مراقبت از پوست بعد از استخر

شنا، یک ورزش فوق‌العاده برای بدن بوده و در عین حال راهی جهت آرام کردن ذهن. ولی احتمالا برای شما نیز پیش آمده که با خارش و خشکی پوست پس از استخر یا شنا در دریا مواجه شده باشید. برای مراقبت از پوست بعد از استخر چه کنیم؟

ما در این مقاله به بررسی مشکلاتی که آب استخر برای پوست به وجود می‌آورد، می‌پردازیم و سپس برای پیشگیری از این مسائل راهنمای کاملی از کارهایی که باید قبل و بعد از شنا در دریا یا استخر انجام دهید، در اختیار شما می‌گذاریم. با این راهنما، به‌ راحتی می‌توانید از پوست خود در مقابل آسیب‌های آب دریا یا کلر استخر محافظت نمایید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

علت خارش بدن بعد از استخر چیست؟

علت خارش بدن بعد از استخر چیست؟

این فقط شما نیستید که بعد از استخر، احساس می‌کنید پس از شنا در استخر پوستتان خشک شده و دائم احساس خارش دارید.

چنانچه بخواهیم درمورد این مشکلات و مراقبت از پوست بعد از استخر صحبت کنیم، ابتدا باید به یکی از بحث‌برانگیزترین عوامل بپردازیم: کلر. کلر ماده‌ای بوده که جهت از بین بردن باکتری‌ها و میکروب‌ها در آب استخرها مورد استفاده قرار گرفته تا از بروز عفونت و مشکلات گوناگون پیشگیری شود، ولی همین ماده، هم‌زمان که از شما در مقابل بیماری‌ها محافظت می‌کند، مشکلات گوناگونی نیز برای پوست ایجاد می‌کند.

کلر به لایه بالایی چربی در سطح پوست آسیب رسانده و سبب خشک شدن پوست، خارش و پوسته‌ پوسته شدن صورت و بدن می‌شود، البته چنانچه پوستی حساس داشته باشید، ممکن است شاهد جوش‌های جدید یا تشدید اگزما نیز باشید.

به صورت کلی می‌توان گفت مشکلاتی که کلر برای پوست ایجاد می‌نماید، تا حدی قابل پیشگیری می‌باشند، شما می‌توانید با رعایت چند نکته اساسی این آسیب‌ها را به حداقل رسانده و دیگر نگران التهاب، خارش و خشکی پوست بعد از استخر نباشید.

راهنمای مراقبت از پوست بدن و مو قبل و بعد از شنا

راهنمای مراقبت از پوست بدن و مو قبل و بعد از شنا

به صورت کلی مراقبت از پوست صورت و مو را می‌توان به دو گروه کارهایی که باید پیش از شنا و پس از شنا انجام داد، تقسیم‌بندی نمود. در این بخش راهنمای کامل مرحله به مرحله جهت مراقبت از پوست و مو قبل و بعد از شنا در دریا و استخر را برای شما توضیح می‌دهیم. با رعایت این مراحل، به‌ سادگی می‌توانید به درمان خشکی پوست پس از استخر کمک کرده و هرچقدر دلتان خواست شنا نمایید:

قبل از ورود به استخر دوش بگیرید

قبل از ورود به استخر دوش بگیرید

دوش قبل از استخر روشی جهت محافظت از خود و دیگران است، درنتیجه هرگز نباید خیس کردن بدن را پیش از شنا فراموش کنید. این کار باعث بسته شدن منافذ پوستی و تمیزی آن می‌شود. افزون بر این، فولیکول‌های مو بلافاصله آب را جذب کرده و از این طریق کلر کمتری در استخر جذب موهای شما خواهد شد.

از لوسیون بعد از استخر و پس از آن استفاده کنید

از لوسیون قبل از استخر استفاده کنید

اکثر افراد تمایلی به استفاده از لوسیون قبل و بعد از استخر ندارند، ولی متخصصین پوست پیشنهاد می‌کنند جهت جلوگیری از خارش و قرمزی پوست، قبل و بعد از استخر از یک لوسیون حاوی گلیسیرین استفاده نمایید.

لوسیون بدن همچون یک سد محافظ، مانع جذب کلر به پوست می‌شود. نکاتی جهت خرید لوسیون بدن وجود داشته که به آن‌ها در توضیحات محصول معرفی شده اشاره می‌کنیم تا بدانید به چه مواردی جهت خرید لوسیون از فروشگاه لوازم آرایشی بهداشتی باید توجه نمایید.

از میان برندهای گوناگون موجود در بازار، لوسیون نرم کننده دست و بدن سی گل گزینه مناسبی است. ترکیب کلیدی این لوسیون عصاره شیر گیاهی چوفا می‌باشد؛ راه‌حلی مناسب جهت جلوگیری از خشکی پوست پس از استخر. همچنین، لوسیون بدن پمپی سی گل دارای ترکیباتی از جمله روغن نارگیل، سدیم لاکتات و ویتامین‌های A و E بوده که از پوست شما در مقابل عوامل آسیب‌رسان محیطی محافظت می‌نمایند.

این لوسیون با رطوبت‌رسانی بالا، از خشکی و خارش پوست جلوگیری نموده و هم‌زمان به تغذیه و ترمیم پوست کمک می‌نماید. این محصول با بسته‌بندی پمپی، در سایز 350 میلی‌لیتری طراحی گردیده و برای پوست‌های نرمال تا خشک قابل استفاده می‌باشد.

در استخرهای رو باز و دریا، ضد آفتاب را فراموش نکنید

در استخرهای روباز و دریا، ضد آفتاب را فراموش نکنید

ضد آفتاب نه تنها از پوست شما در مقابل اشعه‌های UVA و UVB محافظت می‌نماید، بلکه به ‌عنوان یک لایه محافظتی، از تماس مستقیم آب با پوست جلوگیری به عمل می‌آورد. این قانون شامل تمام افراد شده و حتی آقایان نیز بهتر است کرم ضدآفتاب مخصوص آقایان را تهیه نمایند. حداقل 15 الی 20 دقیقه پیش از ورود به استخر از کرم ضد آفتاب با طیف گسترده و SPF بالا استفاده نمایید تا حداکثر محافظت را داشته باشید.

مطالب مرتبط:  آشنایی با بهترین کرم ضد افتاب ایرانی برای محافظت از پوست

 

بدن خود را هیدراته نگه دارید

پوست کم ‌آب بیشتر در معرض خشکی قرار گرفته، در صورتی که پوست هیدراته از انعطاف بیشتری برخوردار می‌باشد. در نتیجه حواستان باشد که پیش از شنا به مقدار کافی آب بنوشید. از دیگر فواید نوشیدن آب می‌توان به پاک‌سازی پوست، جبران رطوبت ازدست‌رفته و دفع سموم و کلر اشاره نمود.

بلافاصله پس از خارج شدن از آب، دوش بگیرید

بلافاصله پس از خارج شدن از آب، دوش بگیرید

به محض آنکه از استخر خارج شدید، دوباره دوش بگیرید. در صورتی که بین تمام شدن شنا و دوش گرفتن وقفه ایجاد نمایید، آب موها و بدن شما تبخیر شده و کلر روی پوست شما باقی می‌ماند. در نتیجه احساس خشکی و خارش بیشتری خواهید داشت. پیشنهاد می‌کنیم در این مرحله جهت جلوگیری از خارش و خشکی موهای خود از یک شامپو بعد از استخر ضد خارش و محافظت‌ کننده مو استفاده نمایید.

جهت شستن صورت و بدن خود نیز از یک شوینده مناسب استفاده کرده تا کلر از سطح بدن به ‌خوبی شسته شود. برای این کار می‌توانید فوم شست و شو صورت دارای ویتامین سی ویتالیر را تهیه نمایید. فوم شستشو، یک فیس واش با بافت سبک بوده که با پاکسازی عمیق پوست، تمامی آلودگی‌ها و ناخالصی‌ها را از سطح آن پاک می‌نماید.

از حوله مناسب برای خشک کردن بدن استفاده کنید

از حوله مناسب برای خشک کردن بدن استفاده کنید

خشک کردن بدن کاری بوده که بیشتر افراد سرسری انجام می‌دهند، درحالی ‌که چنانچه قرار است صدمات بعد از استخر را به حداقل برسانید، باید به این نکات ساده نیز توجه نمایید. با استفاده از یک حوله مناسب، با ملایمت بدن خود را خشک نمایید. به خاطر داشته باشید که اصطکاک بیش ‌از اندازه حوله با پوست منجر به از بین رفتن رطوبت و تحریک آن می‌شود.

لوسیون بعد از استخر تهیه نمایید

این روزها محصولات مراقبت پوستی به خصوصی تولید شده‌اند که افزون بر آبرسانی پوست، خاصیت ضد آلودگی هم دارند. یکی از این محصولات، کرم بدن ضد آلودگی هوا انواع پوست سینره می‌باشد.

با کرم مرطوب‌کننده، رطوبت را به پوست خود بازگردانید

با کرم مرطوب‌کننده، رطوبت را به پوست خود بازگردانید

بعد از خشک کردن بدن، بهتر است از یک مرطوب‌ کننده جهت تامین رطوبت پوست خود استفاده نمایید؛ چه بهتر اگر کرمی که انتخاب می‌کنید دارای مواد مغذی موردنیاز پوست نیز باشد. از میان مرطوب کننده‌های متنوعی که در فروشگاه‌ها به چشم می‌خورد، کرم مرطوب کننده مغذی حاوی پرو ویتامین الارو گزینه بسیار خوبی است.

این کرم، محصولی با بافت بسیار سبک بوده که با حفظ رطوبت پوست، از خشک شدن آن جلوگیری کرده و برای پوست‌های نرمال، خشک و خیلی حساس قابل استفاده می‌باشد. همچنین مرطوب کننده پرو ویتامین الارو دارای آنتی اکسیدان بوده که با تقویت سد دفاعی بدن، از پوست شما در مقابل عوامل نامناسب محیطی محافظت می‌کند.

قیمت انواع مرطوب کننده و آبرسان اورجینال و باکیفیت

 

با کرم مرطوب‌کننده، رطوبت را به پوست خود بازگردانید

این کرم با دارا بودن روغن آرگان، عصاره سویا، شی باتر، ویتامین E افزون بر تامین رطوبت پوست، به جوان‌سازی و کاهش چروک‌های پوستی کمک شایانی می‌کند. ویژگی مهم این کرم، ماندگاری آن در برابر آب است، به همین علت می‌توان آن را به عنوان یک مرطوب‌کننده مناسب جهت مراقبت از پوست‌ قبل و بعد از شنا معرفی کرد.

مراقبت از پوست بعد از استخر با ویتامین سی

اکنون وقت استفاده از ویتامین C رسیده است. ویتامین سی یک نوع آنتی اکسیدان بوده که از پوست در مقابل اشعه ماورابنفش محافظت می‌کند. سرم ویتامین سی با مهار تولید کننده ملانین، به روشن شدن پوست، کاهش آفتاب سوختگی و جوان‌سازی پوست کمک می‌نماید.

بالم لب بزنید

بالم لب بزنید

گذراندن ساعت‌های طولانی در آب تصفیه شده با کلر، منجر به ترک خوردن لب‌ها می‌شود. خشک شدن پوست لب‌ها بعد از استخر، یکی از چالش‌هایی بوده که توجه چندانی به آن نمی‌شود. توصیه می‌کنیم جهت جلوگیری از خشک شدن لب‌ها، حتما پس از استخر از بالم لب استفاده نمایید.

مطالب پربازدید:  بهترین درمان آفتاب سوختگی و روش‌های جلوگیری از آن

 

از موهای خود محافظت کنید

با توجه به آسیب‌پذیری بسیار زیادی که موهای خشک دارند، پس از استخر باید به‌ دنبال راه حلی جهت جلوگیری از خشک شدن موها باشید. جهت مراقبت از پوست بعد از استخر یا دریا و همچنین موی خود بعد از شنا، بهتر است ماسک مو یا روغن‌های مغذی مانند روغن آرگان را در روتین مراقبتی خود بگنجانید.

 

منبع : greenpeople

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *