آموزش فیکس کردن آرایش با روش‌ها و ترفندهای طلایی

آرایش کردن یکی از جالب‌ترین کارها برای بانوان است، ولی یکی از دغدغه‌های پس از آرایش تمدیدهای مدوام آن می‌باشد که به طور معمول پس از حدود یک الی دو ساعت آرایش حالت اولیه‌ خود را از دست می‌دهد. ثابت نگه داشتن و فیکس کردن آرایش، مهارتی است که هر بانویی باید از آن برخوردار باشد اما این کار برای کسانی که دائما بیرون از خانه هستند یا دارای پوست چربی می‌باشند، مقداری مشکل است.

بالا بردن دوام و ماندگاری آرایش یکی از دغدغه‌های بسیاری از بانوان است، به خصوص مواقعی که قصد دارند در مراسم مهمی شرکت کرده یا می‌خواهند که آرایش خود را برای مدت طولانی نگه دارند. یکی از مهمترین روش‌های افزایش ماندگاری آرایش، فیکس کردن آن بوده که برای انجام آن می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده نمود.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

بسیاری از بانوان علاقه دارند آرایش صورت خود را برای یک روز کامل بدون اینکه آن را تمدید نمایند، روی صورتشان نگه دارند. در ادامه شما را با آموزش فیکس کردن آرایش آشنا می‌کنیم و شما می‌توانید از آن‌ها استفاده نمایید تا یک آرایش بی‌نقص داشته باشید و چندین و چند ساعت با همان آرایش به مراسمات رفته و دیگر نگران پاک شدن آرایش خود نباشید.

فیکساتور چیست؟

فیکساتور چیست؟

اسپری‌ها یا پودرهای فیکس‌کننده آرایش نهایی‌ترین مرحله یک آرایش روتین می‌باشند. مواد اصلی آن‌ها الکل و آب است و  از این مواد استفاده می‌نمایند تا آرایش در طی ایام گرم تابستان یا در طول تمرینات ورزشی حتی روی پوست چرب ثابت باقی بماند. امروزه فیکساتورها جایگاه خود را در بین خانم‌های خوش‌پوش یافته‌اند و به یکی از لوازم آرایشی ضروری آن‌ها تبدیل گردیده‌اند.

نوع پوستتان را بشناسید

قدم اول جهت داشتن یک آرایش خوب و بی‌نقص شناخت نوع پوست است. چرا که انواع کرم پوستی، پرایمر، کرم پودر و دیگر لوازم آرایشی بر اساس انواع پوست ساخته و دسته‌بندی شده‌اند و به این ترتیب شما می‌دانید به دنبال چه محصولی از کدام برند بروید تا بیشترین کارایی و پوشش را برای پوست شما داشته باشد.

روش‌های فیکس کردن آرایش

روش‌های فیکس کردن آرایش

یکی از جذاب‌ترین کارهایی که خانم‌ها به آن علاقه دارند آرایش کردن است. جالب است بدانید که ممکن است آرایش معمولی بدون فیکساتور پس از یک الی دو ساعت کم‌رنگ شده و شما مجبور به تمدید کردن آن شوید.

یکی از کارهایی که بانوان باید انجام دهند این است که روش‌ها و تکنیک‌های فیکس کردن آرایش را بلد باشند تا بتوانند با استفاده از آن‌ها مدت زمان بیشتری از آرایش خود استفاده نمایند. در ادامه آموزش فیکس کردن آرایش روی صورت را برای شما شرح می‌دهیم و نکاتی را در رابطه با این کار به شما خواهیم گفت.

استفاده از پرایمر

پرایمر یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین زیرسازهای آرایشی محسوب می‌شود. در حقیقت حفظ نمودن آرایش برای مدت طولانی بستگی بسیار زیادی به زیرسازی مناسب پوست دارد و درحالتی که شما نتوانید این کار را به خوبی انجام بدهید، به طبع ماندگاری آرایش شما از بین خواهد رفت. استفاده از پرایمرها می‌تواند تاثیرات فراوانی بر پوست شما گذاشته و تاثیر مواد آرایشی را روی پوست به حداقل کاهش دهد.

مطالب مرتبط:  پرایمر چیست و نحوه استفاده از آن

 

پرایمرها به شما کمک می‌کنند تا بتوانید پوستی درخشان و یکدست داشته باشید، برهمین اساس حتی اگر آرایش غلیظ هم ندارید بهتر است از آن‌ها استفاده نمایید. اگر تمایل ندارید که همیشه از این محصول استفاده نمایید، می‌توانید روزهای گرم جهت اینکه آرایش شما خراب نشود، از پرایمرها استفاده کنید.

کرم پودر مناسب

کرم پودر مناسب

جهت اینکه آرایش شما ماسیده نگردد و بتوانید برای مدت زمان بیشتری آن را روی صورت خود حفظ کنید، نیاز است تا یک کرم پودر مناسب برای پوست خود تهیه نمایید. در ادامه یک سری از نکاتی را برای شما بیان خواهیم کرد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید یک کرم پودر خوب برای خود تهیه نمایید.

  • برای پوست‌های چرب بهتر است کرم‌هایی را تهیه نمایید که روی آن‌ها واژه Matt یا Oil Free درج شده باشد. در حقیقت این کرم‌ها چربی چندانی ندارند و موجب ماندگارتر شدن آرایش شما و پیشگیری از ماسیدگی آن خواهند شد.
  • اگر پوست شما نسبتا خشک است، بهتر است از کرم‌هایی استفاده کنید که بتواند کمبودهای پوستی شما را جبران کرده و آرایش شما خشک و نامناسب جلوه نکند.
  • برای پوست‌های خشک خود به هیچ‌عنوان از کرم پودرهای خشک مثل پنکیک استفاده ننمایید.
  • اگر پوست شما صاف است و دارای لک‌های جزئی است، می‌توانید از کرم پودرهای مایع که حالتی مات دارند، استفاده نمایید.
  • جهت انتخاب یک کرم پودر خوب و مناسب باید به رنگ پوست خود نیز دقت کنید. در زمان خرید بهتر است کرم پودر را روی صورت خود تست نمایید، درغیر این صورت نمی‌توانید نوع مناسبی از آن را مطابق با رنگ پوست خود تهیه نمایید.
  • بهترین جایی که می‌توانید جهت تست نمودن کرم پودر از آن استفاده نمایید، فک پایین است.
  • برای زدن کرم پودر بهتر است از دست استفاده ننمایید، چرا که این کار شما موجب مصنوعی به نظر رسیدن آرایش شما خواهد شد و مشکلاتی را برای شما به دنبال خواهد داشت.
  • جهت زدن کرم پودر روی صورت بهتر است یک لایه نازک از آن را روی پوست خود بمالید تا جذب پوست شما شده و مشکلی برای شما پدید نیاورد.

قیمت انواع فیکساتور و تثبیت کننده آرایشی

 

انتخاب پنکیک مناسب

انتخاب پنکیک مناسب

برای تابستان بهتر است از پنکیک‌های مات استفاده نمایید تا میکاپ شما خراب نشود و بتوانید چربی پوست خود را نگه دارید، چرا که برق ناشی از چربی پوست شما با استفاده از پنکیک مات گرفته می‌شود.

استفاده از کاغذ خشک کن

این کاغذها را می‌توانید فقط یک بار استفاده نمایید و چربی‌های ناشی از پوست خود را بگیرد. توجه داشته باشید که این کاغذها یک بار مصرف هستند و هیچ ضرری برای شما ندارند.

استفاده از پنکیک برای آرایش چشم

پیش از اینکه آرایش چشمان را آغاز نمایید، بهتر است از پنکیک استفاده نمایید. به خاطر داشته باشید که این کار موجب می‌شود تا آرایش چشم شما تثبیت شده و از جهتی هم از ماسیده شدن و ریختن خط چشم و سایه جلوگیری می‌کند.

استفاده از فیکساتور آرایش

استفاده از فیکساتور آرایش

آموزش فیکس کردن آرایش بسیار آسان است و شما می‌توانید این موادی که از پلیمر درست می‌شوند را بر روی آرایش خود استفاده نمایید و دیگر نگران پاک شدن آن نباشید. اگر برایتان سوال شده که به جای پودر فیکس از چی استفاده کنیم؟ باید بگوییم که می‌توانید این کار را با کمک پودر بچه هم انجام بدهید. پودر بچه، همچون پودر فیکس عمل کرده و چربی زائد پوست را به خوبی جذب می‌نماید.

پس از اتمام آرایش، مقداری از پودر را روی صورت‌ خود زده و اجازه دهید جذب پوست‌ گردد. همچنین به خاطر داشته باشید که از این فیکساتورها نباید به طور دائم استفاده نمایید، چرا که ممکن است مشکلات زیادی را با خود به همراه داشته باشد و پوست شما را از بین ببرند. نواحی که به فیکساتور آرایش نیاز دارند عبارت‌اند از :

  • زیر چشم‌ها
  • خط خنده
  • خط چانه
  • تی‌زون
  • زیر خط گونه‌ها
  • دو طرف بینی

استفاده از لوازم آرایشی با ماندگاری زیاد

در روش دیگری که جهت آموزش فیکس کردن آرایش استفاده می‌شود، باید از لوازمی استفاده نمایید که مقدار ماندگاری آن‌ها بسیار بالا است. در ادامه شما را با این ابزار آشنا می‌کنیم.

مطالب مرتبط:  آموزش نحوه آرایش چشم برای عینکی ها مانند یک آرایشگر حرفه‌ای

 

خط چشم‌های ژله‌ای

خط چشم‌های ژله‌ای

استفاده از این خط چشم‌ها سبب می‌شود تا ماندگاری آرایش شما بیشتر شود، چرا که به این راحتی‌ها و با تعریق جزئی از بین نمی‌روند و می‌توان گفت همچون چسب بر روی چشمان شما قرار می‌گیرند. اگر در آب‌و‌هوای گرمی قرار دارید بهتر است از این خط چشم‌ها به جای خط چشم‌های مدادی و خشک استفاده نمایید.

پیشگیری از ریختن ریمل

تنها مشکلی که موجب ریختن ریمل می‌گردد، تفاوت دمایی میان دمای بدن و دمای هوا است. اگر از برندهای خوب و باکیفیت برای این کار استفاده نمایید، امکان ریختن ریمل‌ها بسیار کاهش می‌یابد اما ممکن است هزینه زیادی را جهت این کار متحمل شوید.

استفاده از ریمل‌های ضد آب هم به شما کمک می‌کند تا ریمل شما نریخته و پخش نگردد. جهت اینکه ریمل روی صورت شما پخش نشود می‌توانید فقط نوک آن‌ها را ریمل بزنید. این کار باعث می‌شود که مژه‌های شما بولد شده و به هم نچسبند.

استفاده صحیح از رژ گونه

استفاده صحیح از رژ گونه

اگر پوست شما خشک است، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا از رژگونه خشک استفاده نمایید و در صورتی که پوست شما چرب است، رژگونه‌های پودری برای شما مناسب‌تر هستند.

استفاده از خط لب

جهت اینکه ماندگاری رژلب خود را بیشتر کنید، لازم است تا پیش از اینکه بر روی لب‌های خود رژلب بزنید، حتما خط لب کشیده باشید، درغیر این صورت امکان دارد رژلب شما ماندگاری چندان مناسبی نداشته باشد.

مطالب پربازدید:  ۷ مرحله کلیدی در مدل آرایش نود و نکاتی که باید بدانید

 

مرطوب نمودن لب‌ها

زدن رژ لب بر روی لب‌های خشک قادر است تا مانع از ماندگاری آن گردد، برهمین اساس به شما توصیه می‌کنیم تا پیش از استفاده از رژلب، لب‌های خود را مرطوب نمایید.

استفاده از پنکیک روی لب‌ها

استفاده از پنکیک روی لب‌ها

هنگامی که لب‌های خود را رژ زده‌اید، می‌توانید مقداری پنکیک روی آن زده تا تثبیت گردد. بهتر است جهت این کار از مقدار بسیار کمی پودر استفاده نمایید تا رنگ آن‌ها روی لب‌های شما ثابت بماند. توجه داشته باشید که آرایش صورت را هرقدر هم که با نکات گفته شده انجام دهید باز هم پس از چند ساعت جنب و جوش مقداری ریزش خواهد داشت، به همین دلیل ما توصیه می‌کنیم از لوازم با کیفیت استفاده نمایید.

نحوه استفاده از اسپری فیکس ارایش

نحوه استفاده از اسپری فیکس ارایش

اسپری فیکساتور را باید در مرحله آخر آرایش استفاده نمایید. یعنی هنگامی که آرایش کردن صورت شما به طور کامل پایان یافته است، می‌توانید از این محصول استفاده نمایید. نحوه استفاده از اسپری فیکس آرایش به صورت زیر است:

  • نخست قوطی اسپری فیکس‌کننده را به خوبی تکان بدهید.
  • قوطی را در فاصله 20 الی 25 سانتی‌متری از صورت خود بگیرید.
  • چشم‌های خود را کاملا ببندید و مواظب باشید که اسپری فیکس وارد چشم‌های شما نشود.
  • هنگام اسپری کردن حالت صورت خود را تغییر ندهید تا هرچیزی سر جای خود فیکس گردد.
  • در زمان اسپری کردن، قوطی را در جهت حرکت نوشتن حرف X و T روی صورت حرکت داده و اسپری نمایید.
  • پس از اسپری نمودن، چند دقیقه صبر نمایید تا کاملا روی پوست صورت شما خشک شود.

مطالب کاربردی:  آموزش صفر تا صد آرایش محو و زیبا برای انواع صورت‌ها

 

پودر فیکس یا اسپری فیکس

پودر فیکس و اسپری فیکس‌ننده هر دو جهت زیباتر دیده شدن آرایش استفاده می‌گردند. هدف هر دو فیکساتور، افزایش ماندگاری آرایش است اما به یاد داشته باشید نحوه استفاده از فیکساتور پودری با اسپری فرق می‌کند.

از پودر فیکس در هنگام آرایش استفاده می‌شود درصورتی که اسپری فیکس‌کننده در انتهای آرایش باید مورد استفاده قرار گیرد. به این نکته دقت کنید که حتما از محصولات باکیفیت جهت آرایش صورت خود استفاده نمایید تا از واکنش‌های آلرژیک و حساسیت به دور باشید. همچنین جهت خرید بهترین اسپری فیکس کننده آرایش و پودرفیکس از برندهای معتبر می‌توانید به فروشگاه لوازم آرایشی مدیسه مراجعه نمایید.

 

 

منبع : maniacsinthemiddle

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *