براق شدن مو به کمک روش های ساده و کم هزینه

همیشه موهایی که همچون الماس می‌درخشند، جذابیت خاصی دارند. برخی به اشتباه فکر می‌کنند جهت داشتن چنین موهای براقی، 100 بار در روز باید موها را شانه زد؛ غافل از این که این کار فقط سبب شکسته شدن تار موها می‌شود.

به جز تمام روش‌های پر هزینه مثل کراتینه مو و امثال آن، روش‌های بسیار آسان‌تری وجود دارد که براق شدن مو را در پی دارد. در این مقاله به 5 نکته اساسی و کمتر شنیده شده جهت داشتن موهای ابریشمی می‌پردازیم و سپس چند ماسک خانگی را معرفی می‌کنیم که برای براق شدن موهای شما معجزه می‌کند.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

موهای زیبا و براق چیزی بوده که هر بانویی آرزویش را دارد, مهم نیست که موهای او کوتاه، بلند، لخت یا مجعد باشد. تعجبی ندارد که عوامل گوناگونی ممکن است منجر به ناسالم شدن موها شوند. استفاده از محصولات بسیار خشن برای مو به صورت روزانه، رژیم غذایی ضعیف، نداشتن نرم کننده با کیفیت بالا و استرس، از جمله مهمترین چیزهایی هستند که می‌توانند بر روی موهای شما اثر منفی داشته باشند.

5 نکته برای براق شدن مو در خانه

5  نکته برای براق شدن مو در خانه

در اصول مراقبت از مو اعتقاد ما بر این است که همیشه گران‌ترین‌ها بهترین نیستند. صرفا با رعایت چند نکته به صورت متداوم می‌توان به ایده‌آل مورد نظر خود رسید.

قطعا مواردی همچون شستن موها با آب سرد، خشک کردن مو با درجه کم حرارت سشوار، نخوابیدن با موی خیس، چنگ نزدن محکم با شامپو و استفاده از شانه چوبی را شنیده‌اید. اما اگر این عادت‌ها را دارید و هنوز موهای شما به درخشش مورد نظر نرسیده‌، تا دستیابی به خواسته شما، فقط 5 نکته فاصله است.

آبرسانی، مهمترین نکته برای براق شدن موهای فر

آبرسانی، مهمترین قسمت روتین مراقبت مو

موهای براق، موهایی سالم بوده و موهای سالم به معنی آبرسانی کافی به مو است. ساده‌ترین راه جهت حفظ رطوبت طبیعی و آبرسانی موها، استفاده از یک ماسک موی باکیفیت است.

به عقیده یک از متخص پوست و مو، نقش نرم کننده و ماسک مو در افزایش رطوبت مو، بهبود خاصیت ارتجاعی آن، صافی کوتیکول‌ مو و در نتیجه لطیف شدن فیبر موها است. تمام مواردی که پس از این گفته می‌شوند، نقش اثرگذاری در صاف کردن موها دارند، ولی استفاده از انواع نرم کننده در صافی کوتیکول بیشترین تاثیر را دارد. در واقع زمانی کوتیکول‌های موی شما صاف می‌شود، بهتر قابلیت این را دارد که نور را منعکس کند و پس موهای شما می‌درخشد.

به ترکیبات شامپو دقت کنید

به ترکیبات شامپو دقت کنید

براساس آن چه که گفته شد، هر چیزی که قادر است کوتیکول موها را ترمیم نماید، حتی به براق شدن مو بعد از رنگ نیز کمک خواهد کرد. کوتیکول بیرونی‌ترین لایه مو بوده و از قطعات ریزتری به نام کراتین تشکیل شده است. زمانی که کوتیکول‌ها در صاف‌ترین حالتشان قرار گیرند، موها وز کمتری داشته، رطوبت را به بهترین شکل حفظ کرده و در نتیجه براق‌تر می‌شوند.

اگر موهای شما از ناحیه ریشه براق است ولی به سمت انتهای مو کدر می‌شود، نشانه این است که باید سری به آرایشگاه زده و موخوره‌گیری کنید.

محصول درست براق شدن مو را پیدا کنید

محصول درست براق شدن مو را پیدا کنید

یکی دیگر از ترفندهایی که در راستای براق شدن موهای رنگ شده در وقت و هزینه شما صرفه‌جویی می‌کند، شناخت جنس مو و استفاده کردن از محصولی است که مختص آن باشد.

طیف گسترده‌ای از محصولات وجود دارد که موها را بسیار درخشان‌تر می‌کنند؛ از ماسک مو و روغن گرفته تا سرم‌ مو و اسپری که به راحتی از انواع فروشگاه لوازم آرایشی قابل تهیه هستند. با این وجود همه آن‌ها عملکرد مشابهی در براق شدن موی فر دارند به این صورت که تارهای مو را با لایه نازکی از مواد بازتابنده پوشانده و موها را کمی براق و درخشان می‌کنند.

اما چطور دریابید که کدام محصول مناسب شماست؟ اگر موهایی ضخیم و خشک دارید، بهتر است تا از کرم‌ موهای سنگین یا انواع روغن طبیعی استفاده کنید تا تارهای مو عمیقا آبرسانی شوند. از طرفی دیگر اگر موی ضعیف و نازکی دارید، میست موی سبک و سرم‌ مو گزینه بسیار بهتری برای شما خواهد بود؛ زیرا محصولات سنگین‌تری مثل کرم مو سبب چرب به نظر رسیدن موها می‌شود.

قیمت انواع محصولات مراقبت مو اورجینال و با کیفیت

 

غذاهای مفید برای مو بخورید

غذاهای مفید برای مو بخورید

مراقبت از مو نیز دقیقا مثل مراقبت از پوست یک بازی طولانی و همیشگی است. یکی از بی‌نقص‌ترین راه‌ها جهت اطمینان از رشد موها و براق شدن آن‌ها ، استفاده از مکمل‌هایی مانند کلاژن و بیوتین است که به سلامت موها کمک می‌کنند.

همانگونه که پیش از این هم اشاره کردیم، موهای شما از کراتین تشکیل شده است. اجزای سازنده کراتین نیز اسید آمینه‎‌ها هستند. پپتیدهای کلاژن نیز زنجیره کوچکی از اسیدآمینه هستند که قادر بوده مانند دوپینگی برای موهای شما عمل کنند. غذاهایی همچون آبگوشت، سفیده تخم مرغ، سبزیجات سبز برگ، ژلاتین، توت فرنگی و مرکبات سرشار از کلاژن می‌باشند.

گزینه پرطرفدار دیگر جهت رشد و براق شدن موها مصرف بیوتین است. یکی از مرسوم‌ترین روش‌های اصلاح تغذیه جهت درمان ریزش مو، مصرف مکمل و غذاهایی است که حاوی بیوتین هستند. همچنین اعتقاد بر این است که بیوتین به صور طبیعی سبب رشد موهای سالم می‌شود؛ زیرا در تولید کراتین نقش مهمی دارد. انواع قارچ، تن ماهی، بوقلمون، ماهی سالمون، جگر، موز، سویا، کره بادام زمینی و تخمه آفتابگردان غنی از می‌باشند.

بیش از حد شامپو نزنید

بیش از حد شامپو نزنید

گاهی اوقات کدر شدن مو هیچ ربطی به ساختار مو ندارد و در واقع دلیل اصلی، استفاده بیش از اندازه از محصولات شیمیایی است. مصرف بیش از حد محصولاتی مثل شامپو و ماسک مو سبب می‌شود که لایه‌ای روی تارهای مو را بپوشاند و در نتیجه نور روی مو بازتاب چندان مناسبی نداشته باشد.

پس فارغ از این که از کدام شامپو جهت براق شدن مو استفاده می‌کنید، باید هر دفعه به میزان کافی آن را بزنید. حتی استفاده بی رویه از شامپو می‌تواند باعث ریزش موها هم شود.

مطالب کاربردی:  ۱۳ روش آسان و کاربردی برای مراقبت از مو هنگام خواب

 

انواع ماسک موی موثر خانگی جهت براق شدن مو

انواع ماسک موی موثر خانگی جهت براق شدن مو

ماسک ماست؛ برای نرم و براق شدن مو

برخی اوقات تنها چیزی که جهت براق شدن مو به آن نیاز دارید مقداری ماست است. ماست ریشه مو را تغذیه و بافت آن را بسیار صاف می‌کند.

  1. دو پیمانه ماست را در یک ظرف ریخته.
  2. آن را بر روی موهای خود بمالید و به ویژه کف سر را به خوبی ماساژ دهید.
  3. 15 الی 20 دقیقه صبر نموده و سپس موها را با آب سرد بشویید.
  4. پس از شستن ماسک از شامپوی همیشگی خود استفاده کنید.
  5. در آخر شامپو را با آب ولرم بشویید.

ماسک تخم مرغ؛ برای ضخیم و براق شدن مو

تخم مرغ برای بدن و همچنین موهای شما فواید فراوانی دارد. این محصول ارزان، ریشه موها را به خوبی تغذیه کرده و آسیب آن‌ها را ترمیم می‌کند.

  1. در یک ظرف شیشه‌ای کاملا تمیز دو تخم مرغ بشکنید.
  2. یک فنجان شیر، یک قاشق چای‌خوری روغن زیتون و چند قطره آبلیمو تازه اضافه کنید.
  3. ترکیب را به خوبی هم بزنید و سپس با یک براش رنگ مو این ماسک را روی موهای خود بمالید.
  4. 10 الی 15 دقیقه صبر کنید و سپس موها را با آب سرد و شامپو بشویید.

ماسک موز؛ جهت صاف و لطیف شدن موها

ماسک موز؛ برای صاف و لطیف شدن موها

این میوه زرد رنگ دوست داشتنی غنی از پتاسیم و ویتامین‌های A ، E و C بوده که برای رشد موهایی سالم ضروری هستند و به براق شدن موهای شما کمک شایانی می‌کند. افزون بر این، موز تولید چربی پوست سر را تنظیم کرده و بافت صاف و بسیار لطیفی به موها می‌بخشد.

  1. دو موز سالم را پوست بکنید و در مخلوط کن بریزید.
  2. موز له شده را بیرون بیاورید و درون یک ظرف شیشه‌ای تمیز بریزید.
  3. یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل طبیعی و عسل اضافه کنید.
  4. نوک انگشت‌های خود را به ماسک آغشته کنید و کف سرتان را ماساژ دهید.
  5. 5 الی 10 دقیقه ماساژ را ادامه دهید و سپس با آب سرد بشویید.

مطالب پربازدید:  راهنمایی ساده برای ایجاد یک روتین مراقبت از مو

 

ماسک جو دو سر؛ برای رفع وزی مو

جو دو سر نه تنها یک میان وعده سالم برای رژیم غذایی بوده، بلکه برای براق شدن مو نیز مفید است. اگر از خارش پوست سر خود یا وزی موها رنج می‌برید، جو دو سر همان چیزی است که یک عمر به دنبال آن بوده‌اید.

  1. یک قاشق غذا خوری جو دو سر را در یک کاسه بریزید.
  2. به میزان لازم شیر سرد و روغن بادام تلخ به جو دو سر اضافه کنید.
  3. ترکیب را به خوبی هم بزنید و آن را به ریشه موها بمالید.
  4. 10 الی 15 دقیقه صبر کنید .
  5. سپس با موها را با آب ولرم بشویید.

 

منبع : stylecraze

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *