ترمیم مو دکلره شده

استفاده از رنگ‌های شیمیایی و دکلره کردن می‌تواند صدمات جدی به موهای شما برساند؛ ولی می‌توانید با انجام بعضی از کارها به راحتی از موهای خود مراقبت کرده تا آسیب ناشی از این موارد را به حداقل برسانید. جهت ترمیم و آبرسانی مو پس از دکلره کردن گزینه‌های گوناگونی وجود داشته که بعضی از آن‌ها به سادگی در خانه قابل انجام هستند.

در این مقاله از مجله مدیسه اطلاعات دقیقی را در رابطه با نحوه آبرسانی و ترمیم مو دکلره شده در اختیار شما قرار می‌دهیم تا بتوانید از موهای سالم خود لذت ببرید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

موهای آسیب دیده با چه مشکلاتی مواجه می‌شوند؟

موهای آسیب دیده با چه مشکلاتی مواجه می‌شوند؟

بیشتر اشخاص تصور می‌کنند مشکلاتی که رنگ یا دکلره می‌تواند برای موهای آن‌ها به وجود آورد، تنها مربوط به موخوره می‌باشد. نیاز است بدانید که تنها مشکلات به موخوره خلاصه نشده و آسیب دیدن مو موجب باز شدن لایه‌های ساقه مو شده و همچنین باعث از بین رفتن تارهای مو می‌شود.

موهای آسیب دیده هیچ موقع همچون قبل درخشان و براق نخواهند بود، به دلیل آن که از سلول‌های مرده تشکیل شده و قادر نیستند خود را ترمیم نمایند. بعضی از روش‌های خانگی وجود داشته که با انجام آن‌ها به صورت منظم می‌توانید به ترمیم موهای خود کمک نمایید که در ادامه آن‌ها را برای شما معرفی خواهیم نمود.

 علت ‎های اصلی آسیب دیدن مو چیست؟

 استفاده از رنگ مو

استفاده از رنگ مو

مهم نیست که از چه رنگی برای موهای خود استفاده می‌نمایید، در نظر داشته باشید رنگ‌های مو که بر پایه مواد شیمیایی تهیه می‌شوند، صدمه جدی به ساختار مو وارد نموده و موجب ایجاد خشکی و شکنندگی آن‌ها خواهند شد. استفاده از رنگ مو رطوبت طبیعی آن را از بین برده و موجب زبری موها می‌گردد. جهت آن که موها بتوانند از آسیب رنگ مو در امان بمانند، نیاز است چند مورد را رعایت کرده تا مشکلاتی که برای موهای شما پیش می‌آید به حداقل برسند. این موارد عبارت هستند از:

موهای خود را کم‌تر بشویید.

از شامپوهای دارای فرمول مناسب برای موهای رنگ شده استفاده نمایید.

زمان شستن موهای خود از آب خنک استفاده نمایید؛ چرا که آب داغ منجر به از بین رفتن رنگ مو خواهد شد و نیاز است آن را مجددا تکرار نمایید و به همین ترتیب مو آسیب بیشتری می‌بیند.

جهت رنگ کردن موهای خود از آرایشگر حرفه‌ای کمک بگیرید. مطمئن باشید در کنار قیمت زیادی که ممکن است برای کار خود را دریافت نماید، به دلیل تجربه مناسب می‌تواند از موهای شما به خوبی مراقبت کرده و از آسیب دیدن آن‌ها جلوگیری نماید.

 دکلره کردن

دکلره کردن

همان طور که می‌دانید دکلره‌ کردن بیشترین آسیب را برای ساقه‌های مو ایجاد می‌کند. دکلره کردن موجب باز شدن ساختار و خروج رنگدانه‌های داخل آن شده و به همین ترتیب موجب از بین رفتن رنگ مو می‌شود. استفاده از دکلره سبب ایجاد حالت خشک، شکننده و وز در موهای سر شده و مقاومت آن را کاهش خواهد داد. به خاطر داشته باشید که هیچ روشی جهت برطرف نمودن صدمات دکلره وجود ندارد و بهترین روش جهت جلوگیری از آسیب‌های دکلره استفاده محدود از این روش می‌باشد.

استفاده از سشوار و حالت دهنده‌‌های مو

استفاده از سشوار و حالت دهنده‌‌های مو

استفاده از انواع دستگاه‌های حرارتی جهت حالت دادن مو موجب از بین رفتن پوشش روی ساقه موها شده و در نتیجه استحکام و مقاومت آن‌ها را تا مقدار بسیار زیادی کاهش می‌دهد. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود از حالت دهنده‌های مو حداقل استفاده را داشته باشید.

در زمان استفاده از دستگاه‌های خالت دهنده می‌توانید از انواع اسپری‌های محافظت کننده در مقابل گرما جهت افزایش مقاومت موهای خود استفاده نماید. استفاده از بعضی از روغن‌های طبیعی مثل روغن آرگان به افزایش استحکام و مقاومت موهای شما در مقابل گرمای ناشی از دستگاه‌های برقی مثل سشوار، اتو مو و … کمک می‌نماید.

روش‌های ترمیم و آبرسانی موها بعد از دکلره کردن

روش‌های ترمیم و آبرسانی موها بعد از دکلره کردن

تا به این جای مطلب با انواع روش‌هایی که سلامت موهای شما را به خطر می‌اندازد آشنا شدیم و در ادامه قصد داریم روش‌هایی را جهت مرطوب کردن و رطوبت رسانی موهای دکلره شده مورد بررسی قرار بدهیم. همچنین با این روش‌ها می‌توانید به تقویت موهای دکلره شده در منزل بپردازید. این موارد عبارتند از:

روغن زیتون

استفاده از روغن زیتون به منظور مرطوب کننده برای موهای دکلره شده کمک فراوانی به درخشش آن‌ها خواهد کرد. جهت این کار کافی است چند قطره از روغن زیتون را با نوک انگشتان خود در ساقه و نوک موهای خود ماساژ بدهید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل

روغن نارگیل یک روغن طبیعی معجزه آسا جهت زیبایی پوست و مو بوده که افزون بر افزایش استحکام موها از ریزش آن هم جلوگیری می‌نماید. برای استفاده از روغن نارگیل جهت مرطوب کردن و رطوبت رسانی موهای دکلره شده مقداری از آن را کف دستان خود مالیده تا گرم شود، پس از آن در نقاط خشک و وز شده موها استفاده نمایید.

روغن آرگان

روغن آرگان یکی از روغن‌های طبیعی بوده که از آن در تهیه محصولات مراقبتی مو استفاده می‌گردد. روغن آرگان غنی از آنتی اکسیدان بوده که از موهای شما در مقابل ایجاد صدمات بیشتر محافظت می‌نماید. کافی است چند قطره از روغن آرگان را پس از حمام نمودن روی ساقه‌های مو ماساژ داده تا بلافاصله متوجه ایجاد تغییرات در آن‌ها بشوید.

قیمت انواع روغن مو با کیفیت، اورجینال و طبیعی

 

روغن بادام

روغن بادام غنی از پروتئین و چربی‌های اشباع مثل ویتامین E  بوده که روی تارهای مو قرار گرفته و استحکام آن‌ها را افزایش می‌دهد. استفاده از روغن بادام موجب می‌شود موها در مقابل شکنندگی ناشی از دکلره‌ کردن مقاومت بیشتری داشته باشند. استفاده از روغن بادام برای موهای دکلره شده به صورت روزانه مانعی ندارد و شما می‌توانید از آن به منظور یک تقویت کننده برای موهای دکلره شده استفاده نمایید.

از تابش آفتاب دور بمانید

از تابش آفتاب دور بمانید

همان طور که اطلاع دارید نور آفتاب موجب آسیب دیدن تارهای مو شده و دکلره کردن به حساس شدن مو در مقابل عوامل محیطی کمک می‌نماید، در نتیجه بهتر است جهت مراقبت از موهای دکلره شده زمان قرار گرفتن در برابر آفتاب موهای خود را پوشش داده و یا از اسپری ضد آفتاب برای مو جهت افزایش مقاومت موهای خود استفاده نمایید.

 استفاده از ماسک‌های مو خانگی

استفاده از ماسک‌های مو خانگی

شما می‌توانید به وسیله مواد موجود در خانه انواع ماسک خانگی جهت درمان خرد شدن مو بعد از دکلره، مرطوب کردن و آبرسانی موهای دکلره شده تهیه نمایید. تهیه ماسک به کمک موادی مثل آووکادو، عسل و سفیده تخم مرغ قادر است تا به نرمی و درخشندگی موهای شما کمک نماید. استفاده از ماسک‌های مو خانگی هیچ عوارضی ندارد و به آسانی 2 الی 3 مرتبه در هفته قابل استفاده هستند.

 استفاده از آب برنج

آب برنج یکی از معجزه‌های طبیعت جهت سلامت و درخشندگی موهاست. شستن موها با آبی که از برنج آبکش به دست آمده به تقویت آن‌ها کمک می‌نماید. برای این کار کافی است پس از آن که برنج را جوشاندید، آب آن را جدا نموده و اجازه داده تا به صورت کامل خنک شود. پس از خنک شدن می‌توانید به سادگی در حمام جهت شستشوی موهای خود از آن استفاده نمایید.

نرم کننده‌‌های قوی

نرم کننده‌‌های قوی

به راحتی انواع نرم کننده‌های قوی در بیشتر فروشگاه‌های معتبر قابل تهیه می‌باشند. به خاطر داشته باشید که نرم کننده‌های مناسب برای انواع موهای دکلره شده قدرت بیشتری در مقایسه با نرم کننده‌های معمولی دارند و در نتیجه با آبرسانی بهتر از موهای شما در مقابل صدمات ایجاد شده توسط دکلره محافظت می‌نمایند.

مطالب مرتبط:  نرم کننده طبیعی مو

 

 از سشوار دوری نمایید

همان گونه که گفتیم دکلره منجر به آسیب دیدن بیشتر موها می‌شود، در نتیجه استفاده از مواردی که موجب آسیب دیدن بیشتر موها خواهند شد آسیب دکلره را تشدید می‌نمایند. در نتیجه بهتر است تا حد ممکن از حالت دادن و سشوار کشیدن روی موهای دکلره شده پرهیز نمایید. انواع سشوار و حالت دهنده مو به وسیله گرما مقاومت آن را کاهش داده و سبب شکنندگی بیشتر موها می‌شوند.

مصرف کمتر از شامپو

مصرف کمتر از شامپو

زمانی که تصمیم می‌گیرید جهت رسیدن به هدف‌های خود و داشتن موهای خوش رنگ روی آن‌ها دکلره انجام بدهید. باید در ادامه مواردی را هم مورد بررسی قرار داده تا حداقل صدمه به آن‌ها برسد. به عنوان مثال استفاده دائم از شامپو سر موجب خشکی بیشتر موهای شما شده و در نتیجه قادر است تا با از بین بردن چربی طبیعی روی ساقه مو حالت شکننده‌تری را ایجاد نماید.

 از کلر دوری نمایید

قرار گرفتن موها در آب‌هایی که مقدار کلر به کار رفته در آن‌ها بیشتر است منجر به تشدید خشکی موها شده و در نتیجه استحکام آن‌ها را از بین می‌برد.همچنین کلر دارای خاصیت پاک کنندگی بوده که با پاک نمودن و تغییر رنگ رنگساژ روی دکلره شما سبب ایجاد رنگ نارنجی و سبز می‌شود.

 دوش آب سرد

دوش آب سرد

به خاطر داشته باشید که موهای آسیب ‌دیده در اثر دکلره و حرارت نباید تحت تاثیر بخار حاصل از حمام نمودن با آب گرم قرار بگیرند؛ چرا که بخار آب گرم موجب باز شدن صدمه بیشتر به تارهای مو می‌شود. استفاده از آب ولرم جهت حمام نمودن تا حد بسیاری از ایجاد خشکی در موهای دکلره سوخته جلوگیری می‌نماید.

آلوئه ورا

افزون بر روغن نارگیل که تاثیر فوق ‌العاده‌ای در درمان مشکلات پوستی و مو دارد، استفاده از آلوئه ورا هم به مرطوب نمودن موهای سر کمک می‌نماید. یکی از روش‌های مناسب برای مرطوب کردن و آبرسانی موها بعد از دکلره استفاده مرتب از آلوئه ورا روی ساقه‌های مو می‌باشد.

زمان درست استفاده از دکلره

زمان درست استفاده از دکلره

استفاده مکرر و پی در پی از دکلره جهت روشن نمودن رنگ مو موجب بیشتر شدن صدمه آن می‌شود به همین دلیل پیشنهاد می‌شود هرگز در فاصله زمانی کوتاه‌تر از دو ماه موهای خود را دکلره نکنید. جهت دکلره مجدد این ماده را روی نواحی تازه در آمده از ریشه استفاده نمایید، چرا که استفاده مجدد روی بخش‌های دکلره شده موجب سوختن و صدمه دیدن بیشتر آن‌ها می‌شود.

مطالب پربازدید:  آشنایی با انواع پودر دکلره و بررسی ویژگی‌های مثبت و منفی آن

 

روش‌هایی موثر برای ترمیم مو دکلره شده

کسانی که تصمیم به دکلره کردن موهای خود می‌گیرند باید ایجاد صدمه در موهای خود را جدی بگیرند، البته روش‌های درمان گوناگونی جهت به دست آوردن رطوبت از بین رفته و آبرسانی موها وجود داشته که شما همان طور که در بخش بالا هم به آن اشاره کردیم با استفاده از مواد موجود در خانه می‌توانید به سادگی آن‌ها را انجام بدهید.

در حالت کلی توجه نمایید که جهت داشتن موهای سالم نیاز است از آن‌ها در برابر مواد شیمیایی آفتاب و دستگاه‌های حرارتی مراقبت نمایید. همچنین قابل ذکر است که شما جهت تهیه انواع لوازم آرایشی و بهداشتی خود می‌توانید به فروشگاه اینترنتی مدیسه مراجعه نمایید.

 

 

منبع : pantene

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *