تزیین خانه

اگر می‌خواهید تغییری در دکوراسیون خانه‌تان به وجود آورید و در حال حاضر ذخیره کمی برای هزینه کردن دارید، تزیین خانه را حتی می‌توانید با استفاده از وسایلی ساده و کم هزینه انجام دهید. حتی رنگ کردن برخی از وسایل قدیمی می‌تواند تغییری شگفت انگیز در دکوراسیون خانه‌تان به وجود آورد.

بودجه شما هر چقدر هم کم باشد، باز هم ایده‌های بسیار زیادی وجود دارد که می‌توانید از آنان استفاده کنید. ما در این مقاله 20 ایده جذاب را که با وسایل ساده و کم هزینه می‌توانید اجرا کنید، گرد هم آورده‌ایم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

کمک گرفتن از طراحان داخلی برای تزیین کردن خانه، نیازمند صرف مبلغ بسیاری است. این در حالی است که شما با صرف کمی زمان و تلاش می‌توانید بیش‌تر تزیینات داخلی را بدون نیاز به طراحان و سایر اشخاص انجام دهید. 20 ایده‌ای که در ادامه به معرفی آنان می‌پردازیم برای هر فردی با هر بودجه‌ای سرگرم کننده و مقرون به صرفه خواهد بود.

رنگ کردن دیوارها

نمایی از فردی که در حال رنگ کردن قسمتی از دیوار اتاقش است.

شما می‌توانید با یک رنگ آمیزی ساده، حال و هوای خانه‌تان را تغییر داده و با صرف هزینه کم، تفاوت زیادی نیز ایجاد کنید. برای انجام این کار می‌توانید با خرید رنگ مورد نظر و غلطک و قلموی رنگ آمیزی حتی از فروشگاه آنلاین، تغییری شیرین را تجریه کنید.

خرید گل و گیاهان سبز

نمایی از چند مدل گل آپارتمانی که می‌توان برای تزیین خانه از آنان استفاده کرد.

استفاده از گل و گیاه برای تزیین و دادن حال و هوای خوب به خانه همیشه محبوب بوده است. افزودن یک گیاه به داخل خانه سبب ایجاد حس زندگی و شادابی شده و کم هزینه نیز خواهد بود. همچنین می‌توانید با استفاده از یک قلاب، گل‌ها را از سقف آویزان کرده و زیبایی آنان را چندین برابر کنید.

اضافه کردن یک یا دو آینه

نمایی از نصب یک آینه بزرگ افقی در خانه

یکی از بهترین گزینه‌ها برای تزیین خانه عروس استفاده از انواع آینه‌ها است. آینه‌ها نور را منعکس کرده و سبب می‌شوند که اتاق روشن‌تر به نظر برسد. حتی برخی از آینه‌های بزرگ سبب می‌شوند که فضا جادارتر نیز دیده شود.

استفاده از فضاهای خالی کتابخانه برای وسایل تزیینی

نمایی از استفاده از فضاهای خالی کتابخانه برای وسایل تزیینی

با خرید وسایل تزیینی ارزان قیمت و قرار دادن آنان در فضاهای خالی کتابخانه می‌توانید تغییری زیبا در دکوراسیون منزلتان به وجود آورید.

تعمیر وسایل قدیمی و دست دوم

نمایی از یک میز کنسول قدیمی بازسازی شده

نیازی به صرف هزینه زیاد برای خریدن وسایل جدید ندارید، می‌توانید از فروشگاه‌های فروش وسایل دست دوم اقدام به خرید وسایل قدیمی کرده و با رنگ آمیزی آنان به شیوه‌های جدید، نوعی تزیین خانه قدیمی را تجربه کنید.

استفاده از گل‌های تازه برای میز غذاخوری

نمایی از استفاده از گل‌های تازه برای میز غذاخوری

با استفاده از یک گلدان گل‌های تازه روز میز غذاخوری خود می‌توانید میز معمولی‌تان را جذاب‌تر از قبل کنید. تزیین فضای خانه با گل‌های تازه نیازمند صرف زمان زیادی نیست، اما نتیجه‌ای که به دست می‌آید فوق العاده خواهد بود.

استفاده از شال مبل

نمایی از استفاده از شال مبل زرد روی مبل طوسی

استفاده از شال مبل می‌تواند نمایی زیبا به مبل‌های شما داده و با صرف هزینه کم‌تری به جای تعویض مبل‌ها خانه‌تان را زیباتر از قبل کند.

خریدن کوسن‌های جدید

نمایی از مدل‌های مختلف کوسن کم هزینه

این ایده تزیین با وسایل ساده روشی عالی برای روشن‌تر کردن اتاق است. این کوسن‌ها را می‌توانید هم بخرید و هم خودتان بدوزید. کوسن‌ها بعد از گذشت زمان قدیمی شده و باید با کوسن‌های جدید و پرتر جایگزین شوند.

قیمت جدیدترین انواع کوسن

 

نصب قاب عکس‌های خانوادگی یا تابلوهای هنری

نمایی از نصب قاب عکس‌های خانوادگی یا تابلوهای هنری

از عکس‌های خانوادگی گرفته تا تابلوهای هنری، همه این‌ها می‌توانند احساسی بی‌نظیر را به خانه‌ شما تزریق کنند. می‌توانید از کارهای هنری خود نیز استفاده کرده و هزینه کم‌تری را نیز صرف خرید کنید.

نصب بشقاب و پیش دستی‌های قدیمی روی دیوار

نمایی از نصب بشقاب و پیش دستی‌های قدیمی روی دیوار

یک ایده عالی برای تزیین فضای خانه با وسایل ارزان استفاده از بشقاب‌ها و پیش دستی‌های قدیمی است. شما می‌توانید با نصب همین وسایل قدیمی روی دیوار و بدون صرف هزینه‌های بسیار، حال و هوای پذیرایی‌تان را دگرگون کنید.

خالی کردن بخش‌هایی از سرامیک و کفپوش کف خانه

نمایی از خالی کردن بخش‌هایی از سرامیک و کفپوش کف خانه

کفپوش‌های کف خانه ظاهری به روزتر و مدرن‌تر به خانه شما می‌دهند. پس برای تزیین فضای خانه تنها کافی است بخش‌هایی از کف را خالی گذاشته و از فرش برای پوشاندن تمام سطح زمین استفاده نکنید. با این ایده به جای صرف هزینه، حتی در هزینه‌هایتان صرفه جویی نیز خواهد شد.

استفاده از کاشی و سرامیک ارزان برای دیوار آشپزخانه

 نمایی استفاده از کاشی و سرامیک ارزان برای دیوار آشپزخانه

کاشی‌های طرحدار یا ساده برای نصب روی بخش‌هایی از دیوار آشپزخانه فوق العاده بوده و تغییرات چشمگیری به وجود خواهند آورد.

چیدن وسایل آنتیک و قدیمی روی کانتر آشپزخانه

نمایی از چیدن وسایل آنتیک و قدیمی روی کانتر آشپزخانه

استفاده از ظروف قدیمی و چیدن آن‌ها روی کانتر آشپزخانه یک راه عالی برای تزیین خانه با دورریز محسوب می‌شود. برای انجام این کار نیازمند به خرید ظروف جدید نیستید و می‌توانید با ریختن مواد غذایی گوناگون در ظرف‌های مختلف و استفاه از برچسب تغییراتی عالی به وجود آورید.

مطالب مرتبط :  5 ایده کم هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل

استفاده از شمع‌های تزیینی

نمایی از استفاده از شمع‌های تزیینی

با صرف هزینه‌ای بسیار کم و خرید شمع‌های تزیینی و قرار دادن آن‌ها در گوشه‌ای از خانه، می‌توانید یک تزیین خانه شیک و آرامش‌بخش را تجربه کنید.

ساخت لوستر با سبد حصیری

نمایی از ساخت لوستر با سبد حصیری

ایده‌های تزیین خانه با دورریز نامحدود هستند. شما می‌توانید از سبد‌های حصیری قدیمی استفاده کرده و لوستر‌های جدید و زیبایی برای آشپزخانه یا سایر بخش های خانه خود بسازید.

خرید یک کتابخانه

نمایی از استفاده از کتابخانه در دکوراسیون خانه

کتابخانه‌های قدیمی و سنتی معمولا روی طاقچه‌ها نصب می‌شدند یا چوب زیادی برای ساخت آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت. در تزیین منزل کم هزینه می‌توانید از کتابخانه مدرن و جدید استفاده کنید.

استفاده از شلف‌های دیواری

نمایی از شلف‌های دیواری جدید در دکوراسیون خانه

به جای خرید بوفه‌های گران قیمت و جاگیر می‌توانید از شلف‌های دیواری استفاده کرده و ظاهری مدرن نیز به دکوراسیون خانه خود دهید.

استفاده از لامپ‌های تزیینی

نمایی از استفاده از لامپ‌های تزیینی

هرچقد خانه‌تان روشن‌تر باشد زیبایی آن بیش‌تر خواهد بود. این روشنایی را می‌توانید با استفاده از لامپ‌های تزیینی به وجود آورید.

قیمت جدیدترین لوازم نور و روشنایی

 

استفاده از صندلی ننویی یا راکینگ

نمایی از قرار دادن صندلی ننویی یا راکینگ

در ایده تزیین خانه ساده ایرانی می‌توانید برای گوشه‌ای از خانه از صندلی‌های راکینگ استفاده کنید. این صندلی‌ها، حال و هوای آرامش‌بخش و سنتی به خانه‌تان می‌دهند.

همیشه خانه‌تان را تمیز و مرتب نگه دارید

نمایی از یک خانه تمیز و مرتب

این ایده تزیین خانه ساده و شیک شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما باید بدانید که خانه‌های بهم ریخته و نامرتب همیشه احساس بدی به شما منتقل کرده و خانه‌های مرتب و تمیز همیشه جذاب خواهند بود.

مطالب کاربردی :  10 ایده فوق العاده برای دکور اتاق خواب کوچک

 

منبع : idealhome

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *