کاهش تولید کلاژن رخ می‌دهد. یک روتین پوستی پیشگیرانه، رویکردی بوده که در جلوگیری از چین و چروک پوست بسیار کمک می‌نماید. پیشگیری از بروز این خطوط ریز، بسیار بهتر و ساده‌تر از درمان آن می‌باشد! اگرچه پاکسازی و مرطوب نگه داشتن پوست جهت حفظ سلامت آن ضروری می‌باشد ولی نیاز پوست به یک روتین پوستی روزانه را از بین نمی‌برد.

مواردی مانند استفاده از موادی مثل رتینول و ویتامین C، محافظت در مقابل آفتاب و لایه برداری منظم، نقش مهم و اساسی در جوانی و شاداب ماندن پوست دارند. اما بهترین وسایل روتین پوست جهت داشتن یک روتین مراقبت پوستی پیشگیرانه چیست؟ چرا باید این محصولات را در روال روزانه مراقبت از پوست خود قرار بدهیم؟

رتینول

رتینول

رتینول (Retinol)، یک ماده ضروری جهت حفظ سلامت پوست بوده که فرایند تقسیم سلولی را جهت کاهش خطوط ریز، لکه‌های تیره و چین و چروک پوست تسریع می‌نماید. افزون بر این، استفاده مرتب از ریتنول قادر است تا جهت کاهش جوش‌های صورت مفید باشد. با این وجود، محصولاتی که دارای این ماده مهم هستند، قادرند در ابتدا تا حدودی تحریک‌ کننده باشند؛ در نتیجه باید فرمولاسیون و غلظتی را انتخاب نمایید که با پوست شما سازگار باشد.

پیشنهاد ما : کرم ضد چروک صورت نئودرم

کرم ضد چروک صورت نئودرم

این محصول ضد چروک، تولید کلاژن را افزایش داده و با تقویت زیاد حالت ارتجاعی سلول‌های پوست، اثرات پیری را کاهش می‎بخشد. هیالورنیک اسید موجود در این کرم هم موجب آبرسانی به پوست شده و به سادگی جذب می‌شود.

ویژگی‌های کرم ضد چروک صورت نئودرم :

  • مقابله با اثرات پیری زودرس
  • از بین بردن خطوط ریز و چین و چروک پوست
  • تأمین رطوبت و طراوت پوست
  • نرم‌کننده
  • ساختار سبک و عدم ایجاد حس سنگینی و چربی
  • فاقد پارابن

ضد آفتاب

ضد آفتاب

اولین و مهم‌ترین عاملی که موجب پیری پوست می‌شود، خورشید می‌باشد! به همین علت استفاده روزانه از یک ضد آفتاب با حداقل SPF 30  بدون توجه به آب و هوا، بسیار حائز اهمیت است. این محصولات، به جلوگیری از صدمات ناشی از نور آفتاب کمک می‌کنند. جهت اضافه کردن یک لایه محافظتی دیگر، به استفاده از کلاه‌هایی با لبه پهن در خارج از خانه عادت نمایید. استفاده از ضد آفتاب‌های رنگی هم گزینه‌ای مناسب جهت آرایش روزمره می‌باشند.

پیشنهاد ما : کرم ضد آفتاب رنگی +SPF60 مات کننده پوست چرب سینره

کرم ضد آفتاب رنگی +SPF60 مات کننده پوست چرب سینره

این ضد آفتاب افزون بر حفاظت از پوست در مقابل اشعه‌های مخرب خورشید، پوشانندگی خوبی داشته و به همین علت، جایگزین خوبی برای کرم پودر به شمار می‌رود. این محصول به علت استفاده از مواد مات کننده در فرمولاسیون خود، برای اشخاص با پوست چرب و مستعد جوش مناسب‌تر می‌باشد.

ویتامین E موجود در کرم ضد آفتاب سینره هم از اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد جلوگیری نموده و پوست را مرطوب نگه می‌دارد. یکی دیگر از ترکیبات مفید این محصول، روغن جوجوبا بوده که جهت کاهش التهابات پوستی، بهبود زخم و عفونت‌های جزئی تاثیرگذار است.

ویژگی‌های کرم ضد آفتاب رنگی +SPF60 مات کننده پوست چرب سینره :

  • حفاظت از پوست در برابر پرتوهای UVA و UVB
  • مات‌کننده پوست
  • ساختار سبک، جذب سریع و ماندگاری بالا
  • فاقد پارابن

قیمت انواع محصولات مراقبت از صورت اورجینال و با کیفیت

 

آبرسان

آبرسان

به‌ طور معمول، یکی از نخستین تغییرات مرتبط با بالا رفتن سن که در پوست مشاهده می‌شود، از دست دادن رطوبت بوده که به علت کاهش سرعت تولید غدد چربی رخ می‌دهد. استفاده از محصولات مرطوب‌ کننده و آب‌رسان پوست در طی روز، به کند کردن بروز اثرات پیری پوست کمک می‌نماید.

پیشنهاد ما : کرم مرطوب کننده 24 ساعته پریم

کرم مرطوب کننده 24 ساعته پریم

استفاده از این محصول در یک روتین پوستی خانگی، قادر است تا مشکل دهیدراته شدن پوست را درمان نماید. این کرم با ماندگاری بسیار زیاد خود و ایجاد سد مکانیکی جهت جلوگیری از دفع رطوبت، خشکی، اگزما و خارش پوست را رفع می‌نماید.

کرم مرطوب‌ کننده پریم با داشتن روغن نارگیل و روغن هسته انبه در ترکیبات خود، به پوست خاصیت نرم‌ کنندگی بخشیده و می‌تواند عوارض آفتاب‌سوختگی را التیام دهد. به علت بافت سبک این محصول، می‌توانید از آن به منظور پایه آرایش خود هم استفاده نمایید.

ویژگی‌های کرم مرطوب کننده 24 ساعته پریم :

  • مرطوب‌کننده قوی
  • ماندگاری 24 ساعته رطوبت
  • بافت سبک و قدرت جذب بالا
  • ضد التهاب و چروک
  • حاوی مقادیر زیادی از امگا 3، 6 و آنتی‌اکسیدان
  • دارای کوآنزیم کیوتن
  • حاوی ویتامین E
  • فاقد لانولین، پارابن و مواد حساسیت‌زا

ویتامین C

ویتامین  C

ویتامین C یکی از برترین ترکیبات آنتی‌اکسیدانی و همه‌جانبه بوده که با محافظت از پوست در مقابل رادیکال‌های آزاد، به از بین بردن لکه‌های تیره کمک می‌کند. همچنین ویتامین  Cخاصیت ترمیم کنندگی دارد، به همین علت استفاده از این ترمیم کننده در روتین پوستی پیشگیرانه، پیشنهاد می‌شود.

دقت داشته باشید که محصولات دارای ویتامین سی با رایحه مصنوعی، پارابن یا فرمالدئید، قادرند تا برای پوست بسیار مضر باشند؛ در نتیجه از استفاده از آن‌ها خودداری نمایید.

مطالب کاربردی:  خشکی پوست در پاییز و روش‌های رفع آن

 

پیشنهاد ما : سرم ویتامین C بالانس

سرم ویتامین C بالانس

سرم ویتامین C بالانس، بافت بسیار سبکی دارد و هیچ‌گونه احساس سنگینی روی پوست ایجاد نمی‌نماید. استفاده مرتب از این محصول، لکه‌های ناشی از بالا رفتن سن، جای جوش‌ها و اثرات آفتاب ‌سوختگی را کاملا از بین می‌برد. افزون بر این، این سرم با حفظ درخشندگی پوست، بافتی نرم و طبیعی به آن می‌دهد.

ویژگی‌های سرم ویتامین C بالانس :

  • روشن‌کننده پوست
  • فاقد پارابن و گلوتن
  • وگان
  • مناسب برای انواع پوست
  • کاهش لکه‌های تیره
  • ضد جوش
  • یک‌دست کننده پوست
  • کوچک کننده منافذ

کرم دور چشم

کرم دور چشم

پوست دور چشم، نازک‌ترین نقطه صورت محسوب می‌شود. به همین علت اولین تاثیرات افزایش سن، در چشم‌ها دیده می‌شود. استفاده از کرم‌های دور چشم قادر است تا به کاهش چین و چروک و افزایش خاصیت ارتجاعی پوست کمک نماید. جهت تکمیل روتین پیشگیرانه مراقبت از پوست خود، به دنبال محصولی باشید که تیرگی زیر چشم را محو نموده و خطوط ریز اطراف آن را از بین می‌برد.

پیشنهاد ما : کرم دور چشم لوک اکتیو ژاک آندرل پاریس

کرم دور چشم لوک اکتیو ژاک آندرل پاریس

کرم دور چشم اوک اکتیو ژال آندرل پاریس با ترکیباتی که در خود دارد، کبودی و تیرگی زیر چشم را محو نموده و از ایجاد چروک‌های جدید در اطراف آن جلوگیری می‌نماید. این محصول با ترکیبات کلاژن دار و پروتئینی خود، منجر به بازسازی سلول‌های پوستی شما شده و جوانی پوست دور چشم را حفظ می‌نماید.

ویژگی‌های کرم دور چشم لوک اکتیو ژاک آندرل پاریس :

  • خاصیت مرطوب و نرم‌کنندگی
  • ترمیم و تغذیه‌کننده پوست
  • ضد چروک و تیرگی دور چشم
  • افزایش خاصیت ارتجاعی پوست
  • حاوی ویتامین E

اهمیت تونر در روتین پوستی

اهمیت تونر در روتین پوستی

در گذشته، تونرها مایعات دارای الکلی بودند که صورت را به شدت تحریک نموده و موجب سوزش می‌شدند، اما تونرهای امروزه سرشار از ترکیبات ملایم و آب‌رسان جهت ترمیم پوست‌ خشک و همچنین لایه‌بردارهای شیمیایی برای درمان جوش می‌باشند.

قرار نیست تونر محصولی باشد که بعد از مصرف بر روی پوست، احساس سنگینی ایجاد نماید. این محصولات در اصل صورت شما را جهت جذب بهتر دیگر محصولات مراقبتی در دسته لوازم آرایشی بهداشتی آماده می‌کنند.

پوست سالم با انتخاب سبک زندگی مناسب و روتین پوستی پیشگیرانه

پوست سالم با انتخاب سبک زندگی مناسب

تاثیر کارهایی مانند حمام آفتاب، مصرف بیش از حد نوشیدنی‌های الکلی، عادات غذایی نامناسب یا سیگار کشیدن، بعدها اثر خود روی پوست شما خواهد گذاشت. به همین علت بهتر است پیش از اینکه ترک این عادت‌های بد سخت شود، آن‌ها را کنار بگذارید.

مطالب پربازدید:  کوآنزیم کیوتن برای پوست چه فواید معجزه آسایی دارد؟

 

در یک روتین پوستی پیشگیرانه، جایی برای سیگار، رژیم غذایی بد و نوشیدن الکل وجود ندارد. در حقیقت جهت تاثیرگذاری این روال، نیاز است تا استفاده از کرم‌های ضد آفتاب، رعایت بهداشت، تغذیه سالم و نوشیدن آب به مقدار زیاد را در اولویت خود قرار بدهید.

 

منبع : mayoclinic

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *