یکی از دغدغه‌های اصلی اکثر افراد داشتن پوستی سالم و جوان است که سبب شود کم سن و سال‌‌تر به نظر برسند. به خصوص خانم‌ها که زمان زیادی را صرف کسب اطلاعات در رابطه با جوانسازی پوست می‌کنند. یکی از مطالعات اخیر آلمانی نشان می‌دهد که پوست خانم‌ها تاثیر بسیار مهمی بر سن آنان دارد. همه ما می‌دانیم که پیری دیر یا زود به سراغمان خواهد آمد و راه گریزی از آن نیست، اما می‌توان با آموختن چند ترفند ساده این فرآیند را کندتر کرد.

عوامل بسیار زیادی سبب پیری پوست ما خواهند شد. برخی از این عوامل را نمی‌توانیم تغییر دهیم یا جلوی پیشرفت آنان را بگیریم، اما عوامل دیگری نیز وجود دارند که ما با انجام برخی از فعالیت‌ها در جهت جوانسازی پوست می‌توانیم روی عدم پیشرفت آن‌ها تاثیرگذار باشیم.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

از جمله عواملی که نمی‌توانیم آنان را تغییر دهیم، روند طبیعی پیری خواهد بود. این روند نقشی کلیدی را در پیری پوست ما خواهد داشت. با گذشت زمان و افزایش سن، شاهد خطوطی روی صورت خود هستیم، پوستمان نازک‌تر شده و نسبت به قبل خشک می‌شود. این تغییرات به ژنتیک بدنی ما وابسته هستند و در اصطلاح پزشکی به آن پیری ذاتی یا طبیعی گفته می‌شود.

ما قادر هستیم روی برخی از عوامل تاثیرگذار باشیم، در اصطلاح پزشکی به این نوع پیری، پیری بیرونی گفته می‌شود و ما با انتخاب محیط و سبک زندگی خود در افزایش یا کاهش سرعت آن تاثیرگذار خواهیم بود. حال که با عوامل تاثیرگذار بر پیری پوست آشنا شدید، در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با 15 ترفند ساده برای جوانسازی آشنا کنیم.

1. در طول روز آب زیادی بنوشید

آب باعث هیدراته شدن پوست می‌شود.

کم آبی بدن می‌تواند سبب شود که پوست شما را خشک و کدر کند. نوشیدن آب کافی در روز بافت و سلول‌های پوستی شما را آبرسانی می‌کند و سبب می‌شود که جوان‌تر و سالم‌تر به نظر برسید. سعی کنید در طول روز حتما 8 لیوان آب بنوشید.

مطالب کاربردی:  فواید نوشیدن آب گرم چیست؟

2. از قرار گرفتن در معرض آفتاب به مدت طولانی دوری کنید

نور خورشید دارای اشعه فرابنفش است.

شاید اهمیت این ترفند را در جوانسازی پوست خود دست کم بگیرید، اما باید بدانید که نور خورشید نقش مهمی را در پیری پوست دارد، اشعه فرابنفش (اشعه UVA و UVB) موجود در این نور باعث ایجاد 90 درصد از علائم پیری در پوست شماست!

این اشعه سبب تجزیه شدن الاستین موجود در پوست می‌شود و به همین سبب پوست شما ظاهری شل و کدر به خود خواهد گرفت، همچنین لکه‌ها و چین و چروک نیز پدیدار خواهند شد. پس به جای این که به دنبال بهترین قرص ضدپیری پوست بگردید، هر روز از کرم ضدآفتابی با درجه SPF حداقل 30 استفاده کرده و هر چند ساعت یک بار کرم ضد آفتاب خود را شارژ کنید.

خرید کرم ضدآفتاب اورجینال

3. در طول شبانه روز خواب کافی داشته باشید

روبالشی ساتن و تاثیر آن بر جوان ماندن پوست بالا است.

زمانی که خواب هستید، بدنتان هورمونی ترشح می‌کند که باعث تجدید سلول‌های آن خواهد شد، پس حتما در طول روز به اندازه کافی استراحت کنید و توجه داشته باشید که روبالشی‌های ساتن به جوانسازی پوست شما کمک خواهند کرد و سایر پارچه‌‌ها ممکن است سبب تجزیه کلاژن موجود در پوست و ایجاد چین و چروک شوند.

4. از کرم‌های مرطوب‌کننده استفاده کنید

کرم مرطوب‌کننده و آبرسان در رفع چین و چروک موثر هستند.

پوست‌های هیدراته علاوه بر این که ظاهر بهتری به شما می‌دهند، قوی‌تر نیز هستند و می‌توانند با عوامل محرک مبارزه کنند. این کرم‌ها دو جزء دارند، جزء اول مرطوب‌کننده‌ها بوده که آب را از هوا به درون پوست شما می‌کشند و جزء دوم نرم‌کننده‌ها هستند که به تقویت سد چربی پوست کمک کرده و رطوبت آن را حفظ می‌کنند.

5. آرایش چشم‌هایتان را به آرامی پاک کنید

چروک دور چشم نتیجه کشیدن مداوم پوست آن است.

ممکن است بعضی از مواقع بخواهید خیلی سریع آرایش خود را پاک کنید و به رختخواب بروید، اما توجه داشته باشید که برای جوانسازی پوست خود حتما باید برای پاک کردن آرایش دور چشم وقت بگذارید. کشیدن مداوم پوست دور چشم، سبب افتادگی پوست و تیره شدن آن می‌شود. در هنگام پاک کردن آرایش حتما از میسلار واتر یا روغن‌های پاک‌کننده و آبرسان استفاده کنید.

لیست قیمت انواع پاک‌کننده آرایش

6. در رژیم غذایی خود میوه و سبزیجات بسیاری بگنجانید

میوه‌ها و سبزیجات و تاثیر آن در کاهش رادیکال‌های آزاد قابل ملاحظه خواهد بود.

مصرف سبزیجات زیاد سبب می‌شود که مواد مغذی بدنتان افزایش یابد و بتواند از اثر مخرب رادیکال‌های آزاد موجود در محیط جلوگیری کند. همچنین میوه‌ها و سبزیجات روند پیری را کند کرده و به جوانسازی پوست شما کمک خواهند کرد، به خصوص میوه‌ها و سبزیجات دارای ویتامین C مثل فلفل دلمه‌ای و توت فرنگی به طور طبیعی کلاژن‌سازی بدن را تقویت می‌کنند.

7. تحرک خود را بیش‌تر کنید و فعالیت‌های ورزشی داشته باشید

ورزش‌های هوازی و متناوب و تاثیر آن بر جوان ماندن پوست غیر قابل انکار است.

برای تناسب اندام و حفظ وزن مناسب، ورزش کردن همیشه توصیه می‌شود، اما تحقیقات نشان می‌دهد که انجام حرکت‌های ورزشی متناوب، می‌تواند روند پیری را ده سال کند‌تر کند و با افزایش جریان خون، اکسیژن و مواد مغذی حیاتی را در بدن به گردش درآورد و سبب شود که شما جوان‌تر به نظر برسید.

مطالب جالب:  رازهای تناسب اندام کیم کارداشیان

8. یک روتین پوستی داشته باشید

روتین پوستی منظم و روزانه و استفاده از انواع محصولات مراقبت پوستی بر جوان ماندن پوست تاثیرگذار است.

این ترفند یکی از بهترین روش‌های جوانسازی پوست صورت محسوب می‌شود. همه ما شنیده‌ایم که پیشگیری بهتر از درمان است، پس قبل از این که دچار چروک‌ها و تیرگی در پوست خود شوید، یک روتین پوستی برای رسیدگی به آن تنظیم کنید و هر روز این کار را انجام دهید، حتی اگر تنها روزی 5 دقیقه وقت آزاد دارید. از لایه بردار، سرم‌های پوستی و مرطوب‌کننده‌های مناسب پوست خود استفاده کنید و خاصیت ارتجاعی آن را افزایش دهید.

مطالب کاربردی:  راهنمای روتین پوستی روزانه

9. مصرف الکل و سیگار کشیدن را متوقف کنید

کشیدن سیگار و چروک شدن پوست صورت ارتباط مستقیم دارند.

برای این که پوست جوانی داشته باشید، باید از سیگار و الکل دوری کنید. مصرف بیش از حد این موارد سبب پیری زودرس پوست شما خواهد شد و آب بدن و مواد مغذی بسیار مهم را در بدنتان کاهش خواهد داد. نکته مهم در رابطه با مصرف الکل و کشیدن سیگار این است که اثرات به وجود آمده از این موارد می‌توانند دائمی باشند.

10. قبل از آرایش، پرایمر آبرسان را فراموش نکنید

تاثیر پرایمر در جوان ماندن پوست به راحتی قابل مشاهده است.

با افزایش سن، سطح هورمون‌های بدن کاهش می‌یابد و پوست شروع به خشک شدن می‌کند. اگر جزو افرادی هستید که برای آرایش صورت خود از کرم پودر استفاده می‌کنید، بهتر است قبل از پوشش صورت خود با آن، از پرایمر آبرسان یا مرطوب‌کننده قوی استفاده کنید. با این کار شما از صرف هزینه برای لیزر جوانسازی پوست خود در آینده جلوگیری خواهید کرد.

خرید انواع پرایمر صورت

11. مصرف شکر را کاهش دهید

مصرف آب نبات زیاد و تاثیر منفی آن روی پوست مشهود است.

مصرف بیش از حد مواد شیرین سبب گلیکوزیشن خواهد شد. در این فرآیند قند اضافی موجود در بدن، کلاژن پوست را می‌شکند و تجزیه می‌کند و به مرور زمان سبب افتادگی پوست خواهد شد. به جای مصرف قند و شکر مصنوعی از میوه‌های خشک ارگانیک یا شکلات تلخ استفاده کنید.

12. آرایش غلیظ تنها برای عروسی‌ها و مهمانی‌هاست!

آرایش غلیظ روزانه، بسته شدن منافذ پوست را نتیجه می‌دهد.

اگر هر روز برای رفتن به سرکار، دانشگاه یا بیرون از خانه، آرایش غلیظ داشته باشید، این مواد آرایشی روی پوستتان انباشته می‌شوند و به آن اجازه تنفس نخواهند داد. با این کار منافذ موجود روی پوست بسته شده و این امر سبب ایجاد آکنه می‌شود. برای جوانسازی پوست باید کم‌تر از لوازم آرایشی استفاده کنید، جهت استفاده روزمره تنها مرطوب‌کننده و ریمل کافی خواهد بود.

مطالب کاربردی:  راهنمای روتین پوستی روزانه

13. کم‌تر با تلفن همراهتان صحبت کنید

صحبت بی‌وقفه با تلفن همراه و ایجاد لک روی صورت به یکدیگر مربوط هستند.

نگه داشتن تلفن همراه روی گونه به مدت طولانی، می‌تواند منجر به ایجاد جوش روی گونه و در امتداد فک شود. جوش‌های ایجاد شده با گذشت زمان افزایش می‌یابند و روی صورت لک‌هایی را باقی خواهند گذاشت. صفحه نمایش تلفن‌های همراه آلوده است و برای جوانسازی پوست باید به صورت روزانه با دستمال مرطوب آنتی باکتریال تمیز شوند.

14. نوشیدن قهوه را کاهش دهید

تاثیر قهوه بر روند پیری پوست مستقیم است.

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که هر روز صبح قهوه می‌نوشید یا به روزی دو یا سه فنجان قهوه عادت کرده‌اید، باید بدانید که کافئین موجود در قهوه باعث کم‌آبی بدن می‌شود و پوستتان را خشک و تیره خواهد کرد.

15. از خوردن خود سر داروها خودداری کنید

قرص‌ها و تاثیر منفی آنها روی پوست عاملی است که باید به آن توجه شود.

بعضی از افراد به دنبال دستگاه جوانسازی پوست هستند یا هر قرص و دارویی را برای جوان شدن امتحان می‌کنند. نکته قابل توجه این است که داروهای متعدد سلامتی شما را به خطر می‌اندازند و با از بین رفتن سلامتی، پوست به سرعت تغییرات منفی نشان خواهد داد.

ترفندهای طلایی جوانسازی پوست

راه‌های بسیاری برای داشتن پوستی سالم و جوان وجود دارد، اما بعضی از این راه‌ها با تزریق و مراجعه به متخصصان پوستی و صرف هزینه همراه هستند. روش‌های بسیاری برای جوانسازی پوست وجود دارد، همیشه به دنبال استفاده از روش‌های شیمیایی و مراجعه به مراکز زیبایی نباشید. گاهی خودتان می‌توانید با انجام دادن چند ترفند ساده در خانه و بدون صرف هزینه‌های بسیار، سلامت پوست خود را تضمین کنید. کافی است به پوست خود اهمیت دهید و برای جلوگیری از پیری زودرس به چند مورد از ترفند‌های موجود در این مقاله عمل کنید.

15 ترفند ساده برای داشتن پوستی جوان شرح داده شد، شما کدام یک از موارد بالا را رعایت می‌کردید؟ امیدواریم شما در این مقاله توانسته باشید بهترین و موثرترین روش جوانسازی پوست را از میان سایرین انتخاب کنید و پوستی درخشان و جوان داشته باشید.

 

منبع: stylecraze

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *