وکس نه تنها موها را جدا می‌کند، بلکه لایه‌برداری نیز انجام می‌دهد.

یکی از چالش‌هایی که خانم‌ها و آقایان در زمینه زیبایی و بهداشتی با آن دست و پنچه نرم می‌کنند، نحوه از بین بردن موهای زاید بدن است که سرعت رشد بالایی دارند. بهترین موبر دائمی، اسپری موبر، کرم موبر و پودر موبر از جمله راه‌حل‌هایی است که همواره از طرف مردم مورد استفاده قرار گرفته است.

برای پاسخ به این نیاز شرکت‌های زیادی محصولات متنوعی را به این منظور تولید کرده‌اند که هم انواع ایرانی دارند و هم انواع خارجی. انتخاب بهترین موبر از میان محصولات متنوع موجود در بازار، دغدغه ای است که خیلی‌ها با آن درگیر هستند تا علاوه بر حفظ بهداشت به جوانسازی پوست خود نیز کمک کنند. در این مقاله انواع بهترین موبرها را جداگانه توضیح می‌دهیم تا به تفاوت‌های آن‌ها پی ببرید و انتخاب آگاهانه‌تری داشته باشید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

بهترین موبر دائمی برای از بین بردن موهای زاید کدام هستند؟

قبلا افراد برای از بین بردن موهای زائد صورت و بدن از ژیلت برای این کار استفاده می‌کردند. در سال‌های اخیر نیز لیزر کردن این موها بسیار محبوب شده است. اما این کار هزینه زیادی به دنبال دارند.

راه‌های ارزان‌تر دیگری نیز هست که با اسپری موبر، پودر موبر، وکس، نوار و کرم موبر در مدت زمانی اندک انجام می‌شود. در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم تا انتخاب دقیق‌تری داشته باشید.

جدیدترین محصولات از بین بردن موهای زائد در خانه

کرم موبر

کرم‌ها زیادی در بازار به فروش می‌رسند که هر یک از آن‌ها کارکردهای مخصوص به خود را دارند. یکی از کرم‌ها مخصوص از بین بردن موهای زاید است. کرم موبر صورت مخصوص از بین بردن موهای ریز صورت است.

یکی از ویژگی‌هایی که این محصول دارد، این است که می‌تواند موهای زاید را عمیق‌تر از تیغ از بین ببرد. بنابراین از این نظر مناسب‌تر از تیغ است. البته باید بدانید که استفاده از آن زمان بیشتری از شما خواهد گرفت.

کرم‌های موبر می‌توانند برای عده‌ای حساسیت‌زا باشند، اما انواع ضدحساسیت آن نیز در بازار موجود است. همیچنین انواعی نیز به بازار عرضه شده است که مخصوص آقایان به شمار می‌آید، چون موهای ضخیم‌تری دارند.

نحوه استفاده از کرم موبر چگونه است؟

نحوه استفاده از این کرم‌ها به این صورت است که ابتدا پوست را کاملا خشک کنید. سپس کرم را روی پوست قرار دهید. با گذشت زمان ریشه مو شل می‌شود و می‌توانید موهای جداشده را داخل کرم ببینید.

کرم موبر موها را عمیق‌تر از تیغ از بین می‌برد.

این کار زمان می‌برد، چون مو باید از ریشه جدا شود. دقت داشته باشید که اگر آن را روی پوست خیس قرار دهید، عملکرد ضعیفی از خود نشان خواهد داد.

چه کسانی می‌توانند از کرم موبر استفاده کنند؟

کرم‌ موبر بهتر است که توسط نوجوانان مورد استفاده قرار نگیرد. همینطور در صورتی که پوست شما دچار آسیب است، اصلا نباید روی آن کرم موبر قرار بگیرد. از میان بهترین موبر برای بسیاری ممکن است اید‌ه‌آل باشد.

لیست قیمت انواع کرم و پودر موبر اورجینال

 

اسپری موبر

اسپری موبر موهای زاید را در مدت زمانی کوتاه از بین می‌برد.

استفاده از اسپری‌های موبر یکی از سریع‌ترین و راحت‌ترین کارهایی است که می‌توانید با آن از شر موهای زاید خلاص شوید. حتی می‌توانید برای از بین بردن موهای زاید ناحیه تناسلی اسپری موبر ناحیه تناسلی را خریداری کنید که برای این منظور ساخته شده است.

مزیت استفاده از اسپری موبر چیست؟

مزیتی که این شیوه در مقابل استفاده از موم دارد، این است که درد و سوزشی را احساس نخواهید کرد. به یاد داشته باشید که برای اثرگذاری این شیوه به مدت زمان بیشتری نیاز دارد.

طرز استفاده از اسپری موبر چگونه است؟

شیوه استفاده از این اسپری‌ها به این صورت است که قوطی اسپری را به خوبی تکان دهید و همینطور مطمئن شوید که بدنتان کاملا خشک است، چراکه روی پوست خیس این محصول اثرگذاری مطلوب نخواهد داشت.

اسپری را در فاصله ۱۰ سانتی‌متری از بدن خود بگیرید و اسپری کنید. البته این کار را ابتدا باید روی قسمت کوچکی از بدن خود انجام دهید که مطمئن شوید به مواد استفاده شده در این محصول حساسیت ندارید.

بعد از چند دقیقه ببینید که آیا موها از سطح بدن جدا شده‌اند. اگر نشده‌اند بگذارید مواد تا ۱۰ دقیقه روی پوست باقی بمانند.

بعد از ۱۰ دقیقه از اسفنج نرم برای برداشتن مواد روی پوست کمک بگیرید و پوست را با آب ولرم شست و شو دهید و با حوله خشک کنید.

مطالب کاربردی :  بهترین ضدلک برای پوست چیست؟

استفاده از وکس

بهترین موبر دائمی کدام است

یکی از قدیمی‌ترین شیوه‌هایی که برای برداشتن موها زاید بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد، استفاده از وکس یا همان موم است که نه تنها موها را از ریشه جدا می‌کند، بلکه لایه‌برداری پوست را نیز انجام می‌دهد و یک لایه پوست مرده را از سطح بدن جدا می‌کند.

پیشنهاد می‌کنیم که اگر تا به حال از این شیوه استفاده نکرده‌اید، از یک فرد ماهر بخواهید این کار را برای شما انجام دهد. پس از این که با راه و چاه آن به شکل کامل آشنا شدید، این کار را خودتان انجام دهید.

مزیت استفاده از وکس یا موم بدن چیست؟

به دلیل کندن موها از ریشه موها بسیار دیر رشد می‌کنند. به همین دلیل است که یکی از محبوب‌ترین شیوه‌ها به شمار می‌آید. به علاوه بعد از چند بار تکرار این ریشه موها بسیار نازک می‌شوند و حجم آن‌ها نیز کاهش پیدا می‌کند. اگر می‌توانید درد را تحمل کنید، می‌توانید وکس را زیر بغل و ناحیه تناسلی نیز انجام دهید.

نحوه از بین بردن موهای زائد با وکس یا موم چگونه است؟

آماده سازی پوست در وکس کردن اهمیت زیادی دارد. پوست باید تمیز و خشک باشد. توصیه ما این است که کمی یخ را مدتی روی پوست خود قرار دهید که درد را کمتر احساس کنید.

شیوه استفاده از آن به این صورت است که ابتدا مقدار کافی از وکس را روی پوست خود قرار دهید، سپس یک پارچه یا پد را روی آن قرار دهید و در جهت خلاف رویش موها آن‌ را محکم بکشید. این کار را باید بسیار سریع انجام دهید که درد کمتری احساس کنید.

توصیه دیگر ما این است که قبل از وکس حمام و پوست خود را لایه‌برداری نکنید. اگر پوستتان دچار آسیب‌دیدگی یا سوختگی است، به هیچ عنوان آن را وکس نکنید.

انواع وکس چیست؟

وکس یا موم به دو دسته تقسیم می‌شود: وکس سرد و گرم. موم گرم باید حرارت ببیند. اما موم سرد نیازی به حرارت ندارد.

مطالب کاربردی :  روتین پوست بعد از حمام مخصوص یک خانم لاکچری

نوار موبر

در میان بهترین موبرها این محصول یکی از جدیدترین محصولاتی به شمار می‌آید که به افراد این فرصت را می‌دهد که بدون دردسر و درمدت زمانی کوتاه موهای زاید خود را از بین ببرند.

نوار موبر چگونه عمل می‌کند؟

این پدها روی خود حاوی موم هستند که با قرار گرفتن روی پوست کمی سفت می‌شوند و در خلاف جهت رویش موها کشیده می‌شوند و موها را از ریشه جدا می‌کنند.

پودر موبر

همانطور که از نام پودر موبر مشخص است، این محصول به صورت پودر به بازار عرضه می‌شود. نکته منفی که در رابطه با این محصول وجود دارد، بوی آن است که ممکن است برای بسیاری آزاردهنده باشد.

پودر موبر را چگونه استفاده کنیم؟

پودر موبر باید با آب ترکیب شود. دقت داشته باشید که نباید حالتی رقیق به خود بگیرد، بلکه باید خمیری شکل شود. سپس روی پوست خشک آن را قرار دهید و اجازه دهید که تا هر زمان که لازم است بماند و موها را از ریشه بسوزاند.

مطالب کاربردی :  با بهترین لوسیون بدن، بهترین پرستار پوست خود باشید

کلام آخر

در انتهای مقاله باید به شما بگوییم که موبری را برای خود انتخاب کنید که پاسخگوی نیاز شما باشد. بهترین موبر ، اسپری موبر، کرم موبر و پودر موبر ممکن است برای افراد متفاوت باشد.

استفاده از بعضی از آن‌ها همراه با درد است و در مقابل شیوه‌هایی هستند که هیچ دردی را به شما تحمیل نمی‌کنند. با توجه به ویژگی‌های هر یک از آن‌ها می‌تواند مناسب‌ترین موبر را برای خود خریداری کنید.

 

منبع : wikihow

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *