اسرار و ترفندهای آرایش جای زخم در خانه مثل حرفه‌ای‌ها

در مهمانی‌ها و مراسم مختلف، همچنین برای موقعیت‌های روزمره، افراد ترجیح می‌دهند با پوستی سالم و بدون نقص ظاهر شوند. اما تنها برخی افراد دارای چنین پوستی هستند. خوشبختانه با میکاپ و دانستن برخی ریزه‌کاری‌ها می‌توان انواع عیوب پوست را پوشاند و ظاهری کاملا سالم برای پوست صورت ایجاد کرد.

زخم یکی از عیوب پوست است که نسبت به لکه زودتر التیام می‌یابد، اما باز هم دوران نقاهت آن باید سپری شود. لذا تا زمانی که زخم روی پوست صورت کاملا خوب شود، می‌توان با آرایش آن را پوشاند. در این متن با نحوه آرایش جای زخم و نکاتی که در این مورد وجود دارد، آشنا می‌شویم.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

لوازم آرایشی کمک می‌کنند تا اگر بر روی صورت جای جوش، زخم و لکی وجود دارد، محو شوند و چهره شما زیباتر به نظر برسد. تهیه این لوازم آرایشی کار دشواری نبوده ولی ممکن است جهت استفاده از آن‌ها به مهارت نیاز داشته باشید. به این ترتیب افزون بر تهیه ابزار مناسب، باید تکنیک درست و مناسب آرایش جای زخم را نیز یاد بگیرید.

برای شما هم پیش آمده است که بخواهید زخم جای جوش و  اسکار را هنگام آرایش پوشش دهید و به‌ خوبی از پس این کار بر نیایید؟ این زخم‌ها که آثار شیطنت‌های دوران کودکی وجوش‌ها و جراحت‌های زمان نوجوانی بوده روی صورت رد ناخوشایندی باقی می‌گذارند که در زمان آرایش به‌ راحتی پوشش داده نمی‌شوند. جهت محو کردن این عارضه‌ها به مواد زیرسازی قوی‌تری همچون کانسیلر نیاز دارید.

آموزش گریم جای زخم

آرایش جای زخم

با استفاده از لوازم آرایشی می‌توان جای جوش، زخم و حتی لک‌های روی پوست را محو کرد و چهره‌ای زیبا و بشاش را به ارمغان آورد. قطعا با مراجعه به فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی، می‌توانید انواع محصولات آرایشی برای پوشش زخم را بیابید اما برای استفاده از آن‌ها باید مهارت داشته باشید و همچنین یک سری نکات را رعایت کنید.

ممکن است زخمی که روی صورت شماست به دلیل بی‌احتیاطی‌های دوران کودکی بوده و یا جای جوش یا جراحی روی صورتتان مانده باشد. در واقع دلیل وقوع آن اهمیتی ندارد، زیرا حتی گاهی بطور طبیعی نیز شاهد برخی لکه‌ها هستیم. اسکارهای روی پوست شما بخشی از روند طبیعی ترمیم پوست است که جایگزین پوست طبیعی شما می‌شود و ظاهری ناخوشایند ایجاد می‌کند.

بهرحال زخم یا لکه روی پوست شما هر دلیلی هم که داشته، ظاهر خوبی ندارد و باید پوشش داده شود. با ما همراه باشید تا مراحل آرایش جای زخم را به شما بیاموزیم.

۱. لایه برداری پوست

لایه برداری پوست-

روند طبیعی پوست این است که به مرور یک لایه از سلول‌های مرده روی آن قرار می‌گیرند. چون پوست مدام در حال بازیابی و ترمیم است، این اتفاق رخ می‌دهد. پس اولین کاری که باید انجام دهید، این است که بطور منظم این لایه‌های مرده را پاکسازی کنید. حتی اگر پوست شما هیچ ایرادی هم ندارد، باز هم پاکسازی پوست باید انجام شود. زیرا در غیر اینصورت، پس از مدتی شاهد کدر شدن پوست و حتی بروز لکه روی آن خواهید بود.

برای لایه‌برداری پوست، می‌توان از انواع ماسک‌های لایه‌بردار استفاده کرد. در فروشگاه‌ها شاهد نمونه‌های متنوعی از این محصولات هستیم. البته می‌توان از ماسک‌های طبیعی و خانگی نیز استفاده کرد. اگر پوستتان دارای اسکار است، به دلیل بافت ضخیم و خشک آن ناحیه از پوست، بهتر است از یک اسکراب ملایم استفاده کنید. این امر باعث می‌شود، محصولات آرایشی جذب بهتری داشته باشند و پوست شما نیز صاف‌تر به نظر می‌رسد.

۲. استفاده از آبرسان و مرطوب کننده

بهترین آبرسان پوست

پس از لایه‌برداری پوست، نیاز به استفاده از آبرسان و مرطوب کننده دارید. لایه‌برداری سبب خشکی پوست می‌شود، که به همین دلیل استفاده از آبرسان مناسب و سازگار با پوستتان اهمیت ویژه‌ای دارد. مرطوب کننده نیز باعث نرم شدن جای زخم و جوش می‌شود و می‌تواند رطوبت کافی برای پوستتان فراهم کند. استفاده از آبرسان و مرطوب کننده باعث ماندگاری و دوام بیشتر آرایش می‌شود.

برای پوشاندن جای زخم، گاهی نیاز است از کرم‌های سنگین برای پوستتان استفاده کنید. البته این امر بستگی به میزان پررنگ بودن جای زخم یا جوش شما دارد. برای اینکه این کرم‌ها براحتی جذب پوستتان شوند، حتما باید استفاده از آبرسان را جدی بگیرید.

قیمت انواع لوازم آرایشی لوکس و اورجینال

 

۳. استفاده از پرایمر

استفاده از پرایمر

به کمک پرایمر صورت، پوست را برای آرایش آماده می‌کنید. معمولا پرایمرها رنگ زیادی به پوست نمی‌دهند اما منافذ پوست را بسته و به پوست حالتی صاف و بشاش می‌دهند. با استفاده از یک پرایمر خوب، دوام و ماندگاری آرایش شما دوچندان خواهد شد. این محصول حتی برای پوشاندن فرورفتگی جای جوش نیز موثر است.

مطالب مرتبط:  پرایمر چیست و نحوه استفاده از آن

 

۴. استفاده از کانسیلر

کانسیلر صورت

برای شروع آرایش جای زخم، ابتدا مانند هر میکاپ دیگری، نیاز به زیرسازی دارید. اما در این مورد، چون باید پوششی قوی ایجاد کنید، در تمام مراحل میکاپ باید با ظرافت کار کرده و حساسیت به خرج دهید. لذا زیرسازی نیز باید قوی باشد. برای اینکار می‌توانید از کانسیلر استفاده کنید که قطعا انتخاب محصول مناسب پوست در این امر بسیار موثر است.

هنگام خرید کانسیلر باید به رنگ آن توجه کنید. زیرا هر رنگ باعث خنثی شدن یک عیب خاص در صورت است. بعبارت دیگر برای استفاده از کانسیلر باید قواعد چرخه رنگ مربوط به آن را رعایت کنید، تا به نتیجه مطلوب دست یابید. در موارد به شما کمک می‌کنیم تا کانسیلر مناسب برای جای زخم خود را بیابید:

  • کانسیلر نارنجی: این کانسیلر برای نواحی کلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آن می‌توان برای پوست تیره و بخصوص تیرگی زیر چشم استفاده کرد.
  • کانسیلر سبز: برای افرادی که روی پوست صورتشان، آکنه و جای جوش قرمز مشاهده می‌شود.
  • کانسلر صورتی: برای افرادی با رنگ پوست روشن و تیرگی زیر چشم
  • کانسیلر بنفش: برای افرادی با رنگ پوست زرد و دارای چهره کدر و گرفته
  • کانسیلر زرد: برای افرادی که روی صورت کبودی دارند ویا رگ‌های صورت قابل مشاهده است. همچنین این کانسیلر برای زیر چشم با حلقه‌های بنفش تیره کاربرد دارد.

مطالب مرتبط:  کانسیلر چیست؟ کاربردها و نحوه استفاده آن

 

کانسیلر

همانطور که در مطالب فوق بیان شد، برای پوشش جای زخم یا هر مشکل پوستی دیگری، ابتدا باید به رنگ آن دقت کنید. اگر جای جوش یا زخم شما دارای رنگ قرمز باشد، از کانسیلر سبز استفاده کنید. اما اگر جای زخم شما قدیمی شده و به رنگ قهوه‌ای تمایل دارد، بهتر است از کانسیلری استفاده کنید که قدری از رنگ پوست شما تیره‌تر باشد و آن را روی تمام سطح پوست صورتتان اعمال کنید، تا پوستی صاف و یکدست داشته باشید.

هر چقدر جای زخم پررنگ‌تر باشد، نیاز به پوششی قوی‌تر خواهید داشت. در اینصورت بهتر است، آرایش را بصورت لایه لایه انجام دهید و از قراردادن حجم بسیار زیادی کرم روی صورتتان خودداری کنید.

برای پرکردن جای اسکار عمیق با استفاده از یک کانسیلر مدادی روشن، آن را هم سطح پوست کنید و سپس با کرم یا کانسیلر دیگری آن ناحیه را پوشش دهید. برای پوشاندن جای بخیه با آرایش نیز به رنگ آن توجه کرده و کانسیلر سازگار با آن را در نظر بگیرید.

برای استفاده از هر کانسیلر، بهتر است، از انگشتانتان کمک بگیرید. البته توجه کنید حتما قبل از شروع آرایش، دستانتان را تمیز بشویید. سپس کانسیلر را روی جوش یا جای زخم فشار دهید. البته برای اینکار می‌توان از انواع براش‌های آرایشی که مخصوص کانسیلر هستند، نیز بهره بگیرید. مالیدن کانسیلر روی پوست پوششی ایجاد نمی‌کند. برای ایجاد پوشش فقط باید آن را روی پوست یا ناحیه معیوب، فشار دهید.

مطالب کاربردی:  بهترین مارک لوازم آرایشی که حتماً باید بشناسید

 

۵. استفاده از کرم ‌پودر

انتخاب کرم‌ پودر مناسب پوست

تا قبل از این مرحله، پوستتان را برای دریافت محصولات آرایشی آماده کردید. اما برای پوشش کامل عیوب پوست، باید از یک کرم ‌پودر مناسب با رنگ پوستتان استفاده کنید. انتخاب رنگ کرم‌ پودر بسیار اهمیت دارد. زیرا در صورت انتخاب رنگ اشتباه، پوستتان حالتی کدر خواهد یافت، یا بالعکس حالتی بی‌روح خواهد گرفت.

برای محو‌ کردن کامل جای زخم یا جوش باید به کمک کرم ‌پودر، پوششی کامل ایجاد کنید. ابتدا یک لایه یکنواخت از کرم ‌پودر را روی صورت بمالید. پس با پد اسفنجی و براش مخصوص، کرم را روی پوستتان پخش کنید.

برای پخش کردن کرم‌پودر روی صورت بهتر است از انگشتانتان استفاده نکنید. برای اینکار می‌توانید از بیوتی‌بلندر یا انواع براش، بخصوص براش استپلینگ استفاده کنید، که پوشش خوبی روی پوستتان ایجاد می‌کنند.

اگر از کرم برای پوشاندن جای بخیه استفاده می‌کنید، پیش از آن، از صاف بودن سطح آن اطمینان حاصل کنید. اگر سطحی ناصاف داشته باشد، با توجه به مواردی که در مراحل قبل بیان شد، سطحی صاف روی پوستتان ایجاد کنید.

نکته: برای جای جوش یا آرایش جای زخم وسیع، از کرم پودرهای سنگین‌تر استفاده کنید.

۶. تثبیت آرایش

فیکس کردن آرایش

پس از اینکه آرایش صورتتان کامل شد، برای اینکه پس از مدتی پوستتان برق نیفتد و آرایش شما ماندگاری بیشتری داشته باشد، بهتر است، به کمک پودر یا انواع اسپری فیکساتور آن را فیکس کنید. این محصولات از آب شدن محصولات آرایشی بر اثر دما جلوگیری کرده و سبب دوام بیشتر آرایش می‌شوند.

نکته: اگر پوست شما چرب است، این مرحله حتما باید در میکاپ شما وجود داشته باشد.

مطالب پربازدید:  آشنایی با انواع آرایش مناسب با فرم صورت به همراه عکس

 

نکاتی مهم برای آرایش جای زخم

در این مطلب، با آرایش جای زخم آشنا شدید. البته برای پوشش جای جوش، بخیه، لک و سایر عیوب این چنینی پوست نیز می‌توانید از این نوع آرایش استفاده کنید. برای پوشانندگی بیشتر پیشنهاد می‌کنیم نکات زیر را نیز در نظر بگیرید:

  • برای لکه یا جای جوش کمرنگ و اسکار ضعیف، می‌توانید از برنز کننده استفاده کنید. در اینصورت تضاد بین رنگ پوست و جای زخم کمتر خواهد بود.
  • برای محو کردن جای زخم یا پوشاندن جای بخیه با ارایش، می‌توانید از کرم محو کننده جای زخم که برای این موارد تولید شده‌اند استفاده کنید، که معمولا رنگدانه بیشتری داشته و پوشانندگی قابل توجهی دارند.

 

منبع : ipsy

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *