ژل حمام بهتر است یا شامپوی بدن؟

ژل حمام چیست؟ آیا تا کنون از آن استفاده کرده‌اید؟ آیا به نظر شما ژل‌حمام همان شامپو بدن است؟ در پاسخ به سوال آخر باید گفت خیر. شامپو بدن با شاور ژل بسیار متفاوت است. اما از نظر کارایی می‌توان گفت که ژل استحمام و شامپو بدن تقریبا کار یکسانی انجام می‌دهند؛ وظیفه هر دوی آن‌ها تمیز کردن سطح پوست از آلودگی‌ها است.

البته شاید برای شما این سوال پیش بیاید که چه تفاوتی میان صابون بدن، شامپو بدن و ژل شستشو وجود دارد. در پاسخ باید گفت که درست است هر سه این موارد خاصیت شویندگی دارند اما در ترکیباتشان تفاوت‌هایی وجود دارد که قصد داریم در ادامه به آن‌ها بپردازیم.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

ژل بدن چیست؟

عده‌ای از افراد اهمیت چندانی به پوست بدن خود نمی‌دهند؛ در حالی‌که سلامت پوست بدن مقوله بسیار جدی و مهمی است و استفاده از محصولات نامناسب می‌تواند باعث آسیب رساندن به پوست شود.

همانطور که پوست صورت شوینده‌های متفاوت و مخصوصی دارد، پوست بدن نیز این چنین است. پس در تعریف اینکه ژل‌حمام چیست باید گفت که نوعی شوینده پوست بدن بوده که PH آن بسیار پایین‌تر از سایر شوینده‌ها است که این امر خود باعث از بین رفتن خشکی پوست خواهد شد.

از دیگر ترکیبات موجود در ژل استحمام می‌توان به موادی اشاره کرد که باعث لایه‌برداری پوست و از بین رفتن سلول‌های مرده می‌شوند. این ژل خاصیت دارویی نیز دارد و باعث از بین رفتن آکنه، جوش و همچنین باعث تنظیم ترشح غدد چربی پوست خواهند شد.

اگر به اگزما یا انواع حساسیت‌های پوستی مبتلا هستید، بهتر از ژل حمام استفاده کنید.

خواص شاور ژل چیست؟

از خواص ژل‌حمام می‌توان به لایه‌برداری و نرم کردن پوست بدن اشاره کرد که جز ویژگی‌های رایج این ماده شوینده است. اما این محصول خواص دیگری نیز دارد که به شرح زیر است:

  • تنظیم PH پوست بدن
  • از بین بردن آکنه
  • از بین بردن خشکی پوست
  • لطیف کردن پوست
  • آبرسانی پوست
  • التیام بخش پوست در صورت وجود آکنه
  • بهبود بخشیدن به خاصیت الاستیک پوست

استفاده از ژل استحمام باعث لطافت پوست می‌شود.

در بعضی از مدل‌های موجود در بازار موادی در ژل استحمام موجود بوده که نه تنها باعث استحکام پوست شده بلکه سموم را از بدن دفع و با تحریک کلاژن‌سازی باعث جوانسازی پوست خواهند شد.

لیست قیمت شوینده‌های بدن اورجینال

طرز استفاده از ژل‌حمام به چه صورت است؟

ممکن است بعد از خریدن ژل‌حمام از خود بپرسید روش استفاده از ژل‌حمام کرمی چیست و چگونه استفاده شود تا بهترین عملکرد را داشته‌باشد؟ نحوه استفاده از ژل استحمام مسئله پیچیده‌ای نیست.

فقط کافی است مقدار مناسبی از ماده را روی پوست خیس بدن زده و به آرامی ماساژ دهید تا شروع به کف کردن کند. برای این کار از لیف‌های توری حمام نیز می‌توان استفاده کرد. فقط باید مراقب باشید که لیف را خیلی محکم روی پوست نکشید و به بدن خود آسیب نزنید. پس از اتمام کار با آب ولرم پوست خود را به آرامی شستشو دهید.

برای زدن ژل استحمام می‌توانید از لیف نیز استفاده کنید.

بهترین مارک شاور ژل چیست؟

در بازار انواع و اقسام مختلفی از ژل‌حمام وجود دارد که هر شخص نسبت به نیاز پوست خود (چون این ژل‌ها خاصیت درمانی نیز دارند) و هزینه که می‌خواهد صرف کند، دست به انتخاب می‌زند. ژل‌حمام با مارک‌های مختلف ویژگی‌های درمانی متفاوتی دارد؛ مثلا در بعضی از ژل‌ها، روغن آرگان موجود است و در برخی دیگر آووکادو، روغن زیتون، ریز مغذی‌ها و مواد معدنی دیگر وجود دارد.

در بعضی از انواع ژل استحمام، نمک دریا نیز استفاده می‌شود که خواص بی‌نظیری برای پوست بدن دارد؛ زیرا منبع فوق‌العاده غنی از مواد معدنی مانند منیزیم، پتاسیم، سدیم، کلسیم و گوگرد است.

بهترین محصولات ژل‌حمام موجود در بازار

در بازار انواع مختلفی از ژل‌حمام موجود است که هر کس نسبت به سلیقه و نیاز خود می‌تواند انتخاب کند. دو نمونه شاور ژل زیر از بهترین و پر طرفدارترین ژل‌حمام موجود در بازار هستند که از فروشگاه مدیسه نیز می‌توانید تهیه کنید.

تفاوت میان ژل‌حمام و صابون بدن در چیست؟

PH صابون بسیار بالا بوده و خاصیت قلیایی دارد. این خاصیت در پوست‌هایی که مستعد خشکی هستند، باعث بروز مشکلات زیادی از جمله اگزما و آکنه خواهد شد.

مشکل دیگر صابون‌بدن به‌ غیر از خشکی که ایجاد می‌کند ناشی از طریقه مصرف آن است؛ صابون‌بدن به صورت یک قالب جامد است و سطح آن مدام مرطوب بوده و این‌گونه بیشتر مستعد به‌وجود آمدن انواع میکروب‌ها و باکتری‌ها است.

استفاده از صابون، به دلیل PH بالا، باعث خشکی پوست می‌شود.

نکته بعدی این که معمولا در یک منزل اغلب افراد از یک قالب صابون استفاده می‌کنند؛ پس امکان انتقال آلودگی یا بیماری پوستی بین افراد وجود دارد.
اما در مورد ژل‌حمام باید اظهار داشت که این شوینده بدن دقیقا در نقطه مقابل ایستاده است. به خاطر ویژگی مایعی که دارد، هر فرد به میزان مصرفش از آن استفاده می‌کند و امکان انتقال آلودگی نیز وجود نخواهد داشت.

مطالب دیدنی:  با بهترین لوسیون بدن، بهترین پرستار پوست خود باشید

یکی از تفاوت‌های اصلی ژل حمام با سایر مواد شوینده بدن مانند صابون، در ساختار و شکل آن است.

تفاوت میان ژل حمام و شامپوی بدن در چیست؟

شباهت‌های بین شامپوی‌بدن و ژل بدن را می‌توان در ساختار شیمیایی آن دانست. اما این دو محصول بهداشتی با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند که مهم‌ترین آن در موادی است که در این دو به کار رفته است.

به عنوان مثال شامپوی‌بدن بیشتر خاصیت مرطوب کنندگی دارد؛ در حالی‌که ژل بدن بیشتر در جهت آبرسانی پوست استفاده می‌شود. از دیگر تفاوت‌های میان این دو می‌توان به قوام و غلظت آنان اشاره کرد. ژل استحمام غلطت بالاتری نسبت به شامپوی‌بدن دارد.

بهترین‌ها را برای پوست بدن خود بخواهید!

بسیاری از افراد آنقدری که به پوست صورت خود اهمیت می‌دهند، نسبت به پوست بدن غافل هستند. این در حالی است که اگر اهمیت رسیدگی به پوست بدن بیشتر از صورت نباشد، کمتر نیز نخواهد بود.

از این رو در بازار برای پوست‌های گوناگون شوینده‌های مختلفی وجود دارد که یکی از آن‌ها ژل‌حمام است. این محصولات بهداشتی نه تنها مواد مضر ندارند بلکه مملو از انواع مواد معدنی مناسب پوست هستند.

البته در گذشته بیشتر از صابون‌های جامد استفاده می‌شد که به خاطر خشکی که برای پوست‌های حساس ایجاد می‌کند، هم‌اکنون جای خود را به شوینده‌های دیگری مانند ژل‌حمام یا شامپو بدن داده‌ است.

 

نظر شما چیست؟ آیا تاکنون از ژل استحمام استفاده کرده‌اید؟ آیا برای شما مناسب بوده است؟ بین ژل‌حمام، صابون‌بدن و شامپو بدن، انتخاب شما کدام‌ یک است؟ ما منتظر خواندن نظرات شما هستیم.

 

منبع : epicuren

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *