مراقبت ناخن کاشت

امروزه کاشت ناخن در بین اکثر خانم‌ها طرفداران زیادی پیدا کرده است. کاشت ناخن جذابیت بیشتری به ناخن‌ها و دست‌ها می‌بخشد که البته مراقبت ناخن کاشت جزو موارد مهم و ضروری آن محسوب می‌شود. برای برخی از مراقبت‌ها نیاز به یک‌سری ابزار و وسیله است که می‌توان از فروشگاه آنلاین مخصوص لوازم آرایشی و بهداشتی آن‌ها را تهیه کنید.

البته مدتی بعد از کاشت ناخن، به دلیل رشد آن‌ها نیاز به ترمیم وجود دارد که این کار باید هر چند وقت یک‌بار (بسته به رشد ناخن‌ها) انجام شود. در این مقاله قصد داریم روتین مراقبت ناخن را مورد بررسی قرار بدهیم، پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

خوش‌قیمت‌ترین‌های مدیسه

مراقبت ناخن کاشته شده به روش کاملا سلامت محور

مراقبت بعد از کاشت ناخن.

کاشت ناخن نیاز به تخصص دارد، لذا توصیه می‌شود برای کاشت ناخن‌های خود به نیروی متخصص در این زمینه مراجعه کنید. استفاده از لوازم بهداشتی به همراه مواد ضد قارچ به ناخن‌کار با تجربه بستگی دارد. کاشت بهداشتی ناخن، سلامت ناخن‌های شما را تضمین می‌کند. در صورت عدم رعایت بهداشت یا اشتباه هنگام کاشت ناخن، آسیب‌های جبران ناپذیری به ناخن‌ها وارد می‌شود که یکی از آن‌ها عفونت‌های قارچی است.

کاشت بهداشتی و مطمئن ناخن علاوه بر تضمین سلامت ناخن‌ها، به استحکام آن‌ها کمک زیادی می‌کند. معمولا اکثر ناخن‌کارها توصیه‌های لازم برای مراقبت از ناخن کاشته شده را به مشتریان ارائه می‌دهند. در ادامه قصد داریم نکات مهم مراقبت از ناخن‌های کاشته شده را با هم بررسی کنیم.

اجازه ندهید هرکسی روی ناخن شما کار کند

انتخاب ناخن‌کار متخصص.

انتخاب سالن و در پی آن ناخن‌کار حرفه‌ای امری ضروری به نظر می‌رسد، چرا که بحث سلامت ناخن‌ها در میان است. ناخن‌کار متخصص به غیر از رعایت بهداشت، مواردی مثل زیبایی و استحکام ناخن را در نظر می‌گیرد. طی رشد ناخن‌ها در آینده نیز می‌توان با اطمینان کامل به همان ناخن‌کار مراجعه کرد و از کار درست او اطمینان داشت.

علاوه بر آن، این ناخن‌کار با مشکلات ناخن شما آشنا است و این امر موجب می‌شود که به بهترین شکل در ترمیم و رفع مشکلات ناخن‌هایتان اقدام کند. برای انتخاب سالن جهت کاشت ناخن به دنبال قیمت ارزان نباشید، چرا که ممکن است در رعایت بهداشت، استانداردهای لازم را در نظر نگیرند و در نتیجه موجب مشکلات زیادی برای شما شود.

به فرم ناخن بعد از کاشت خیلی توجه کنید

نگهداری از فرم ناخن بعد از کاشت.

معمولا مراقبت از ناخن کاشته شده برای ناخن‌هایی که فرم نوک تیز دارند کمتر از ناخن‌ها با فرم مربع یا گرد است. امروزه فرم ناخن گرد یکی از ترندترین و پرطرفدارترین فرم ناخن کاشته شده است که رشد آن به نسبت سایر فرم‌ها بیشتر خواهد بود. البته انتخاب هر نوع فرم و مراقبت از آن به سلیقه هر فرد بستگی دارد.

زمان ترمیم ناخن‌ها را حتما به صورت دوره‌ای انجام دهید

توجه به زمان ترمیم ناخن‌ها.

یکی از مهم‌ترین مسائل که در مراقبت بعد از کاشت اهمیت دارد، توجه به زمان ترمیم ناخن‌ها است. برای ماندگاری بیشتر، بهتر است ترمیم ناخن خود را هر دو یا سه هفته یکبار انجام دهید. تاخیر در زمان ترمیم باعث از بین رفتن یا افتادن ناخن‌هایتان می‌شود.

ناخن‌ها ابزار کار نیستند!

عدم استفاده از ناخن‌ها به عنوان ابزار.

ناخن ابزار کار نیست، لذا هرگز از آن برای انجام کارهای خود استفاده نکنید، چرا که این موضوع می‌تواند آسیب‌های خطرناکی را به شما وارد کند. البته این موضوع در مورد ناخن‌های طبیعی نیز صدق می‌کند.

حتما موقع کار از دستکش مناسب استفاده کنید

استفاده از دستکش هنگام شستشو.

هنگام انجام کارهای باغبانی و شستشو برای مراقبت از ناخن کاشته شده بهتر است که از دستکش استفاده کنید. رطوبت یکی از عوامل مهم در آسیب دیدگی ناخن‌های کاشته شده است، لذا توصیه می‌شود حتی‌المقدور از تماس ناخن‌ها با رطوبت و آلودگی جلوگیری کنید. چرا که رطوبت به مرور زمان باعث ضعیف شدن کاشت اولیه ناخن می‌شود و به طور کلی استحکام اولیه خود را از دست می‌دهد.

البته مواد شیمیایی نیز یکی دیگر از عوامل مهم است که منجر به آسیب ناخن کاشته شده می‌شود. به همین جهت بهتر است که هنگام استفاده از مواد شوینده از دستکش خانگی استفاده کرده و تا جای ممکن از تماس با آن‌ها خودداری کنید.

مطالب دیدنی:  40 مدل ترند دیزاین ناخن 2023 جدید

از آتش و حرارت فاصله بگیرید

دوری از آتش بعد از کاشت ناخن.

یکی از نکاتی که برای مراقبت ناخن کاشته شده باید در نظر بگیرید این است که تا حد ممکن دست‌های خود را از حرارت و آتش دور نگه دارید. در غیراین‌صورت امکان آب شدن ناخن‌های کاشته شده شما وجود دارد.

استفاده از کرم مرطوب کننده از نان شب هم واجب‌تر است

استفاده از کرم مرطوب کننده.

بعد از شستن دست‌های خود، حتما از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. این امر موجب لطافت ناخن‌ها و استحکام بیشتر آن‌ها می‌شود.

لیست قیمت کرم‌های مرطوب‌کننده اورجینال

 

ناخن‌ها را با روغن‌های کوتیکول تقویت کنید

استفاده از روغن‌های مخصوص کوتیکول.

روغن کوتیکول یکی از بهترین گزینه‌ها برای مراقبت ناخن کاشت است، زیرا علاوه بر تغذیه ناخن‌ها، موجب استحکام بیشتر ناخن‌های طبیعی می‌شود. استفاده از این روغن بعد از ریموو ناخن نیز کاربرد خوبی دارد، چرا که ناخن‌ها در آن زمان ضعیف‌تر از همیشه هستند و این روغن از ترک خوردن آن‌ها جلوگیری می‌کند.

لیست قیمت تقویت‌کننده‌های ناخن

 

به لوازم آرایشی چرب حتی نزدیک هم نشوید

استفاده نکردن از لوازم آرایشی چرب.

بهتر است هنگام استفاده از کرم‌های مطوب کننده، مطمئن شوید که فاقد لانولین یا روغن‌های معدنی هستند. زیرا این مواد باعث ضعیف شدن تدریجی و در نهایت شکستن ناخن‌های کاشته شده شما می‌شوند. همچنین توصیه می‌شود از استون‌ها و پاک‌کننده‌های ناخن که الکل دارند استفاده نکنید، زیرا ناخن کاشت در استون و الکل حل می‌شود.

مطالب کاربردی :  برنامه روتین مراقبت از ناخن کاشته شده

نگهداری عالی از ناخن‌ها بعد از کاشت

خانم‌هایی که ناخن‌های شکننده، ناسالم و کوتاهی دارند، می‌توانند با کاشت ناخن از داشتن ناخن‌های زیبا بهره‌مند شوند. اما مراقبت ناخن کاشت جزو موارد بسیار مهم است، زیرا به همان اندازه که مراقبت از ناخن بلند اهمیت دارد، نگهداری از ناخت کاشت نیز مورد اهمیت خواهد بود. دو عامل اصلی که به ناخن‌ها آسیب وارد می‌کنند، رطوبت و مواد شیمیایی هستند. لذا توصیه می‌شود از خرید لوازم آرایشی با مواد شیمیایی زیاد و قرار گرفتن ناخن‌ها در معرض رطوبت خودداری کنید.
در این مقاله مراقبت های بعد کاشت ناخن را مورد بررسی قرار دادیم که بتوانید با استفاده از آن از ناخن‌های سالم و محکم خود نهایت لذت را ببرید.

 

منبع : mayoclinic

 

Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email
Telegram

شاید این مطالب را نیز بپسندید

1 دیدگاه در “این نکات مراقبت ناخن کاشته شده را خیلی جدی بگیرید!

  1. بنرساز گفت:

    ممنونم از مقاله زیباتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *