زشت ترین لباس های جام جهانی

جام جهانی فوتبال یک رویداد بسیار مهم در زمینه این ورزش پرطرفدار است. جدا از زمینه ورزشی، لباس ورزشی و پوشش بازیکنان همواره مورد توجه رسانه‌ها و مردم بوده است. اما زشت‌ترین لباس جام جهانی متعلق به کدام کشور است؟ زیباترین لباس چطور؟

وقتی نگاهی به لباس‌های روزهای قدیم بازیکنان انداخته‌شود، قابل درک است که در آن زمان این صنعت یا زیاد پیشرفته نبوده یا اهمیت و نقش لباس برای بازیکنانی که قرار بود 90 دقیقه بدوند، شناخته شده نبود. این تورنمنت بین‌المللی بین تیم‌های ملی بزرگسال هر 4 سال یکبار در کشورهای متفاوت برگزار می‌شود.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

برگزاری جام جهانی در سال 1930 و در کشور اروگوئه به عنوان اولین کشور، آغاز شد. از آن زمان تاکنون فقط دو بار جام جهانی برگزار نشد و آن هم به دلیل وقوع جنگ جهانی دوم بود. در طی این سال‌ها از تکنیک‌های ورزشی گرفته تا لباس‌های تیم ملی کشورها همگی دستخوش تغییرات چشمگیری شده‌اند.

همانطور که تئورسین‌های فوتبال سعی در به‌روز کردن دانش این ورزش داشتند، صاحبان مد و پوشاک نیز تلاش کردند تا در طراحی لباس‌ کشورهای مختلف به نحوی عمل کنند که با فرهنگ و پرچم کشورهای شرکت‌کننده در این مسابقه ویژه در ارتباط باشد و رضایت طرفداران را جلب کند.

لباس جام جهانی تیم‌های شرکت کننده از چه اصولی باید پیروی کنند؟

نمونه‌ای دیگر از زشت‌ترین لباس جام جهانی مربوط به تیم ملی مکزیک در سال 1994 بود.

پیراهن‌ها باید از دستورالعمل‌های خاصی که فیفا تعیین کرده، پیروی کنند. بعضی از این موارد بسیار ابتدایی به نظر می‌رسند؛ مانند تفاوت رنگ پیراهن هر دو تیم با لباس داور مسابقه که باعث بروز اشتباهاتی حین بازی نشود. اما کار طراحی به سادگی ختم نمی‌شود و قوانین جزئی‌تری مانند استفاده نکردن بیش از چهار رنگ را می‌توان نام برد.

همچنین قوانینی برای اندازه و قرار گرفتن جایگاه لوگوهای تبلیغاتی وجود دارد. به عنوان مثال این علائم نباید روی آستین پیراهن بازیکنان قرار داشته باشد. همچنین تعداد و اندازه ستاره‌هایی که نشان‌ دهنده دفعات قهرمانی تیم شرکت کننده در جام محسوب می‌شود نیز از سوی فیفا تعیین شده است.

پیروی از قوانین وضع شده فیفا برای حضور تیم در جام جهانی الزامی بوده، اما تایید نهایی طرح پیراهن هر تیم از سوی فدراسیون ملی فوتبال آن کشور است. اغلب تولید کنندگان محصولات ورزشی معیارهای فیفا و فدراسیون ورزشی هر کشور را ابتدا مورد تحقیق قرار می‌دهند، سپس اقدام به ارائه ایده‌های خود می‌کنند. البته ارائه طرح‌های جدید مشکلات خاص خود را در زمینه‌های مختلف فکری و فرهنگی آن کشور دارد.

زشت‌ترین لباس جام جهانی متعلق به کدام کشور است؟

رتبه اول زشت‌ترین لباس جام جهانی

پاسخ به این سوال کمی دشوار است. اگر در هر دوره‌ای بخواهیم به لباس تیم‌های شرکت‌کننده رای بدهیم، قضیه کمی آسان‌تر می‌شود. به عنوان مثال لباس تیم ملی نیجریه در جام جهانی 1994 در صدر زشت‌ترین لباس جام جهانی بود.

به گفته نشریه گاردین لباس تیم ملی نیجریه که توسط طراحان آدیداس انجام گرفته بود، بیشتر شبیه پیژامه مردان کهنسال به نظر می‌آمد.

یکی از زشت‌ترین لباس جام جهانی متعلق به کشور نیجریه است.

رتبه دوم زشت‌ترین لباس جام جهانی

یکی دیگر از پیراهن‌های بسیار زشت تیم ملی متعلق به کشور بلژیک بود. این تیم در فینال 1982 با پیروزی مقابل آرژانتین عنوان قهرمانی جهان را به دست آورد که البته این دستاورد عظیم با ظاهری دلچسب و زیبا به دست نیامد.

این لباس که رنگ زردش بیشتر شبیه رنگ زرد استفاده شده در لباس‌های آتشنشانان بود، با هدف استفاده از نگاره تاج روی پیراهن و شورت بود.

لباس تیم ملی بلژیک در سال 1982 یکی از بدترین لباس‌ها بود.

رتبه سوم زشت‌ترین لباس جام جهانی

سومین مدال زشت‌ترین لباس جام جهانی به گردن تیم ملی آلمان در سال 1994 انداخته شد. این پیراهن توسط آدیداس طراحی شد و قرار بود همان طرح سفید خانگی باشد، اما تصمیم بر آن شد تا از رنگ‌های دیگری نیز استفاده شود. این رنگ‌ها شامل رنگ‌های سبز، قرمز، زرد و سیاه بودند که با ناهمگونی خود یکی از بدترین جلوه‌های سه بعدی را در یک پیراهن رقم زدند.

لباس تیم ملی آلمان در جام جهانی 1994 مورد پسند طرفدارنش قرار نگرفت.

خرید انواع لباس و کفش ورزشی مردانه

 

زیباترین لباس جام جهانی متعلق به کدام کشور است؟

بیش از 80 سال است که جهانیان شاهد نبرد تنگاتنگ 393 تیم مختلف در این تورنمنت جهانی بوده‌اند. در این سال‌ها لباس‌های متفاوتی بدن بازیکنان را به خود مزین کرد که برای طراحی‌شان فراز و نشیب زیادی طی شده بود. حال که زشت‌ترین لباس جام جهانی را بررسی کردیم، اکنون نوبت بهترین و زیباترین لباس‌های این تورنمنت است.

رتبه اول زیباترین لباس جام جهانی

زیاده‌گویی نیست اگر لباس تیم ملی آرژانتین را به عنوان ظهور الگویی برای دیگر طراحان لباس بدانیم. طراحان این لباس با پوشاندن این پیراهن راه‌راه آبی و سفید بر تن دیه گو مارادونا اسطوره فراموش نشدنی فوتبال سوار بر قطار سریع‌السیری شدند که کمتر رقیبی نای رسیدن به آن‌ها را داشت.

تیم ملی آرژانتین با لباس سفید و آبی مشهور خود یکی از زیباترین لباس‌های جام جهانی است.

رتبه دوم زیباترین لباس جام جهانی

یکی دیگر از لباس‌های به یاد ماندنی تیم ملی فوتبال که همچنان نیز بر تن تیم ملی هلند جلوه‌گری می‌کند، پیراهنی نارنجی رنگ همراه با شورتی سفید رنگ است. این تضاد زیبای رنگی که به دست طراحان خوش ذوق آدیداس اجرا شد، درسی در زمینه فشن بود که کمتر طراحی به فکر ساختش می‌افتد.

یکی از زیباترین لباس‌های جام جهانی، مربوط به تیم ملی هلند است.

مطالب دیدنی:  طراحی لباس تیم ملی تمام کشورها در جام جهانی 2022

رتبه سوم زیباترین لباس جام جهانی

سومین کاپ قهرمانی پیراهن زیبا متعلق به لاجوردی پوشان ایتالیا است. پیراهنی که زمانی بر تن مالدینی خودنمایی می‌کرد و دل‌پیرو بیشترین گل‌های خود را با این پیراهن آبی لاجوردی و شورت سفید بر دروازه حریفان می‌کوبید.

لاجوردی پوشان ایتالیایی یکی از زیباترین لباس‌های ورزشی را بر تن می‌کنند.

رتبه چهارم زیباترین لباس جام جهانی

کمتر فوتبال دوستی است که صحنه بالا بردن کاپ قهرمانی جام جهانی فوتبال را در دستان زین‌الدین زیدان در سال 1998 با پیراهن آبی تیم ملی فرانسه در ذهن نداشته باشد. تصویری خاطره انگیز که نتیجه تلاش‌های یکی از بهترین تیم‌های جهان را روایت می‌کند. این پیراهن آبی دارای نوارهای سفید و قرمزی بود که در سراسر نیم‌تنه بالا رویت می‌شد. رنگ‌بندی پیراهن با شلوارک سفید کنتراست هنرمندانه‌ای را خلق کرد. این لباس یکی از بهترین دستاوردهای تیم طراحی آدیداس در طول حیات حرفه‌ای خود است.

لباس تیم ملی فرانسه در جام جهانی 1998 شگفتی آفرید.

نفوذ دنیای مد در صحنه لباس‌های جام جهانی فوتبال

سال‌های طولانی از طراحی لباس‌ها با یک رنگ‌، طرح راه راه، انداختن چند طرح ستاره و لوزی همراه با شورتی سفید یا سیاه که بتواند رنگ پیراهن را خنثی کند، می‌گذرد. امروزه هر سانتی‌متر که از یک لباس ورزشی مردانه طراحی می‌شود، دلیل خاص یا حتی علمی دارد.

دنیای مد، جهان فوتبال را نیز تحت تاثیر قرار داده است و صاحبان هر برند در رقابتی تنگاتنگ برای ارائه بهترین طرح خود هستند. این طراحان در تلاش‌اند تا نه فقط از الگوهای سنتی فاصله بگیرند و مدرنیته را وارد کنند، بلکه به دنبال ساخت تفکری هستند که از نیاز مخاطبان آگاه باشد و برای رسیدن به این هدف نیاز است پلی از دنیای کلاسیک به دنیای مدرن بسازند.

در جام جهانی فوتبال فقط شاهد نبرد تیم‌ها نخواهیم بود؛ بلکه رقیبان دنیای فشن نیز یکدیگر را به چالش می‌کشند.

مطالب دیدنی:  به یادماندنی‌ترین خاطرات فوتبالی

زشت‌ترین لباس جام جهانی از دیدگاه شما کدام است؟

در این مقاله سعی کردیم شما را با چند نمونه از زشت‌ترین و زیباترین لباس‌های جام جهانی آشنا کنیم. هر کدام از این لباس‌ها که توسط غول‌های فشن و مد در دنیا طراحی شده‌اند، ممکن است از نظر بینندگان مورد پسند واقع نشوند و در لیست زشت‌ترین‌ها قرار گیرند. البته این موضوع چیزی از قدرت آن تیم کم نمی‌کند. حال زشت‌ترین لباس جام جهانی 2022 قطر از نظر شما کدام بود؟

نظر شما درباره لباس تیم ملی ایران در جام جهانی قطر 2022 چیست؟ لباس تیم ملی ایران در کدام لیست قرار می گیرد؟

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

1 دیدگاه در “زیباترین و زشت‌ترین لباس جام جهانی

  1. Thanks for sharing. I read many of your blog posts, cool, your blog is very good.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *