ریمل ضد آب

شاید ریمل ضد آب یکی از بهترین لوازم آرایشی بهداشتی برای مواقعی باشد که در تماس با آب هستید یا در نواحی گرم و پر رطوبت به ‌سر می‌برید اما همان میزان می‌تواند یکی از پر دردسرترین لوازم آرایشی باشد.

به ویژه هنگام پاک کردن آن از روی مژه که فقط با یک پد آرایشی یا شستن صورت امکان‌پذیر نمی‌باشد. این روش شاید برای ریمل کارایی داشته باشد اما پاک کردن ریمل ضد آب چند روش مخصوص در عین حال ساده و سریع دارد که به مژه‌های شما آسیب نمی‌رساند و بهتر است قبل از حذف کردن آن از کیف لوازم آرایشی خود این راه‌ها را تست کنید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

ریمل ضد آب چیست؟

ریمل ضد آب چیست؟

ریمل ضد آب (Waterproof Mascara) یکی از کارآمدترین محصولات آرایش چشم بوده که رنگدانه‌های آن در صورت خیس شدن مژه از میان نمی‌روند، پس با استفاده از این نوع ریمل به راحتی می‌توانید شنا کرده یا حتی هنگام گریه و عرق کردن نگران پخش شدن ریمل بر روی چشمان خود نباشید. با توجه به توضیحات داده شده، پاک کردن این نوع ریمل نیازمند به مواد قوی‌تری است که در ادامه با هم بررسی می‌کنیم.

روش‌های پاک کردن ریمل ضدآب

روش‌های پاک کردن ریمل ضدآب

نواحی اطراف چشم، جزو مناطق حساس و ظریفی هستند که ممکن است در اثر استفاده زیاد مواد پاک‌ کننده یا ورود مواد شیمیایی به داخل چشم آسیب ببینند. به همین دلیل مهم است چه روشی را جهت پاک کردن آرایش چشم، به ویژه ریمل ضدآب انتخاب می‌کنید.
همان‌گونه که اشاره شد، روش‌های گوناگونی برای پاک کردن ریمل ضد آب وجود داشته اما در این مقاله 10 مورد از آسان‌ترین، کارآمدترین و بهترین روش‌های پاک کردن لوازم آرایشی ضد آب را مرور می‌کنیم.

میسلار واتر برای پاک کردن ریمل ضد آب

میسلار واتر برای پاک کردن ریمل ضد آب

میسلار واتر (Micellar Water) یکی از انواع پاک‌کننده‌های ملایم بوده که می‌تواند جهت پاک کردن لوازم آرایشی، به خصوص ریمل ضدآب مورد استفاده قرار گیرد. میسلارواتر در نگاه اول شباهت بسیاری به آب دارد اما با این فرق که حاوی یک ماده پاک‌کننده بسیار قوی به نام میسل است. این پاک ‌کننده تمام لوازم آرایشی ضدآب را از صورت پاک کرده، بدون اینکه نیازی به شستشو داشته باشد. میسلار واتر برای انواع پوست مناسب بوده، پوست را هیدراته نگاه می‌دارد و همزمان تمام ناخالصی، چربی و آرایش را از روی سطح صورت پاک می‌کند.

برای استفاده از میسلار واتر کافی است پد پنبه‌ای را به آن آغشته کنید، سپس آن را به مدت چند ثانیه بر روی چشم‌های بسته خود نگه داشته و سپس به آرامی ریمل را پاک کنید.

محلول پاک کننده آرایش چشم دو فاز

محلول پاک کننده آرایش چشم دو فاز

از آن‌جایی که هر پاک‌کننده آرایشی قادر نبوده تا ریمل ضدآب را پاک کند، باید سراغ پاک‌کننده‌هایی بروید که مختص چشم طراحی شده‌اند. برای استفاده از این محصولات، کافی است ابتدا محلول مورد نظر را به خوبی تکان دهید، پس از آن یک پد آرایشی را به پاک کننده آرایش چشم آغشته نموده و پس از چند ثانیه بر روی چشم نگه داشتن، با حرکت آهسته روی پلک و مژه‌ها حرکت نمایید.

در صورت لازم بودن این کار را با استفاده از پدهای جدید، چند بار تکرار کنید.

قیمت انواع محصولات پاک کننده آرایش اورجینال و باکیفیت

 

روغن‌های طبیعی

روغن‌های طبیعی

گاهی‌اوقات نیاز نیست برای پاک کردن ریمل خود به دنبال یک راه حل پیچیده باشید، از انواع روغن زیتون، روغن بادام، روغن نارگیل و سایر روغن‌های طبیعی می‌توانید به‌ عنوان یک پاک کننده استفاده کنید. این روغن‌ها دارای نوعی پاک‌ کننده طبیعی در فرمولاسیون خود هستند که بدون استفاده از مواد شیمیایی یا ترکیبات مضر، آرایش چشم شما را پاک می‌کنند.

برای استفاده از روغن زیتون جهت پاک نمودن آرایش چشم کافی است یک پد پاک‌ کننده آرایشی را به مقداری روغن زیتون آغشته کنید و آن را چند ثانیه روی پلک خود نگه دارید، سپس به‌ آرامی مژه‌های خود را پاک کرده و در نهایت صورت خود را با آب ولرم شستشو داده تا روغن اضافی کاملا پاک شود.

شامپو بچه برای پاک کردن ریمل ضد آب

شامپو بچه برای پاک کردن ریمل ضد آب

از آنجایی که شامپو بچه فاقد سولفات و همچنین دارای فرمولاسیون بسیار ملایمی برای نوزادان می‌باشد باعث می‌شود استفاده از آن برای ناحیه دور چشم کاملا بی‌خطر باشد. تنها کافی است چند دقیقه چشم‌های خود را با شامپو بشویید.

نحوه پاک کردن ریمل ضد آب با کرم سرد

نحوه پاک کردن ریمل ضد آب با کرم سرد

یکی دیگر از روش‌های پاک کردن ریمل ضد آب، استفاده از کرم سرد یا همان کلد کرم است. این نوع کرم با ترکیب منحصر به ‌فرد آب، روغن و موم‌های معدنی همچون موم زنبور عسل، نه تنها جهت تسکین و پاکسازی پوست مناسب است، بلکه جهت پاک کردن لوازم آرایشی ضد آب نیز کاربرد دارد.

برای استفاده از کلد کرم کافی است یک لایه بسیار نازک از کرم را روی پلک خود بزنید و آن را با یک پارچه تمیز یا یک پد آرایشی پاک کنید. در آخر نیز با آب سرد کرم را از روی صورت پاک کنید.

شیر پاک کن

شیر پاک کن

شیر پاک کن یکی از قدیمی‌ترین محصولات آرایش پاک‌ کن بوده که هر خانمی با آن آشنایی دارد. این محصول بافت کرم‌ مانندی داشته که بدون ایجاد سوزش ریمل ضدآب را به‌ خوبی پاک می‌کند.

مطالب مرتبط:  بهترین ریمل حجم دهنده به انتخاب مصرف‌کنندگان

 

پاک کردن ریمل ضد آب با شیر و ماست

پاک کردن ریمل ضد آب با شیر و ماست

اگر به دنبال استفاده از ترکیب‌های طبیعی برای پاک نمودن آرایش هستید، شیر یا ماست از جایگزین‌های طبیعی و خانگی بسیار مناسب است. اسید لاکتیک موجود در ترکیبات شیر به تجزیه ترکیبات قندی در لوازم آرایش کمک نموده و یک راه حل بسیار مناسب و آسان برای پاک کردن ریمل ضد آب به ‌شمار می‌آید.

جهت استفاده از شیر یا ماست برای پاک نمودن آرایش، ابتدا یک پد آرایشی را به مقداری از آن آغشته کرده و آن را مدت 10 ثانیه روی چشم بسته قرار دهید و سپس به آرامی ماساژ دهید. در نهایت مواد را با آب بشویید.

دستمال مرطوب کودک

دستمال مرطوب کودک

دستمال مرطوب مخصوص کودکان معمولا فاقد اسانس‌ و ترکیب‌های حساسیت‌زا است که در صورت عدم دسترسی به گزینه‌های پیشین، می‌توانید از آن جهت پاک کردن ریمل ضدآب استفاده کنید. برای انجام این کار دستمال مرطوب را با حرکات دایره‌ای شکل، به آرامی روی چشم بمالید.

این کار، به آرامی موجب نرم شدن ریمل و پاک شدن آن از روی مژه می‌شود. توجه داشته باشید که زمان پاک کردن آرایش با دستمال مرطوب، باید صبور بوده و از ماساژ شدید مژه‌ها خودداری کنید. در آخر پس از پاک شدن آرایش چشم، صورت خود را با آب بشویید.

بالم‌ پاک کننده آرایش

بالم‌ پاک کننده آرایش

بالم پاک‌ کننده آرایش، نسل جدیدی از محصولات پاک‌ کننده پوست می‌باشند که اخیرا روانه بازار شده‌اند. این محصولات دارای قدرت پاک‌کنندگی بسیار بالایی هستند که بدون ایجاد هیچ‌گونه حساسیت یا خشکی، به ‌خوبی آرایش صورت را پاک می‌کنند.

برای پاک نمودن ریمل ضدآب با بالم پاک‌ کننده، کافی‌ است مقدار کمی بالم را با دست تمیز روی چشم قرار داده و به ‌آرامی ماساژ دهید. بعد از پاک شدن آرایش، چشم‌های خود را به‌خوبی با آب شسته تا همه چربی مربوط به بالم از صورت و نواحی چشم پاک شود.

وازلین یا کرم مرطوب کننده

وازلین یا کرم مرطوب کننده

وازلین و کرم‌های مرطوب کننده هم جزو ترکیبات بر پایه روغن می‌باشند که می‌توانند ریمل ضدآب را پاک نمایند ولی باید توجه داشته باشید که این دو گزینه غالبا به عنوان آخرین گزینه معرفی می‌شوند. اگرچه کرم‌های مرطوب کننده و وازلین، هر دو می‌توانند آرایش را پاک کنند اما متخصصان توصیه کرده‌اند تا جای ممکن از مصرف این محصولات جهت پاک کردن آرایش خودداری کنید.

مطالب پربازدید:  8 روش برای بازسازی ریمل خشک شده مثل روز اول

 

نکات پاک کردن ریمل ضد آب خوب

نکات پاک کردن ریمل ضد آب خوب

  • در زمان پاکسازی ریمل، پد آرایش پاک ‌کن را برروی چشم قرار داده و کمی فشار دهید. توجه کنید که هرگز پد آرایشی را به شدت روی ناحیه چشم نمالید. پوست اطراف چشم نازک و حساس است و فشار بیش ‌از حد نه فقط به پاک شدن ریمل کمکی نمی‌کند بلکه سبب تحریک چشم، التهاب و ایجاد چروک پوستی می‌شود.
  • هرگز ریمل را با انگشت خود از مژه جدا نکنید، این کار سبب کنده شدن مژه‌ها می‌شود.
  • برای پاک کردن آرایش چشم‌ها از آرایش پاک ‌کن‌های ملایم و مخصوص چشم استفاده نمایید.
  • به جای پنبه از پد پنبه‌ای استفاده کرده زیرا الیاف پنبه به ‌راحتی جدا می‌شوند و به مژه می‌چسبند.
  • برای پاک کردن چشم و ریمل ضدآب از مصرف دستمال مرطوب‌های معطر و سایر پاک ‌کننده‌های آرایشی که حاوی ترکیبات خشک ‌کننده نظیر الکل و مواد معطر هستند خودداری کنید.
  • پد پنبه‌ای را به پاک ‌کننده آغشته نموده، سپس آن را به مدت 30 الی 45 ثانیه روی چشمان خود قرار دهید. این کار سبب از بین رفتن رنگ و پلیمر ریمل ضدآب شده و به‌ راحتی پاک می‌شود.
  • در صورتی ‌که از بالم پاک‌ کننده استفاده می‌کنید، حتما در نهایت اطراف چشم خود را با آب کاملا بشویید زیرا اگر چربی بالم کاملا پاک نشود، ممکن است سبب بسته شدن منافذ پوست و ایجاد جوش شود.
  • برای پاک کردن ریمل به هیچ عنوان از پاک ‌کننده صورت استفاده نکنید، پاک‌کننده‌های معمولی برای چشم بسیار خشن هستند.

چرا پاک کردن ریمل مهم است؟

چشم‌ها یکی از ظریف‌ترین اجزا در صورت هستند که پاک کردن ریمل ضد آب با روش‌های غیراصولی ممکن بوده تا به آن‌ها آسیب زیادی وارد کند. اگرچه پاک کردن آرایش کار طاقت‌فرسایی به نظر می‌آید اما جهت داشتن پوست سالم و شاداب باید در پایان هر روز محصولات آرایشی همچون ریمل را به خوبی پاک کنید.

پزشکان معتقد هستند که پاک نکردن آرایش چشم در شب، افزون بر تحریک چشم‌ها، می‌تواند شرایط رشد باکتری و میکروب‌ها را مهیا کرده و در نهایت منجر به ریزش مژه‌ها شود. پس پیشنهاد می‌کنیم به خاطر چشم‌ها، پوست و سلامتی خود، چند دقیقه وقت گذاشته و با کمک روش‌هایی که در این مطلب به شما آموزش دادیم، ریمل ضد آب خود را پاک کنید.

 

منبع : tartecosmetics

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *