تینت لب چیست؟ و چه تفاوتی با رژلب دارد؟

تاریخچه تینت لب

برای پیدا کردن تاریخچه تینت لب مبدا طراحی و ساخت تینت لب باید نگاهی به کره جنوبی بی‌اندازیم. کره جنوبی در سال‌های گذشته، به یکی از اثرگذارترین عناصر صنعت زیبایی بدل شده است. قبل از این، فرهنگ‌ها و ترندهای زیبایی گوناگون مردم این کشور مورد توجه دنیا قرار گرفته بود. اما عرضه محصول‌های فانتزی و جذاب در زمینه لوازم آرایشی بهداشتی، k-beauty را تبدیل به یک پدیده بی‌همتا کرد.

کره‌ای‌ها توانستند تکنولوژی مدرن را با فرهنگ سنتی خود ترکیب کرده و وجهه جدیدی از زیبایی را برای جهان به نمایش بگذارند. نقطه اوج k-beauty ، معرفی جایگزین‌های مدرن و هوشمندانه لوازم آرایشی به دنیا‌ بوده و تینت‌ها نیز از همین موارد است.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

استفاده از تینت‌های‌ لب‌ نه تنها در کره و شرق آسیا ، بلکه در تمام کشورهای اروپایی و غربی هم به یکی از محبوب‌ترین ترندهای آرایشی بدل شده است. برای اثبات این حرف، کافی است فقط کلمه تینت را در سایت‌های مختلف آرایشی و زیبایی جستجو کرده تا متوجه گستردگی این محصول نوین شوید.

تفاوت تینت با رژ لب و بالم لب

تفاوت تینت با رژ لب و بالم لب

بهترین راه برای درک تفاوت رژ لب‌ و تینت‌، آشنایی با ترکیبات این محصولات آرایشی و شناخت ویژگی عملکرد هر کدام از آن‌ها است:

 

لیست و قیمت تینت لب

 

فرمولاسیون رژ لب

رژ لب‌‌ها و محصولات جانبی آن نظیر برق ‌لب، بر پایه موم و همچنین رنگدانه اشباع تولید می‌شوند. علاوه‌بر این، ماندگاری بالایی داشته و به خوبی تمام قسمت‌های لب را کاور می‌کند. رژ لب در انواع مایع و جامد موجود بوده و می‌توانند ظاهری مات، شاینی، براق و … داشته باشند.

فرمولاسیون بالم لب

فرمولاسیون بالم لب

بالم لب‌ هم مثل رژ لب بر پایه موم فرموله شده، اما به خاطر وجود انواع روغن‌های مغذی و ویتامین‌های ضروری، قدرت نرم کنندگی بسیار بالاتری دارند. بالم لب، برای درمان نمودن ترک خوردگی و خشکی‌زدگی پوست‌های حساس ناحیه لب طراحی شده‌اند.

نقطه ضعف بالم لب‌ها نسبت به رژ لب، رنگدانه کمتر و ماندگاری کوتاه آن‌ها است. با این حال، برخی از مدل‌های بالم لب حاوی مقداری رنگدانه ملایم و کمرنگ بوده و شبیه به رژ لب به نظر می‌رسند. ولی به جهت پوشش سنگین و مرطوب، ماندگاری کمی داشته و در طول روز نیاز به تمدید دارند.

فرمولاسیون تینت

فرمولاسیون تینت‌های لب ساختار کاملا متفاوتی داشته و بر پایه آب و الکل تولید شده‌اند و غالبا به شکل مایع یا ژل به بازار عرضه می‌شوند. غلظت تینت بسیار بالا است و از رنگدانه‌ها را در ساختار خود جای داده و به‌خوبی جذب پوست لب می‌شود.

این ویژگی به همراه ماندگاری بالا و رنگ‌‌دهی فوق‌العاده تینت‌های لبی را به یکی از محبوب‌ترین لوازم آرایشی لب‌ها تبدیل کرده است. تینت‌ها از نظر پوشانندگی و کاور نیز قدرت بسیار بالایی دارند و بنابر سلیقه شما، می‌توانند پوشش متوسط تا بسیار بالایی داشته باشند.

 

با مزیت استفاده از تینت‌های لب آشنا شوید

با مزیت‌های استفاده از تینت لب آشنا شوید

کارشناس‌ها در حوزه زیبایی بر این باور هستند که استفاده از تینت لب یکی از اعتیادآورترین لوازم آرایشی در بازار هستند. حقیقت امر این است که زیبایی و مزایای استفاده از تینت به قدری بالا می‌باشد که شما بعد از اولین استفاده و خرید تینت لب ، نمی‌توانید از آن دست بکشید.

  • فرمولاسیون سبک
  • سبب ایجاد حس چسبندگی و سنگینی روی لب نمی‌شود.
  • ظاهر طبیعی و درخشان به لب‌های شما می‌دهد و جایگزینی مقرون به صرفه برای تتوی لب است.
  • ماندگاری بالایی دارند و بدون نیاز به تمدید .
  • رنگدانه تینت جذب پوست لب می‌شود.
  • هیچ ردی از خود به جا نمی‌گذارند و ظاهر یکدستی به پوست لب می‌دهد.
  • نسبت به رژ لب، فرمولاسیون بسیار ایمنی داشته و فاقد مواد مضر شیمیایی نظیر سرب و پارابن هستند.

 

نقاط ضعف تینت‌ها را بشناسید

نقاط ضعف تینت

تمام محصولات آرایشی، در برابر مزیت‌های فراوانی که فراهم می‌کنند، ضعف‌هایی نیز دارند. این موضوع درباره این محصول هم صادق بوده و بارزترین آن‌ها عبارتند از:

  • فرمولاسیون تینت‌ها بر پایه آب و الکل است. این موضوع سبب خشکی لب و پوسته پوسته شدن آن می‌شود.
  • رنگدانه‌های تینت قوی هستند و پاک کردن آن‌ها از روی لب ممکن است دشوار باشد.

 

تینت مایع لب

تینت لب مایع

تینت مایع، محبوب‌ترین و کلاسیک‌ترین نوع این محصول می‌باشند. استفاده از تینت مایع ممکن است کمی دشوار به نظر برسد، در حالی که اینطور نیست و تنها کافی است یک‌بار جسارت به خرج داده و مقداری از آن را روی لب‌های خود بمالید.

 

تینت پیل آف لب

تینت لب پیل آف

این تینت، ظاهر بسیار طبیعی به لب‌های شما می‌دهد و بیشتر از 12 ساعت ماندگاری دارد. استفاده از تینت پیل آف نسبت به نوع مایع، رنگدانه کمتری به لب منتقل کرده و باعث خشکی آن نمی‌شود. استفاده از تینت پیل آف، در دفعات نخست ممکن است کمی سخت باشد، اما ارزش تحمل این دردسر را دارد.

تینت جامد

تینت جامد

استفاده از تینت جامد بافتی شبیه به رژ لب داشته ولی از نظر عملکرد، هیچ فرقی با دیگر تینت‌ها ندارد. اما فرمولاسیون آن، سرشار از مرطوب‌کننده و مواد آبرسانی پوست است.

این محصول افزون بر انتقال رنگدانه به لب، حجم دهندگی بالایی نیز دارد. همچنین برای افرادی که حساسیت یا خشکی لب دارند، انتخاب ایده‌آل و جذابی محسوب می‌شود.

نحوه استفاده از تینت جامد

  1. تینت را مثل رژ لب به پوست لب‌ها بمالید.
  2. لب‌هایتان را روی هم فشار داده تا رنگدانه تینت پخش شود.
  3. مقدار اضافی آن را پاک نمایید.

تینت مات لب

تینت لب مات

اتاق فکر کمپانی‌های آرایشی k-beauty، با عملکردی هوشمندانه با تمام ترندهای محبوب دنیا همگام می‌شوند و در پاسخ به ترند شدن رژ لب‌های مات در دنیا، اقدام به تولید و عرضه تینت لب با جلوه مات کرده است.

این مدل تینت مثل انواع دیگر، بافتی بسیار طبیعی دارد و حتی موجب خشکی لب نیز نمی‌شود.

 

مطالب مرتبط:  10 مدل از بهترین بالم لب‌ها به انتخاب خریداران

 

تینت لب مات، برخلاف رژ لب مات، سبب ترک خوردگی یا چروک شدن پوست لب افراد نمی‌شود و پوشش صاف و یکدستی روی لب‌های شما خلق می‌کند. فرمولاسیون تینت مات اغلب به صورت مایع طراحی و عرضه شده و نحوه استفاده آن‌ها، دقیقا مثل تینت مایع معمولی است.

 

منبع : instyle

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *