سامبره مو چیست

در هر دوره از زمان، روش یا تکنیک جدیدی برای زیباتر کردن موها به وجود آمده است. سامبره مو نیز یکی از این تکنیک‌ها بوده که سبب جذاب‌تر شدن شما خواهد شد. اگر می‌خواهید موهای خود را رنگ کرده، اما بین روش بالیاژ و آمبره گیر کرده‌اید، سامبره روش پیشنهادی ما به شما خواهد بود.

حالا که کنجکاو شده‌اید بدانید این تکنیک رنگ مو چیست، در ادامه با ما همراه باشید. ما اطلاعات دقیقی را در این مقاله در رابطه با چیستی این تکنیک و روش انجام آن گرد هم آورده‌ایم، بنابراین اگر آماده تغییری زیبا روی موهای خود هستید، این مقاله را از دست ندهید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

روش سامبره چیست؟

نمونه‌ای از موهای رنگ شده با تکنیک سامبره

نام این تکنیک گواه همه چیز است. سامبره مو همان آمبره بسیار ظریف و دقیق خواهد بود. به همین سبب به سامبره شهرت یافته است. کلمه Subtle به معنای ظریف بوده و وقتی در کنار Ombre قرار گیرد، به سامبره تبدیل خواهد شد.

در روش آمبره ممکن است موهایتان در وسط و انتها حتی تا 4 درجه نیز روشن‌تر شوند، اما در این روش موها تنها تا 2 درجه روشن خواهند شد و برای افرادی که به موهای خیلی روشن علاقه ندارند، مناسب خواهد بود.

موهای سامبره مناسب چه افرادی خواهد بود؟

نمونه دیگری از موهای رنگ شده با تکنیک سامبره

حال که می‌دانید سامبره مو چیست باید بدانید که این مدل رنگ مو برای افرادی که موهای بلند داشته بسیار مناسب خواهد بود، چرا که سبب ایجاد شیب ملایمی روی موها تا انتهای طول آن خواهد شد. البته این تکنیک رنگ مو روی هر رنگ پایه‌ای حتی موهای تیره اعمال خواهد شد و طیف وسیعی از افراد می‌توانند این رنگ مو را تجربه کنند.

لیست قیمت انواع لوازم آرایش مو

تفاوت سامبره با بالیاژ و آمبره

یک نمونه از موهای رنگ شده با تکنیک سامبره

یک نمونه از موهای رنگ شده با تکنیک بالیاژ

یک نمونه از موهای رنگ شده با تکنیک آمبره

در نگاه اول ممکن است شما هر سه این تکنیک‌ها را به یک شکل ببینید، اما تفاوت‌های ظریفی بین آنان وجود داشته که سبب تمایز این روش‌ها از یک دیگر خواهد شد. بالیاژ تکنیکی بوده که در آن هایلایت موها به وسیله دست انجام شده و بسیار طبیعی خواهد بود. نگهداری از موهای بالیاژ شده بسیار آسان بوده و بهترین گزینه برای دختران پرمشغله محسوب می‌شود.

اما موهای آمبره دارای ریشه‌های تیره بوده که به مرور و رسیدن به انتها روشن می‌شوند. در تکنیک بالیاژ رشته‌های روشن مو به وضوح دیده شده، اما در سامبره مو این گونه نیست و هایلایت‌ها در تمام طول و انتهای مو اعمال می‌شوند و با پوششی تقریبا نامرئی به سمت ریشه حرکت می‌کنند. اگر مایل هستید با بالیاژ مو بیشتر آشنا شوید مقاله زیر را حتما بخوانید.

مطالب خواندنی:  بالیاژ مو چیست و در خانه چگونه انجام می‌شود؟

مراحل انجام سامبره مو در خانه چیست؟

این روش به مهارت بالایی نیاز داشته و بهتر است برای داشتن موهای سامبره از افرادی که تخصص بالایی در این کار دارند، کمک بگیرید، اما اگر به دنبال آموزش سامبره مو هستید، مراحل زیر را باید انجام دهید:

مرحله اول – آماده سازی موها

باید در مرحله اول از هایلایتر‌ها استفاده کرده و موهایتان را روشن کنید، سپس آنان را به خوبی شسته و برای مرحله بعد خشک کنید.

مرحله دوم – ایجاد سایه در ریشه مو

در مرحله دوم باید از رنگ‌های نیمه دائمی برای ایجاد سایه در ریشه‌ها استفاده کنید. این کار را به وسیله یک فرچه رنگ مو انجام داده و تا جایی که شیب موها شروع می‌شود، اعمال کنید. اگر دوست دارید که رنگ موهای طبیعی خودتان در ریشه‌ها باقی باند، می‌توانید از این مرحله گذر کنید.

مرحله سوم – قسمت میانی مو

در مرحله سوم باید به رنگ کردن قسمت‌های میانی مو بپردازید، قسمت میانی باید از ریشه‌ها روشن‌تر و از نوک مو تیره‌تر باشد. پس در این مرحله انتهای مو را کاملا از رنگ پاک کنید و فقط به قسمت میانی توجه داشته باشید.

مرحله چهارم – رنگ کردن قسمت پایین مو

در مرحله چهارم باید روشن‌ترین درجه رنگ را برای قسمت‌های پایینی مو اعمال کنید. این قسمت باید کمی از قسمت میانی روشن‌تر و از ریشه‌ها نیز 2 درجه روشن‌تر باشد.

مرحله پنجم – خشک کردن مو

در مرحله آخر و پنجم شما باید موها را شسته و سشوار بکشید که خشک شوند. می‌توانید از نرم کننده‌ها و تقویت کننده‌ مو در این مرحله کمک بگیرید.

مطالب خواندنی:  آموزش قدم به قدم آمبره مو

جذاب‌ترین مدل‌های سامبره مو

اگر از این مدل رنگ مو خوشتان آمده و می‌خواهید با تکنیک سامبره مو، جذابیت موهایتان را افزایش دهید، ما چند ایده مختلف را برای شما گرد هم آورده‌ایم که می‌توانند در انتخاب بهترین رنگ به شما کمک کنند.

موهای سامبره بلوند

نمونه‌ای از موهای سامبره بلوند

رنگ بلوند همیشه جذابیت‌های خود را داشته است و داشتن موهای سامبره بلوند به شما ظاهری تمیز و مدرن خواهد داد.

موهای سامبره قهوه‌ای

نمونه‌ای از موهای سامبره قهوه‌ای

این مدل سامبره مو به موهایتان عمق زیادی بخشیده و آنان را پرپشت و غنی نشان خواهد داد و یکی از ترندهای سال‌های اخیر بوده است.

مطالب کاربردی :  انواع رنگ موی نسکافه‌ای و راهنمای انتخاب رنگ نسکافه‌ای

موهای سامبره قرمز یا مسی

نمونه‌ای از موهای سامبره قرمز

اگر به دنبال موهایی با تناژ گرم بوده که دارای عمق زیادی نیز هستند، موهای سامبره قرمز یا مسی برای شما عالی خواهند بود.

موهای سامبره صورتی یا رزگلد

نمونه‌ای از موهای سامبره صورتی یا رزگلد

نمونه دیگری از موهای سامبره صورتی یا رزگلد

برای افرادی که به رنگ‌های فانتزی مثل صورتی علاقه داشته، اما به دنبال موهایی ملایم‌تر و ظریف‌تر از حالت صورتی کلی هستند، موهای سامبره صورتی یا رزگلد بهترین انتخاب خواهد بود. این رنگ مو یکی از رنگ‌های مورد علاقه افراد مشهور و اینفلوئنسرها بوده و یکی از جذاب‌ترین رنگ‌های دخترانه محسوب می‌شود.

مطالب دیدنی:  کاتالوگ انواع رنگ مو شرابی

موهای سامبره خاکستری دودی

نمونه‌ای از موهای سامبره خاکستری دودی

این مدل سامبره مو به دلیل حالت سردی که دارد، بهترین گزینه برای رنگ موی پاییزی بوده و ظاهری دلنشین به شما خواهد داد. به طور کلی بهتر است با خواندن کاتالوگ رنگ مو نیز به خوبی به منظور انتخاب دقیق تر آشنا شوید. در صورتی که مایل هستید خواندن کاتالوگ رنگ مو را به خوبی یاد بگیرید این مقاله در مجله مدیسه را از دست ندهید.

 

منبع : lorealprofessionnel

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *