تفاوت تونر و سرم صورت

تفاوت تونر و سرم صورت؟ یک سوال مهم است که متاسفانه پاسخ آسانی ندارد. اگر یک مقایسه کلی و سطحی انجام دهیم، تفاوت قابل مشاهده آن‌ها، در ماندگاری‌‌شان می‌باشد. محصولات تونینگ به طور معمول آب مانند بوده و جهت از بین بردن چربی زائد و آلودگی‌های پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرند، در حالی‌که سرم‌ها دارای غلظت بیشتری بوده و در عین حال سبک وزن می‌باشند و به طور معمول در ظروف کوچک‌تر هم ارائه می‌شوند.

به صورت کلی، سرم‌ها با قیمت بالاتر به فروش می‌رسند. با توجه به اینکه درک نحوه تشخیص فرق تونر و سرم پوست مفید است اما احتمالا پاسخ دهنده تمامی سوالات شما در رابطه با این دو محصول نیست. آنچه باید بدانید، این است که تونر و سرم پوست چه کار متفاوتی از یکدیگر انجام می‌دهند و استفاده از کدام یک برای پوست شما لازم و نیاز است.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

تونر و کاربردهای آن

تونر و کاربردهای آن

تونر یک محصول مایع در دسته لوازم آرایشی بهداشتی بوده که به منظور یک محصول مراقبت از پوست عمل می‌نماید. تونر برای پاکسازی پوست و بازگرداندن تعادل pH مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول به طور معمول پس از شستشو، روی پوست صورت استفاده می‌گردد. تونرهای نسل امروزی با درصد الکل بسیار کم‌تر و مناسب همچنین قادرند پوست را هیدراته و مرطوب کنند و در نتیجه باعث شادابی و طراوت پوست شوند.

تونرها با پاکسازی عمیق پوست بعد از آرایش برای کسانی که پوست چرب یا مستعد آکنه دارند، بسیار موثر و مفید عمل خواهند کرد. زمان خرید تونر باید دقت نمایید که نوع پوست شما (چرب، خشک، مختلط یا نرمال) با نوع تونر متناسب باشد.

فواید تونر صورت

فواید تونر صورت

  • کوچک کردن منافذ باز پوست
  • متعادل‌سازی pH پوست
  • هیدراته و رطوبت‌رسانی به پوست صورت
  • اضافه نمودن یک لایه محافظتی روی پوست
  • شاداب سازی پوست
  • جلوگیری از رشد موهای زیر پوستی
  • از بین بردن آکنه و جوش

مطالب مرتبط:  تونر چیست و چطور درست از آن استفاده کنیم؟

ترکیبات مفید در تونر

  • آنتی اکسیدان
  • ترکیبات ضد التهاب
  • سرامیدها
  • ترکیبات احیا کننده پوست
  • ویلو هرب
  • اسید هیالورونیک
  • گلیسیرین
  • پانتنول سی وایپ

سرم صورت چیست؟

سرم صورت چیست؟

سرم محصولی شفاف با فرمولاسیونی دارای غلظت بیشتر برپایه روغن، آب یا ژل (حاوی مواد فعال) است که هدف مراقبت از پوست را دنبال می‌نماید. سرم‌ها پس از تونر و پیش از هرگونه مرطوب کننده مورد استفاده قرار گرفته و وظیفه تغذیه و آبرسانی عمقی را برعهده دارند. سرم صورت ویتامین سی به عنوان بهترین سرم صورت شناخته می‌شود که بیشترین فروش را هم به خود اختصاص داده است. از کاربردهای سرم پوست صورت می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • سرم آبرسان
  • سرم ضدپیری
  • سرم روشن‌کننده
  • سرم ضدآکنه
  • سرم مرطوب‌کننده
  • سرم لایه‌بردار
  • سرم ترمیم‌کننده

مطالب مرتبط:  سرم ویتامین سی و فواید مصرف آن

 

تفاوت تونر و سرم صورت چیست؟

فرق تونر و سرم چیست؟

در حقیقت باید گفت تونر و سرم‌ هردو از محصولات بهداشتی که وظیفه مراقبت از پوست را برعهده دارند، هستند و باید در روتین پوستی قرار داده شوند. اما اصلی‌ترین تفاوت تونر و سرم صورت این است که تونرها موجب متعادل کردن pH ، پاکسازی پوست و متعادل کردن چربی طبیعی پوست می‌شوند و به کوچک شدن منافذ باز پوست هم کمک بسیاری می‌کنند.

در واقع تونرها قادرند تا سطح PH پوست را به سطح طبیعی آن باز گردانده و نفوذپذیری محصولات مراقبت پوستی مثل سرم پوست را در مراحل بعدی افزایش بدهند.

این در صورتی است که سرم‌ها دارای غلظتی ژل مانند بوده و دوز بالایی از مواد مغذی و فعال را برای پوست شما فراهم می‌آورند. این مواد فعال پوست را به طور عمقی تغذیه و آبرسانی کرده و مشکلاتی مثل خشکی، چین و چروک پیری و التهاب و لکه‌های پوستی تیره را برطرف می‌نمایند.

این مسئله یکی از اصلی‌ترین موارد تفاوت تونر و سرم پوست است. فراموش نکنید از هر دو محصول سرم و تونر باید پس از شستشوی کامل پوست و پاک نمودن مواد آرایشی استفاده نمود.

مطالب پربازدید:  روتین پوست بعد از حمام مخصوص یک خانم لاکچری

 

سرم یا تونر صورت؟ کدام یک از آن‌ها بهتر است؟

سرم یا تونر صورت؟ کدام یک از آن‌ها بهتر است؟

اکنون که تفاوت تونر با سرم پوست صورت را دانستید، شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که استفاده از کدام یک از این دو محصول مهم‌تر است؟! بررسی تفاوت تونر و سرم صورت تا حدی به این سوال شما پاسخ خواهد داد، علاوه بر این اهمیت استفاده از هر یک از این دو محصول بستگی به نیاز پوست شما به این لوازم دارد.

به صورت کلی قرار دادن هر دو محصول در روتین پوستی پیشنهاد می‌شود اما اگر قصد پاکسازی کامل پوست خود را دارید یا احساس می‌نمایید تعادل pH پوست شما به هم خورده است، پوست شما بسیار چرب شده یا برعکس بسیار خشک شده، می‌توانید از تونر مناسب نوع پوست خود استفاده نمایید.

از جهتی دیگر اگر سن‌ شما از بیست سال بالا رفته و احساس می‌کنید مشکلات پوستی شامل آکنه، پیری و چین و چروک، لکه‌های آزاردهنده و تیرگی سراغ پوست شما آمده، بهتر است حتما سرم متناسب با هر یک از این مشکلات را تهیه و در روتین پوستی‌ خود قرار دهید.تونرها قادرند تا ده‌ها برابر نفوذپذیری محصولات مراقبتی پوست شما را افزایش بدهند.

در نتیجه اگر پس از استفاده از تونر، سرم پوستی مصرف نمایید، مواد مغذی آن به طور کامل درون لایه‌های عمیق پوستی شما نفوذ خواهد نمود.

قیمت انواع محصولات مراقبت و بهداشت پوست اورجینال

 

چگونه باید از تونر و سرم صورت استفاده کرد؟

چگونه باید از تونر و سرم صورت استفاده کرد؟

یکی دیگر از موارد تفاوت سرم و تونر صورت، طرز استفاده از هر یک از این محصولات است. در مرحله اول پیش از مصرف این محصولات باید پوست صورت خود را به صورت کامل از آلودگی‌ها و مواد آرایشی پاکسازی نمایید. جهت این کار می‌توانید از یک فیس‌ واش‌ مناسب و باکیفیت استفاده نمایید.

مطالب مرتبط:  میسلار واتر چیست و چه کاربردی دارد؟

 

در مرحله بعد باید از یک تونر بدون الکل و متناسب با نوع پوست خود استفاده نمایید.  تونرها مشابه آب بوده و به شدت رقیق هستند. در نتیجه می‌توانید به سادگی تونر را روی یک پد پنبه‌ای بریزید و روی پوست صورت خود پخش نمایید. آبکشی صورت پس از استفاده از تونر اختیاری می‌باشد.

در مرحله آخر از یک مرطوب کننده و بعد از یک سرم مناسب پوست بنابر نیاز خود، استفاده نمایید. به طور معمول سرم‌ها دو مرتبه در روز (صبح و شب) بعد از پاکسازی صورت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این محصولات مقداری از تونر غلیظ‌تر و گاهی ژل مانند می‌باشند و باید چند قطره از آن‌ها بر روی پوست صورت چکانده شود. درصورتی که سرم شما دارای قطره چکان نبوده، می‌توانید مقداری از آن را کف دست خود ریخته و با دست روی پوست صورت خود پخش نمایید، سپس با ملایمت ماساژ دهید تا به عمق لایه‌های پوستی نفوذ نماید.

 

منبع : threeshipsbeauty

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *