بهترین کاپ قاعدگی در ایران

آیا بهترین برند کاپ قاعدگی را می‌شناسید؟ این محصول که سال‌ها از ورود آن به بازار می‌گذرد، زندگی را برای بسیاری از بانوان در چالشی‌ترین دوران زندگی‌شان تا حدودی راحت‌تر کرده است. دوران پریودی برای هر خانمی دردسرها و مشکلات فراوانی ایجاد می‌کند.

با ابداع این وسیله که به آن کاپ پریودی یا فنجان قاعدگی نیز می‌گویند، این مشکلات تا حد زیادی برطرف شد. به همین دلیل در میان خانم‌ها طرفداران زیادی پیدا کرده است. اگر تمایل دارید که با بهترین مارک‌های کاپ قاعدگی آشنا شوید، این مقاله را تا پایان بخوانید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

کاپ قاعدگی چیست؟

کاپ قاعدگی از جنس‌های مختلف ساخته می‌شود، اما ویژگی‌ مشترک همه آن‌ها انعطاف‌پذیری‌شان است. این وسیله باید برای استفاده، داخل واژن قرار بگیرد. با قرار گرفتن کاپ قاعدگی در بدن، خون پریودی در آن جمع‌آوری می‌شود و بسته به میزان خونریزی هر کس، هر چند ساعت یکبار باید از بدن خارج و تخلیه شود.

کاپ قاعدگی یکی از بهترین وسایل بهداشتی خانم‌ها است.

در انتهای این وسیله یک ساقه وجود دارد که با آن می‌توان به راحتی کاپ را خارج کرد. بسیاری از افراد به دنبال یافتن بهترین برند کاپ قاعدگی هستند. این در حالی است که معنای کلمه بهترین برای هر کسی تفاوت دارد و معرفی برندی که سلایق و نیازهای همه افراد را پوشش دهد، کار راحتی نیست؛ چرا که ممکن است محصولی برای یک خانم کاملا مطلوب و برای فرد دیگری حساسیت‌زا باشد. در این مقاله تعدادی از بهترین مارک‌های کاپ قاعدگی معرفی خواهند شد.

5 کاندیدای بهترین برند کاپ قاعدگی

به طور کلی چند فاکتور مهم برای خرید بهترین مارک کاپ قاعدگی وجود دارد و هنگام خرید باید به آن‌ها دقت کرد که به شرح زیر هستند:

  • جنس سیلیکونی (البته لاتکس و ترموپلاست نیز گزینه‌های خوبی هستند)
  • استحکام
  • ظرفیت
  • اندازه
  • شکل
  • طراحی ساقه
  • ورودی هوا
  • ایمنی

بر این اساس در ادامه به معرفی چند برند معروف خواهیم پرداخت.

لونِت

زمان خارج کردن کاپ قاعدگی را با توجه به میزان خونریزی انجام دهید.

در ساخت این فنجان قاعدگی مانند همتای قبلی خود از سیلیکون پزشکی استفاده شده که به معنای عدم استفاده از مواد شیمیایی مضر است. برند لونِت دارای انواع مختلفی از کاپ‌ها برای افراد با آناتومی واژینال مختلف است. اما تمام این مدل‌ها یک ویژگی مشترک دارند و آن هم انعطاف بالای کاپ‌ها است که به راحتی جایگذاری و تمیز می‌شوند. کاپ پریودی مارک لونت بسته به میزان خونریزی می‌تواند بین 6 تا 12 ساعت خون را در خود نگه دارد.

ملونا

کاپ‌ها در اندازه‌ها و شکل‌های مختلفی ساخته می‌شوند

بهترین برند کاپ قاعدگی با در نظر گرفتن آناتومی بدن انسان در انواع مختلفی طراحی و ساخته شده‌اند. برندهای معتبر در جهان توانسته‌اند با گسترده‌تر کردن تنوع ساخت و انعطاف‌پذیری بالا، راحتی و تمیزی را برای بانوان سراسر جهان به ارمغان بیاورند.

کاپ قاعدگی ملونا نیز از این قانون مستثنی نیست و صاحبان این شرکت جنس این کاپ را از پلیمر پزشکی ساخته و تاییدیه FDA آمریکا را کسب کرده‌اند. کاپ‌های این برند قابلیت استفاده تا ده سال را دارند و به راحتی ضدعفونی و شستشو می‌شوند.

خرید انواع کاپ قاعدگی اورجینال

کاپ قاعدگی آندیا

جنس سیلیکونی کاپ آن را بسیار انعطاف‌پذیر می‌کند.

یکی از بهترین برند کاپ قاعدگی را می‌توان در ایران یافت که توانسته است تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا را (FDA) کسب کند. این کاپ از جنس سیلیکون پزشکی ساخته شده و ظرفیت نگهداری خون داخل این کاپ تا 8 ساعت است.

از این فنجان قاعدگی به مدت ده سال می‌توان استفاده کرد. در تحقیقاتی که روی افرادی که از این کاپ استفاده کرده‌اند، صورت گرفته، هیچ‌گونه حساسیت، عفونت و خشکی واژن گزارش نشده است. کاپ قاعدگی آندیا جزو نسل جدید کاپ‌های پریودی است که می‌تواند دوران ناراحت کننده پریود را کمی قابل تحمل‌تر کند. شایان ذکر است که این مدل استاندارد ISO 13485 (مدیریت کیفیت تجهیزات پزشکی) هم دارد.

لیوا فارما

قبل از استفاده از کاپ قاعدگی حتما با پزشک مشورت کنید.

یکی از مهم‌ترین پارامترهای انتخاب بهترین برند کاپ قاعدگی، انتخاب مدل درست آن است که متناسب با بدن افراد باشد. برند لیوا فارما دارای دو سایز 1 و 2 است که با توجه به نیاز افراد طراحی و ساخته شده‌اند. برای اینکه فرد یقین پیدا کند که چه مدلی بهترین انتخاب خواهد بود، بهترین کار مشاوره گرفتن از پزشک متخصص است.

پزشک متخصص با گرفتن شرح حال فرد و معاینه او، گزینه مناسب را پیشنهاد می‌کند. اما ویژگی‌های این برند ایرانی شامل چه مواردی است؟ جنس به کار رفته در این برند سیلیکون پزشکی بوده و بدون BPA و ماده شیمیایی مضر است. این برند توانسته با گذراندن تست‌های مختلف اعم از سازگاری با محیط زیست، عدم ایجاد حساسیت و التهاب بدن مورد تایید سازمان‌ و موسسه‌های معتبر پزشکی قرار بگیرد و اعتماد مشتریان را نیز به دست آورد.

استرلیزه کردن این برند کاپ در نوع خود بسیار جالب است. صاحبان این برند برای راحتی بانوان عمل ضد عفونی را به گونه‌ای طراحی کرده‌اند که داخل مایکروویو انجام پذیرد. روش کار به این صورت است که باید قسمت دنباله کاپ درون استریلایزر به سمت پایین قرار داده شود، سه چهارم استریلایزر را با آب پر کرده، درب منفذ را بسته و داخل مایکروویو قرار بگیرد. بعد از مدت زمانی بین 3 تا 5 دقیقه کاپ قاعدگی کاملا ضد عفونی خواهد شد.

دیوا کاپ

بهترین برند کاپ قاعدگی برای هر شخصی متفاوت است.

مارک دیوا کاپ یکی از بهترین مارک کاپ قاعدگی موجود در بازار است. مواد به کار رفته برای ساخت این کاپ قاعدگی، کم‌ترین حساسیت و ناراحتی را برای فرد ایجاد می‌کنند. جنس به کار رفته سیلیکون درجه یک پزشکی بوده و بیشتر مناسب کسانی است که طول سرویکس واژن بلندتری دارند.

آنچه که نقدهای پزشکی نشان می‌دهد، گذاشتن این کاپ قاعدگی بسیار راحت است و قابلیت کنترل بیشتری دارد. کاپ‌های قاعدگی برند دیوا کاپ قابلیت نگه داشتن خون قاعدگی را تا 18 ساعت دارند. البته این ویژگی بستگی به میزان خروجی خون نیز دارد. برند دیوا کاپ برای مدت طولانی بعد از شستشوی مناسب، قابل استفاده خواهد بود.

آیا استفاده از کاپ قاعدگی مشکلاتی به همراه خواهد داشت؟

تمامی وسایل ساخته شده برای انسان که به جهت رفاه و راحتی بیشتر ساخته شده‌اند، می‌توانند اثری معکوس داشته باشند. کاپ پریود نیز مستثنی از این قانون نیست و گاهی اهمیتی هم ندارد که بهترین برند کاپ قاعدگی خریداری شود. مهم عکس‌العمل بدن نسبت به ورود یک جسم خارجی است. در ادامه به چند مورد دیگر اشاره خواهیم کرد:

  • سخت بودن انتخاب کاپ مناسب بدن
  • قرار گرفتن در پوزیشن صحیح برای قرار دادن کاپ
  • تداخل با IUD
  • بروز حساسیت به مواد پلاستیکی
  • عفونت واژن
  • تحریک واژن
  • عفونت باکتریایی (که منجر به TSS می‌شود)

همچنین استفاده از کاپ‌های قاعدگی برای کسانی که از واژینیسموس، فیبروم رحم یا آندومتریوز رنج می‌برند، توصیه نمی‌شود.

برای همیشه از خرید پدهای بهداشتی خداحافظی کنید!

کاپ قاعدگی یکی از محصولات بهداشتی مخصوص بانوان است که با داشتن جنس منعطف و قیف مانند خود، خون خارج شده از رحم را جمع‌آوری می‌کند. این کاپ‌ها در اندازه‌ها و سایزهای مختلفی در بازار موجود هستند و هر کسی بر اساس آناتومی واژن خود می‌تواند از این محصول کارآمد و بهداشتی استفاده کند. برای یافتن بهترین برند کاپ قاعدگی مواردی مانند سن، شدت خونریزی، سلامت رحم، زایمان و غیره باید مورد توجه قرار بگیرند.

این کاپ‌ها مقرون به صرفه هستند و مواد تشکیل شده در آن‌ها با توجه به استانداردهای پزشکی ساخته شده‌اند. مزایای کاپ قاعدگی بسیار زیاد است و هر کسی که بتواند به درستی از این ابزار استفاده کند، هم هزینه کم‌تری متحمل می‌شود و هم در این دوران از شرایط جسمی راحت‌تری برخوردار خواهد شد. البته با وجود تمامی مزایای یاد شده، کاپ‌های قاعدگی بدون ایراد نیستند و برای عده‌ای منع استفاده دارند. بنابراین بهتر است قبل از استفاده از این محصول با متخصص زنان و زایمان مشورت شود.

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

1 دیدگاه در “بهترین برند کاپ قاعدگی را بشناسید

  1. نسترن گفت:

    من برند لونت دارم، واقعا از بسته بندی خیلی خلاقانه گرفته تا محصولشون پر از کیفیته! بهترین روزامو دارم با لونت تجربه میکنم، نمیدونم چرا قبلا از پد ها استفاده می کردم و الان زندگی منو تو دوران پریود تغییر داده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *