ضرورت استفاده از کرم ضد افتاب به حدی است که حتی علت معتبر جهت استفاده از محافظت در مقابل اشعه ماورا بنفش، حتی در داخل خانه وجود دارد. می‌پرسید چرا باید از ضد آفتاب استفاده کنیم و علت اهمیت آن چیست؟ ما جواب را می‌دانیم. فواید ضد آفتاب فراتر از محافظت از پوست شما در مقابل نور آفتاب است. شاید تصور کنید تنها در تابستان است که باید جهت خرید لوسیون ضد آفتاب به فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی بروید.

اما واقعیت این است که ما باید هر روز سال را از ضد آفتاب استفاده نماییم. فرقی ندارد تابستان باشد یا زمستان. شما باید از پوست خود در مقابل نور خورشید محافظت نمایید. SPF  به انجام این کار کمک زیادی می‌نماید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

ممکن است نتیجه کرم ضد آفتاب در ابتدا قابل رویت نباشد، ولی در دراز مدت نتیجه خواهد داد. در این مقاله درمورد اهمیت استفاده از کرم ضد آفتاب، طرز استفاده از آن‌ها برای حداکثر فواید و اینکه چند مرتبه باید از آن استفاده نمایید صحبت کرده‌ایم، پس با ما همراه باشید.

چرا باید از ضدآفتاب استفاده نمایید؟

چرا باید از ضدآفتاب استفاده نمایید؟

بیایید 11 علت جالب که ضرورت استفاده از کرم ضد افتاب را به ما توضیح می‌دهد و می‌گوید که چرا باید در طی سال از آن استفاده نماییم، با یکدیگر بررسی نماییم:

محافظت در برابر اشعه‌های مضر UV

لایه اوزون که به صورت مداوم در حال تخریب می‌باشد، ما را در معرض خطر بیشتری جهت تحت تأثیر قرارگرفتن اشعه‌های مضر خورشید قرار داده است. درست است که برای دوز روزانه ویتامین D خود به نور آفتاب نیاز داریم، اما این بدین معنا نیست که باید سلامت خود را به خطر بیندازیم! کرم‌های ضدآفتاب محصولات حیاتی بوده که از شما در مقابل اشعه‌های مضر UV محافظت می‌نمایند.

از پیری زودرس جلوگیری می‌نماید

از پیری زودرس جلوگیری می‌نماید

همه ما علاقه داریم تا پوستی جوان‌تر، درخشان‌تر و سالم‌تر داشته باشیم. این یکی از قانع کننده‌ترین علت‌ها برای شروع استفاده از ضدآفتاب محسوب می‌شود. از پوست شما در مقابل ایجاد علائم پیری مثل چین و چروک و خطوط ریز، لکه‌های خورشیدی، رنگدانه‌ها، آسیب نوری و پوست خشک به خوبی محافظت می‌کند.

تحقیقات نشان می‌دهند که افراد زیر 55 سال که از ضد آفتاب استفاده می‌نمایند، 24 درصد شانس بیشتری از افرادی که از کرم‌های ضد آفتاب استفاده نمی‌کنند و یا گاهی اوقات از ضد آفتاب استفاده می‌نمایند، جهت ابتلا به این علائم پیری را دارند.

خطر سرطان پوست را کاهش می‌دهد

یکی از بدترین عوارض نزدن ضد آفتاب، افزایش خطر ابتلا به سرطان پوست می‌باشد. عمدتا مردم به دلایل زیبایی شروع به استفاده از کرم ضد آفتاب می‌کنند، ولی این برای سلامتی به منظور یک مزیت محسوب می‌شود. کرم ضد آفتاب خود را روزانه و در طی روزها و ماه‌ها استفاده نمایید تا از پوست خود در مقابل خطر انواع سرطان پوست محافظت نمایید. این بدترین نوع سرطان پوست بوده که با افزایش سن زنان می‌تواند زندگی آن‌ها را تهدید نماید.

لکه‌های روی صورت را کاهش می‌دهد

لکه‌های روی صورت را کاهش می‌دهد

تاثیر ضدآفتاب بر لک صورت بسیار زیاد بوده، درنتیجه کرم ضد آفتاب را آزادانه روی صورت خود بزنید تا از ایجاد لکه‌های تحریک‌کننده و فوران رگ‌های قرمز جلوگیری نمایید. همچنین از تاثیر ضد آفتاب بر جوش صورت نمی‌توان چشم‌پوشی کرد، چراکه از ایجاد آکنه و دیگر آسیب‌های ناشی از اشعه خورشید به دلیل از قرار گرفتن بیش از اندازه شما در معرض آفتاب جلوگیری می‌نماید.

از آفتاب سوختگی جلوگیری می‌کند

آفتاب سوختگی قادر است تا پوست را نازک کرده و آن را شفاف‌تر نماید و کبودی‌ها را بیشتر نمایان کند. ممکن است پوست شما حملات مکرر لایه‌برداری، تورم، قرمزی، کهیر و خارش را تجربه نماید. این به علت اشعه UVB بوده که مسئول آفتاب سوختگی است.

تاول‌ها قادرند خطر ابتلا به سرطان پوست را تشدید نمایند. مطالعه‌ای که در سال 2008 در Annals of Epidemiology منتشر گردید، نشان داد که وقوع مکرر آفتاب سوختگی قادر است شما را در معرض خطر بالاتر ملانوم کشنده قرار بدهد. درنتیجه، ضد آفتاب بزنید و ایمن باشید.

از برنزه شدن جلوگیری می‌کند

از برنزه شدن جلوگیری می‌کند

برنزه سالم است. با این وجود، چیزی که باید از آن آگاه باشید این است که در حالی که جهت برنزه شدن آفتاب می‌گیرید، در معرض خطر آسیب اشعه‌های UVB شدید قرار دارید. ضدآفتابی را انتخاب نمایید که حداقل فاکتور محافظتی در مقابل آفتاب 30 داشته باشد تا از برنزه شدن ناشی از UVB جلوگیری نماید.

اطمینان حاصل نمایید که هر دو ساعت یک بار ضد آفتاب را تجدید می‌کنید، مخصوصا اگر پوستی حساس دارید. یا آن را درست پس از ورزش بمالید، چراکه عرق می‌تواند پوشش محافظ را از بین ببرد.

قیمت انواع کرم ضد آفتاب باکیفیت و اورجینال

 

سلامت پوست را افزایش می‌دهد

پروتئین‌های ضروری پوست مثل کلاژن، کراتین و الاستین به وسیله کرم ضد آفتاب محافظت می‌شوند. این پروتئین‌ها جهت صاف و سالم نگه داشتن پوست ضروری هستند. اطمینان حاصل نمایید که ضدآفتاب شما دارای دی‌اکسید تیتانیوم بوده تا به انعکاس اشعه ماوراءبنفش دور از پوست کمک کرده و از فعالیت این پروتئین‌ها محافظت نماید.

یک گزینه آرایشی خوب

یک گزینه آرایشی خوب

این روزها، ضدآفتاب‌هایی وجود دارد که به منظور کرم پودر آرایشی هم استفاده می‌شوند. درصورتی که پوستی خشک یا پوست حساسی دارید، مطمئن شوید که هر از چند گاهی آن را مجدد جهت ایمنی بیشتر پوست خود استفاده نمایید.

مجموعه‌ای گسترده برای انتخاب

این روزها انواع بی‌شماری از ضد آفتاب‌ها در بازار موجود هستند. افزون بر این، آن‌ها با نرخ‌های مقرون به صرفه ارائه می‌شوند. شما همچنین می‌توانید ضد آفتاب را به صورت آنلاین در خانه تهیه نمایید که حتی ممکن است هزینه‌ آن برای شما مقرون به صرفه‌تر باشد.

ممکن است مجبور نباشید پس از شنا مجددا ضد آفتاب خود را تمدید کنید.

ممکن است مجبور نباشید پس از شنا مجددا ضد آفتاب خود را تمدید کنید.

بیشتر ضدآفتاب‌های موجود این روزها ضدآب هستند. این به شما این امکان را می‌دهد که در آب لذت ببرید، بدون آنکه خود را بسوزانید.

ضد آفتاب محافظت بهتری در مقایسه با لباس آستین‌دار دارد.

شما نمی‌توانید با پوشیدن یک لباس آستین‌دار از خود در مقابل نور آفتاب محافظت نمایید. آیا می‌دانستید که لباس‌های نخی، به‌خصوص وقتی که مرطوب هستند، در مقابل اشعه‌های مضر خورشید محافظت نمی‌کنند؟ تنها کافی است مقدار زیادی کرم ضدآفتاب را زیر لباس نیز بزنید.

مطالب مرتبط:  قبل از انتخاب ضد آفتاب کودکان به این نکات مهم توجه کنید

 

نکاتی برای نحوه خرید و استفاده از کرم ضد آفتاب

نکاتی برای نحوه خرید و استفاده از کرم ضد آفتاب

ایا ضد افتاب پوست را روشن میکند؟ بهتر است بدانید که کرم‌های ضد آفتاب و ماسک‌های صورت در نهایت، تاثیر مثبتی بر روی روشن شدن و درخشندگی پوست شما دارند؛ اما شما باید در زمان خرید حتما به مواد تشکیل‌دهنده‌ آن‌ها توجه نمایید که در ادامه به معرفی بعضی از مهم‌ترین این مواد تشکیل دهنده پرداختیم:

لیست مواد تشکیل‌دهنده را بخوانید و اطمینان حاصل نمایید که ضد آفتاب شما حاوی موارد زیر است:

  • دی‌اکسید تیتانیوم
  • اکتیل متوکسی سینامات (OMC)
  • آووبنزون (همچنین پارسول)
  • اکسید روی
  • لوسیون یا ژل ضد‌آفتابی را انتخاب نمایید که غیر کومدون‌زا و ضد حساسیت باشد. چنین ضدآفتاب‌هایی از شما در مقابل اشعه‌های فرابنفش A و B محافظت کرده و در عین‌حال از شما در مقابل جوش‌ها، مسدود شدن منافذ، آکنه و آفتاب سوختگی به خوبی محافظت می‌کنند.
  • ضدآفتابی را انتخاب نمایید که ضدآب بوده و حداقل SPF آن 30 باشد.
  • همیشه نیم ساعت پیش از تماس با آفتاب از ضد آفتاب استفاده نمایید.

چند مرتبه در روز باید از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنیم؟

چند مرتبه در روز باید از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنیم؟

کرم‌های ضدآفتاب به منظور محافظی در مقابل اشعه‌های مضر UV عمل کرده که هر بار که پوست شما در معرض نور آفتاب قرار می‌گیرد به سد پوست نفوذ می‌کند. درنتیجه پیشنهاد می‌شود هر روز از ضد آفتاب استفاده نمایید.

شاید در حال حاضر متوجه مزایای آن نشوید، ولی مزیت استفاده از ضدآفتاب در دراز مدت مشاهده می‌شود. چنانچه برای مدت طولانی در معرض نور آفتاب هستید یا کار می‌کنید یا از حمام آفتاب در ساحل لذت می‌برید، بهتر است دو ساعت یک بار ضد آفتاب خود را تمدید کرده تا از پوست خود در مقابل آفتاب سوختگی محافظت نمایید.

مطالب پربازدید:  معرفی و بررسی کرم ضد آفتاب الارو؛ آیا الارو سبب لک صورت می‌شود؟

 

ضرورت استفاده از کرم ضد افتاب برای جلوگیری از صدمات ناشی از اشعه‌های UV

تا به اینجا متوجه ضرورت استفاده از کرم ضد افتاب شدیم، چراکه استفاده مرتب از کرم ضدآفتاب در فصول سال دارای فواید بسیاری است. این موارد شامل محافظت در مقابل اشعه‌های مضر UV، کاهش علائم پیری زودرس، جلوگیری از آفتاب سوختگی و برنزه شدن و همچنین کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست است.

پیش از استفاده از کرم‌های ضد آفتاب، همیشه لوسیون ضد آفتابی را انتخاب نمایید که ضدآب بوده و دارای موادی مثل اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم هستند. جهت بهره‌مندی از فواید طولانی مدت ضدآفتاب، نیم ساعت پیش از بیرون رفتن و هر 2 ساعت یک بار از کرم ضدآفتاب استفاده نمایید تا دچار آفتاب‌سوختگی نشده و از پوستی صاف، سالم و درخشان برخوردار شوید.

 

منبع : hopkinsmedicine

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *