رنگ مو تاریخ گذشته

انتخاب رنگ موی تازه برای آغاز فصل می‌تواند هیجان‌انگیز باشد، به‌ویژه اگر در کمد لوازم آرایشی بهداشتی خود تعدادی جعبه رنگ مو از پیش باز شده دارید که می‌خواهید زودتر آن‌ها را استفاده نمایید. اما یک نگرانی در رابطه با جعبه‌های باز شده رنگ مو وجود دارد و آن تاریخ انقضا می‌باشد. هنگامی که صحبت از دوام محصولات زیبایی می‌شود، تشخیص تاریخ انقضای آن‌ها، به‌ویژه رنگ مو بسیار سخت است.

بیشتر تولیدکنندگان تاریخ انقضا را روی جعبه محصولات خود درج نمی‌کنند، بنابراین ما به این مسئله می‌پردازیم که آیا رنگ مو می‌تواند منقضی گردد و استفاده از رنگ مو تاریخ گذشته چه عوارضی دارد؟ پس همراه ما باشید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

آیا رنگ مو تاریخ انقضا دارد؟

آیا رنگ مو تاریخ انقضا دارد؟

بنابر گفته جاناتان کلمبینی، آرایشگر معروف و مدیر خلاق سبک و رنگ لورآل پاریس، اگر قصد رنگ کردن موهای خود در خانه را دارید، نکاتی وجود دارد که باید درمورد محصولات و حتی بهترین برند رنگ مو بدانید.

وی توضیح می‌دهد:«تا وقتی آمونیاک و پراکسید با یکدیگر مخلوط نشده‌اند، رنگ مو منقضی نمی‌گردد. معمولا ماندگاری رنگ مو سه سال پس از تولید است، البته اگر باز نشده باشد و در شرایطی عالی به دور از رطوبت و گرما نگهداری شود». درنتیجه بعد از سه سال، بسیاری از رنگ موها روی موهای شما تاثیری ندارند.

چطور بفهمیم رنگ مو تاریخ گذشته است؟

چطور بفهمیم رنگ مو تاریخ گذشته است؟

در رابطه با رنگ موی تاریخ گذشته، اولین چیزی که باید به آن توجه کنید، باز بودن در رنگ است. بعد از باز شدن، هر نوع رنگ مویی ممکن است توسط قارچ یا باکتری آلوده گردد. اگر این اتفاق رخ بدهد، ممکن است بوی ناخوشایندی ایجاد بشود.

استفاده از رنگ موی باز شده تنها برای مدت زمان محدودی خطر ندارد. در ادامه بعضی از موارد دیگری هم وجود دارد که اگر رنگ موی تاریخ گذشته دارید، باید مراقب آن‌ها باشید:

در مواد شیمیایی یا بسته‌بندی مشکلی وجود دارد

در مواد شیمیایی یا بسته‌بندی مشکلی وجود دارد

ممکن است رنگ موی باز نشده کاملا خوب به نظر بیاید. با این وجود، علائمی وجود دارد که قادر است نشان دهد که در حال استفاده از رنگ موی تاریخ گذشته هستید. این موارد شامل:

بویی ترش، قوی یا غیر معمول که با بوی آمونیاک رنگ مو متفاوت است

  • رنگ غیر معمول
  • مایعی که رگه‌دار یا جدا شده است
  • تیوپ ترک خورده یا آسیب دیده
  • نشتی بطری
  • کپک دور درب بطری
  • بسته‌بندی فرورفته یا آسیب دیده
  • بسته بندی که نوشته آن محو گردیده است

ظرف رنگ مو برای مدتی طولانی باز بوده‌ است

ظرف رنگ مو برای مدتی طولانی باز بوده‌ است

اغلب رنگ موها با دو بطری یا کیسه محصول جداگانه بسته‌بندی می‌گردند، که باید با یکدیگر ترکیب شوند. درصورتی که ظروف را باز کرده اما مواد را ترکیب نکرده باشید، امکان دارد شروع به اکسید شدن نمایند، حتی اگر به خوبی نگهداری شوند. اکسیداسیون یک نوع واکنش شیمیایی است که قادر است بر مواد شیمیایی موجود در رنگ مو اثر منفی بگذارد.

هر محصول باز شده‌ای که در معرض هوا، نور آفتاب، رطوبت یا گرما قرار بگیرد، زودتر خراب و اکسید می‌شود. معمولا تولیدکنندگان استفاده از ظروف باز و ترکیب نشده را در عرض 6 هفته پیشنهاد می‌کنند.

بعد از این زمان، اگر اکسیداسیون رخ داده باشد، ممکن است زمان رنگ کردن موهای خود، رنگ تیره‌تری دریافت نمایید. محصولات طبیعی که دارای مواد شیمیایی یا نگهدارنده نیستند هم بعد از باز شدن به سرعت تخریب شده و اهمیتی ندارد چگونه نگهداری شوند.

مشاهده انواع رنگ مو و ملزومات با قیمت مناسب

 

محتویات رنگ مو را بررسی نمایید

محتویات رنگ مو را بررسی نمایید

کار دیگری که می‌توانید انجام بدهید این است که رنگ را بررسی نمایید تا ببینید تبدیل به مایع شیری شده است یا خیر. رنگ را باز کرده و بررسی کنید که صاف است یا خیر. درصورتی که مایعی به رنگ شیری دیدید، فورا رنگ مو را دور بیندازید. نیاز نیست رنگ‌ها در یک ظرف دارای نشتی یا ترک خورده باشند تا فاسد شوند. بطری رنگ شما ممکن است کاملا دست نخورده باشد، اما محصول همچنان توانایی خراب شدن دارد.

همچنین می‌توانید چند رنگ را با یکدیگر ترکیب نمایید تا ببینید روشن است یا خیر. بعد از ترکیب شدن، رنگ مناسب مقداری روشن‌تر از رنگ مدنظر به نظر می‌رسد. اگر رنگ در حال حاضر مقداری تیره‌تر است، می‌توانید فرض نمایید که تاریخ مصرف آن به اتمام رسیده است.

رنگ موی تاریخ گذشته چه عوارضی دارد؟

رنگ موی تاریخ گذشته چه عوارضی دارد؟

رنگ مو قدیمی به فولیکول مو یا ساقه مو صدمه نمی‌رساند. احتمالا باعث ریزش و شکستن موهای شما یا تغییر بافت آن نمی‌شود. محتمل‌ترین تاثیر مصرف رنگ موی تاریخ گذشته این است که اثر نمی‌کند یا این‌که موهای شما را تیره‌تر از آن چیزی که پیش‌بینی می‌کردید، خواهد کرد. در بعضی از موارد، ممکن است نتایج رنگی ناهموار دریافت نمایید.

مطالب کاربردی:  روشن کردن رنگ مو با انواع روش‌های مطمئن خانگی

 

با این وجود، بعضی از اثرات منفی دیگری هم وجود دارد که استفاده از رنگ موی تاریخ مصرف گذشته به صورت بالقوه می‌تواند داشته باشد:

تغییر رنگ مایل به سبز؛ از اولین عوارض مصرف رنگ موی تاریخ گذشته

تغییر رنگ مایل به سبز؛ از اولین عوارض مصرف رنگ موی تاریخ گذشته

در حالی ‌که بعضی از افراد به طور حکایتی ادعا می‌کنند که رنگ موهای تاریخ گذشته موهای شما را سبز می‌نمایند، هیچ مدرک علمی که این مسئله را تایید کند دردسترس نیست.

با این وجود، اگر موهای سفید، بلوند یا خاکستری روشن دارید، امکان دارد بعد از مصرف رنگ مو تاریخ گذشته، رنگ سبزی به خود بگیرد. این نتیجه اکسیداسیون بر روی فلزات سخت مثل مس است که در رنگ مو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مطالب مرتبط:  بهترین روش برای رفع تناژ بد رنگ مو و ترفندهای آن

 

واکنش‌های آلرژیک و سوختگی با استفاده از رنگ مو تاریخ گذشته

واکنش‌های آلرژیک و سوختگی با استفاده از رنگ مو تاریخ گذشته

رنگ موی دائمی سبب ایجاد تغییرات شیمیایی در مو شده و بیشتر خطرات سلامتی از قبیل سوختگی و واکنش‌های آلرژیک را با خود به همراه دارد. اما بعضی از افراد همیشه علائم ناشی از رنگ مو را تجربه می‌نمایند، چه جدید و چه قدیمی. بعضی از مواد شیمیایی موجود در رنگ مو که ممکن است موجب واکنش‌های آلرژیک بشوند عبارتند از:

  • پارافنیلن دی آمین (PPD)
  • رزورسینول
  • آمونیاک
  • آب اکسیژنه

اکسیداسیون ناشی از افزایش سن محصول، امکان دارد اثر این مواد شیمیایی را تشدید نماید.

علائم آلرژی

علائم حساسیت به رنگ مو

ممکن است علائم حساسیت به رنگ مو تا 72 ساعت بعد از استفاده از رنگ مو تاریخ گذشته ظاهر گردد. این علائم شامل موارد زیر می‌باشد:

  • سوزش
  • قرمزی
  • زخم
  • خارش
  • تورم صورت
  • مشکلات تنفسی یا دیگر علائم آنافیلاکسی

اگر به رنگ موی دارای مواد شیمیایی حساس می‌باشید یا به هر یک از ترکیبات آن حساسیت دارید، از استفاده از رنگ مو تاریخ گذشته جدا خودداری نمایید.

موی چند رنگ از عوارض رنگ موی تاریخ گذشته

موی چند رنگ از عوارض استفاده از رنگ مو تاریخ گذشته

موهای سبز تنها نگرانی رنگی مرتبط با استفاده از رنگ مو تاریخ گذشته نیست. درواقع شما راهی ندارید که بدانید پس از مصرف به چه رنگی خواهید رسید. این احتمال وجود دارد که در نهایت هیچ‌گونه تغییری نداشته باشید، یعنی ممکن است رنگ کاملا بی‌تأثیر باشد.

همچنین، امکان دارد رنگی کاملا متفاوت با سایه روی جعبه تولید نماید. مصرف رنگ مو تاریخ گذشته عوارضی از جمله تغییر رنگ مو به سبز یا چندین رنگ، موخوره، عدم رنگ پذیری موها، سوختگی پوست سر، تورم پوست و دیگر واکنش‌های آلرژیک را به همراه خواهد داشت.

مطالب دیدنی:  همه‌چیز درباره رنگ مو موقت و انواع آن

 

ایجاد موخوره در صورت استفاده از رنگ مو تاریخ مصرف گذشته

رنگ مویی که تاریخ مصرف آن به اتمام رسیده است می‌تواند خطرناک باشد، نه تنها ناراحت کننده. می‌تواند صدمه جدی به موهای شما وارد نماید. پس از آنکه موها را آبکشی نمودید، ممکن است در آخر با وز شدگی مو روبه‌رو شوید که به درمان و کوتاه کردن نیاز دارد.

ماندگاری بسیار کم در نتیجه استفاده از رنگ مو تاریخ گذشته

ماندگاری بسیار کم در نتیجه استفاده از رنگ مو تاریخ گذشته

اگر از رنگ مو تاریخ مصرف گذشته استفاده نمایید، احتمال این‌که ماندگاری رنگ موهای شما به‌شدت کم باشد، وجود دارد. در آخر، رنگ موی تاریخ مصرف گذشته چندان قوی، شدید یا رنگدانه نمی‌باشد.

مطالب پربازدید:  تثبیت رنگ مو با ترفندهای خانگی جادویی

 

حتی اگر در وهله اول به رنگ مدنظر خود برسید، امکان دارد مدت چندانی دوام نیاورد. رنگ تاریخ مصرف گذشته حتی زودتر از رنگ جدید محو می‌شود. درنتیجه شما با مصرف رنگ مو تاریخ گذشته، وقت خود را تلف کرده‌اید و به طبع موهای خود را بیهوده به خطر انداخته‌اید.

چگونه باقی‌مانده رنگ مو را نگهداری کنیم؟

اگر پس از رنگ کردن موهای خود در خانه مقداری از رنگ موی شما باقی ماند بهتر است درب آن را محکم بسته و در یخچال قرار دهید و پس از باز شدن درب آن به نکات زیر توجه کنید.

  1. تا زمانی که پراکسید و آمونیاک باهم مخلوط نشده باشند رنگ مو خراب و فاسد نشده است.
  2. عمر مفید رنگ مو غالبا سه سال پس از تاریخ تولید بوده این در صورتی است که درب آن باز نشده باشد پس از باز شدن باید در طول یکسال مصرف شود.
  3. رنگ مو را به دور از گرما و رطوبت و نور مستقیم خورشید باید نگهداری کنید.

 

 

 

منبع : stylecraze

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *