بهترین زمان استفاده از کرم ضدآفتاب

همه ما علاقه داریم تا پوستی جوان، بدون لک و صاف داشته باشیم و به همین علت در طی روز از ضدآفتاب استفاده می‌کنیم. ضد آفتاب یک لایه محافظتی روی پوست ما ایجاد کرده تا مانع از ورود اشعه‌های ماورابنفش به بافت پوست خواهد شد. گاهی برای ما این سوال پیش می‌آید که بهترین زمان استفاده از کرم ضدآفتاب، چه زمانی است؟

در حقیقت استفاده از ضدآفتاب نه تنها در فضای باز و آفتابی ضروری می‌باشد، همچنین استفاده از آن در خانه هم پیشنهاد می‌شود.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

ممکن است تعجب کرده باشید، ولی باید بدانید در خانه نورهای آبی که همان نورهای صفحه گوشی و لپ‌تاب می‌باشند هم تاثیرات مخربی روی پوست گذاشته و موجب پیری زودرس پوست خواهند شد به همین دلیل استفاده از ضد آفتاب در منزل هم یک امر ضروری است.

آیا تنها استفاده از ضد آفتاب در خانه و در فضای باز ضروری می‌باشد؟ چه مواقع دیگری باید از ضدآفتاب استفاده نماییم؟ پیش از اینکه بخواهیم به جواب این سوال بپردازیم، بهتر است در ابتدا با ضدآفتاب و فواید آن برای پوست آشنا بشویم. درصورتی که شما هم به پوست خود اهمیت می‌دهید و می‌خواهید بدانید مواقعی که باید از ضد آفتاب استفاده نمایید، مطلع شوید، می‌توانید تا آخر مطلب ما را همراهی کنید.

بهترین زمان استفاده از کرم ضدآفتاب و فواید آن برای پوست

ضد آفتاب و فواید آن برای پوست

کرم ضد آفتاب به منظور یکی از کرم‌های مراقبتی شناخته می‌شود که این روزها طرفداران فراوان و بسیار زیادی دارد. پزشکان استفاده از ضد آفتاب را برای تمامی فصول سال ضروری می‌دانند و بعضی از متخصصین پوست به ما پیشنهاد می‌کنند حتی هنگامی که در خانه هستیم هم باید از ضدآفتاب استفاده نماییم تا این کرم مراقبتی از پوست ما محافظت کند.

بهتر است بهانه‌هایی مثل هوا ابری است، زمستان است و غیره را کنار گذاشته و در تمامی فصول از کرم ضدآفتاب جهت محافظت از پوست خود در مقابل اشعه‌های مضر محافظت نمایید.

اشعه‌های UV تاثیرات جبران ناپذیری را بر روی پوست برجای می‌گذارند، درنتیجه حتی هنگامی که می‌خواهید برای کوتاه مدت از خانه خارج شوید، نیاز است تا از ضدآفتاب استفاده کنید. شاید برای شما سوال شده باشد که مهم‌ترین فواید استفاده از ضدآفتاب چیست و این کرم چه مزایایی برای پوست ما به دنبال دارد؟

بهترین زمان استفاده از کرم ضدآفتاب

اشعه‌های مضر نور خورشید تاثیرات بسیار مضری را روی پوست داشته که از مهم‌ترین و اصلی‌ترین این عوامل، پیری زودرس پوست و بروز لک‌های تیره است. لکه‌های تیره از نخستین علایم پیری پوست بوده و در افرادی که از کرم ضدآفتاب استفاده نمی‌کنند، این لک‌ها در سن 30 سالی بیش از پیش خود را نشان می‌دهند.

همچنین این اشعه‌ها موجب فعالیت بیشتر رادیکال‌های آزاد شده و در آخر با نادیده گرفتن کرم ضدآفتاب، در سنین 25 سالی خطوط ظریف و چین و چروک روی پوست به وجود می‌آید. بسیار حائز اهمیت است که بدانید بهترین زمان استفاده از ضد آفتاب، چه وقت است. در ادامه بهترین زمان جهت استفاده از کرم ضدآفتاب را به شما خواهیم گفت تا با استفاده از این نکات و رعایت کردن آن‌ها بتوانید پیری پوست را برای چندین سال به تعویق بیندازید.

قیمت انواع ضدافتاب ایرانی و خارجی باکیفیت

 

بهترین زمان استفاده از کرم ضدآفتاب، چه وقت است؟

بهترین زمان استفاده از کرم ضدآفتاب

در هوای آفتابی و فضای باز

همه ما روزانه به هر علتی از محیط خانه خارج می‌شویم و بسیار اهمیت دارد که پیش بیرون رفتن از خانه از یک ضد آفتاب اورجینال و مناسب نوع پوست خود استفاده نماییم.

در حقیقت ضدآفتاب تنها برای صورت نبوده و لازم است از آن روی نواحی گوش، صورت و گردن نیز استفاده شود. اکثر متخصصان پوست توصیه می‌کنند که کرم ضدآفتاب را باید روی نواحی گردن، صورت، گوش و حتی دستان خود بزنید تا بتوانید از صدمات مخرب اشعه‌های ماورابنفش در امان بمانید.

زمان پیاده روی و ورزش

زمان پیاده روی و ورزش

خوشبختانه امروزه تمامی افراد به سلامتی خود اهمیت می‌دهند و چند ساعت را به ورزش اختصاص می‌دهند. در زمان انجام فعالیت‌های ورزشی به‌شدت عرق می‌کنیم و در نتیجه بدن ما آب بسیار زیادی را از دست می‌دهد؛ برهمین اساس، توصیه می‌کنیم پیش از انجام فعالیت‌های ورزشی از ضدآفتاب‌های ضدتعریق استفاده نمایید.

ضدآفتاب‌های ضدتعریق یا ضدآفتاب‌های اصل به طور معمول دارای خاصیت رطوبت‌رسانی بوده و مانع از خشکی پوست می‌شوند. جالب است بدانید استفاده از کرم ضد آفتاب اورجینال در زمان ورزش از پیری پوست در سنین بالاتر به سادگی پیشگیری می‌نماید.

مطالب مرتبط:  نحوه درست استفاده از کرم ضدآفتاب برای داشتن پوستی سالم

 

زمان شنا در استخر

زمان شنا در استخر

ممکن است متعجب شده باشید و با خود بگویید که آیا نیاز است در زمان شنا در استخر یا شنا در دریا از کرم ضد آفتاب استفاده نماییم؟ در جواب این سوال باید بگوییم بله؛ چراکه اشعه‌های نور آفتاب به سادگی به زیر آب هم رفته و تاثیرات خود را روی پوست می‌گذارند. آب همچون یک منعکس کننده عمل می‌کند و نور آفتاب را به هر طرف منعکس خواهد نمود؛ توصیه می‌کنیم حتما از ضد آفتابی که SPF آن 30 یا بیشتر باشد، استفاده نمایید.

ضد آفتاب با SPF30 از پوست در مقابل اشعه‌های منعکس شده از آب محافظت کرده و بهتر حداقل 15 دقیقه پیش از آنکه بخواهید وارد آب شوید، ضدآفتاب را به صورت و بدن خود بزنید تا بتواند جذب پوست شود و تاثیرات خود را به‌خوبی نشان دهد.

داخل خانه و محیط کار

داخل خانه و محیط کار

یکی از مهم‌ترین علل‌های استفاده از ضد آفتاب در منزل، تاثیرات نور آبی می‌باشد. نور آبی که همان نور صفحه نمایش لپ تاب، نور گوشی و پروژکتورها می‌باشند، تاثیرات مضری همچون نور خورشید را روی پوست خواهند داشت. هنگامی که با گوشی کار می‌کنید یا با لپ‌تاب مشغول کار هستید، باید بدانید خود را در معرض نور مخرب و بالقوه قرار داده‌اید.

باید بدانید اشعه UV به سادگی دارای قابلیت عبور از شیشه است، به همین علت متخصصان استفاده مداوم از ضد آفتاب در خانه را نیز ضروری می‌دانند؛ درصورتی که می‌خواهید در خانه از ضدآفتاب استفاده نکنید، تنها توصیه ما این است که پرده‌ها را کشیده تا نور خورشید به داخل خانه نفوذ نکرده و سپس تا جایی که می‌توانید با گوشی یا لپ تاب کار نکنید.

ولی اگر سلامتی پوست خود را ارزشمند می‌دانید و تمایل دارید تا پوستی جوان  شاداب داشته باشید، بهتر است از ضدآفتاب در هر شرایطی استفاده نمایید.

روش صحیح استفاده از کرم ضد آفتاب چگونه است؟

روش صحیح استفاده از کرم ضد آفتاب چگونه است؟

در ابتدا بهتر است کرم ضدآفتابی را که از فروشگاه لوازم آرایشی بهداشتی تهیه کرده‌اید را برای یکبار به خوبی تکان بدهید. علت تکان دادن ضد آفتاب این است که ممکن است ذرات موجود در کرم ته نشین شده باشد، برهمین اساس بهتر است برای یکبار ضد آفتاب خود را به خوبی تکان دهید. خوشبختانه امروزه کرم‌های ضدآفتاب مناسب با انواع پوست تولید شده و شما می‌توانید به آسانی ضد آفتاب مناسب نوع پوست را تهیه نمایید.

کمپانی‌ها ضد آفتاب‌ها را در انواع متنوعی مثل اسپری و لوسیون تولید می‌کنند که باعث می‌شود شما بتوانید از هر کدام که تمایل دارید، استفاده نمایید.

پیشنهاد می‌کنیم از کرم به مقدار کافی روی صورت خود استفاده نمایید، چراکه زمانی که بیش از حد مجاز از کرم استفاده نمایید، پوست حالت خفگی پیدا کرده و همین مسئله موجب ایجاد جوش روی صورت شما می‌شود، ولی اگر کم‌تر از حد مجاز استفاده شود، لایه محافظتی روی پوست پدید نیامده و در نتیجه اشعه‌ها به پوست نفوذ خواهند کرد.

چنانچه قصد شنا داخل استخر یا دریا را دارید، بهتر است از کرم ضد آفتاب روی تمامی نقاط بدن از جمله دست‌ها، گوش‌ها، شانه‌ها و پشت زانوها نیز استفاده نمایید.

پیشنهاد می‌شود در زمان استفاده از کرم ضد آفتاب مراقب چشمان خود و اطراف آ‌ن‌ها باشید. کرم ضدآفتاب هنگامی که با چشم برخورد نماید موجب قرمزی چشم و سوزش و التهاب می‌شود. همچنین بهتر است 30 دقیقه پیش از بیرون رفتن از خانه، از کرم ضدآفتاب استفاده نمایید تا بتواند جذب پوست شده و تاثیرات فوق‌العاده خود را داشته باشد.

مطالب پربازدید:  SPF چیست و میزان مناسب آن برای ضدآفتاب چقدر است؟

 

مراقبت از پوست در بهترین زمان ممکن

نکته‌ مهمی که در رابطه با ضدآفتاب وجود دارد، این است که حتما پیش از خرید تاریخ انقضای کرم ضد آفتاب را بررسی نمایید تا موجب ایجاد مشکل برای پوست شما نشده و خاصیت خود را از دست نداده باشد.

چنانچه برای شما سوال شده است که قبل از ضد افتاب چی بزنیم و یا اینکه ایا در شب هم باید ضدآفتاب زد؟ باید بگوییم که قبل از زدن ضدآفتاب، احتیاجی نیست چیزی به صورت خود بزنید و همچنین همان‌طور که گفتیم شما در خانه نیز بهتر است به دلیل استفاده از گوشی، لپ‌تاپ و غیره ضدآفتاب بزنید، درنتیجه در شب هم درصورت استفاده از این لوازم، باید از ضدآفتاب استفاده نمایید.

 

منبع : nytimes

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *