درمان جوش صورت در اولویت بسیاری از خانم‌ها و آقایان قرار دارد. این جوش‌ها تا حد زیادی می‌توانند جذابیت چهره ما را کمرنگ کنند و در نتیجه اعتماد به نفس ما را کاهش دهند. برعکس اگر به پوست صورت رسیدگی لازم انجام شود، جوش‌ها کمتر پدیدار می‌شوند و در پی آن حتی اعتماد به نفس افراد نیز افزایش پیدا می‌کند. بسیاری به دنبال درمان‌های سریع جوش هستند.

پوست صاف و شاداب یکی از معیارهای جذابیت و زیبایی چهره و بالا رفتن عزت نفس است. اما عوامل بسیاری مثل تغییرات هورمونی در دوران بلوغ و ژنتیک سبب ایجاد جوش و آکنه روی پوست می‌شود.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

بنابراین در این مقاله به تعدادی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید تا هر چه سریع‌تر از شر این جوش‌ها خلاص شوید.

علت جوش صورت چیست؟

علت جوش صورت

قبل از اینکه به معرفی شیوه‌های درمان جوش صورت بپردازیم، ابتدا به شما دلیل بروز آ‌ن‌ها را توضیح می‌دهیم. غده‌های مختلفی در بدن ما هستند که وظیفه تولید چربی را در بدن ما بر عهده دارند.

اگر در عملکرد آن‌ها به هر دلیلی مشکلی پیش آید و تولید این چربی‌ها افزایش پیدا کند، روی پوست جوش تشکیل می‌شود، چون میکروارگانیسم‌هایی که روی پوست قرار دارند، در تماس با این چربی‌ها واکنش نشان می‌دهند و در نهایت منجر به ایجاد انواع جوش‌ها می‌شوند.

راهکارهایی برای درمان جوش صورت

دلیل عمده جوش صورت ترشح چربی است.

برای جوش صورت چی خوبه؟ ما این سوال را از افراد زیادی می‌شنویم، به همین دلیل در این بخش به آن پاسخ خواهیم داد. در این قسمت از مقاله قصد داریم چند راهکار برای درمان جوش صورت پیش پای شما بگذاریم که در سریع‌ترین زمان این جوش‌ها را درمان کند.

از بین بردن جوش صورت در یک روز بیش از حد خوشبینانه به نظر می‌رسد، اما راهکارهایی وجود دارد که شما را به درمان سریع جوش صورت می‌رساند.

استفاده از یخ

یکی از شیوه‌های درمان جوش صورت در کمترین زمان استفاده از یخ است.

یکی از سریع‌ترین درمان‌ها برای جوش صورت یخ به حساب می‌آيد. البته به یاد داشته باشید که هر جوشی نه، بلکه جوشی که هنوز به مرحله عفونی شدن نرسیده باشد. قرار گرفتن یخ روی چنین جوشی سبب کاهش التهاب آن می‌شود.

سرما منجر به منقبض شدن غدد چربی می‌شوند و در نتیجه آن چربی‌ها و میکروب‌ها از آن به بیرون هدایت می‌شوند. برای استفاده صحیح از آن باید یخ را در پارچه‌ای بگذارید و آن را روی محل جوش قرار دهید.

ماسک دارچین و عسل

ماسک دارچین و عسل برای درمان اکنه

راهکار دیگر برای درمان جوش صورت ماسک خانگی است. این شیوه یک ماسک خانگی برای جوش به شمار می‌آید و در رفع جوش صورت تاثیر زیادی دارد.

کمتر کسی  است که با خاصیت ضدعفونی عسل آشنا نباشد. قرن‌ها است که از این ماده خوراکی به عنوان دارویی درمانی بهره می‌برند، چون به از بین بردن باکتری‌ها کمک زیادی می‌کند.

برای استفاده از آن وسیله‌ای مانند یک قاشق کوچک را استریل کرده و در عسل کنید و روی صورت قرار دهید. ماسک خانگی که با عسل می‌توانید درست کنید، همراه با دارچین درست می‌شود. هر دو این ماده‌ها خاصیت آنتی‌اکسیدان دارند و می‌توانند به از بین بردن جوش با کاهش التهاب و نابود کردن باکتری‌ها کمک زیادی کنند.

برای درمان جوش صورت این ماسک را می‌توانید به این صورت تهیه کنید: ۲ قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق دارچین ترکیب کنید و آن‌ها را هم بزنید که حالت خمیری پیدا کند. بعد از تمیز کردن صورتتان ماسک را روی آن قرار دهید و بعد از ۱۵ دقیقه بشویید.

لیست قیمت ماسک خارجی

استفاده از آبلیموی تازه

قاتل جوش صورت آبلیموی تازه است. آبلیموی ماده دیگری است که میکروب‌ها را با سرعت از بین می‌برد و در پی آن جوش نیز درمان خواهد شد. شیوه استفاده از آن به گونه‌ای است که باید یک تکه پنبه را در آبلیمو قرار دهید و سپس آن را روی صورت بکشید.

استفاده از خمیر دندان

استفاده از این ماده یکی از شیوه‌های درمان جوش در خانه است. خمیر دندان ماده‌ای به شمار می‌رود که تاثیر زیادی در درمان سریع جوش دارد که بهتر است اول از یخ استفاده کنید و سپس خمیر دندان را اعمال کنید.

برای درمان جوش صورت سعی کنید از خمیر دندان‌های غیر ژلی و غیر‌سفیدکننده استفاده کنید. توصیه می‌کنیم شب هنگام خواب کمی از آن را روی پوست قرار دهید و صبح آن را بشویید.

قرص زینک

قرص زینگ درمان موثر در جوش

زینک یا همان روی دیگر راهکاری است که در مدت زمان کوتاهی می‌تواند شما را از شر جوش خلاص کند. این قرص روی سیستم ایمنی بدن و هورمون‌ها تاثیر مثبت می‌گذارد.

تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد که مقدار بیشتر زینک در بدن می‌تواند آکنه را کاهش دهد. برای اینکه از میزان صحیح آن مطمئن شوید، بهتر است که حتما با پزشک خود مشورت کنید.

استفاده از انواع بخورها

یکی از شیوه‌های موثر در درمان جوش صورت، بخور است که شیوه‌ای سنتی و البته قدیمی به شمار می‌آید. بخورها هم به صورت سرد هستند و هم به صورت گرم استفاده می‌شوند. برای استفاده از آن به دلیل از بین بردن جوش‌ها به خصوص از بخور گرم استفاده می‌شود. در این شیوه گرمای بخور منافذ را باز می‌کند و مواد زائد که باعث جوش هستند، از آن خارج می‌شوند‌.

یک ظرف بزرگ را از آب داغ پر کنید. صورت خود را در معرض بخار آن قرار دهید. به مدت ۳۰ دقیقه به انجام این کار ادامه دهید.

روغن درخت چای

روغن درخت چای برای درمان سریع جوش صورت

روغن موثری که سال‌ها است از آن به منظور درمان جوش صورت استفاده می‌شود، روغنی است که از درخت چای استخراج می‌شود. این روغن ضدباکتریایی است و می‌تواند میکروب‌هایی که منجر به ناراحتی‌های پوستی می‌شود را از بین ببرد.

با اعمال این ماده روی پوست خود جوش‌های سرسفید خشک می‌شوند. طرز استفاده از آن به این صورت است که یک تکه پنبه تمیز را در این روغن قرار دهید تا آغشته شود. سپس آن را روی جوش بگذارید. شیوه دیگر استفاده از آن همراه با آلوئه‌ورا است که باید آن‌ها را با هم مخلوط کنید.

مطالب کاربردی:  روتین پوستی درست را یاد بگیرید

استفاده از سیر برای درمان جوش صورت

استفاده از سیر برای درمان جوش صورت

سیر مانند عسل از دیگر مواد خوراکی است که از دیرباز مورد استفاده برای اقدامات درمانی قرار می‌گیرد. سیر یک ضدباکتری بسیار قوی به شمار می‌آید که به عنوان ضدویروس نیز عمل می‌کند.

برای درمان جوش رسیده یکی از بهترین گزینه‌ها استفاده از سیر است، به این صورت که یک تکه سیر را به دو نیم تقسیم کنید. سیر را روی جوش قرار دهید و بعد از دقایقی آن را بشویید. این کار باید چند بار در روز انجام شود تا نتیجه نهایی را ببینید.

برای از بین بردن جای جوش چه چیزی مناسب است؟

راهکارهای بسیار زیاد دیگری نیز برای این عارضه در نظر گرفته شده است. جای جوش دیگر معضلی است که افراد را درگیر خود می‌کند. یکی از بهترین راهکارها برای از بردن جای جوش استفاده از روغن سیاه‌دانه است. این روغن‌ در عطاری‌ها قابل خریداری خواهد بود.

درمان جوش صورت و جای جوش معضل بسیاری از مردم است و راهکارهای زیادی برای آن تعریف می‌شود. گاهی افراد از یکی از این راهکارها استفاده می‌کنند و به جای این که نتیجه مطلوب بگیرند، اوضاع پوست آن‌ها وخیم‌تر می‌شود.

برای اینکه از این اتفاق جلوگیری کنیم، به شما توصیه می‌کنیم که حتما از یک متخصص پوست و مو در این زمینه کمک بگیرید. اگر سوالی دارید و یا تجربه خاصی دارید که به دیگران کمک می‌کند، حتما برای ما بنویسید.

 

منبع : saguaroderm

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

1 دیدگاه در “درمان جوش صورت در یک روز

  1. لایفاتک گفت:

    مطلب جالبی بود این موارد برای از بین بردن جوش پوست بدن هم کاربردی هست؟
    ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *