رنگ موی شنی و ترکیبات متفاوت آن

موهایی خوش‌رنگ، جذاب، زیبا و مطابق مد روز یکی از خواسته‌های تمامی بانوان و آقایان است. این روزها وجود ترکیب رنگ‌های متفاوت مو این امکان را به شما داده تا بتوانید به جذابیت و زیبایی ظاهر خود بیافزایید.

انواع رنگ، مش و لایت‌های مو می‌توانند تاثیر بسزایی روی درخشش و زیبایی ظاهر شما بگذارد. یکی از محبوب‌ترین رنگ‌های موی مختلف، رنگ موی شنی بوده که خود ترکیب‌ها و مدل‌های گوناگونی دارد. با توجه به خواست و سلیقه شخصی خود می‌توانید یکی از انواع این تناژها را برای موهای خود برگزینید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

رنگ موی شنی چیست؟

رنگ موی شنی چیست؟

رنگ مو ماده‌ای کرم مانند بوده که با اکسیدان ترکیب شده و روی موهای سر گذاشته می‌شود. پس از گذشت مدت زمان مشخصی از روی موها شسته شده و موجب تغییر رنگ موی شما می‌شود. این ماده انواع گوناگونی داشته که از جمله آن می‌توان به رنگ موی شنی ماسه ای اشاره کرد. این سبک از رنگ مو بسیار شیک و جذاب و مناسب اغلب افراد و سلیقه‌هاست.

رنگ موی شنی انواع گوناگونی داشته که بعضی با دکلره و بعضی بدون دکلره ایجاد می‌شود. این سبک از رنگ مو مناسب خانم‌ها و آقایان در گروه‌های سنی مختلف و قد موهای متفاوت (کوتاه، متوسط و بلند) است. می‌توان با ترکیب های‌لایت و لولایت بر زیبایی بیشتر این سبک از رنگ مو افزود. بلوند شنی به سایه روشنی از تناژ متوسط تا روشن بژ با ته رنگ طلایی می‌گویند.

این رنگ مقداری مشابه بلوند عسلی با ته رنگ سرد و طلایی‌تر است. در حقیقت همانطور که از نام آن پیداست، مشابه رنگ طبیعی ماسه در نور روز می‌باشد. بلوند شنی از سایه رنگ‌های بسیاری ایجاد شده که این ترکیب از بلوند بسیار روشن تا خاکستری تیره و بژ را در بر می‌گیرد.

این رنگ‌ها را می‌توان در فصول گوناگون سال به‌خصوص تابستان و بهار استفاده کرد.از جمله ترکیب‌هایی که در این مقاله توضیح خواهیم داد می‌توان به مواردی مثل رنگ موی شنی روشن، رنگ موی شنی صدفی و ماسه کهربایی اشاره کرد.

چگونه رنگ موی شنی داشته باشیم؟

اگر قصد دارید که در موهای قهوه‌ای یا بلوند خود تغییری اساسی ایجاد کنید، حتما مدل رنگ موی شنی را امتحان نمایید. برای داشتن این رنگ موی زیبا، پایه موهای خود را به قهوه‌ای روشن ویا بلوند برسانید و به آن هایلایت‌هایی با پایه بلوند خاکستری اضافه کنید. در صورتی که دوست دارید موی شما رنگی شنی با سایه روشن‌های تمیز و حرفه‌ای داشته باشد، بهتر است که انجام این کار را به یک آرایشگر حرفه‌ای بسپارید.

با این حال اگر قصد دارید که موهای خود را در خانه رنگ کنید، می‌توانید از کیت‌های رنگ مو استفاده نمایید. برای رسیدن به این رنگ مو می‌توانید از دو روش رنگ کردن مو با دکلره و همچنین بدون دکلره استفاده کنید که برای آسیب کمتر به موها، استفاده از روش بدون دکلره توصیه می‌شود.

نتیجه نهایی رنگ مو، به رنگ پایه موی شما بستگی داشته اما برای دستیابی به حالتی مانند تابش آفتاب روی شن‌ها حتما ابتدا باید قسمت‌های تیره مو را روشن کنید و از ترکیب رنگ بلوند گرم و سرد استفاده نمایید.

رنگ موی شنی مناسب چه کسانی است؟

رنگ موی شنی مناسب چه کسانی است؟

رنگ‌های شنی به علت وجود تناژ دودی و خاکستری در ترکیب خود بیشتر در دسته رنگ‌های سرد جای می‌گیرند. این رنگ‌ها مناسب کسانی است که موهای خرمایی، قهوه‌ای متوسط یا روشن و چشمان سبز، قهوه‌ای و فندقی دارند. کسانی که پوست تیره‌تری دارند درصورتی که رنگ‌دانه‌ پوست آن‌ها به تناژ طلایی نزدیک‌تر باشد، قادرند تا از این ترکیب رنگ‌ها استفاده نمایند.

این سبک از رنگ مو برای کسانی که پوستی با رنگ‌دانه‌های قرمز دارند و می‌خواهند بدون ایجاد سایه‌های خاکستری-طلایی و سرد، تناژ پوست خود را کمی متعادل‌تر کنند نیز مناسب و کاربردی است. برای اشخاصی که رنگ چشم مشکی و آبی و پوستی زیتونی رنگ دارند ممکن است این مدل رنگ مو مقداری ناخوشایند به نظر برسد.

همین اشخاص اگر های‌لایت‌های گرم‌تر را با رنگ موی شنی ترکیب نمایند و دامنه رنگ بیشتری روی موهای خود ایجاد کنند، می‌توانند از این سبک به خوبی استفاده نموده و لذت ببرند. چنانچه شما تمایلی به ترکیب رنگ‌ و لایت‌های مسی ندارید، این سبک می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد چراکه در مدل از رنگ موها ترکیب رنگ مسی استفاده نمی‌شود.

انواع مدل‌های رنگ موی شنی

انواع مدل‌های رنگ موی شنی

این نوع از رنگ مو تنوع بسیار زیادی داشته و به همین خاطر نیاز هر نوع سلیقه‌ای را مرتفع می‌سازد. مدل‌های گوناگون و مختلفی از ترکیبات رنگ موی شنی وجود داشته که در زیر به اختصار بعضی از این مدل‌ها را شرح می‌دهیم.

رنگ موی شنی با دکلره

رنگ موی شنی با دکلره

چنانچه شما به لایت‌ها و رنگ‌های روشن علاقه دارید، ابتدا باید موهای خود را با کمک دکلره به پایه بالاتر از 8 برسانید. پس از رسیدن مو به پایه مورد نظر از ترکیب رنگ‌های مختلف و اکسیدان مناسب، جهت رسیدن به نتیجه دلخواه خود استفاده می‌کنید.

رنگ موی شنی بدون دکلره

رنگ موی شنی بدون دکلره

همان‌گونه که می‌دانید دکلره می‌تواند صدمات شدید و جبران‌ناپذیری به موهای شما وارد نماید. به همین خاطر بسیاری از افراد به دنبال راهی بوده که بدون انجام دکلره موهای خود را خوش‌رنگ و جذاب نمایند.

جهت ایجاد رنگ موی شنی بدون دکلره نیاز است با استفاده از رنگ روشن طی چند مرحله موها را روشن کنیم. بعد از هر مرحله باید به موها استراحت کوتاهی داد و مجدد مرحله بعدی را انجام داد. با استفاده از رنگ دودی و یا لولایت و ها‌ی‌لایت‌های اندک، می‌توان جلوه بیشتری به رنگ موها بخشید. از ترکیب زیر جهت به دست آوردن رنگ موی شنی بدون دکلره می‌توان استفاده کرد:

  • نصف تیوپ رنگ موی دودی روشن به همراه 10 سانتی‌متر واریاسیون دودی و 40 سی‌سی اکسیدان شماره یک
  • نصف تیوپ رنگ شکلاتی پایه 6 و نصف تیوپ رنگ دودی پایه 7 به همراه 2 سانتی‌متر واریاسون آبی و اکسیدان 9%
  • نصف تیوپ های‌لایت شنی، یک چهارم تیوپ نسکافه‌ای پایه 6، یک چهارم تیوپ خاکستری پایه 7، یک هشتم تیوپ زیتونی پایه 7 و دو سانتی‌متر واریاسیون آبی و اکسیدان 9%

قیمت انواع رنگ مو با کیفیت و ملزومات آن

 

رنگ موی بلوند مدیترانه‌ای

رنگ موی بلوند مدیترانه‌ای

چنانچه رنگ بلوند زیبای روشنی می‌خواهید که نه بلوند طبیعی باشد و نه حجم زردی زیادی مثل بلوند طلایی داشته باشد، می‌توانید از رنگ‌های سری شنی مدیترانه‌ای استفاده نمایید. رنگ‌های بلوند مدیترانه‌ای انواع تناژ روشن و تیره داشته که با توجه به سلیقه و رنگ پایه موی خود می‌توانید یکی از انواع آن را انتخاب و استفاده کنید.

رنگ موی شنی صحرایی

رنگ موی شنی صحرایی

جهت داشتن موهای طلایی خوش‌رنگ و درخشان انتخاب رنگ موی بلوند صحرایی گزینه مناسبی می‌باشد. بلوند صحرایی رنگی روشن‌تر از بلوند مدیترانه‌ای دارد. این رنگ درخشش و زیبایی خاصی به موهای شما می‌بخشد.

رنگ موی ماسه کهربایی

رنگ موی ماسه کهربایی

رنگ موی کهربایی رنگی بسیار منحصر به فرد بوده که برای بیشتر افراد به خصوص دختر خانم‌های جوان مناسب است. این رنگ روی مو با پایه 7 یا 8 قابل اجراست و تناژی به رنگ طلایی و زرد دارد. ابتدا باید مو را با دکلره به پایه مورد نظر رساند و بعد از رنگ موی ماسه کهربایی استفاده کرد.

رنگ قهوه‌ای با های‌لایت‌های بلوند

رنگ قهوه‌ای با های‌لایت‌های بلوند

چنانچه از موهای قهوه‌ای متوسط و روشن خود خسته شده‌اید، رنگ موی شنی قهوه‌ای با های‌لایت‌های بلوند می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. برای داشتن چنین رنگی، باید از ترکیب رنگ موی قهوه‌ای طلایی روشن به منظور رنگ پایه‌ مو و های‌لایت‌هایی که یک الی دو درجه روشن‌تر از این رنگ پایه باشند استفاده نمایید.

های‌لایت‌های بلوند روی موهای قهوه‌ای

های‌لایت‌های بلوند روی موهای قهوه‌ای

چنانچه رنگ قهوه‌ای موهای خود را دوست دارید و نمی‌خواهید موهای خود را به طور کامل رنگ نمایید، می‌توانید از هایلایت‌های بلوند شنی روی پایه موی قهوه‌ای خود استفاده کرده و جذابیت بیشتری به ظاهر خود ببخشید.

مطالب کاربردی:  رمز و راز رنگ موی بیانسه از زبان رنگ کار این سلبریتی جذاب

 

موی بلوند با لولایت‌های قهوه‌ای

موی بلوند با لولایت‌های قهوه‌ای

رنگ موی بلوند شنی با لولایت قهوه‌ای یک ترکیب جذاب از رنگ قهوه‌ای معمولی با های‌لایت‌های نازک به رنگ طلایی شنی است. جهت ایجاد این ترکیب پایه رنگ موی خود را با رنگ بلوند روشن رنگ نمایید. پس از یک رنگ طلایی طبیعی یا قهوه‌ای سرد برای ایجاد لولایت استفاده نمایید.

رنگ موی شنی نسکافه ای

رنگ موی شنی نسکافه ای

نسکافه‌ای یک رنگ مو عالی جهت مهمانی و مراسم و همچنین آرایش عروس می‌باشد. جهت داشتن رنگ شنی نسکافه‌ای از روش زیر استفاده نمایید:

مو به پایه دکلره 9 رسیده و سپس با شامپو ضد زردی شستشو داده شود. سپس از یک چهارم تیوپ هایلایت شنی، نصف تیوپ رنگ شیر نسکافه‌ای 8 یا 8.1، یک چهارم تیوپ رنگ دودی شماره 10، دو سانتی‌متر واریاسیون نقره‌ای و اکسیدان 6% استفاده می‌کنیم.

رنگ موی شنی دودی

رنگ موی شنی دودی

رنگ موی دودی یکی از رنگ‌های محبوب به خصوص در میان خانم‌هاست. این رنگ از تناژ تیره تا روشن را در برگرفته و موجب پوشش‌دهی عالی موهای سفید می‌شود. با فرمول‌های گوناگون می‌توان هم با دکلره و هم بدون دکلره یکی از انواع تناژ رنگ شنی دودی را روی موهای خود پیاده نمایید. برای رنگ دودی روشن باید پایه مو را به 9 الی 10 برسانید ولی برای رنگ تیره آن نیاز به دکلره ندارید. در زیر چند روش ترکیب این رنگ را بیان می‌کنیم.

  • دودی روشن: 40 میل رنگ بژ متوسط، 30 میل رنگ بژ روشن، 30 میل زیتونی شماره ۷، 20میل رنگ دودی شماره 6 بعلاوه 4 سانت واریاسیون نقره‌ای و اکسیدان شماره یک
  • دودی متوسط: رنگ شماره 8 را با شماره ۸.۳۲ و رنگ e7 زیتونی و اکسیدان 6 درصد ترکیب کنید و به مدت 45 دقیقه روی سرتان نگه دارید.
  • دودی تیره: رنگ شماره ۸.۰ و ۸.۳۲، رنگ مو e۷ زیتونی، واریاسیون نقره‌ای و اکسیدان 6 درصد

رنگ موی شنی زیتونی

رنگ موی شنی زیتونی

رنگ مو شنی زیتونی یک رنگ ترکیبی زیبا از گروه رنگ‌های سرد بوده که بسیار منحصر به فرد و دارای فرمولاسیونی ویژه است. جهت حاصل شدن رنگ دلخواه باید موهای خود را تا پایه 8 روشن نمایید. می‌توانید با استفاده از دکلره موهای خود را به این پایه برسانید. پس از آن اگر قد موهای شما تا روی شانه باشد، می‌توانید از ترکیب زیر جهت رنگ کردن موها استفاده نمایید:

  • نصف تیوپ رنگ موی طبیعی 8 و مقداری بیش از نصف تیوپ رنگ موی خاکستری 8.1 به علاوه سه چهارم تیوپ رنگ موی نسکافه‌ای 8.7 و سه بند انگشت واریاسیون 005

مطالب پربازدید:  آشنایی با شماره گذاری رنگ مو مثل یک حرفه‌ای

 

رنگ موی شنی، ترندی بی‌پایان

در این مطلب به معرفی رنگ موی شنی و مدل‌های گوناگون آن پرداختیم. این رنگ مو همان‌‌طور که از اسمش مشخص است مشابه رنگ ماسه در نور روز است. باتوجه به سلیقه و انتخاب شما رنگ موی شنی با دکلره و بدون آن انجام می‌شود. این سبک رنگ مو برای اشخاصی با موی قهوه‌ای متوسط و روشن و رنگ چشم‌های سبز، فندقی و قهوه‌ای مناسب‌تر است.

بعضی از انواع این تناژ رنگ مو شامل مدیترانه‌ای، الماسی، کهربائی، نسکافه‌ای، دودی، زیتونی رنگ قهوه‌ای با لایت بلوند، رنگ طبیعی با های‌لایت، رنگ روشن با لولایت بوده که به اختصار هر یک را توضیح دادیم. افزون بر این، چند فرمول از ترکیب رنگ‌های گوناگون را هم برای شما بازگو کردیم. ضمنا جهت خرید انواع رنگ مو می‌توانید به فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی مدیسه مراجعه نمایید.

 

 

منبع : latest-hairstyles

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *