موها تاثیر بسیار مهمی در زیبایی چهره ما داشته و از گذشته تا به حال روش‌های مختلفی برای رنگ کردن آنان در میان افراد به وجود آمده است. اگر به دنبال روش‌هایی برای آموزش هایلایت مو بدون کمک گرفتن از متخصصان این حوزه هستید، این مقاله می‌تواند به شما کمک کند.

ما روش‌هایی را برای انجام این کار در خانه گرد هم آورده‌ایم و به شما در برخورداری از موهایی زیباتر کمک خواهیم کرد. کافی است تمام نکات بیان شده در ادامه را مو به مو رعایت کرده و تجربه‌ای دلنشین به دست آورید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

هایلایت مو چیست؟

هایلایت مو چیست؟

این روش یکی از تکنیک‌های رنگ کردن مو بوده که مزایای بسیار زیادی نسبت به رنگ کردن کامل موها خواهد داشت. اگر آموزش هایلایت مو به درستی انجام پذیرد، شما می‌توانید به موهایتان عمق و شادابی بیش‌تری هدیه کنید. هایلایت مو، سبب پرپشت و حجیم‌تر دیده شدن موهایتان شده و جذابیتتان را چندین برابر خواهد کرد.

در تکنیک هایلایت تارهایی از قسمت‌های مختلف مو انتخاب شده و با رنگ موهای موقت، نیمه دائمی و دائمی رنگ آمیزی خواهد شد.

نکته‌های ضروری قبل از هایلایت مو

برای انجام این کار در خانه شما باید نکات ضروری زیر را در نظر بگیرید که آموزش به درستی انجام پذیرد.

نکته اول: انتخاب رنگ هایلایت

روشن بودن موهای هایلایت شده نسبت به موهای پایه

این مرحله که ممکن است مهم‌ترین مرحله در آموزش هایلایت مو در منزل باشد، بیان می‌کند که قبل از انجام هرکاری باید بهترین و مناسب‌ترین رنگ مو و دکلره را متناسب با نوع، رنگ و حالت موهایتان انتخاب کنید.

رنگ انتخاب شده باید یک الی دو درجه از موهای اصلی‌تان روشن‌تر باشد. همچنین در انتخاب رنگ حتما به ته رنگ پوستی خود نیز توجه کرده و رنگ متناسب با آن را انتخاب کنید.

لیست قیمت جدیدترین رنگ موهای شیک

 

نکته دوم: انتخاب تکنیک مناسب برای هایلایت

روش‌های مختلفی برای هایلایت مو وجود داشته و شما می‌توانید یکی از این موارد را انتخاب کنید.

استفاده از فویل

نمایی از هایلایت کردن موها به وسیله فویل

افرادی که به دنبال آموزش هایلایت مو با فویل هستند، باید بدانند که در این تکنیک موها را در فویل‌هایی پیچیده و مواد را به کل بخش‌های پیچیده شده در فویل اعمال می‌کنند. در این روش شما کنترل بهتری روی قسمت‌های مختلف مو داشته و حتی می‌توانید از چندین رنگ مختلف برای هایلایت آن هم به طور همزمان استفاده کنید.

هایلایت مو به روش بالیاژ

نمونه‌ای از موهای هایلایت شده به روش بالیاژ

در آموزش هایلایت مو به روش بالیاژ شما برخلاف روش قبلی کاملا با دست باز عمل کرده و در انتخاب بخش‌های مختف مو آزادانه تصمیم می‌گیرید و سپس هایلایتی با شیب طبیعی روی موهای خود خواهید داشت.

مطالب خواندنی:  بالیاژ مو چیست و در خانه چگونه انجام می‌شود؟

پس از تصمیم گیری در انتخاب روش باید مراحل آموزش هایلایت کردن مو را قدم به قدم طی کنید.

آموزش هایلایت مو به وسیله فویل

در این روش شما می‌توانید در خانه و به تنهایی یا کمک گرفتن از شخصی دیگر به هایلایت موهای خود بپردازید، اما باید توجه کنید که همه نکات رعایت شود، چرا که سلامت موها بسیار مهم بوده و مشورت گرفتن از یک متخصص می‌تواند کمک بزرگی به شما کند.

وسایل لازم برای انجام کار

آموزش هایلایت مو در خانه نیاز به وسایلی داشته که شما می‌توانید از فروشگاه آرایشی و بهداشتی آنان را تهیه کرده یا اقدام به خرید اینترنتی از فروشگاه اینترنتی مدیسه کنید. این وسایل عبارتند از:

  1. کاسه برای مخلوط کردن مواد: کاسه‌هایی که دارای درجه بندی برای اندازه مواد هستند، بسیار مفید خواهند بود.
  2. پودر دکلره یا رنگ روشن‌تر از موی پایه: پودرهای دکلره مختلفی در بازار وجود داشته و شما باید با توجه به جنس مو و قوی یا ضعیف بودن موهایتان اقدام به خرید مناسب‌ترین پودر دکلره کنید.
  3. اکسیدان: اکسیدان انتخابی باید متناسب با رنگ و پودر دکلره بوده و به موهایتان آسیب وارد نکند.
  4. فویل: برای خرید فویل هم می‌توانید نمونه‌های آماده برای رنگ مو را انتخاب کرده و هم می‌توانید از فویل‌های بزرگ استفاده کرده و آنان را به قسمت‌های کوچک‌تر تقسیم کنید.
  5. فرچه رنگ
  6. دستکش یکبار مصرف
  7. شانه‌های مناسب رنگ
  8. کلیپس و کش مو
  9. شامپو
  10. نرم کننده
  11. آینه
  12. کلاه رنگ مو یا پلاستیک برای گرم کردن موها

خرید انواع وسایل موردنیاز هایلایت مو

 

مراحل انجام هایلایت مو

قدم اول : بخش بندی موها

نمونه‌ای از موهای تقسیم شده به قسمت چپی، راستی و پشتی

اولین مرحله در آموزش قدم به قدم هایلایت مو، بخش بندی موهایتان است. حتما موهایتان را شانه کرده که هیچ گرهی نداشته باشند. توجه داشته باشید که اگر موهایتان تمیز نیست، بهترین زمان برای رنگ کردن آنان است، چرا که در این حالت بیش‌ترین رنگ پذیری را خواهند داشت. موهایتان را به وسیله کلیپس و کش مو به سه قسمت چپی، راستی و پشتی تقسیم بندی کنید.

قدم دوم: مخلوط کردن رنگ

مخلوط کردن پودر دکلره و اکسیدان در کاسه به وسیله فرچه رنگ

دومین مرحله در آموزش هایلایت مو، مخلوط کردن رنگ یا پودر دکلره و اکسیدان است. این مواد را در کاسه مخلوط کرده و در مکانی که دارای تهویه مناسبی است، این کار را انجام دهید، چرا که بوی قوی و شیمیایی تولید کرده و نباید مستقیما استنشاق شود.

ماده به دست آمده از ترکیب این مواد، باید کرمی و بدون هرگونه توده باشد. برای حل این دو از فرچه کمک بگیرید. در آموزش هایلایت مو بدون دکلره، در این مرحله باید از رنگی که یک الی دو درجه از موهایتان روشن‌تر استفاده کنید.

قدم سوم: لایه برداری

انتخاب بخش نازکی از موها

در این مرحله باید بخشی از موهایتان را برای شروع انتخاب کنید. بخش کوچکی از پایین سر و زیرترین لایه را در ابتدا باید انتخاب کنید و سپس به بالا پیش بروید.

مطالب دیدنی:  15 ترند هایلایت مو مخصوص سال 2023

قدم چهارم: آماده کردن فویل

تا زدن فویل با استفاده از شانه دم باریک

تا زدن فویل از وسط و باز کردن آن

ورقه‌ای از فویل آماده کرده و لبه بالایی آن را تا زده و شانه رنگ مو (دم باریک) را در آن قرار دهید. سپس ورق را از وسط تا کرده و دوباره به حالت اول بازگردانید، این تاخوردگی به هنگام انجام کار به کمکتان خواهد آمد. در آموزش هایلایت‌مو کوتاه شما می‌توانید از فویل‌هایی با اندازه‌های کوچک‌تر استفاده کنید.

قدم پنجم: قرارگیری فویل روی موی سر

قرار دادن فویل زیر موها

تا زدن فویل روی موها

محکم کردن فویل روی موها

در مرحله پنجم از آموزش هایلایت‌مو، فویل به همراه شانه را در زیر بخشی از موها که در قدم سوم انتخاب کرده بودید، قرار دهید. با استفاده از شانه موها را به طور کامل بالا بدهید که به ریشه یا جایی که می‌خواهید موهایتان از آن قسمت هایلایت شود برسد و کاملا سفت باشد.

حال با استفاده از فرچه مواد را روی موهای خود کشیده و با حرکات رو به پایین رنگ کنید. قبل از تا کردن فویل اطمینان حاصل کنید که تمام موها داخل فویل قرار دارند.

قدم ششم: گرم کردن مو

استفاده از کلاه برای گرم کردن موها

پس از این که چند بخش را برای هایلایت شدن انتخاب کرده و با فویل آن‌ها را رنگ آمیزی کردید، حالا باید همه آن‌ها زیر یک کلاه یا پلاستیک قرار داده و به آنان گرما دهید. اگر قصد دارید که از کیسه پلاستیکی استفاده کنید، با استفاده از کلیپس همه قسمت‌ها را محکم کنید.

در حالت عادی باید 30 تا 45 دقیقه صبر کنید و در حالتی که از سشوار برای گرم کردن موها استفاده می‌کنید، 15 الی 20 دقیقه کافی خواهد بود. می‌توانید هر چند دقیقه موهای خود را چک کنید و این کار مانعی نخواهد داشت.

قدم هفتم: شستشوی موها

نمونه‌ای از موی هایلایت شده با فویل

این مرحله آخرین قدم از آموزش هایلایت‌مو بوده و شما در این مرحله می‌توانید فویل‌ها را برداشته و موهای خود را بشورید. پس از این که همه مواد از روی موهایتان خارج شد، از شامپو و نرم کننده استفاده کنید.

با انجام همه مراحل بالا شما می‌توانید در هزینه‌های بسیاری صرفه جویی کرده و لذت برخورداری از موهایی زیبا را نیز تجربه کنید.

آموزش هایلایت مو با کلاه

آموزش هایلایت مو با کلاه

اجرای هایلایت با کلاه مخصوص بسیار ساده‌تر بوده و نتیجه هم هایلایت زیبایی خواهد شد. برای انجام این کار نیاز به کمک دارید چرا که دسترسی به موهای پشت سر، دشوار بوده و نمی‌توانید تارهای موی پشت سر را به راحتی جدا کنید. نحوه کار به اینگونه است که ابتدا باید موها را برای مش آماده کرده و بعد رنگ را روی تارهای مو بزنید. برای آموزش هایلایت مو کوتاه نیز بهترین گزینه پیاده سازی هایلایت با کلاه است.

 

منبع : byrdie

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *