شفاف کردن پوست

رنگ پوست روشن و بی‌عیب رویایی بوده که بسیاری از ما در سر داریم. هیچ چیز به ‌اندازه داشتن یک‌پوست صاف و درخشان موجب اعتماد به‌نفس نمی‌شود. پوست خوب شما را جوان‌تر و جذاب‌تر جلوه می‌دهد. هیچ کمبودی در کرم‌ها و لوسیون‌های روشن کننده پوست در بازار لوازم آرایشی و بهداشتی وجود ندارد. با این وجود، استفاده دراز مدت از محصولات آرایشی مبتنی بر مواد شیمیایی می‌تواند به پوست شما صدمه برساند.

افزون بر این، بسیاری از راه‌های مراقبت از پوست به شما این فرصت را جهت ماساژ صورت می‌دهد. پس جهت داشتن پوستی درخشان پیش بروید. ما نکاتی را با شما در میان گذاشته تا شفاف کردن پوست را به‌ صورت طبیعی انجام دهید و ظاهری بی‌عیب و نقص داشته باشید. با این وجود، باید بدانید که برای روشن كردن پوست تيره، نمی‌توانید از پوست تیره به ظاهری روشن تبدیل شوید، همان‌گونه که در چندین آگهی فروش کرم‌های شفاف به تصویر کشیده شده است.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

صورت انسان نسبت به قسمت‌های دیگر بدن بیشتر در معرض دید بوده و بسیار مهم تلقی می شود. از طرفی تمامی انسان‌ها در این تلاش هستند که صورتی شفاف و زیبا داشته باشند و این زیبایی را برای همیشه حفظ کنند.

روش‌های شفاف کردن پوست

روش‌های شفاف کردن پوست

صورت خود را لایه ‌برداری نمایید. لایه برداری، سلول‌های مرده پوست، ناخالصی‌ها و چربی زائد پوست را از بین می‌برد، درحالی‌که پوست را جهت پاک‌سازی آماده می‌نماید.

لایه برداری با لیمو برای شفاف كردن پوست صورت

لایه برداری با لیمو برای شفاف كردن پوست صورت

جهت یک ‌لایه برداری خوب در منزل می‌توانید از لیمو استفاده نمایید. یک لایه بردار با اجزای روشن کننده طبیعی اسید سیتریک و همچنین با از بین بردن لایه بالایی سلول‌های مرده پوست به روشن کردن پوست بدن و صورت کمک می‌کند.

  • دو قاشق غذاخوری، شکر قهوه‌ای
  • یک عدد، سفیده تخم‌مرغ
  • یک قاشق چای‌خوری، آب لیمو

مواد را با یکدیگر ترکیب نمایید. لایه بردار را با حرکات دورانی با ملایمت روی پوست خود ماساژ داده و به مدت 15-10 دقیقه روی پوست نگه ‌دارید، سپس با آب گرم شسته و به پوست خود مرطوب کننده بزنید. لیمو دارای اسیدسیتریک بوده که یک آلفا هیدروکسی اسید طبیعی(AHA) است. لایه برداری با AHA به برداشتن لایه رویی پوست کمک کرده تا اجازه رشد پوست جدید را بدهد. حتی ممکن است به محو شدن تیرگی پوست شما کمک نماید.

پس از لایه برداری

پس از لایه برداری

پس از لایه برداری، از یک پاک کننده جهت روی پوست خود استفاده نمایید. باملایمت پوست خود را با حرکات دورانی برای چند دقیقه ماساژ بدهید. این کار سبب تسریع گردش خون، پاک شدن آرایش و از بین رفتن چربی‌های زائد پوست می‌شود. بسیاری از پاک‌کننده‌ها دارای دانه‌های اسکراب لایه بوده که هر دو کار را با یکدیگر انجام می‌دهد. استفاده از محصولات آرایش پاک‌کن که سبب خشکی پوست شما می‌شوند مثل مواد خوشبو کننده، رنگ یا رایحه تشکیل شده‌اند، اجتناب نمایید.

پاکسازی پوست با تونر

پاکسازی پوست با تونر

تونر را بر روی پوست خود زده تا وقتی که هیچ آلودگی روی پوست شما باقی نماند. جهت داشتن پوستی شفاف و زیبا خرید تونر را حتما در برنامه خود قرار بدهید. از مرطوب کننده‌های خوب با روغن‌های طبیعی مثل رزماری و یا بادام استفاده نمایید: کرم مرطوب کننده را روی پوست خود جهت آب‌رسانی و مرطوب شدن ماساژ بدهید.

  • از مرطوب کننده‌هایی با حداقل SPF 15 جهت جلوگیری از پیری زودرس در اثر قرار گرفتن در معرض نور آفتاب، استفاده نمایید.
  • از مرطوب کننده‌های دارای مواد جذب کننده آب مثل گلیسیرین، پروپیلن گلیکول و اوره استفاده نمایید. این مواد آب را جذب و عملیات آب‌رسانی را بهبود می‌بخشند.

زمانی که آرایش صورت خود را با فیس واش‌ها یا دیگر پاک کننده‌ها می‌شویید، این‌گونه به نظر می‌رسد که صورت شما کاملا پاک‌سازی شده است؛ ولی همچنان مقداری از ناخالصی‌ها و مواد آرایشی روی پوست شما خواهد بود. شما می‌توانید از تونر و تونیک‌ها جهت پاکسازی کامل پوست و از بین بردن باقی مانده مواد آرایشی در منافذ پوست استفاده نمایید.

نکات مهم در انتخاب و خرید مرطوب کننده

نکات مهم در انتخاب و خرید مرطوب کننده

  • مرطوب کننده‌هایی که دارای آلفا هیدروکسی اسید هستند را انتخاب کنید. آلفا هیدروکسی اسید به حذف سلول‌های مرده پوست و بازسازی پوست با سلول‌های جدید کمک کرده تا منجر به کاهش خشکی پوست و جلوگیری از ایجاد آکنه، چروک و لکه‌های پیری می‌شود.
  • مرطوب کننده‌ها را با توجه به فصل تغییر بدهید. در تابستان، استفاده از یک محصول سبک‌تر مناسب‌تر می‌باشد و در زمستان، محصولی قوی‌تر و سنگین‌تر را انتخاب کنید.
  • سعی کنید از محصولات یک برند تجاری استفاده نمایید. چنانچه شما از پاک کننده یک برند تجاری استفاده می‌کنید، محصولات تونر و مرطوب کننده خود را هم از همان برند تجاری انتخاب نمایید. به کار بردن محصولات یکپارچه بیشتر برای پوست شما بهتر است، چرا که معمولا مارک‌های متنوع به خوبی با هم ارتباط برقرار نمی‌کنند.

تغییرات رژیم غذایی و مکمل‌ها

تغییرات رژیم غذایی و مکمل‌ها

معجزه سفید شدن پوست در یک روز، دنبال کردن یک رژیم غذایی سالم و رنگارنگ و سبک زندگی فعال می‌باشد. بدون رژیم غذایی صحیح، امکان بهبود رنگ پوست شما وجود ندارد.

شیر سویا در حبوبات خود بریزید

در صورتی که شما شیر سویا را به‌منظور مکمل انتخاب می‌کنید، 160 میلی‌گرم در روز استفاده نمایید. پروتئین سویا جهت ساخت کلاژن و حفاظت از کلاژن در مقابل آسیب رادیکال‌های آزاد ضروری می‌باشد.

قیمت انواع کرم ضد لک و روشن کننده پوست صورت اورجینال

 

روزانه یک مولتی ویتامین خوب بخورید

روزانه یک مولتی ویتامین خوب بخورید

ویتامین‌هایی که 100 درصد نیاز روزانه شما به ویتامین  A، ویتامین C و ویتامین‌های گروه B را تامین می‌نمایند، تهیه نمایید. همچنین غذاهایی که سرشار از این ویتامین‌ها بوده را انتخاب کنید:

  • ویتامین A :  هویج، سیب زمینی شیرین، اسفناج و غلات غنی شده
  • ویتامین C :  فلفل قرمز و سبز، پرتقال، کلم بروکلی، توت‌فرنگی، کیوی
  • ویتامین B :  گوشت بدون چربی، ماهی، سویا غنی شده و غلات سبوس‌دار

هر روز حدود 8 لیوان آب بنوشید

آب پوست شما را هیدراته نگه داشته و سموم را از بدن دفع می‌نماید.

سیر بخورید

سیر فواید بالقوه‌ای برای پوست شما دارد. با مصرف سیر، سلول‌های پوست شما عمر بیشتری خواهند داشت و جوان‌تر جلوه خواهند کرد. همچنین ممکن است سیر از رشد سلول‌های سرطانی پوست جلوگیری نماید. مصرف سیر به شفاف کردن پوست شما کمک زیادی می‌کند.

اسیدهای چرب امگا 3 را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

اسیدهای چرب امگا 3 را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

ماهی‌های چرب مثل ماهی سالمون منابع غنی امگا 3 می‌باشد. همچنین شما می‌توانید امگا 3 مورد نیاز خود را از گردو و روغن زیتون تامین نمایید.

برای شفاف کردن پوست چای بنوشید

چای سرشار از آنتی‌اکسیدان است که به مبارزه با رادیکال‌های آزاد که به پوست آسیب می‌رسانند، می‌پردازد. با توجه به تحقیقات صورت گرفته، کسانی که چای می‌نوشند، کم‌تر احتمال دارد به سرطان سلول‌های پوست دچار شوند.

ماسک برای شفاف کردن پوست

ماسک برای شفاف کردن پوست

دلیل تیره شدن پوست عوامل متعددی بستگی داشته که اصلی‌ترین آن تولید بیش از اندازه رنگ‌دانه‌ها است. پوست‌های تیره دارای ملانین بیشتری در مقایسه با پوست‌های روشن هستند و دلیل تیرگی آن‌ها همین مسئله است. استفاده از ماسک‌های مختلف سبب روشن شدن و شفاف شدن پوست می‌شود.

ماسک خانگی برای شفاف ‌سازی پوست

امروزه راه‌هایی وجود داشته که هر شخص می‌تواند محصولاتی را در خانه جهت مراقبت از پوست خود تهیه کرده که به دو صورت قبل و بعد حمام و روزانه قابل استفاده می‌باشند. در ادامه، دستورالعمل ساخت ماسک‌های طبیعی جهت مراقبت از پوست را برای شما قرار داده‌ایم.

ماسک زرد چوبه

ماسک زرد چوبه

زمانی که زردچوبه به طور موضعی استفاده می‌شود، می‌تواند بعضی از بیماری‌های پوستی مثل پیری پوست صورت را بهبود بخشد. زردچوبه اثر بسیاری در راستای شفاف سازی پوست دارد.

  • نصف قاشق چایخوری زردچوبه
  • دو قاشق چایخوری آب لیمو
  • دو قاشق چایخوری آب خیار

مواد را مخلوط نمایید. ماسک را روی نواحی که می‌خواهید روشن شود، پخش نمایید. پیش از آنکه بشویید، اجازه دهید 15 دقیقه روی پوست بماند. از این ماسک دو مرتبه در هفته استفاده نمایید. زردچوبه ممکن است پوست شما را مقداری زرد کند ولی نگران نباشید، به سرعت محو می‌شود.

مطالب کاربردی:  بهترین کرم شب روشن کننده در بازار چیست؟

 

ماسک حاوی خاک رس

این ماسک مناسب برای پوست‌های معمولی تا چرب است. ماسک حاوی خاک رس اثر لایه‌برداری شگفت انگیزی دارد و پوست را درخشان می‌کند. این نوع ماسک روشن کننده صورت و بدن، سلول‌های مرده و چربی اضافی را از پوست می‌زداید.

ماسک ژلی

این نوع ماسک برای پوست‌های خشک و حساس مناسب است. تاثیر آرامش‌بخش و خنک‌کننده ماسک ژلی، این محصول را برای پوست‌های خشک و حساس که به مرطوب شدن و پاکسازی احتیاج دارند، ایده‌آل کرده است. ماسک ژلی دارای کلاژن و آنتی اکسیدان‌هایی بوده که به احیای پوست کمک کرده و رطوبت پوست را به خوبی تامین می‌نمایند.

ماسک ورقه‌ای یا نقابی

این نوع ماسک برای انواع مختلف پوست مناسب است. ماسک‌های ورقه‌ای انواع متنوعی داشته که هر یک دارای ترکیبات ویژه‌ای بوده که آن‌ها را با انواع گوناگون پوست سازگار می‌سازند. این ماسک‌ها برای پوست‌های مقاوم در مقابل سرم عالی هستند.

روشن كردن پوست با سيب زميني

روشن كردن پوست با سيب زميني

طرز تهیه ماسک سیب زمینی و عسل جهت سفید شدن پوست:

  • ابتدا سیب زمینی را به صورت ریز رنده کرده و آب آن را جدا نمایید.
  • سپس 3 قاشق غذاخوری آب سیب زمینی را با 2 قاشق غذاخوری عسل ترکیب نمایید.
  • اکنون این ماسک را روی صورت و گردن خود بمالید.
  • اجازه دهید ماسک برای 10 تا 15 دقیقه روی پوست مانده تا کاملا خشک شود.

مطالب پربازدید:  روشن کردن پوست صورت با ۹ روش خانگی شگفت انگیز

 

روش‌ها و راهکارهای موثر برای شفاف کردن پوست

در این مطلب نکاتی در رابطه با شفاف کرد‌ن پوست با شما در میان گذاشتیم. تا بتوانید رنگ پوست خود را به صورت طبیعی روشن نمایید و ظاهری بی‌عیب و نقص داشته باشید. با این وجود، باید بدانید که نمی‌توان پوست تیره را به روشن تبدیل کرد. (همان تصویری که در چندین آگهی فروش کرم‌های شفاف به ما نشان داده‌اند) شما می‌توانید رنگ پوست طبیعی خود را داشته باشید که به مرور زمان به علت عواملی مثل گرد و غبار، آلودگی و … تیره می‌شود.

همچنین بهتر است بدانید که برای روشن كردن پوست صورت با ليزر، می‌توان از لیزر تهاجمی استفاده نمود. در این شیوه، قسمتی از سطح پوست بخار شده و با آمدن پوست‌های جدید، آن لکه‌های عمیق و تیره قدیمی از بین می‌رود. روش دیگر، لیزر غیر تهاجمی بوده که در فرایند آن، پزشک، با تاباندن لیزر به عمقی‌ترین نقاط پوست، رنگ آن را روشن‌تر خواهد نمود.

 

منبع : nhs

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *