سریع ترین روش های رفع تیرگی زانو ؛ از درمان های خانگی تا بهترین کرم ها

آیا تیرگی زانوها ظاهر جذاب پوست شما را به هم زده و به خاطر آن نمی‌توانید در مجالس و مهمانی‌ها لباسی که مد نظر دارید را بپوشید؟ سوال این است، چگونه برای رفع تیرگی زانو و قوزک پا به صورت اثرگذار اقدا کنیم؟ خوشبختانه جهت رفع تيرگي زانو راه حل‌های فراوانی وجود دارد، از درمان پزشکی و مدرن تا درمان خانگی بسیار ساده که شما نیز می‌توانید در منزل می‌توانید از آن بهره بگیرید.

دلیل تیرگی پوست آرنج، زانو و قوزک پا چیست؟

دلیل تیرگی پوست آرنج، زانو و قوزک پا چیست؟

قبل از این که به جواب چگونه سیاهی زانو را از بین ببریم برسیم، بهتر است با دلیل تیره شدن پوست زانو و نواحی دیگری مثل آرنج و قوزک پا آشنا شوید. تیرگی این نواحی نتیجه جمع شدن پوست ضخیم و تیره رنگ است. این مسئله عوامل گوناگونی دارد، از جمله:

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

  • تجمع سلول‌های مرده در آن ناحیه از پوست
  • قرار گرفتن در معرض نور آفتاب که لکه‌های پوستی تیره (hyperpigmentation) ایجاد می‌کند.
  • مصرف داروهایی مثل قرص‌های ضد بارداری
  • بارداری
  • مشکلات پوستی مثل پسوریازیس و اگزما
  • التهاب و کبودی ناشی از آسیب قبلی
  • کک و مک
  • لکه‌های پیری و کبدی

درمان خانگی رفع تیرگی زانو

درمان خانگی رفع تیرگی زانو

در ابتدا به معرفی نحوه تهیه و استفاده از ماسک‌های خانگی جهت از بین بردن تیرگی زانو می‌پردازیم.

اسکراب برای رفع تیرگی زانو و ارنج

یکی از بهترین اسکراب‌هایی که جهت سفید کردن زانو و رفع دائمی تیرگی آن پیشنهاد می‌شود، اسکراب شکر و روغن زیتون است. ترکیب روغن زیتون به همراه شکر به شکلی فوق‌العاده می‌تواند با آبرسانی و حذف سلول‌های مرده پوست، به رفع تیرگی پوست کمک نماید.

طرز تهیه

  1. دو قاشق روغن زیتون و دو قاشق شکر بردارید و به خوبی با یکدیگر مخلوط نمایید.
  2. به همین راحتی اسکراب آماده است و باید به مدت چند دقیقه به صورت دایره‌ای بر روی نواحی تیره زانو بمالید.
  3. سپس زانو را با آب گرم بشویید.
  4. برای این که هر چه زودتر به نتیجه دلخواه برسید، نیاز است تا هر هفته این عمل را تکرار کنید، به این ترتیب در کمترین زمان شاهد درمان تیرگی زانو خود خواهید بود.

رفع تیرگی زانو در یک هفته با سرکه سیب

رفع تیرگی زانو در یک هفته با سرکه سیب

سرکه سیب نیز یکی دیگر از روش‌های خانگی برای درمان تیرگی زانو است. از آن جایی که سرکه سیب غنی از مواد اسیدی است، می‌تواند به عنوان یک سفید کننده قوی برای پوست عمل کند و با لایه‌برداری نواحی تیره پوست به رفع سریع تیرگی پوست کمک نماید.

طریقه استفاده

  1. باید سرکه سیب را با مقداری آب رقیق کنید.
  2. سپس، تکه پنبه‌ای برداشته و به محلول آغشته نمایید و روی نواحی تیره پوست زانو بمالید.
  3. پس از آن به مدت 10 تا 15 دقیقه اجازه دهید، سرکه سیب بر روی پوست شما بماند و سپس نواحی مورد نظر را با آب بشویید.
  4. به منظور نتیجه‌گیری مطلوب، این عمل را سه بار در هفته تکرار کنید.

درمان سیاهی سر زانو با روغن نارگیل

درمان سیاهی سر زانو با روغن نارگیل

این روغن معجزه‌آسا به این علت می‌تواند به درمان تیرگی زانو کمک کند که در فرمولاسیون قدرتمند خود حاوی میزان بسیار زیادی ویتامین E است. ویتامین E نیز جزو موادی است که تاثیر شگفت‌آوری در از بین بردن تیرگی زانو دارد و حتی می‌تواند سبب تکسین پوست و جلوگیری از خشکی آن با حفظ رطوبت طبیعی آن ‌شود.

نحوه استفاده

  1. جهت رفع سیاهی سر زانو به کمک روغن نارگیل کافی است، یک قاشق روغن نارگیل را با یک قاشق آب لیمو مخلوط کنید.
  2. سپس ترکیب را روی نواحی تیره پوست خود بمالید.
  3. به مدت 15 الی 20 دقیقه اجازه دهید تا بر روی پوست باقی بماند.
  4. پس از آن هم پوست خود را با آب ولرم شسته یا با دستمال کاغذی پاک کنید.
  5. به منظور نتیجه‌گیری بهتر این کار را یک بار در روز انجام دهید.

رفع سریع سیاهی زانو با ژل آلوئه ورا

رفع سریع سیاهی زانو با ژل آلوئه ورا

اگر شما نیز جزو آن دسته افرادی باشید که به استفاده از روش‌های خانگی جهت مراقبت پوستی علاقه‌مند هستند، بدون شک نام آلوئه ورا را به دفعات در هر روش مراقبتی و درمانی شنیده‌اید؛ زیرا همه از خواص آلوئه‌ورا برای پوست باخبر هستند. هم اکنون نیز ما قصد داریم به نقش آن در درمان تیرگی زانو بپردازیم.

آلوئه‌ورا این قدرت را داشت که سلول‌های پوست را تغییر داده و رنگ آن را بهبود ببخشد. به همین خاطر برای درمان سیاهی و تیرگی زانو جزو بهترین و موثرترین روش‌ها به شمار می‌رود.

طریقه استفاده

  1. ابتدا یک آلوئه‌ورا تازه خریداری کرده، آن را برش دهید و ژل طبیعی آن را خارج نمایید.
  2. سپس ژل آلوئه‌ورا را با حرکات دایره‌ای کوچک روی نواحی تیره پوست زانوی خود بمالید و اجازه دهید، 20 دقیقه بر روی پوست باقی بماند.
  3. پس از آن هم نواحی مورد نظر را با آب گرم شستشو دهید.

روش‌های مدرن برای رفع تیرگی زانو

روش‌های مدرن برای رفع تیرگی زانو

تا این جا با روش‌های خانگی جهت درمان سیاهی زانو آشنا شدید. در ادامه مقاله به توضیح روش‌های مدرنی جهت از بین بردن تیرگی زانو خواهیم پرداخت، که تفاوت آن با روش‌های پیشین تنها در طول مدت درمان و هزینه‌ای است که بابت آن باید پرداخت نمایید.

اگر حوصله و زمان کافی جهت تهیه بهترین ماسک خانگی را ندارید، می‌توانید از روش‌های مدرنی مانند لیزردرمانی، کرم روشن کننده و… برای از درمان تیرگی زانوی خود استفاده نمایید.

قیمت انواع محصولات مراقبت از بدن اورجینال

 

 استفاده از بهترین کرم سفید کننده زانو

استفاده از بهترین کرم سفید کننده زانو

نخستین روش مدرنی که جهت درمان تیرگی زانو قصد معرفی آن را داریم، کرم‌های رفع تیرگی زانو در یک هفته و ژل‌های روشن کننده پوست هستند که به خوبی می‌توانند، سیاهی زانوی شما را از رفع کنند.

این گونه محصولات غالبا از عناصری مثل اسید لاکتیک، عصاره شیرین‌بیان، عصاره آلفا آربوتین، اسید کوجیک، پودر امبلیکا، روغن پامچال و عصاره گریپ فروت ساخته می‌شوند و به خاطر فرمولاسیون قدرتمند خود قادر هستند، نقش موثری را در درمان تیرگی ایفا کنند. کرم‌های روشن کننده پوست از داروخانه‌ها و فروشگاه‌های لوازم آرایشی بهداشتی قابل تهیه هستند.

استفاده از این محصولات ظرف مدت 2 الی 3 هفته شما را به نتیجه دلخواه جهت رفع سیاهی زانو و همچنین قوزک پا می‌رساند. البته به هیچ عنوان نباید بدون نسبت به خرید و استفاده از این نوع کرم‌ها اقدام نمایید؛ چرا که استفاده نابجا از آن‌ها می‌تواند، سبب بروز عوارض ناخوشایندی بر روی پوست شما شود.

بنابراین اگر تمایل به استفاده از کرم‌های روشن کننده جهت رفع تیرگی زانو خود دارید، نیاز است تا به پزشک متخصص پوست مراجعه نموده تا او یک محصول متناسب با پوست شما را معرفی کرده و دستور استفاده از آن را به شما بگوید.

رفع تیرگی زانو با لیزر

رفع تیرگی زانو با لیزر

به جرات می‌توان گفت، یکی از بهترین روش‌ها، رفع تیرگی زانو با دستگاه است. برای از بین بردن سیاهی سر زانو با لیزر که در طول چند جلسه انجام می‌گیرد، ابتدا نواحی از پوست زانو که تیرگی زیادی دارند، تحت امواج لیزر قرار می‌گیرند. با این کار انرژی لیزر با برخورد به ملانین پوست، لایه بیرونی پوست که تجمع رنگدانه‌ها و سلول‌های مرده در آن بسیار است، را جدا می‌کند

لیزر درمانی یک روش مدرن، سریع و پرهزینه جهت درمان تیرگی زانو است که در سال‌های اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

مطالب پربازدید:  بهترین روتین خانگی مراقبت از پوست بدن که باید بدانید

 

کلام آخر

در این مطلب با برترین و اثرگذارترین روش‌ها برای رفع تیرگی زانو آشنا شدیم. در پایان باید توجه کنید که رسیدن به نتیجه دلخواه جهت رفع تیرگی زانو مستلزم تداوم است. بنابراین صبور باشید و به تبلیغات رفع تیرگی زانو در یک روز بی توجه باشید و برای نتیجه‌گیری هرچه بهتر، هر روش درمانی را طبق دستور پزشک به کار بگیرید.

 

منبع : purplle

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *