لک پوستی با ضد آفتاب

این روزها تنوع لوازم آرایشی بهداشتی بسیار فراوان شده و در این صنعت هر روز شاهد رونمایی از یک محصول یا برند جدید می‌باشیم. تجربه نشان داده هرچه تنوع بیشتر باشد، شایعات نیز بالا می‌گیرند.

یکی از این شایعات در مورد کرم ضد آفتاب رنگی یا کرم پودری و شایعه لک پوستی با ضد آفتاب می‌باشد: « آیا ضد آفتاب لدورا لک میاره.»

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

در این مقاله به آسیب شناسی این مسئله می‌پردازیم و سعی می‌کنیم به این پرسش پاسخ دهیم که آیا ضد آفتاب رنگی موجب ایجاد لک پوستی می‌شود یا خیر؟ آیا باید قید ضد آفتاب کرم‌ پودری را زد و ضد آفتاب‌های بی‌رنگ را جایگزین آن‌ها نمود؟ آیا ضدآفتاب برای لک صورت یک تحریک کننده است؟

مروری بر دانستنی‌های مرتبط با لک پوستی با ضد آفتاب

مروری بر دانستنی‌های مرتبط با کرم ضد آفتاب

  • کرم ضد آفتاب رنگی را باید به مقدار مناسب یعنی نصف قاشق چای‌خوری برای صورت و گردن استفاده نمود.
  • هرگز فراموش نکنید هر دو ساعت یک مرتبه که در معرض نور آفتاب قرار می‌گیرید، کرم ضد آفتاب کرم‌ پودری خود را تمدید نمایید.
  • بسیاری از اشخاص ضد آفتاب رنگی را در وهله اول جهت محافظت از پوست در مقابل اشعه‌‌های مضر آفتاب و در مرحله دوم به منظور جایگزینی برای کرم‌ پودر یا پنکک روزانه استفاده می‌نمایند.
  • بعضی از افراد هنوز نمی‌دانند باید از ضد آفتاب رنگی یا کرم‌ پودری در خانه هم استفاده کرد.
  • کرم ضد آفتاب رنگی یا بی رنگ باید هر 2 ساعت یک ‌بار تمدید گردد، در غیر این‌صورت ضد آفتاب از هر نوعی که باشد در مقابل آفتاب و نفوذ اشعه‌های UVA و UVB محافظت کوتاه‌ مدت دارد.

این‌ها پیش‌فرض‌های مهمی باشند که باید پیش از استفاده از ضد آفتاب کرم‌ پودری یا بدون رنگ در مورد آن‌ها بدانید.

شایعه رایج اما اشتباه در رابطه با ضد آفتاب رنگی یا کرم‌ پودری

شایعه رایج اما اشتباه در رابطه با ضد آفتاب رنگی یا کرم‌ پودری

شاید برای شما نیز اتفاق افتاده باشد، زمانی که برای خرید کرم ضد آفتاب رنگی به فروشگاه‌ها سر می‌زنید و فروشنده تاکید دارد: «چرا از محصولات ایرانی انتخاب می‌کنید؟! ضد آفتاب‌های خارجی که بهتر هستند!» برخی از فروشنده‌ها و حتی مصرف کننده‌ها معتقدند که استفاده از کرم ضد آفتاب ایرانی به نوعی خیانت به پوست می‌باشد.

ولی همین‌جا خیال شما را راحت کنیم! این گفته کاملا غلط و از روی ناآگاهی یا بعضی از منفعت‌های پشت پرده است! هر ضد آفتاب رنگی یا بدون رنگ با SPF 30 به بالا چنانچه به‌ روش صحیح استفاده شود، برای پوست مناسب و سودمند می‌باشد! در حقیقت ضد آفتاب ایرانی و خارجی تفاوت زیادی با یکدیگر ندارد. شما می‌توانید ضد آفتاب رنگی یا بدون رنگ را از هر برند ایرانی یا خارجی تهیه نمایید اما اصلی‌ترین موضوع، نحوه استفاده از آن است.

شایعه رایج اما اشتباه در رابطه با ضد آفتاب رنگی یا کرم‌ پودری

شایعه بعدی که این روزها از بعضی از ما می‌شنویم، ایجاد لکه پوستی به علت استفاده از کرم ضد آفتاب کرم‌ پودری است! بسیاری از اشخاص این روزها در بیرون از خانه از کرم‌های ضد آفتاب کرم پودری استفاده می‌کنند. این عده معتقدند که هم با یک تیر دو نشان زده و هم هزینه‌ها را کاهش داده‌اند، و هم مجبور به استفاده از کرم پودر و پنکیک نیستند.

البته این یک روش منطقی و در راستای سلامت پوست بوده ولی در کنار عادت استفاده از کرم ضد آفتاب کرم پودری، یک شایعه نیز شنیده می‌شود و آن مبنی بر ایجاد لکه و تیرگی‌ها پس از استفاده مستمر از این نوع کرم‌ها می‌باشد!

این نیز شایعه‌ای بی‌اساس بوده و باید گفت کرم‌ ضد آفتاب کرم پودری همچون دیگر محصولات مراقبت از پوست از جمله مرطوب کننده و آبرسان‌ها و ماسک‌های بهبود دهنده قادرند در روتین پوستی شما جا بگیرند.

در حقیقت درست است که بسیاری از اشخاص عادت دارند از کرم ضد آفتاب بدون رنگ استفاده کنند ولی این به‌ هیچ عنوان بدین معنا نیست که کرم‌های ضد آفتاب رنگی و کرم پودری مضر هستند و باعث ایجاد مشکلات پوستی در آینده می‌گردند. هر دوی این محصولات درصورتی که اصولی و به درستی استفاده شوند، قادرند تا از پوست شما در مقابل اشعه‌های مضر آفتاب محافظت نمایند.

تفاوت ضد آفتاب رنگی و بدون رنگ چیست؟

تفاوت ضد آفتاب رنگی و بدون رنگ چیست؟

در مواجهه با سوال آیا ضدآفتاب‌های رنگی محافظت کمتری دارند؟ یا اینکه آیا ضد آفتاب رنگی پوست را تیره میکند؟ و یا حتی ایا ضد آفتاب لک صورت را از بین میبرد؟ دقت داشته باشید که تفاوت اصلی ضد آفتاب رنگی با بی رنگ در واقع در رنگ آن‌هاست. کرم ضد آفتاب کرم‌ پودری تنها رنگدانه داشته و از لحاظ مکانیزم دفاع از پوست در مقابل اشعه‌های مضر خورشیدی، هیچ تفاوتی با انواع ضد آفتاب بدون رنگ ندارد.

هر دو ضد آفتاب در صورت داشتن SPF مناسب، از پوست شما در مقابل اشعه‌های خورشید محافظت می‌نمایند. در حقیقت ضد آفتاب رنگی دارای رنگ‌دانه‌هایی از جنس اکسید آهن می‌باشد. وجود اکسید آهن هرگز موجب ایجاد لک‌های پوستی نمی‌شود و هیچ فرقی در مکانیزم دفاعی ضد آفتاب در مقابل نور خورشید ایجاد نمی‌کند؛ البته همان‌طور که گفتیم به شرط آنکه ضد آفتاب به روش صحیح استفاده گردد.

قیمت انواع ضدافتاب رنگی و بی رنگ برند و باکیفیت

 

انواع ضد آفتاب رنگی یا کرم‌ پودری

انواع ضد آفتاب رنگی یا کرم‌ پودری

ضد آفتاب رنگی انواع متنوع و گوناگونی دارد و برحسب سلیقه، اشخاص انتخاب‌های گوناگونی می‌توانند داشته باشند. انواع ضد آفتاب رنگی یا کرم‌ پودری که در بازار موجود است، شامل موارد زیر است:

ضد آفتاب رنگی با پوشش بالا

انواع ضد آفتاب رنگی یا کرم‌ پودری

کسانی که روی پوست آنها لک و جای جوش وجود دارد، از محصولاتی استفاده می‌نمایند که پوشش‌دهی زیادی دارند. به همین علت از ضدآفتاب رنگی یا کرم‌ پودری با پوشش‌دهی بالا استفاده می‌نمایند. این دسته از ضد آفتاب‌ها جایگزین مناسبی برای کرم‌ پودر و پنکک بوده و برای مصرف روزانه مناسب هستند.

ضد آفتاب رنگی با پوشش‌ دهی ملایم

این دسته از کرم ضد آفتاب‌ها دارای پوشش‌دهی نسبتا کمی هستند. در نتیجه جای جوش‌ها و لکه‌های پوستی را زیاد پوشش نمی‌دهند، ولی رنگی یکنواخت روی سطح پوست ایجاد می‌نمایند.

طرز استفاده از ضد آفتاب رنگی

طرز استفاده از ضد آفتاب رنگی

شاید بهتر است یک بار دیگر روش استفاده از ضد آفتاب را مرور نماییم. پیش از این گفتیم که طرز استفاده از ضد آفتاب چقدر مهم بوده و چنانچه ضد آفتاب به روش صحیح استفاده نشود، هیچ دفاعی از پوست در مقابل نفوذ اشعه‌های مضر خورشیدی نمی‌کند.

  • ضد آفتاب باید حتما 20 الی 30 دقیقه قبل از خروج از منزل روی سطح صورت مالیده شده تا کرم ضد آفتاب بتواند در مقابل نفوذ اشعه‌های خورشید عملکرد مناسبی داشته باشد. خوشبختانه این قانون را معمولا بیشتر افراد رعایت می‌نمایند.
  • یکی دیگر از قوانین استفاده صحیح از کرم‌های ضد آفتاب این بوده که ضد آفتاب باید به مقدار مناسب استفاده گردد؛ حدود نصف قاشق چای‌خوری برای صورت و گردن. متاسفانه این قانون به طور معمول به‌خوبی رعایت نمی‌شود، به خصوص کسانی که از کرم ضدآفتاب رنگی یا کرم‌ پودری استفاده می‌نمایند. این ضد آفتاب‌ها به‌ علت رنگ و پوشانندگی که روی صورت ایجاد می‌نمایند، به مقدار کم استفاده می‌شوند. کرم ضدآفتاب رنگی پیش از آنکه جایگزین کرم‌ پودر یا پنکک شود، وظیفه حفاظت از پوست در مقابل اشعه‌های خورشید را دارد ولی متاسفانه گاهی این اولویت فراموش می‌شود.
  • قانون بعدی و بسیار مهمی که باید زمان استفاده از ضد آفتاب رعایت گردد، تمدید هر دو ساعت یک‌بار آن می‌باشد. متأسفانه این قانون نیز گاهی فراموش می‌شود، به خصوص از جانب کسانی که از ضد آفتاب‌های کرم‌ پودری استفاده می‌کنند. چراکه این ضدآفتاب‌های رنگی با رنگ و پوشانندگی کاملی که دارند، مردم را به اشتباه انداخته که لابد کرم ضد آفتاب هنوز به میزان کافی روی صورت دارند و احتیاجی به تمدید نیست. ولی این باور غلط است. هر 2 ساعت یک بار نیاز است تا ضد آفتاب را از هر نوعی که باشد، تمدید نمایید. این نکته به خصوص در مورد کسانی که در سفر هستند، بیشتر صدق می‌کند.

طرز استفاده از ضد آفتاب رنگی

  • استفاده از ضد آفتاب در خانه نکته مهمی بوده که این روزها بسیاری درمورد آن صحبت می‌کنند. همان‌گونه که می‌دانید اشعه‌های مضر خورشید که به نوعی دشمن اصلی پوست به‌ شمار می‌روند، اشعه‌های UVA و UVB می‌باشند. زمانی‌ که در خانه هستید و نور خورشید از پنجره به داخل خانه می‌تابد، درست است که از نفوذ اشعه UVB در امان می‌باشید، ولی متاسفانه اشعه UVA از شیشه عبور نموده و لایه عمیق پوست نفوذ می‌کند و موجب ایجاد مشکلات پوستی متعدد برای شما می‌شود. در نتیجه به نظر می‎‌رسد استفاده از ضد آفتاب در خانه نیز کار ضروری می‌باشد.
  • استفاده از کرم ضد آفتاب بی رنگ در مواجهه با نور آبی محصولات دیجیتال در خانه هم امری مهم و بدیهی است. نور آبی از دسته اشعه‌های مضر برای پوست بوده که منبع اصلی آن خورشید می‌باشد، که متاسفانه دستگاه‌های الکترونیکی مثل موبایل، تبلت، لپ ‌تاپ و تلویزیون نیز این نور مضر را برای پوست ساطع می‌کنند. کسانی که از ضدآفتاب رنگی یا کرم‌ پودری استفاده می‌نمایند، زمان حضور در خانه ترجیح می‌دهند که از ضد آفتاب استفاده نکنند. یکی از علت‌های آن شاید رنگی بوده که این کرم‌های ضد آفتاب به پوست می‌دهند و سبب می‌شوند که صورت همواره آرایش کرده به چشم به نظر برسد. در نتیجه این اشخاص زمانی که در خانه حضور دارند، می‌خواهند به پوست صورت خود استراحت داده و آرایش نکنند. جهت حل این مسئله پیشنهاد می‌کنیم که این اشخاص دو نوع کرم ضد آفتاب رنگی و بی رنگ داشته باشند. زمان خروج از خانه کرم ضد آفتاب رنگی یا کرم‌ پودری و زمانی که در خانه هستند، از ضد آفتاب بدون ‌رنگ استفاده نمایید.

مطالب کاربردی:  تفاوت فلوئید و کرم ضد آفتاب برای داشتن انتخابی بهتر

نحوه پاک کردن ضد آفتاب رنگی از روی پوست

نحوه پاک کردن ضد آفتاب رنگی از روی پوست

جهت پاک کردن ضد آفتاب‌های رنگی باید مقداری حوصله به خرج داد. کرم ضد آفتاب را به وسیله میسلار واتر یا شیر پاک کن از روی صورت پاک کرده و سپس با یک شوینده یا فیس واش مناسب، صورت را به طور کامل بشویید. پس از آن می‌توانید از یک تونر استفاده نمایید تا رنگدانه‌‌هایی که داخل منافذ پوست به دام افتاده‌اند، آزاد و به‌ صورت کامل تمیز و درخشان شود.

ضد آفتاب رنگی Spf 100 بایودرما، بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک و لک دار

ضد آفتاب رنگی Spf 100 بایودرما، بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک و لک دار

کرم ضدآفتاب رنگی بایودرما با SPF50 یا 100 یکی از برترین محصولات ایرانی حاضر در بازار و مخصوص پوست‌های خشک و نرمال است. این کرم ضدآفتاب از پوست شما در مقابل اشعه‌های خورشیدی محافظت کرده و از مشکلات پوستی مثل لک، چروک و جوش جلوگیری خواهد نمود.

مطالب پربازدید:  نحوه درست استفاده از کرم ضدآفتاب برای داشتن پوستی سالم

 

 

 

منبع : tide

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *