پاک کردن رنگ مو

آیا پاک کردن رنگ مو بدون صدمه رسیدن به موها ممکن است؟ احتمال دارد پس از مدتی رنگ موهایتان دل شما را بزند و تصمیم بگیرید آن را پاک کرده و رنگ جدیدی جایگزین کنید. ولی آیا می‌توان بدون اینکه به موها صدمه برسد رنگ قدیمی را از موها پاک کرد؟

با مجله اینترنتی مدیسه همراه باشید تا روش های پاك كردن رنگ فانتزي از مو و هررنگ دیگری را بدون آسیب یاد بگیرید. درضمن از بین بردن رنگ مو با صابون را به دلیل آسیبی که به مو وارد می‌کند، پیشنهاد نمی‌کنیم.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

بهترین روش‌های پاک کردن رنگ مو

پاک کردن رنگ مو

از آب داغ استفاده کرده تا رنگ موها زودتر پاک شود

از آب داغ استفاده کرده تا رنگ موها زودتر پاک شود

تمام رنگ موها بعد از 15 الی 20 مرتبه شستشو به کلی پاک می‌شوند. از روی بسته‌بندی رنگ موی خود می‌توانید متوجه شوید که دقیقا با چه مقدار شستشو رنگ مو از موها پاک خواهد شد. هر بار که موهای خود را می‌شویید از آب داغ استفاده نموده و با آب ولرم دوش خود را تمام نمایید. و پس از شستشو نیز موهایتان را به نرم کننده آغشته کرده تا شکننده نشوند.

از روغن و آب داغ استفاده کنید

موهایتان را با آب داغ بشویید و از شامپوی مورد نظرتان استفاده کنید، اما پس از شست و شو موهایتان را کاملا خشک نکنید. در یک ظرف کوچک، روغن نارگیل مخصوص مو و آب داغ اضافه کنید. مخلوط به دست آمده باید به اندازه‌ای گرم باشد که بتوانید آن را به پوست سرتان بمالید. حالا موهایتان را با روغن ماساژ دهید و پس از آن سرتان را با یک حوله به مدت یک ساعت بپوشانید.

حالا دوباره موهایتان را با آب داغ بشویید و در آخر آنرا با آب معمولی یا آب سرد آبکشی کنید. همیشه پس از شست و شوی موهایتان از نرم کننده استفاده کنید. استفاده از روغن و آب داغ باعث خواهد شد تا در دفعات کمتر شست و شو رنگ موهایتان پاک شود.

استفاده از آبلیمو برای از بین بردن رنگ مو

استفاده از آبلیمو برای از بین بردن رنگ مو

اسید سیتریک یک عامل سفیدکننده‌ بی‌نظیر است. یک لیموترش را نصف نمایید. آب آن را در یک ‌کاسه ریخته و پوست سر خود را با آن ماساژ دهید. باقی مانده‌ آبلیمو را نیز به موهایتان بزنید. نیم ساعت صبر نمایید. سپس موها را با آب داغ و بعد از آن با آب گرم بشویید. سعی کنید پوست سر خود را چندان چنگ نزنید، چرا که ممکن است بسوزد. در آخر از یک شامپو و نرم کننده‌ خوب جهت شستشوی موهای خود استفاده نمایید.

استفاده از مواد شوینده و مایع ظرف‌شویی

ممکن است عجیب و غریب به نظر بیاید، ولی درست است! چنانچه یک چهارم قاشق مایع لباس شویی، یا به همان میزان مایع ظرف شویی به شامپوی خود اضافه کنید و از آن مخلوط جهت شستن موها استفاده نمایید، رنگ موهای شما فورا پاک خواهد شد.

چنانچه به جای استفاده از شامپوی معمولی، از شامپوی ضد شوره یا شامپو پاک کننده رنگ مو استفاده نمایید و مواد را به آن بیفزایید، نتیجه حتی سریع‌تر نیز خواهد بود! ولی به خاطر داشته باشید که این روش نباید به طور مداوم استفاده شود. بهترین راه این است که با آب داغ موهای خود را شسته تا در روندی طبیعی رنگ موها پاک گردد.

پاک کردن رنگ مو با شامپوی ضد شوره

پاک کردن رنگ مو با شامپوی ضد شوره

شامپوی ضد شوره از شامپوی معمولی قوی‌تر می‌باشد، چرا که پاک کردن شوره‌ها به فرمول قوی‌تری احتیاج دارد. در صورتی که می‌خواهید رنگ موی شما هرچه زودتر پاک شود، حتما به جای شامپوی معمولی از شامپو ضد شوره استفاده کنید.

پاک کردن رنگ مو با جوش شیرین

جوش شیرین یک ماده پاک کننده طبیعی به شمار می‌رود و به روشن نمودن و پاک کردن رنگ کمک می‌نماید. جهت پاک کردن رنگ موی خود شامپو و جوش شیرین را به میزان مساوی با یکدیگر مخلوط کرده و سپس بر روی موهای خود بمالید. پس از چند دقیقه موهای خود را بشویید. جوش شیرین با شامپوی شوره سر می‌تواند ترکیب بسیار قدرتمندی جهت پاک کردن رنگ ایجاد نماید.

پاک کردن رنگ مو با سرکه

پاک کردن رنگ مو با سرکه

سرکه به پاک نمودن رنگ مو کمک می‌کند، چرا که اغلب رنگ‌ها از مواد قلیایی تشکیل شده‌اند، پس اسیدیته سرکه خاصیت قلیایی را بی اثر نموده و منجر به پاک شدن رنگ مو می‌شود. مقداری سرکه را با آب یا روغن ترکیب کرده و این مخلوط را به موهای خود بزنید و موهای خود را با استفاده از یک کلاه یا کیسه پلاستیکی 15 الی 20 دقیقه بپوشانید، سپس موهای خود را با یک شامپو خوب بشویید.

قرص ویتامین سی و آب، برای پاک کردن رنگ مو

براي پاك كردن رنگ مو شیمیایی، چند قرص ویتامین سی را خرد کرده و به آن آب اضافه نمایید تا خمیری ساخته شود. خمیر باید به میزانی باشد که پوست سرتان را بپوشاند.

این روش برای رنگ‌هایی مناسب بوده که عمر بیشتری دارند، به عنوان مثال تا ۳۰ بار شستشو. این خمیر باید به مدت ۳۰ دقیقه روی موهای شما مانده و سپس آن را با آب گرم بشویید. این کار باید به طور منظم انجام شود. در این شرایط رنگ موهای سخت نیز با ۸ الی ۱۰ بار شستشو پاک خواهد شد.

قیمت انواع رنگ مو با کیفیت و ملزومات آن

 

پاک کردن رنگ مو با شامپوی شفاف کننده

پاک کردن رنگ مو با شامپوی شفاف کننده

شامپوهای شفاف کننده مواد معدنی، آلودگی و … را از روی موها پاک کرده و رنگدانه‌های رنگ موی موقت یا دائمی را هم با خیال راحت می‌شکنند و از بین می‌برند. موهای خود را با شامپوی شفاف کننده شسته و آب بکشید و دوباره شامپوی شفاف کننده را روی موهای خود ریخته و ماساژ داده تا کف کند، اکنون موها را 10 دقیقه با کلاه بپوشانید و بعد از این مدت موهای خود را آبکشی نمایید.

پس از هر بار استفاده از شامپوی شفاف کننده، جهت برطرف شدن خشکی موها از آبرسان مناسب موهای خشک استفاده نمایید.

از بین بردن رنگ مو با نوشابه

از بین بردن رنگ مو با نوشابه یکی دیگر از روش‌هایی بوده که در از بین بردن و روشن نمودن رنگ مو تاثیر بسیار زیادی دارد. بسیار رخ داده که ما رنگ مورد نظر خود را از فروشگاه تهیه کرده‌ایم و با گذاشتن آن روی موهای خود نتیجه دلخواه را به دست نیاوردیم؛ در این حالت رنگ حاصل ممکن است موجب ایجاد احساس نارضایتی در ما شود.

از بین بردن رنگ مو با نوشابه یکی از روش‌های پاک کردن رنگ موی خانگی بوده که کم‌ترین صدمه را  در مقایسه با  دیگر انواع محلول پاک کننده رنگ مو به مو می‌رساند.

پاک کردن رنگ مو از روی پوست

پاک کردن رنگ مو از روی پوست

در بسیاری از مواقع اتفاق می‌افتد که زمان رنگ کردن مو بخشی از پوست ما به رنگ مورد استفاده، آغشته شده و لکه‌هایی در پوست ما به وجود می‌آید. این لکه‌ها در اغلب اوقات گذرا هستند و مشکلی از لحاظ سلامتی برای شما ایجاد نمی‌نمایند؛ ولی با این وجود، بسیاری از اشخاص با دیدن این لکه‌ها بر روی پوست خود احساس خوشایندی ندارند، در ادامه چند روش جهت پاک کردن رنگ مو از روی پوست به شما آموزش خواهیم داد.

مطالب کاربردی:  ۱۳ روش آسان و کاربردی برای مراقبت از مو هنگام خواب

 

استفاده از وازلین

پیش از شروع به رنگ کردن مو نواحی از جلو سر خود را که می‌تواند با رنگ مو در تماس باشد به وازلین آغشته نمایید. این عمل به شما کمک کرده تا اگر رنگ روی آن قرار گرفت، پوست شما دچاره لکه نگردد. از جهتی، برای پاک کردن رنگ مو از روی پوست می‌توانید با زدن وازلین روی لکه از شر آن خلاص شوید. به خاطر داشته باشید که نیاز است ماساژ وازلین را روی پوست خود تا زمانی که لکه از بین برود، ادامه بدهید.

صبر کنید

صبر کنید

مطمئن‌ترین و ساده‌ترین روش جهت پاک کردن رنگ مو از روی پوست صبر کردن می‌باشد. هیچ کاری نکنید! گذشت زمان موجب روشن‌تر شدن لکه و در آخر از بین رفتن آن می‌شود. در بسیاری از اوقات پاک شدن رنگ مو از روی پوست تنها ۲ تا ۳ روز زمان می‌برد. چنانچه لکه ایجاد شده از طرف رنگ مو روی پوست شما چندان بزرگ نیست صبور باشید.

استفاده از لوازم آرایشی بهداشتی

استفاده از آرایش پاک کن یکی از روش‌های ارزان و شگفت‌انگیز در پاک کردن رنگ مو از روی پوست می‌باشد. تمامی لک‌ها را به مقداری آرایش پاک کن آغشته نمایید و با ملایمت و به صورت دورانی روی لکه ایجاد شده فشار دهید. پس از 5 دقیقه محل مورد نظر را شستشو دهید. امیدواریم که به کمک آرایش پاک کن این لکه از روی پوست شما پاک شود.

آیا رنگ مو با شستن روشن می‌شود؟

آیا رنگ مو با شستن روشن می‌شود؟

بسیاری از  متخصصین رنگ مو پیشنهاد می‌کنند که جهت ماندگاری بهتر رنگ مو، نیاز است تا ۲۴ ساعت پس از فرآیند رنگ کردن مو از شستن آن‌ها جلوگیری نمایید. در این حالت اگر شما دوست دارید از یک روش مطمئن جهت پاک کردن رنگ موی خود استفاده نمایید؛ لازم است تا قبل از ۲۴ ساعت موهای خود را شستشو دهید.

رنگ مو یکی از مواد شیمیایی موجود بر روی موهای شماست که شستشوی مداوم سبب از بین رفتن اثر آن از روی موها می‌شود. پس به خاطر داشته باشید رنگ مو با شستن روشن می‌شود.

از بین بردن رنگ دودی روی مو

از بین بردن رنگ دودی روی مو

جهت پاک کردن رنگ مو دودی روی مو و همچنین از بین بردن رنگ‌های مو فانتزی مثل صورتی می‌توانید با روش‌های ارائه شده در قسمت بالا تناژهای نامناسب را از روی موهای خود پاک نمایید. در صورتی که موهای شما تناژ دودی به خود گرفته و شما از این مسئله ناراحت هستید محلول بسیار رقیقی را به کمک واریاسیون طلایی و شامپو تهیه نمایید.

مطالب پربازدید:  هشدارهای مراقبت از مو رنگ شده

 

این محلول را بر روی موهای خود ماساژ داده و اجازه دهید چند دقیقه بر روی آن بماند. به همین سادگی واریاسیون طلایی در از بین بردن رنگ دودی روی موی شما تاثیر بی‌نظیری خواهد گذاشت.

 

منبع : theglamhouse

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *