زعفران برای پوست

با کشف زعفران از دیرباز در درمان بیماری‌های خاص و با آشنایی خواص بسیار فوق‌العاده زعفران به منظور ادویه در آشپزی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. زعفران گیاهی بوده که از خانواده زنبقیان که کشت و برداشت آن به‌سختی صورت می‌گیرد و به دلیل اینکه زعفران به طور دستی و در ماه‌های خاصی از سال برداشت می‌شود، ادویه گران‌قیمتی است و به پادشاه ادویه‌جات معروف می‌باشد.

یک علت وجود دارد که زعفران یکی از گران‌ترین ادویه‌های موجود در جهان می‌باشد. دشواری در کشت و برداشت زعفران و طعم و بوی معطر آن تنها علت آن نیست. این ادویه گران‌قیمت همچنین دارای فوایدی برای پوست و مو است.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

زعفران از گل عجیب‌ و غریب  Crocus sativus، که در آسیا و اروپا رشد نموده و به‌صورت گسترده‌ای در ایران یافت می‌شود، به دست می‌آید. از عصاره این محصول در برخی از لوازم آرایشی بهداشتی بهره گرفته می‌شود. در مجله اینترنتی مدیسه همراه ما باشید تا با آموزش 16 ماسک زعفران برای پوست آشنا شوید.

خواص زعفران برای پوست و مو چیست؟

خواص زعفران برای پوست و مو چیست؟

زعفران برای پوست خوبه؟ زعفران غنی از ویتامین‌های  A، فولیک اسید، ریبوفلاوین، نیاسین، ویتامین C بوده که موجب سلامتی و جوانی پوست و موی شما می‌شود. این گیاه معجزه‌آسا و بسیار گران‌بها برای پوست و مو بسیار اثربخش است و موجب از بین بردن کک‌ومک، جای جوش و آکنه، روشن شدن پوست و نرمی و لطافت آن می‌شود.

جهت مرطوب شدن پوست خشک زعفران همچون یک معجزه بوده که آن را برای استفاده در کرم‌های مرطوب‌کننده و ماسک‌های صورت لایه‌بردارها و مرطوب کننده‌های غلیظ بی‌نقص می‌نماید.

زعفران موجب روشن شدن پوست می‌شود

خواص زعفران برای پوست و مو چیست؟

زعفران برای پوست به علت مقادیر بالای آنتی اکسیدان‌هایی که دارد به درمان لکه‌های تیره کمک نموده و سبب روشن‌تر و سفیدتر شدن رنگ پوست می‌شود.

زعفران آکنه و جوش صورت را از بین می‌برد

زعفران برای پوست به علت داشتن خواص ضد باکتریایی قوی برای پیشگیری از آکنه و جوش و همچنین درمان جای جوش موثر است.

زعفران درمان آفتاب‌سوختگی

خواص زعفران برای پوست و مو چیست؟

زعفران ادویه مناسبی برای آفتاب‌سوختگی در فصل تابستان به شمار می‌رود. شما می‌توانید آن را با ترکیب شیر پرچرب به نواحی که پوستتان سوخته است بزنید و معجزه آن را ببینید. این ماسک پوست شما را درخشان و زیبا می‌کند.

زعفران برای درمان ریزش مو

زعفران به علت مقادیر بالای آنتی اکسیدان‌ها و مواد مغذی که دارد به تقویت فولیکول‌های مو کمک نموده و به درمان ریزش مو و همچنین در درمان کم مویی نیز موثر است. همچنین زعفران از سفیدی مو جلوگیری می‌نماید.

آموزش 16 ماسک زعفران برای زعفران برای پوست و مو

آموزش 16 ماسک زعفران برای زعفران برای پوست و مو

زعفران یک ادویه بسیار ایمن و مورد آزمایش جهت بهبود نه‌تنها رنگ پوست بلکه سلامت پوست شما می‌باشد. تنها مشکل در استفاده از این ادویه این بوده که گفته می‌شود زعفران یک طبع گرمی داشته و می‌تواند موجب ایجاد گرما زیادی در بدن شود.

استفاده از زعفران برای پوست صورت در آب‌وهوای گرم و در طی تابستان می‌تواند منجر التهاب در پوست و یا جوش گردد. ازاین‌رو بهترین راه این است که از زعفران در زمستان یا شرایط آب و هوایی سردتر استفاده نمایید. در ادامه می‌خواهیم شما را با چند ماسک فوق‌العاده برای پوست و مو آشنا کنیم تا با استفاده آن به‌طور مستمر پوستی زیبا، لطیف و شفاف به خود هدیه بدهید.

ماسک زعفران برای مو

ماسک زعفران برای مو

شیر و زعفران بهترین ترکیب برای مو و برای پوست هستند. مقداری پودر زعفران و شیر را ترکیب کرده و بر روی پوست سر و موها بزنید، بگذارید 30 دقیقه بماند و سپس با آب و شامپو بشویید. بعد از شستن موی سر متوجه درخشش و زیبایی موهای سر خود خواهید شد.

قیمت انواع محصولات مراقبت از صورت اورجینال و با کیفیت

 

ماسک زعفران و آلوئه ورا

می‌توانید از زعفران برای پوست چرب خود با ترکیب آلوئه ورا استفاده نمایید. ماسک زعفران و آلوئه ورا را باید به صورت منظم و روزانه استفاده نمایید. مقداری زعفران برداشته و آن‌ها را در شیر حل نمایید. دو قاشق ژل آلوئه ورا به آن اضافه نمایید و باهم ترکیب ‌کنید و روی صورت خود بزنید. بگذارید خشک گردد و سپس با آب سرد صورت خود را شستشو دهید.

ماسک زعفران و چوب صندل

ماسک زعفران و چوب صندل

چوب صندل پوست شما را شفاف و صاف کرده که ترکیب آن با زعفران برای پوست بهترین گزینه می‌باشد. 1 قاشق چوب صندل را با 2 الی 3 رشته زعفران به همراه 2 قاشق چای‌خوری شیر ترکیب کرده و سپس خمیر به‌ دست ‌آمده را به پوست صورت زده و اجازه دهید 20 دقیقه روی پوست شما بماند تا خشک شود. سپس پوست صورت خود را بشویید. خواهید دید که پوست شما شفاف خواهد شد. این عمل را سه مرتبه در هفته انجام بدهید.

ماسک زعفران و شیر برای از بین بردن آکنه و جوش

3 الی 4 رشته زعفران را با ۱/۴ فنجان شیر قاطی نموده و بگذارید 2 ساعت بماند. سپس با یک عدد پنبه این محلول را بر روی پوست گردن و صورت بزنید. 10 الی 15 دقیقه بعد پوست خود را بشویید. 3 الی 4 مرتبه در هفته این عمل را تکرار نمایید.

ماسک زعفران و برگ ریحان

ماسک زعفران و برگ ریحان

همان‌طور که می‌دانید فواید زعفران برای پوست، درنتیجه مقداری پودر زعفران را با 6 الی 7 برگ ریحان تازه خوب بکوبید، خمیر به‌ دست ‌آمده را بر روی صورت بزنید و بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس با آب بشویید. این ماسک جهت از بین بردن جوش‌های صورت مناسب می‌باشد. خواص ضد میکروبی ریحان، جهت از بین بردن باکتری‌های ایجادکننده جوش صورت مفید است.

ماسک زعفران و تخمه آفتابگردان

4 الی 5  عدد تخم گل آفتابگردان و 3 الی 4 رشته زعفران را مخلوط‌ کرده و یک ساعت صبر نمایید. هنگامی که شیر شروع به زرد شدن می‌کند، تمامی مواد تشکیل‌دهنده را با یکدیگر آسیاب کنید. این خمیر سفت را روی صورت خود بزنید و بگذارید تا خشک شود و سپس با آب معمولی بشویید. این کار را دو تا سه مرتبه در هفته انجام دهید.

 ماسک زعفران و روغن زیتون

ماسک زعفران و روغن زیتون

3 الی 4 رشته از زعفران را با یک عدد قاشق غذاخوری روغن‌زیتون مخلوط نموده و روی صورت به حالت دورانی بزنید. این ماسک را در هنگام شب هم می‌توانید استفاده نمایید. شما می‌توانید روغن نارگیل، بادام یا کنجد را به‌جای روغن‌زیتون جایگزین نمایید. این عمل را هر شب تکرار کنید. ماساژ با روغن ‌زیتون و زعفران، گردش خون را در پوست ایجاد کرده و جلوه‌ای زیبا به پوست می‌بخشد. ماساژ همچنین به اسیدهای چرب تغذیه‌ای از روغن کمک کرده تا به‌ راحتی به پوست جذب شوند.

مطالب کاربردی:  خواص روغن نارگیل و نحوه استفاده از آن برای مو

 

ماسک زعفران و عسل

2 الی 3 رشته زعفران را با یک قاشق چای‌خوری عسل مخلوط‌ کرده و روی صورت خود بزنید. بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند، سپس آن را با آب ولرم شستشو بدهید. با توجه به خواص شفابخش زعفران و وجود آنتی‌اکسیدان در عسل، این ماسک در ترمیم آسیب‌دیدگی پوست ازجمله لکه‌های تیره و مقابله با خشکی از راه آب‌رسانی به پوست مفید خواهد بود.

ماسک زعفران و ماست

ماسک زعفران و ماست

در صورتی که پوست بسیار چربی دارید چند رشته زعفران را با یک قاشق غذاخوری ماست مخلوط‌ نمایید. زعفران را مدتی در ماست خیس نمایید. پس از آن یک قاشق آب‌لیمو به آن اضافه کرده و ترکیب ‌کنید. اجازه دهید تا ماست زرد شود. این مخلوط را روی صورت بزنید و پس از 15 دقیقه با آب سرد بشویید.

ماسک زعفران و پودر شیر خشک

4/1 فنجان آب را با 4 الی 5 رشته زعفران با دو قاشق غذاخوری پودر شیر خشک ترکیب کرده و خمیر به‌ دست‌ آمده را بر روی پوست خود و حتی گردن بزنید. اجازه دهید حدود 15 دقیقه این خمیر بر روی پوست بماند و سپس با آب سرد صورت خود را بشویید.

این عمل را 2 مرتبه در هفته انجام بدهید. تمام فواید شیر در پودر خشک شیر متمرکز شده است. این را می‌توان به‌ راحتی جهت درمان پوست خشک و ملایم استفاده نمود. البته باید این را دانست برای کسانی که به محصولات لبنی حساسیت دارند، نباید استفاده گردد.

ماسک زعفران و بادام

ماسک زعفران و بادام

10 رشته زعفران را با 4 الی 5 عدد بادام له ‌شده و خام و آب مخلوط نموده و خمیر به‌ دست ‌آمده به مدت 15 دقیقه بر روی پوست خود قرار بدهید. این عمل را دو مرتبه در هفته می‌توانید انجام دهید. بادام خاصیت روشن‌کنندگی داشته و با زعفران که ترکیب می‌شود به علت روغن طبیعی که در بادام وجود دارد، رطوبت پوست شما را بازسازی می‌کند.

ماسک زعفران و آب برای سیاهی دور چشم و لک‌های سیاه‌پوست

۲ الی ۳ رشته زعفران را با ۲ قاشق غذاخوری آب مخلوط کرده و بگذارید یک‌شب این رشته‌ها خیس بخورد تا کاملاً حل شود. این محلول را با آب میوه پرتقال و روغن ویتامین E مخلوط کرده و در زیر چشم و روی لک‌های سیاه پوست به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه قرار دهید و سپس با آب سرد بشویید. هرروز این عمل را تکرار کنید. زعفران رنگ پوست را روشن می‌کند و باعث جوان‌سازی پوست می‌شود.

ماسک زعفران برای جوانی پوست

ماسک زعفران برای جوانی پوست

جهت این کار مقداری پودر زعفران را با گلاب ترکیب نمایید. پس از آنکه گلاب رنگ زعفران را به خود گرفت، می‌توانید با پنبه این محلول را به پوست خود بزنید. این کار به سالم‌سازی، پاک‌سازی و جوان‌سازی پوست کمک شایانی می‌نماید.

مطالب پربازدید:  حلزون تراپی چیست؟ روش جدید جوان سازی پوست کره‌ای

 

ماسک زعفران و توت‌فرنگی

چند عدد توت‌فرنگی را برداشته و آن‌ها را له نمایید تا خمیری درست شود. 3 الی 4 رشته زعفران را به آن اضافه نمایید و بگذارید ماسک مدتی روی آن بنشیند. سپس با آب سرد بشویید. توت‌فرنگی دارای مقدار زیادی ویتامین و پروتئین‌های خوب بوده که قادرند تا به بهبود پوست و درخشان کردن آن کمک نمایند. ماسک زعفران برای پوست به همراه توت‌فرنگی، شما باید هرروز از این ماسک استفاده نمایید.

 

منبع : kamaayurveda

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *